راهنمای خرید عمده گلس؛ معرفی انواع گلس ها و مراکز خرید

اگر به تازگی شروع به فعالیت در حوزه فروش موبایل و لوازم جانبی موبایل چه به صورت آنلاین و چه مغازه کردید، باید دیدی کلی از محصولات مورد نیاز و خوش فروش در بازار داشته باشید. خرید گلس و قاب جزو اولین لوازم جانبی به شمار میره که خریداران گوشی های همراه برای موبایل خودشون تهیه میکنن. همچنین به دلیل مصرفی بودن گلس و نیاز به تعویض این محصول بعد از مدتی استفاده، داشتن گلس های متنوع، برای گوشی های مختلف و به اصطلاح جور، در کنار تنوع مناسبی از قاب ها، میتونه در کنار فروش موبایل جزو کالاهای پرفروش و با حاشیه سود مناسب برای شما داشته باشه. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نکات کلی برای خرید عمده این اکسسوری پرفروش و مهم رو با هم بررسی میکنیم. پس حتما تا انتهای مقاله راهنمای خرید عمده گلس همراه موبونیوز باشید.

 

نکات مهم در هنگام خرید گلس عمده

اگر برای اولین بار قصد خرید عمده داشته باشید ممکنه دیدی از تعداد، نوع و مدل های گلس مورد نیاز مغازه نداشته باشید و در خریدهای بعدی با توجه به فروش محصولات قبلی میتونید دید کلی بهتری پیدا کنید. اما این مورد میتونه باعث هدر رفت سرمایه، خواب پول و افزایش دورریز محصولات شما بشه. به همین خاطر اگه بهتره در زمان خرید عمده گلس به چند نکته دقت کنید تا سرمایه خودتون رو بهتر مدیریت و هزینه کنید و بازگشت سرمایه بیشتر و بهتری داشته باشید.

نکات مهم در هنگام خرید گلس عمده

کیفیت

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید گلس بهش توجه داشته باشید کیفیت گلس هست. کیفیت گلس تاثیر به سزایی در قیمت تمام شده محصولات داره. اگه سراغ گلس هایی با کیفیت پایین یا معمولی برید میتونید تعداد گلس های بیشتری برای مغازه تهیه کنید ولی ممکنه کیفیت پایین محصولات باعث عدم رضایت مشتریان شما بشه. به همین خاطر تهیه محصولات با کیفیت متنوع میتونه باعث فروش بیشتر و بهتر محصولات شما بشه. البته برای تهیه محصولات با کیفیت بالا باید به منطقه فعالیت مغازه هم توجه داشته باشید و با توجه به نیاز و توان بازار محصولات و گلس های مورد نیازتون رو تهیه کنید.

 

قیمت تمام شده

با توجه به کیفیت محصولات و گلس ها قیمت تمام شده میتونه تغییر کنه. اگر سراغ گلس از برندهای معروف بازار برید، طبیعتا قیمت نهایی و تمام شده شما افزایش پیدا میکنه که میتونه فروش گلس رو مقداری سخت کنه. به همین خاطر بهتره با توجه به قیمت گوشی سراغ خرید گلس با کیفیت و قیمت مختلف برید. برای مثال خرید یک گلس 30 هزار تومانی برای گوشی S24 Ultra سامسونگ گزینه مناسبی نیست و مشتری که 70 میلیون برای خرید گوشی هزینه کرده دنبال یک گلس با کیفیت و مقاوم برای گوشی خودش میگرده. اما فردی که دنبال گلس برای گوشی اقتصادی مثل سامسونگ A15 میگرده، قصد هزینه بالا کردن برای گوشی خودش رو نداره. پس با توجه به این موارد باید گلس گوشی های مختلف رو با قیمت های متنوع تهیه کنید.

 

تنوع و تعداد

بعد از اینکه کیفیت و قیمت مورد نظرتون رو انتخاب کردید باید ببینید برای هر مدل گوشی به چه تنوع و چه تعداد گلس نیاز دارید. بعضی از فروشندگان عمده گلس برای اینکه گلس گوشی های پرفروش ناقص نشه به صورت سبدی محصولات رو با قیمت نسبتا پایین تری به فروش میرسونن که این مورد میتونه در اوایل کار باعث خواب سرمایه و حتی افزایش دورریز گلس های قدیمی شما بشه. البته میتونید به تعداد مورد نظر و نیاز گلس گوشی های مختلف رو خریداری کنید که ممکنه بعضی از فروشندگان عمده گلس با قیمت بالاتری محصولات رو در اختیار شما قرار بدن. در اوایل کار بهتره با توجه به نیاز گلس های گوشی های پرفروش تر رو خریداری کنید تا بتونید با سرعت بالاتری محصولات رو به فروش برسونید و با گلس های گوشی های جدیدتر و به روز جایگزینشون کنید.

