معرفی بازی Mighty Doom

بازی Mighty doom یکی از جذاب ترین بازی های موبایلی کمپانی بتسدا (Bethesda) در سبک شوتر (تیراندازی) هست که در عین ساده بودن گیم پلی، فضای به شدت جذابی رو در اختیارتون میذاره که میتونین ساعت ها سرگرم بشین و از گشت و گذار توی دنیایی با دشمنای مختلف و البته باس فایت های جون سخت، لذت ببرین. در ادامه، همراه موبونیوز باشین تا تو بررسی بازی Mighty doom بخش های مختلف بازی مایتی دووم رو زیر ذره بین ببریم.

 

معرفی بازی Mighty doom

بازی مایتی دووم یکی از عناوین فرانچایز یا سری بازی های Doom و در ژانر تیراندازی هست که در ۱۲ آوریل ۲۰۲۱ (۲۳ فروردین ۱۴۰۰) در قالب یک برنامه برای سیستم عامل اندروید منتشر شد و در ۲۱ مارس ۲۰۲۳ (۱ فرودین ۱۴۰۲) استودیو بتسدا (Bethesda) این بازی رو برای پلتفرم های اندروید و iOS به صورت جهانی منتشر کرد. این نسخه از سری بازی های Doom از لحاظ ظاهری شباهت های قابل توجهی به بقیه نسخه های این فرانچایز داره؛ اما ظاهرش بانمک تره و توی بعضی از قسمت ها واقعا سخت تر از انتظاراتمون میشه. شما توی بازی مایتی دووم، در قالب یک کاراکتر در بیش از ۴۰ مرحله بازی می کنین و دشمنان زیادی پیش رو دارین. روند بازی در حالت کلی سرگرم کننده اس و اگه چندان عجول نباشین، تجربه جالبی رو به عنوان یه بازی موبایلی در اختیارتون قرار میده.

 

داستان بازی Mighty doom

خط داستانی توی بازی های موبایلی، به ندرت جدی گرفته میشه و اکثر این بازی ها برای گذروندن لحظاتی طراحی میشن که شما به عنوان وقت های اضافه بین کار کردن، درس خوندن یا بقیه اوقات روز دارین و بازی مایتی دووم هم از این حقیقت مستثنی نیست.

داستان بازی mighty doom

این بازی جذاب سبک شوتر، خط داستانی چندان خاصی نداره. شما توی این بازی در قالب یک کاراکتر به نام Slayer یا Mini Slayer بازی میکنین که حیوون خونگیش توسط یه سری موجود خبیث دزدیده شده و شما باید در مراحل مختلف و با کشتن دشمنان پیش روی این کاراکتر، خرگوش دزدیده شده اش رو پس بگیرین و بازی رو به اتمام برسونین.

 

گیم پلی بازی Mighty doom

برخلاف خط داستانی خیلی کوتاه و بدون پر و بال بازی Mighty doom، این بازی موبایلی گیم پلی نسبتا خوبی داره. Mighty doom یک اثر top-down shooter یا شوتر با زاویه دید دوربین از بالا به پایین محسوب میشه و شما توی مسیر بازی، باید مراحل مختلفی رو پشت سر بذارین. توی این بازی هر مرحله از ۴۰ سطح مختلف تشکیل شده و بعد از اتمام هر سطح، از طریق یه پرتال به سطح بعد وارد میشین. شاید یکی از سختی های این بازی رو بتونیم توی این بخش در نظر بگیریم؛ دلیلش هم اینه که اگه شما توی هر یک از سطوح یه مرحله کشته بشین، باید کل مرحله رو از اول شروع کنین و این موضوع شاید اعصابتون رو خرد کنه.

درجه سختی بازی با پیشرفت مرحله ها، بالاتر میره و به همون میزان هم، سلاح ها و قدرت های بیشتر و بهتری در اختیارتون قرار میگیره؛ اما از یه جایی به بعد، بازی گاهی اونقدر سخت میشه که چاره ای جز خریدن آیتم های بازی برای افزایش قدرت کاراکتر اصلی ندارین که این موضوع برای ما کاربرای ایرانی، میتونه دردسرساز بشه و در نتیجه برای جلوگیری از مواجه شدن با این قضیه، چاره ای جز استفاده از نسخه های مودشده نداریم که البته به خاطر آنلاین بودن بازی Mighty doom این گزینه هم منتفی میشه چون ریسک از دست رفتن اکانتتون رو داره!

