معرفی بیمه شکستگی گوشی موبایل

حتما شما هم وقتی گوشی گرون قیمت می‌خرید، نگران زمین خوردن، شکستن LCD یا خط و خش برداشتن بدنه هستید. خیلی ها بعد از خرید یه گوشی هوشمند پرچمدار و بالارده، لوازم محافظتی زیادی مثل گلس یا قاب محکم می‌خرن تا از آسیب دیدن گوشی جلوگیری کنن. اما آدم اگه بدشانس باشه، حتی اگه جلیقه ضدگلوله هم تن موبایلش کنه، بازم ممکنه یه بلاهایی سرش بیاد! احتمالاً با این صحنه رو به رو شدید که گوشی از دست خودتون یا یکی از دوستاتون لیز خورده و دقیقاً از سمت صفحه نمایش مستقیم خورده روی سرامیک یا پله و … باقی داستانو خودتون می‌تونید حدس بزنید! بیمه شکستگی موبایل که بیشتر بیمه بیمه شکستگی LCD گوشی محسوب میشه، چند سالی هست که به وجود اومده و بین کاربرا طرفدار داره. اما این بیمه چیه و به چه دردی میخوره؟ قیمتش چقدره و آیا اونقدری که میگن ضروریه؟ اگه می خواین بیشتر در مورد این بیمه بدونین، امروز با موبونیوز همراه باشین تا یه معرفی کامل از بیمه شکستگی گوشی موبایل براتون داشته باشیم.

 

بیمه شکستگی گوشی موبایل

اوایل دهه 90 بود که شرکت‌های بیمه در ایران به فکر ارائه بیمه موبایل افتادن. با محبوبیت بیشتر گوشی‌های هوشمند و فراگیر شدن این دستگاه در دست مردم، شرکت‌های بیمه خدمات بیمه‌ای مربوط به موبایل رو گسترش دادن و بیمه‌های مخصوصی برای سرقت، آتش سوزی، شکستگی و … ارائه دادن.

بیمه شکستگی گوشی موبایل

بیمه شکستگی گوشی موبایل یکی از این بیمه‌هاست که در چند سال گذشته با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش گوشی‌ها، مطرح شده. بسته به کارگزاری که انتخاب می کنین، این بیمه کلیه خسارت‌های ناشی از شکستگی، ضربه خوردگی، ترک خوردگی و خرابی صفحه نمایش موبایل رو تحت پوشش قرار میده. بنابراین افراد با خرید بیمه گوشی می‌تونن در صورت بروز حوادثی مثل افتادن گوشی، ضربه خوردن و ریختن مایعات از خدمات بیمه‌ای برای تعمیر یا تعویض گوشی استفاده کنن.

 

بیمه شکستگی صفحه نمایش گوشی

بیمه شکستگی lcd گوشی یکی از بخش‌های بیمه موبایل محسوب میشه. در واقع وقتی گوشی موبایلتونو بعد از خرید، بیمه می‌کنید، این بیمه موارد متعددی رو پوشش میده که یکی از اونها، شکستگی LCD هست. این نوع بیمه در کنار پوشش شکستگی صفحه نمایش، می‌تونه خسارت‌های ناشی از اتفاقات دیگه مثل خیس شدن، آتش سوزی، انفجار و سرقت رو هم پوشش بده.

 

بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه شکستگی LCD کدام‌اند؟

شرکت‌ها و وبسایت‌های متعددی در ایران وجود دارن که بیمه شکستگی گوشی ارائه میدن. شرایط و هزینه بیمه تو هر کدوم از این شرکت‌ها متفاوته و باید بعد از بررسی کامل، بیمه‌ای که بیشتر از همه به دردتون می‌خوره رو انتخاب کنین. در زیر بعضی از معروف‌ترین کارگزارهای بیمه ضربه خوردگی موبایل رو معرفی می‌کنیم.

 

بیمه رازی

شرکت رازی یکی از شرکت‌های بیمه در ایرانه که خدمات مخصوص بیمه شکستگی گوشی موبایل ارائه میده. این شرکت سه طرح مختلف برای بیمه موبایل داره که عبارته از:

  • طرح یاقوت: این طرح فقط شامل گوشی‌های آکبند میشه و حوادثی مثل آبدیدگی و نفوذ مایعات، آتش سوزی، ضربه، سقوط و نوسانات برق رو پوشش میده. جبران خسارت این طرح تا 85 درصد ارزش گوشیه.
  • طرح عقیق: این طرح برای سرقت گوشیه و فقط شامل گوشی‌های آکبند میشه. با خرید این طرح، بیمه رازی تا 65 درصد از ارزش گوشی رو به شما خسارت میده.
  • طرح زمرد: این طرح هم برای گوشی‌های آکبند در نظر گرفته شده و مخصوص سرقت گوشیه ولی بین 65 تا 85 درصد از ارزش گوشی رو خسارت میده و قیمتش از طرح‌های دیگه بیشتره.

