بررسی نت باکس موبوادیشن

اگر اهل دیدن فیلم و سریال از هر ژانر و از هر زبانی هستین و می‌خواید این فیلم‌ها رو به جای گوشی و لپ تاپ در ابعاد بزرگ‌تر یعنی تلویزیون خونه‌تون ببینید، یا همیشه دوست داشتین برنامه‌ها و بازی‌هایی که روی گوشی‌تون دارید رو روی تلویزیون هم اجرا کنین، این محصولی که امروز می‌خواهیم معرفی کنیم مخصوص شماست. این محصول، محصولی نیست جز اندروید باکس نت باکس موبوادیشن که قابلیت‌های فوق العاده‌ای داره و می‌تونید به هر تلویزیون هوشمند و غیر هوشمند یا دارای پورت HDMI یا بدون پورت HDMI وصل کنید. همونطور که اطلاع دارید موبوادیشن این روزها با معرفی گجت‌ها و لوازم جانبی از برندهای معتبر و قابل اعتماد غوغا به پا کرده و این اندروید باکس نت باکس هم یکی از این محصولات هست که مهر موبوادیشن روش خورده و به معنای یه کالای خفن، معتبر و قابل اعتماد با دو سال گارانتی معتبر هست.

جالب اینجاست که با داشتن این نت باکس موبوادیشن، دقیقا مثل این میمونه که یه گوشی اندروید در ابعاد تلویزیون داشته باشید؛ چرا که با خرید این دستگاه شما به نرم افزارهای مختلف مثل mx player، گوگل پلی برای نصب برنامه‌ها و بازی‌های مختلف و حتی فایل منیجر برای ذخیره فیلم و … دسترسی خواهید داشت. در ادمه با موبونیوز همراه باشید که می‌خواهیم بررسی نت باکس موبوادیشن رو داشته باشیم.

بررسی مشخصات ظاهری و پورت‌های نت باکس موبوادیشن

نت باکس موبوادیشن از نظر ظاهری یه محصول خیلی کوچیک و جم و جوره و فضای زیادی از شما اشغال نمی‌کنه. این دستگاه به شکل مکعبی و دارای ابعاد 11 در 11 در 2 سانتی‌متره و با وزن 150 گرمی که داره جابه‌جایی‌ش خیلی آسونه و می‌تونین هر وقت دوست داشتین تو جیب‌تون بزارید و ببرید خونه دوستاتون و با هم دیگه از دیدن فیلم لذت ببرید. جنس این دستگاه هم پلاستیکی هست و یه رنگ مشکی مات داره که به هیچ عنوان اثر انگشت رو جذب نمی‌کنه و در نتیجه کثیف شدنی در کار نیست.

بریم سراغ پورت‌های نت باکس موبوادیشن که با 9 تا پورت مختلفی که داره خیال شما رو راحت می‌کنه و میتونه به هر دستگاه و لوازم جانبی متصل بشه. از مهم‌ترین پورت یعنی پورت HDMI 2.0 شروع کنیم که برای اتصال به تلویزیون‌های جدید ‌می‌تونید از این پورت استفاده کنید. اگر هم تلویزیون شما قدیمیه نگران نباشید؛ چرا که با خروجی AV می‌تونید اندروید باکس رو به تلویزیون‌های قدیمی‌تر وصل کنید. در کنار این پورت‌ها نت باکس موبوادیشن دارای 3 پورت USB 2.0 برای وصل کردن لوازم جانبی مختلفی مثل هارد دیسک، فلش مموری، موس و کیبورد و خروجی SPDIF برای اتصال به سیستم صوتی (ساندبار) است. هنوز تموم نشده و در نت باکس موبوادیشن در کنار این موارد پورت LAN رو می‌بینیم که برای اتصال سیمی به اینترنت استفاده میشه و همراه با خروجی صدای اپتیکال و دو تا پورت دیگر یعنی پورت برق DC و خشاب کارت حافظه‌ کاربردی بودن این دستگاه به نهایت خودش میرسه.

بررسی مشخصات ظاهری و پورت‌های نت باکس موبوادیشن

فراموش نکینم که همراه این نت باکس موبوادیشن یه ریموت کنترل هست که با دکمه‌های مختلفی که داره می‌تونید به بخش‌ها و برنامه‌هایی از جمله فیلم لند و موزیک لند دسترسی سریع داشته باشه. سایر دکمه‌هایی که در سایر ریموت کنترل‌ها می‌بینم هم در این ریموت کنترل نت باکس موبوادیشن وجود داره و قابلیت ایرماوس که در ادمه بررسی می‌کنیم.