 

هزینه و زمان ارسال

یکی دیگه از مواردی که میتونه در هزینه تمام شده گلس برای شما تاثیر گذار باشه، هزینه ارسال و همچنین زمان ارسال محصولات برای شماست. اگه فروشگاهی که قصد خرید گلس رو دارید بار کاملی نداشته باشه مجبور هستید از چندین فروشگاه و پخش کننده خریدتون رو انجام بدید که این مورد باعث افزایش هزینه ارسال و بالا رفتن قیمت نهایی گلس برای شما میشه. گلس گوشی های جدید هم باید خیلی سریع موجود بشن، مثلا اگه گلس گوشی A55 سامسونگ که در اوایل سال 1403 به بازار عرضه میشه در هفته اول و زودتر از بقیه موجود بشه میتونه باعث سود بیشتر و افزایش فروش شما بشه ولی اگه زمان ارسال طولانی بشه میتونه باعث کاهش فروش و سود شما بشه.
مورد بعدی نوع ارسال و بسته بندیه. گلس به دلیل شکننده و حساب بودن اگر بدون محافظ و ضربه گیر مناسب برای شما ارسال بشه میتونه باعث آسیب دیدن محصولات و از بین رفتن سرمایه شما بشه و در زمان خرید و همکاری با پخش کننده های مختلف باید به این مورد هم توجه داشته باشید.

 

گلس چه گوشی هایی رو باید موجود کنیم

این مورد بستگی زیادی به بافت و توان اقتصادی منطقه و همچنین سابقه و اندازه مغازه شما دارد. مثلا اگر در یک منطقه شلوغ و با مشتری زیاد هستید، تهیه گلس اکثر گوشی ها از برندهای مختلف و با تعداد بالا میتونه انتخاب مناسب تری باشه. البته در زمان قیمت گذاری باید به این نکته هم توجه داشته باشید که به دلیل فروش کمتر گلس گوشی هایی از برندهایی مثل وان پلاس، ریلمی و یا اوپو باید حاشیه سود بیشتری به دلیل فروش کمتر و همچنین خواب سرمایه برای این محصولات در نظر بگیرید. اما به طور کلی گلس گوشی های برندهای سامسونگ، شیائومی و یا آیفون همیشه فروش دارند و میتونید گلس این محصولات رو با حاشیه سود مناسب و تعداد بالا به فروش برسونید. البته در اوایل کار بهتره سراغ خرید گلس گوشی های پرفروش بازار از سری A سامسونگ و یا سری ردمی نوت و پوکو X شیائومی برید.

 

انواع گلس

دسته بندی گلس مثل باقی دسته بندی محصولات و اکسسوری موبایل مدل ها و تنوع مختلفی دارند و شما باید با توجه به نیاز و سلیقه کاربران مدل های متنوعی از گلس ها رو در خرید عمده تهیه کنید.

انواع گلس

گلس ارزان

رایج ترین و متداول ترین نوع گلس، گلس های شیشه ای ارزان هستند که معمولا محل قرارگیری اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی به خوبی برش نخورده و تمامی صفحه نمایش گوشی رو پوشش نمیدن. به نسبت گلس های دیگه طول عمر پایین تری دارند. البته به دلیل قیمت پایین فروش بیشتری دارند و میتونید با حاشیه سود مناسبی این محصولات رو به فروش برسونید.

گلس فول چسب

این گلس ها یه لول از دسته بندی قبلی کیفیت بهتری دارند و معمولا محل قرار گرفتن دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه به درستی برش خورده و اکثر صفحه نمایش گوشی رو پوشش میده و به صورت بهتری به نمایشگر گوشی میچسبه و از گوشی محافظت میکنه.

گلس پرایوسی

گلس های پرایوسی یا گلس های حریم شخصی زاویه دید نمایشگر گوشی از طرفین رو کاهش میدن تا اطرافیان نتونن صفحه نمایشگر گوشی مشاهده کنن. این نوع از گلس ها برای افرادی که خیلی در مترو، اتوبوس و تاکسی در حال استفاده از گوشی هستن میتونه گزینه مناسبی باشه.

گلس مات

گلس مات با کاهش بازتاب نور از روی نمایشگر میتونه برای افرادی که مدت طولانی در محیط بیرون از خونه و زیر نور مستقیم آفتاب کار میکنن در کنار محافظت از نمایشگر کار با گوشی رو براشون راحت تر کنه.

