گارانتی موبایل در ایران

گارانتی گوشی های هوشمند در ایران!

همیشه وقتی تصمیم داریم تا یه محصول الکترونیکی رو بخریم بحث گارانتی داغ میشه. اما گارانتی چیه؟ واقعا اگه محصولی که گارانتی  داره رو بخریم دیگه باید خیالمون راحت باشه؟ به زبان ساده گارانتی یه تعهده، تعهدی که باعث میشه تا یه فروشنده یا شرکت در قبال خرابی محصولاتش بعد از فروش خدماتی رو به مشتری‌ها ارائه بده. این خدمات میتونه شامل تعمیر یا تعویض قطعه بدون هیچ هزینه‎ای باشه. گارانتی تو گوشی‌های هوشمند هم به همین صورت کار میکنه تا خیال شما رو بابت اتفاقاتی که ممکنه برای گوشی شما بیوفته راحت کنه. البته گارانتی رایگان نیست و معمولا یه مقدار به هزینه اصلی گوشی اضافه میشه. علاوه بر این گارانتی شامل شرایط پیچیده ای هم میشه که باعث میشه تا استفاده از اون به این راحتی هم هم نباشه.

رجستری گوشی در ایران

قبل از اجرایی شدن طرح رجیستری هر فردی میتونست از طریق راه‌های مختلف گوشی وارد کنه. این باعث شده بود تا گوشی‌ها به دو دسته با گارانتی و بی گارانتی تقسیم بشن. اما بعد از اجرای طرح رجیستری و بسته شدن راه واردات قاچاق گوشی، شرکت‌های وارد کننده موظف شدن تا برای وارد کردن گوشی به طور قانونی، یه سری شرایط خاصی رو قبول کنن. یکی از شرایطی که شرکت‌های وارد کننده باید قبول کن، ارائه خدمات پس از فروش به مدت 18 ماهه. در حال حاضر بیش از 200 شرکت مجوز واردات قانونی تلفن همراه رو دارن و طبق تعهدی که دادن باید به مدت 18 ماه خدمات پس از فروش ارائه بدن. اما متاسفانه اکثر این شرکت‌ها فقط اون تعهد نامه رو امضا کردن و به اون پایبند نبودن. از حق نگذریم شرکت‌هایی هم وجود دارن که خدمات پس از فروش فوق‌العاده خوبی رو در اختیار مشتری‌هاشون میذارن و تو اکثر کلانشهرها نمایندگی های معتبر دارن.رجیستری تلفن همراه در ایراناز اونجایی که بازار گوشی‌های هوشمند سود زیادی داره، رقابت تو این بازار هم خیلی شدیده. ارائه گارانتی‌ها معتبر و خدمات پس از فروش عالی میتونه برگه برنده این شرکت‌ها نسبت به رقباشون باشه.  وقتی که مشتری با چنین خدمات خوبی روبرو شه قطعا هزینه اون رو هم میپردازه و این باعث افزایش گردش مالی اون شرکت میشه. این ماجرا هم برای شرکت واردکننده و هم مشتری یه معامله دو سر سود محسوب میشه. معمولا گوشی‌های هوشمند طوری ساخته میشن که حداقل برای یکی دو سال به مشکلی برنخورن. اما اگه گوشی تو مدت زمان گارانتی مشکلی براش پیش امد این وظیفه خریداره تا با پیگیری حقوق خودش بتونه از شرایط گارانتی استفاده کنه و در صورت رضایت اون شرکت ضمانت دهنده رو به بقیه هم معرفی کنه.در مجموع میشه گفت گارانتی خیال خریدار رو تا حدودی نسبت به  گوشی راحت میکنه. پس بهتره تا هنگام خرید گوشی، به سمت دستگاه‌هایی بریم که گارانتی دارن. چون گارانتی کردن گوشی در برابر مشکلات احتمالی با یه هزینه کم، کار منطقی حساب میشه. آیا شما گوشی با گارانتی رو به گوشی بدون گارانتی ترجیح میدید؟ آیا شرکتی می شناسید که گاراتنی های معتبری رو ارائه بده؟ خوشحال میشیم تا تجربیات خودتون رو تو قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بذارید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱ بهمن, ۱۳۹۸

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 57
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
danial.varzideh

شرکت ها سالیانه پول خوبی رو به جیب میزنند ولی خب من که به شخصه و بسیاری از اطرافیانی که میشناسم تا بحال از گارانتی استفاده نکردند !!

۰۵ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
MazMaz

گارانتی واقعا لازم هست. البته بعضی شرکت ها مشتری رو می پیچونن ،
رقابت بالا هم باعث شده کیفیت ها بالا بره

۱۱ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
amirlotfi998

سپاس

۰۹ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
godrati

خیلی عالی بود

۲۷ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
iman

خوب👍

۱۵ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mehrab d

فقط این که میگه خیلی سریع می نویسید رو هم بردار

۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    comment-user-img
    godrati

    آره موافقم خیلی رو مخه

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
mehrab d

مثل همیشه کاربردی

۱۴ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mehrab d

کارت درسته

۱۴ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mehrab d

دمت گرم

۱۴ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
mehrab d

عالی👍

۱۴ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
Ali asghar Afzali

البته همه شرکت ها بد نیستن
بلکه بعضی ها واقعا خدمات خوبی ارائه میدن

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
comment-user-img
Ali asghar Afzali

اگه شرکت هایی که گارانتی میکنن اگه متعهد تر باشن به کارشون هم اونا سود میکنن و هم مشتری

۰۲ بهمن ۱۴۰۰