 

بررسی پردازنده و سخت افزار نت باکس موبوادیشن

زمانی که نت باکس موبوادیشن رو به تلویزیون متصل می‌کنید با یه فضای عالی و رابط کاربری روان روبه رو می‌شید که همه این‌ها نتیجه استفاده از یک پردازنده قوی و رم عالی در این اندروید باکس هست. نت باکس موبوادیشن با پردازنده قدرتمند Allwinner H618، رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت تلویزیون شما را به یک تلویزیون فوق هوشمند تبدیل می‌کنه و رزولوشن خروجی 4K یا 2160p بهتون میده. این دستگاه از جدیدترین نسخه اندروید تی وی یعنی نسخه 12 استفاده می‌کند که کاملا فارسی هم هست. یک مورد مهم که باید بهش توجه کنید و مزیتی عالی در نت باکس موبوادیشن است وجود اندروید تی وی هست که با اندروید متفاوته و نسبت به دستگاه‌های که اندروید هستند یک رابط کاربری و تجربه بهتر مناسب با ابعاد تلویزیون به شما میده. همه چیز از منو گرفته تا کیبورد کاملا برای ابعاد تلویزیون ریسپانسیو شده.

بررسی پردازنده و سخت افزار نت باکس موبوادیشن

این نت باکس موبوادیشن با فضای ذخیره سازی 32 گیگابایتی فضای کافی برای ذخیره برنامه‌ها و فایل‌های شما فراهم می‌کنه. اما اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری هم نیاز دارید جای نگرانی نیست و نت باکس موبوادیشن این مورد رو هم حل کرده. شما با دو روش می‌تونید حافظه رو افزایش بدید:

  • یکی با استفاده از کارت جانبی که حافظه داخلی دستگاه رو تا 128 گیگابایت افزایش میده
  • دومی هاردهای اکسترنال با ظرفیت ۲ ترابایت که می‌تونین به این نت باکس وصل کنین

علاوه بر این‌ها ندروید باکس نت باکس موبو ادیشن از Wi-Fi نسخه 5 گیگاهرتز هم پشتیبانی می‌کنه که سرعت بالاتری برای دانلود و استریم محتوا بهتون میده. همچنین ریموت کنترل بلوتوثی این دستگاه استفاده از اون رو از راه دور آسون می‌کنه. در نهایت باید بگیم که این نت باکس موبوادیشن با توجه به این پردازنده و رم قیمت بسیار مناسبی داره که در مقایسه با نمونه‌های مشابه متوجه این موضوع خواهید شد.

 

فرمت‌های صوتی و تصویری قابل پشتیبانی

اندروید باکس نت باکس مدل موبو ادیشن از اکثر فرمت‌های صوتی و تصویری محبوب پشتیبانی می‌کنه. اگر هم از فرمت فایل شما پشتیبانی نکرد می‌توانید از طریق نرم‌افزارهای مختلف تبدیل فرمت انجام بدین و فرمت‌های تصویری و صوتی را به فرمت‌های دیگر تبدیل کنید. این دستگاه اندروید باکس از فرمت‌های تصویری مختلفی از جمله HDR۱۰, VOB, MKV,MOV, ISO, WMV, ASF, FLV, DAT, MPG, MPEG و … و فرمت‌های صوتی MP۳, WMA, AAC, WAV, OGG, AC۳, DDP, DTS, HD, FLAC, APE,ALAC و فرمت‌های عکس JPEG, BMP, GIF, PNG و فرمت‌های زیرنویس SRT, SMI, SUB, SSA پشتیبانی می‌کنه و خیال شما رو از بابت خوندن فایل‌های مختلف راحت می‌کنه. همان طور که قبلا اشاره کردیم این اندروید باکس از رزولوشن 4K پشتیبانی کرده و خروجی تصویر ۴K@۶۰fps و ۶K@۳۰fps در اختیار شما می‌گذاره.

 

بررسی نرم‌افزار و رابط کاربری نت باکس موبو ادیشن

میرسیم به بخش خوب ماجرا یعنی بررسی نرم‌افزار و رابط کاربری نت باکس موبو ادیشن. تو این قسمت این دستگاه حرف نداره و همه چی تمومه؛ چرا که وقتی نت باکس موبو ادیشن رو روشن می‌کنید با یه منو روبه‌رو می‌شید که چند تا امکانات خوب در اختیارتون قرار میده:

 

منوی شخصی‌سازی شده

با توجه به جستجوهای قبلی شما و فیلم‌هایی که دید‌ین، فیلم‌ها و انیمیشن‌‌های مرتبط رو پیشنهاد میده. در قسمت بعدی گزینه ” انیمیشن‌” رو می‌بینید که مخصوص بچه‌های تو خونه هست تا هر انیمیشنی که دوست دارن رو در این قسمت تماشا کنن.