قیمت طرح‌های مختلف بیمه رازی متغیره و مثلاً برای بیمه یه گوشی با ارزش 40 میلیون تومان، بین 650 هزار تا 2 میلیون تومان حق بیمه دریافت می‌کنه. همونطور که دیدین، بیشتر طرح‌های این شرکت فقط مختص بیمه سرقت گوشی هستن و فقط یک پلنه که شکستگی و ضربه رو هم پوشش میده.

 

بیمه سامان

شرکت سامان یکی دیگه از شرکت‌های بیمه‌‌کننده است که برای شکستگی گوشی و حوادث مشابه، پلن‌های مشخصی تدارک دیده. این شرکت سه طرح مختلف برای بیمه موبایل داره که در زیر معرفی می‌کنیم:

  • طرح زیسکا مکس: این طرح برای پوشش سرقت کلی و تعویض با گوشی نو در نظر گرفته شده و بالاترین قیمت بین طرح‌های بیمه سامان رو داره.
  • طرح زیسکا پرو: این طرح برای پوشش سرقت کلی در نظر گرفته شده و قیمتش هم کمتر از زیسکا مکس هست.
  • طرح زیسکا پلاس: این طرح برای سرقت با شکست حرز در نظر گرفته شده و از طرح‌های دیگه ارزون‌تره.

در حالی که تمرکز اصلی پلن های بیمه سامان روی سرقت گوشیه، اما طرح اول و دوم خطراتی مثل شکستگی (صفحه نمایش) بر اثر ضربه، آتش سوزی و انفجار، نوسانات برق یا القاء الکتریکی، حوادث طبیعی مثل سیل و طوفان، خیس شدن و نم گرفتگی رو هم پوشش میدن. فرانشیز این بیمه بین 10 تا 25 درصده که با توجه به طرحی که خریداری می‌کنید تغییر می‌کنه. قیمت بیمه شکستگی گوشی بیمه سامان با توجه به قیمت گوشی متغیره؛ اما به عنوان مثال، برای یه گوشی 40 میلیون تومانی، بین 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان حق بیمه دریافت می‌کنه.

 

بیمه پارسیان

بیمه پارسیان، طرحی با نام «بیمه دیجیتال من» به وجود آورده که برای موبایل، تبلت و لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گیره. این بیمه، حوادثی مثل شکستگی صفحه نمایش بر اثر ضربه، آبخوردگی و نفوذ مایعات، نوسانات ولتاژ برق، سرقت کلی با تائید وقوع سرقت توسط مراجع انتظامی و قضایی، آتشسوزی و بلایای طبیعی رو شامل میشه. مبلغ فرانشیز این بیمه خیلی بالاست و حدود 35 درصد از ارزش گوشی رو شامل میشه؛ این یعنی اگه گوشی شما آسیبی ببینه، در صورت تائید شرکت بیمه پارسیان، باید 35 درصد از ارزش گوشی رو خودتون خسارت بدید و باقیشو بیمه پرداخت می‌کنه.

 

بیمه معلم

شرکت بیمه معلم هم مثل شرکت پارسیان، طرحی با نام «بیمه کالای دیجیتال» ارائه کرده که شما می‌تونید موبایل، تبلت و لپ‌تاپ رو در این طرح بیمه کنید. حوادثی که این بیمه پوشش میده شامل ضربه یا شکستگی LCD، تماس با مایعات و خیس شدن، آتش سوزی، بلایای طبیعی، نوسانات ولتاژ‌ برق و سرقت هست. فزانشیز این بیمه هم مثل بیمه پارسیان 35 درصد ارزش کالای دیجیتاله.

 

وبسایت‌های ارائه خدمات بیمه

با یه جستجوی ساده در اینترنت می‌تونید سایت‌هایی که بیمه‌های مخصوص موبایل ارائه میدن رو هم ببینید. سایت‌هایی مثل ازکی، بیمه دات کام، بیمه بازار و حتی سوپر اپلیکیشن اسنپ، برای خرید بیمه شکستگی گوشی، خدمات مشخصی ارائه میدن. با ورود به این اپلیکیشن یا وبسایت‌ها می‌تونید با توجه به بودجه‌ای که دارید، از بین پلن‌های مختلف، بیمه دلخواه خودتوتو انتخاب کنید. داخل این وبسایت یا اپلیکیشن‌ها، اکثر بیمه‌های سامان، رازی، معلم و پارسیان وجود دارن که بعضی از طرح‌هاشون با تخفیف به فروش می‌رسن.

 

نکات ضروری در خرید بیمه ضربه خوردگی موبایل

برای انتخاب و خرید بیمه موبایل، یه سری نکات هست که باید بهشون توجه کنید. در ادامه این نکات رو به شکل دسته‌بندی شده بیان کردیم.