گلس گیمینگ

گلس های گیمینگ نسبت به گلس های معمولی کمتر کثیف میشن و بازتاب نور کمتری هم دارند و به دلیل تاثیر کمتر در پاسخ دهی نمایشگر به دستورها برای بازی با گوشی گزینه مناسبی هستند و در کنار محافظت از نمایشگر تجربه بهتری در زمان بازی به کاربر میدن.

گلس سرامیکی

گلس های شیشه ای معمولی به راحتی در اثر وارد شدن ضربه یا در حین جابجایی شکسته میشن ولی میتونن ضربه های ناشی از افتادن از ارتفاع یا ضربه از سمت جسم سخت رو کمتر به نمایشگر منتقل کنند. اما قطر بیشتری دارند و ممکنه کار با گوشی رو سخت تر کنند. اما گلس سرامیکی از TPU انعطاف پذیر ساخته شده و به راحتی خم میشه و در اثر ضربه و یا افتادن نمیشکنه ولی ممکنه مقداری از ضربه وارده رو به نمایشگر گوشی منتقل کنه.

گلس لنز

گوشی های جدید با افزایش تعداد لنزها و همچنین بزرگ شدن این لنزها بیشتر در معرض خطر شکستن و خط افتادن هستند. به همین خاطر تهیه گلس لنز برای گوشی ها در کنار گلس نمایشگر به یه خرید مهم تبدیل و ضروری تبدیل شده. گلس لنزها انواع مختلفی مثل گلس ساده که فقط از لنز گوشی محافظت میکنه تا گلس لنز با محافظ فریم به فروش میرسن.

 

سود فروش گلس

موارد مختلفی میتونه در سود نهایی فروش گلس تاثیر گذار باشه. اما قیمت گذاری و مقدار سود شما بسته به عوامل مختلفی داره و باید عرف قیمت منطقه و برخی فروشندگان آنلاین رو در زمان قیمت گذاری در نظر داشته باشید اما توجه به موارد زیر میتونه در زمان قیمت گذاری به شما کمک کنه.

در زمان قیمت گذاری با توجه به قیمت خرید، هزینه ارسال و همچنین مقدار دورریز و خواب سرمایه شما و همچنین نوع گوشی باید سود نهایی خودتون رو حساب کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت گذاری شما باید با توجه به فروشندگان محلی دیگه در منطقه باشه. تا جای ممکن هم باید سود در نظر گرفته به صورتی باشه که علاوه بر درآمدزایی رضایت مشتری هم به همراه داشته باشه. برای این کار بهتره کالاهای با کیفیت کمتر و قیمت پایین تر رو با سود کم به فروش برسونید و کالاهای گرون قیمت و با کیفیت بیشتر رو با سود بالاتر ولی معقول به فروش برسونید.

برای نصب گلس هم میتونید هزینه ای مجزا دریافت کنید، مخصوصا گلس گوشی های خاص و دارای صفحه نمایش خمیده پروسه نصب سخت تری دارن و میتونید با توجه به قیمت گلس، گوشی و زمان نصب هزینه ای مجزا از مشتری دریافت کنید. البته اگر تازه کار هستید بهتره قبل از نصب جلوی مشتری چندین بار روی گوشی های مختلف پروسه نصب رو انجام بدید تا اشتباهی در زمان چسباندن گلس روی گوشی مشتری پیش نیاد.

 

گلس عمده از کجا تهیه کنیم

برای خرید عمده گلس میتونید به مراکز پخش و فروش لوازم جانبی موبایل سر بزنید. به دلیل تنوع بالا محصولات در این بازارها با کمی تحقیق میتونید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. در ادامه به معرفی معروف ترین این مراکز و روش های خرید عمده گلس میپردازیم.

 

پاساژ علاءالدین

پاساژ علاءالدین که در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری تهران قرار دارد، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مراکز خرید لوازم جانبی موبایل در ایران به شمار میره و اکثر افراد برای خرید گوشی و لوازم جانبی مورد نیاز چه به صورت تکی و چه به صورت عمده سری به این پاساژ قدیمی میزنن. البته اگه آشنایی خیلی زیادی با جنس ها و محصولات ندارید و یا اینکه حجم خرید شما خیلی بالا نیست بهتره بیشتر برای آشنایی با محصولات و پیدا کردن قیمت سری به این پاساژ بزنید و در چندین سری اول خرید خاصی انجام ندید. چون فروشندگان این پاساژ به دلیل حجم بالای مشتری و درخواست ها ممکنه در دفعات اول قیمت مناسبی به شما ندن.