در دو قسمت بعدی هم بخش‌های “فیلم” و “سریال” رو می‌بینیم که لازم به معرفی نداره و هر فیلم و سریالی که فکرش رو می‌کنید می‌تونید در این قسمت ببینید. اما این تمام ماجرا نیست و با کلیک روی هر کدوم از فیلم‌ها می‌تونید اون رو در پلتفرم و برنامه‌های مختلف از جمله فیلم لند که مخصوص نت باکس هست و فیلیمو و نماوا و سایر برنامه‌ها ببینید. این دستگاه هیچ محدودیتی مثل اندوریدباکس‌های نماوا و فیلیمو برای نصب برنامه سایر پلتفرم‌ها نداره؛ چون شما در اندروید باکس فیلیمو نمی‌تونید نماوا رو نصب کنید، اما در این نت باکس موبوادیشن خبری از این محدودیت‌ها نیست و اگر هم اشتراک هیچ کدام از این برنامه‌ها رو نداشتید، تنها کافیه برین انتهای این بخش و جاهای دیگه فیلم و سریالی که دوست دارید رو ببینید.

قابلیت‌های هوشمند اندروید باکس موبوادیشن

بخش بعدی که در منو می‌بینید کانال‌ها هستند. این بخش مخصوصن نت باکس موبوادیشنه و قابلیت شخصی سازی شدن داره و کانال‌های پر بازدید مثل ورزش سه، دیجی کالا مگ، کانال‌های آشپزی و .. رو ببینید و خلاصه از هر محتوای ویدیویی که در هر جای اینترنت هست لذت ببرید. بخش دیگه هم ورزشه که به کانال‌هایی مثل آنتن برای پخش آنلاین مسابقات دسترسی خواهید داشت.

 

زیرنویس فارسی

در نت باکس موبوادیشن هنگام پخش فیلم شما می‌تونید روی گزینه ساب تایتل کلیک کنید تا با انتخاب گزینه فارسی، زیرنویس چسبیده برای ویدیو فعال شه؛ این یعنی دیگه مشکلات مربوط به زیرنویس و دانلود زیرنویس و فرمت‌هاش رو نخواهید داشت.

 

برنامه‌های کاربردی

در بخش برنامه‌ها هم شما به برنامه‌های مثل فیلم لند برای دیدن فیلم و سریال و نت استور برای دانلود برنامه‌های مخصوص نت باکس موبو ادیشن و همین طور مرورگرهایی مثل کروم برای گشتن تو اینترنت دسترسی دارید. مهم تر از همه شما می‌تونید در نت باکس موبو ادیشن برنامه‌های تغییر آی پی نصب کنید و با فعال کردنش در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و نت فلیکس فیلم ببینید. شما در این دستگاه یک بخش دیگر به اسم موزیک لند دارید که به موسیقی‌های جدید و قدیمی از خواننده‌های مختلف دسترسی خواهید داشت و می‌تونید در هنگام کار کردن در منزل آهنگ پلی کنید و با انرژی بیشتری به کار ادامه بدید.

 

فایل منیجر

در کنار همه این موارد شما فایل منیجر رو دارید که می‌تونید فیلم‌ها و سریال‌هایی که از قبل دانلود کردید با بهترین کیفیت که پردازنده و رم این اندروید باکس پیشتیبانی می‌کنه ببینید. اگر برای انتقال صفحه گوشی، لپ تاپ یا تبلت بر روی تلویزیون مشکل دارید، نت باکس موبوادیشن این مشکل رو هم حل کرده و با نرم افزار میراکست می‌تونید صفحه‌ها رو کست کنید و چیزی که می‌خواید ببینید رو در ابعاد بزرگ‌تر و همراه بقیه نگاه کنید.

 

قابلیت‌های هوشمند اندروید باکس موبوادیشن

علاوه بر این‌ها در این دستگاه شما قابلیت سرچ دارید و می‌تونید هر فیلم و سریالی رو که دوست دارید سرچ کنید. برای نوشتن در قسمت سرچ هم از کیبورد می‌تونید استفاده کنید و با استفاده از دکمه‌های جهت ریموت کنترل بین حروف حرکت کنید و هم با قابلیت ایرماوس روی حروف کلیک کنید. همچنین می‌تونید با یه قابلیت جذاب یعنی از طریق جستجوی صوتی این کار رو انجام بدید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

قابلیت ایرماوس

قابلیت ایرماوس یک قابلیت عالی برای کنترل بیشتر نت باکس موبوادیشنه که تنها با فشار دادن یک دکمه ‌فعال میشه. با این قابلیت ریموت کنترل به موس تبدیل میشه و کار موس رو براتون می‌کنه. این ایرماوس یا موس هوایی یک ریموت کنترل چند منظوره است که می‌تونید دستگاه‌هایی مانند اندروید باکس، تلویزیون هوشمند، کامپیوتر و… رو از راه دور کنترل کنید و اصطلاحا بهش ریموت کنترل جادویی هم میگن.