 

قبل از خرید

  • مقایسه شرکت‌های بیمه: برای خرید بیمه عجله نکنید و قبل از هر خریدی، شرایط و قیمت بیمه موبایل شرکت‌های مختلف رو با هم مقایسه کنید. مثلاً ببینید سقف تعهدات بیمه چقدره، چقدر فرانشیز بر میداره و مراکز خدماتش توی شهر شما وجود داره یا نه.
  • مشخص کردن نیاز: بیمه‌های مختلف، پوشش‌های متنوعی برای موبایل ارائه میدن. پس با توجه به نوع نیازی که دارید، طرحی رو انتخاب کنید که متناسب با نیازتون باشه.
  • توجه به قیمت گوشی: قیمت گوشی یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده بیمه گوشیه. آخرین قیمت گوشیتونو استعلام بگیرید تا از هزینه‌های آینده مطلع باشین.
  • دقت به شرایط و استثنائات: قبل از خرید بیمه ضربه گوشی، حتماً شرایط و استثنائاتی که ممکنه اون شرکت بیمه داشته باشه رو به دقت بخونید.

 

هنگام خرید

  • وارد کردن مشخصات دقیق: ارائه اطلاعات اشتباه درباره مشخصات گوشی ممکنه شرکت بیمه رو از ارائه خسارت منصرف کنه.
  • تهیه مدارک لازم: معمولاً برای خرید بیمه گوشی به فاکتور خرید یا گواهی گارانتی نیاز دارید.
  • توجه به شرایط فرانشیز: فرانشیز مبلغیه که شما باید در صورت بروز خسارت، قبل از پرداخت توسط بیمه بپردازید. فرانشیز هرچقدر کمتر باشه برای شما بهتره.
  • توجه به شروع و انقضای بیمه: بیمه شما از تاریخ مشخصی شروع به کار می‌کنه و در تاریخ مشخصی به پایان می‌رسه.

 

بعد از خرید

  • نگهداری از کارت بیمه موبایل: شماره تماس شرکت بیمه و کارت بیمه گوشی رو در جایی امن نگهداری کنید.
  • خواندن قوانین اعلام خسارت: شرکت های مختلف به روش‌های مختلفی مثل تماس یا آنلاین خسارت رو اعلام می‌کنن. پس این مورد رو هم جویا بشید.
  • جمع‌آوری مدارک لازم برای اعلام خسارت: در صورت بروز حادثه برای موبایل، مدارک لازم برای این موضوع رو جمع کنید و به شرکت بیمه ارسال کنید.

 

بیمه شکستگی گوشی به درد چه کسایی میخوره؟

همه افرادی که از گوشی گرون قیمت (پرچمدار) استفاده میکنن بهتره که موبایلشونو بیمه کنن. همچنین افرادی که در محیط‌های عمومی با گوشی کار می‌کنن یا شغلشون در محیط‌های کاری خطرناکه، بهتره به سراغ بیمه شکستگی ال سی دی برن.

 

آیا شکستگی نمایشگر شامل بیمه موبایل میشه؟‌

پوشش بیمه موبایل با توجه به طرحی که خریداری می‌کنید متغیره؛ اما اگه پلن درست رو انتخاب کنین، این بیمه شامل حوادثی مثل شکستگی صفحه نمایش و LCD هم میشه.

 

قیمت بیمه شکستگی گوشی موبایل چقدره؟

این مبلغ به ارزش خود گوشی، شرکت ارائه دهنده و طرحی که خریداری می‌کنید بستگی داره. اما در بازار ایران می‌تونید بیمه‌هایی از 100 هزار تا 5 میلیون تومان هم خریداری کنید.

 

چطور گوشی رو در برابر شکستگی بیمه کنیم؟‌

برای بیمه موبایل می‌تونید به صورت حضوری به شرکت‌های بیمه مراجعه کنید یا از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ارائه دهنده بیمه مثل ازکی، بیمه دات کام و … بیمه مخصوص ضربه گوشی بخرید.

 

چرا خرید بیمه شکستگی گوشی از نظر موبونیوز ضروریست؟

با توجه به افزایش قیمت گوشی در سال‌های اخیر و ظریف‌تر شدن بدنه، فریم و صفحه نمایش گوشی‌ها، خرید بیمه ضربه دیدگی موبایل ضروریه. فرقی نمی‌کنه که در استفاده از گوشی وسواس زیادی به خرج بدید یا بی‌احتیاط باشید، در هر صورت اگه گوشی بالای 10 میلیون تومان دارید، بهتره برای اینکه خیالتون راحت باشه، گوشیتونو بیمه کنید. این بیمه علاوه بر اینکه شامل پرداخت خسارت ناشی از شکستگی LCD میشه، برای سرقت موبایل هم کاربرد داره. بنابراین خرید بیمه شکستگی گوشی به ویژه برای کسایی که گوشی‌های پرچمدار و گرون قیمت دارن از نون شب واجب‌تره!

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 2
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

گوشی های ما والا دزد بزنه قطعاتش که به درد نمیخوره هیچ، باید بیاد یک هزینه‌ای هم برای تعمیرش پیدا بشه

۲۸ خرداد ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

👌🏼👍🏻

۲۷ خرداد ۱۴۰۳