پاساژ علاءالدین

پاساژ چارسو

پاساژ چارسو دقیقا روبروی پاساژ علاءالدین قرار داره ولی به دلیل ساختار مدرن و زیباتر و شلوغ نبودن بیش از حد مشتریان تک فروشی بیشتری داره و اکثر افراد برای خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل حتما اول سری به این بازار بزرگ میزنن. با کمی گشت و گذار و تحقیق کالاهای با کیفیت خوب و متنوعی میتونید از این بازار تهیه کنید البته به خاطر اینکه مشتریان تک فروشی توی این پاساژ زیاد هستند ممکنه در دفعات اول خرید قیمت مناسبی به شما داده نشه ولی در خریدهای بعدی میتونید قیمت مناسب و تنوع خوبی از کالاها رو از این بازار تهیه کنید. این نکته رو هم در نظر داشته باشید که برای خرید از هر دو پاساژها باید حداقل یک روز کامل برای رفتن به این پاساژها و چرخیدن و قیمت گرفتن از مغازه های مختلف بزارید تا بتونید خریدی با قیمت مناسب و همچنین تنوع خوب داشته باشید.

پاساژ چارسو

خرید از واردکننده های گلس

شاید اولین نکته ای که بعد از چرخیدن توی بازارهای مختلف به ذهنتون برسه خرید مستقیم و بدون واسطه از واردکننده های بزرگ گلس در بازار باشه. این روش به دلیل نیاز به خرید در حجم بالا و خرید جور جنس  برای همه افراد مناسب نیست و اگر پخش کننده بزرگی در شهر خودتون هستید این روش میتونه باعث قیمت نهایی و تمام شده محصولات برای شما باشه. ولی حجم بالای خرید سهم زیادی در سرمایه در گردش شما رو درگیر خودش میکنه و با توجه به فروش کمتر بعضی مدل ها باعث خواب سرمایه و حتی در طولانی مدت باعث ورشکستگی میشه.

خرید مستقیم از چین هم به همین صورته، شما باید تعداد بالایی از گلس گوشی های مختلف در تیراژ بالا رو از فروشندگان چینی سفارش بزارید و به وسیله شرکت های مختلف ترخیص بار وارد ایران کنید. این روش برای پخش کنندگان بزرگ مناسب تره و با توجه به مدت زمان طولانی رسیدن بار به ایران و همچنین نیاز به سرمایه زیاد برای افراد تازه کار مناسب نیست اما در صورت انتخاب درست محصولات و تنوع خوب و زمانبندی مناسب میتونه سود بسیار مناسبی رو نصیب شما کنه.

 

خرید اینترنتی از ایویز

با توجه به موارد گفته شده و سختی ها و مشکلات خرید از پاساژها و پخش کننده های عمده گلس ممکنه خرید گلس به صورت عمده برای همه افراد روشی راحت و در دسترس نباشه و با توجه به خواب سرمایه و سختی های جوری جنس باعث اشتباهات زیادی بشه که در طولانی مدت باعث هدر رفت سرمایه شما بشه. البته روش دیگه ای هم برای خرید عمده گلس وجود داره تا شما بتونید با توجه به نیازی و اجناسی که در مغازه دارید در هر تعداد و مدلی که مد نظرتون هست، خرید عمده گلس خودتون رو انجام بدید. برای این کار میتونید به فروشگاه Eways (ایویز) مراجعه کنید و با ثبت نام و تایید مراحل شرایط همکاری خرید خودتون رو به تعداد و تنوع مناسب و با پایین ترین قیمت انجام بدید و با هزینه ای معقول و پایین در سریعترین زمان ممکن در هر جای ایران تحویل بگیرید. در کنار خرید عمده گلس میتونید سایر لوازم جانبی مورد نیازتون رو از سایت ایویز چک و مقایسه قیمت و در صورت نیاز خریداری کنید تا در هزینه های ارسال و زمان ارسال بارتون هم صرفه جویی کنید.

 

جمع بندی

اگر به تازگی مغازه فروش لوازم جانبی باز کردید و دنبال چند سورس و روش معتبر برای خرید عمده گلس هستید و یا اینکه میخواید ببینید فعالیت در این بازار توجیه اقتصادی داره، ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و ضروری در هنگام خرید عمده گلس رو برای شما جمع آوری کنیم. در کنار بررسی نکات مهم خرید گلس و همچنین انواع و اقسام دسته بندی ها سعی کردیم روش های مختلف خرید عمده گلس رو هم به شما معرفی کردیم تا در صورت نیاز با دردسر کمتری خرید های خودتون رو در آینده انجام بدید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 4 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 8
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

جالبه

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

هر روز یه چیز جدید میزارید… عجیبه

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

چ‌جالب

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

برا نمایشگرها ی منحنی باید چی کار کرد

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

دقت کردید روز به روز حوزه ی مقاله های موبو داره گسترش پیدا میکنه😂😘

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

مطالب خوبی بود

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Emran.B1388

ممنون واقعا

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

عجب

۱۸ فروردین ۱۴۰۳