 

قابلیت جستجوی صوتی

شما در نت باکس موبوادیشن مشکل تایپ کردن و زدن دکمه‌های زیاد برای جتسجو رو ندارید و با میکروفون داخلی که داره می‌تونید جستجوی صوتی داشته باشید. این برای افراد مسن و کسانی که مشکل تایپ دارن یا نمی تونن کلمه های تلویزیون رو بخونن مفیده. با توجه به اینکه نت باکس موبوادیشن از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کنه، جستجو با زبان فارسی خیلی راحت میشه.

 

قابلیت اتصال بلوتوثی

نت باکس موبوادیشن بلوتوث داره در نتیجه شما می‌تونید این دستگاه رو به راحتی به سایر دستگاه‌های بلوتوثی مانند اسپیکر، هدفون و کیبورد وصل کنید و با توجه به این دیگه نیازی نیست که دقیقا ریموت کنترل رو هم روبه روی تلویزیون بگیرید و می‌تونید از ریموت کنترل در هر نقطه‌ای از اتاق استفاده کنید.

 

جمع بندی

اگه می‌خواهید از محتوای ویدیویی و موسیقی در نمایشگرهای بزرگ لذت ببرید، اندروید باکس موبوادیشن مخصوص شماست اون هم به چند علت؛ اول اینکه یک سیستم عامل روان و سریع داره و به پشتوانه سخت افزار و رم بالا برنامه‌ها رو بدون لگ اجرا می‌کنه. همچنین این نت باکس آپدیت میشه و کاملا قابلیت شخصی سازی داره و می‌تونید هر پلتفرم و نرم افزار اندرویدی که دلتون می‌خواد رو روش نصب و استفاده کنید. علاوه بر این می‌تونید به سایر منابع هم دسترسی داشته باشید، پادکست گوش بدید یا آخرین اخبار ورزشی رو دنبال کنید.

موردی دیگری که در مورد قیمت این محصول نباید فراموش کرد 2 سال گارانتی موبوادیشنه که نشان از کیفیت عالی این محصول داره. شما حتی می‌تونید این اندروید باکس رو به صورت اقساطی از موبوادیشن تهیه و خریداری کنید. تجربه شما از استفاده اندروید باکس چیه؟ و اگر این محصول رو خریداری کردید حتما نظرتون رو بنویسید که کسانی که قصد خرید این کالا رو دارن بیشتر با نت باکس موبو ادیشن آشنا بشن.

نویسنده : مهران عثمان نژاد
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 12
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Mohammad 14558

واقعاً دم مهدی گرم که موبوادیشن رو تأسیس کرد و محصولاتی جذاب رو مثل همین نت باکس موبوادیشن و… رو در اختیار موبوبکس گذاشت.

پرچم موبوبکس بالاست

۰۶ تیر ۱۴۰۳
Mehdi4440

سلام وقت بخیر دستگاه موبو ادیشن رو چطور میتونم به صورت شرایطی بخرم

۰۳ تیر ۱۴۰۳
Abolfazl 1001

تمام فیلم ها رایگان هستش؟

۱۵ خرداد ۱۴۰۳
محمدعلی شریفات

واقعا عالی و بی نظیر

۱۰ خرداد ۱۴۰۳
mahdi1333

ممنون از مطلب کاربردی شما.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
arsalansh

کاربردی هست خوبه

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

یکی بخر یکی ببر

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ahmaddosti

بر خلاف خیلی باکس ها پردازنده خوبی داره

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

چه باهاله من نمیدونستم اینا چی اند😂

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Fld

سلام من میخوام گوشی بخرم تو محدوده قیمت 20 میلیون شیاومی خیلی از poco f5 خوشم اومده بنظرتون بگیرم یا صبر کنم f6 بیاد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    ali.sh2004

    چه استفاده ای داری؟
    بهa55 و poco x 6هم فکر کن

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      Nurse

      انصافا اصلا به این دو تا فکر نکنید
      بجای A55 با سه تومن بیشتر میشه S23fe خرید که یک سر و گردن بالاتره

      بجای پوکو X6 بازهم میشه نوت ۱۳ پرو فایوجی خرید یا پوکو X6pro؛ اولی دوربین بهتری میده و دومی هم پردازنده‌ی پرچمدار.

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