گیم پلی بازی mighty doom

روند پیشرفت گیم پلی بازی نسبتا کند هست و یه وقتایی مبارزه پیاپی با دشمنایی که گاهی کاملا رفتار شبیه به همدیگه دارن؛ واقعا خسته کننده میشه که خوب از یه بازی موبایلی چندان انتظار بیشتری هم نمیشه داشت. شما توی تمام مراحل، باید کاراکتر اصلی رو با انگشت به جلو هدایت کنین؛ البته این بازی امکان پشتیبانی از جوی استیک و کنترلر (دسته بازی) رو هم داره که پیشنهاد میکنم ازشون استفاده کنین تا کنترل بهتری روی پیشرفت بازی داشته باشین و بتونین راحت تر بازی کنین.

در ابتدای بازی Mighty doom به شما یک سلاح استاندارد به همراه یک سلاح پیشرفته داده میشه که در کنار یک شمشیر جادویی برای حمله های نهایی به باس فایت ها و دشمنان، قدرت به نسبت خوبی رو در اختیار کاراکترتون قرار میده که البته با توجه به سخت شدن سطح بازی توی مراحل بالاتر و نیاز به خرید تجهیزات پیشرفته تر، این موارد توی سطوح بالاتر بازی Mighty doom واقعا کارایی خاصی برای شما ندارن.

محیط بازی توی ۵ بخش مختلف میگذره که هم زمین و هم سیاره های ناشناخته بینشون هستن که البته، این هجوم یه دفعه ای دشمنان بعد از رد شدن از هر پرتال توی این مراحل، اصلا تغییر نمیکنه و تازه هر چی جلوتر برین بدتر هم میشه و دشمنای متنوعی از زامبی های کوچولو تا باس فایت هایی که به این راحتی ها خیال مردن ندارن، میریزن سرتون!

سطح خشونت بازی Mighty doom در مقایسه با عناوین دیگه موبایلی سبک شوتر، چندان زیاد نیست؛ اما بهتره که این بازی رو برای افراد زیر ۱۳ سال نصب نکنین چون به هر حال، دیدن صحنه های کشتن دشمنان با اره برقی، چیزی نیست که مناسب این رده سنی باشه.

 

گرافیک و موسیقی بازی Mighty doom

شاید نقطه عطف بازی Mighty doom، موسیقی های جذابی باشه که در طول روند بازی اجرا میشه و تنوع خیلی خوبی دارن. از موسیقی های نسبتا آروم گرفته تا موسیقی های شلوغ و خشن متال که موقع رویایی شما با دشمنان قوی و باس فایت ها پخش میشه و البته، افکت هایی که برای سلاح های مختلف و دشمنان جور واجور توی بازی که یهو جلوی شما ظاهر میشن؛ اجرا میشه.

گرافیک و موسیقی بازی mighty doom

از طرف دیگه، گرافیک Mighty doom هم به عنوان یک بازی موبایل، در سطح خیلی خوب و روانی کار شده. چیدمان و طراحی منوهای بازی هم اونقدرها دست و پاگیر نیست و شما در طی بازی به راحتی به هر چی که نیاز دارین میتونین دسترسی داشته باشین و حتی در حالتی که از جوی استیک یا دسته بازی استفاده نمی کنین هم، میتونین آیتم ها و منوهای مختلف روی صفحه گوشی رو باز کنین.

 

نصب بازی Mighty doom

این بازی به صورت انحصاری برای پلتفرم های اندروید و iOS ساخته شده و در صورتی که گوشی یا تبلت شما مجهز به اندروید ۱۰ یا iOS 14 و نسخه های بالاتر این سیستم عامل ها باشه، میتونین این بازی رو روی دستگاهتون نصب کنین. اگه میخواین این بازی رو روی کامپیوتر نصب کنین؛ باید از شبیه سازهای اندروید استفاده کنین و کامپیوترتون حداقل ۴ تا ۶ گیگابایت رم به همراه ۱ تا ۲ گیگابایت گرافیک و پردازنده های نسبتا جدید ۴ هسته ای یا بالاتر داشته باشه. البته توصیه می کنیم این بازی رو صرفا روی گوشی یا تبلت های اندرویدی یا iOS اجرا کنین چون بهینه تر از شبیه سازهای روی کامپیوتر اجرا میشه و تجربه بهتری رو بهتون میده.

این بازی برای نصب به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگابایت فضا نیاز داره و بهتره که برای اجرای سریع تر و بدون لگ، حداقل ۲ تا ۳ گیگابایت از حافظه داخلی گوشی یا تبلتتون خالی باشه. توجه داشته باشین که بازی Mighty doom به صورت آنلاین و تک نفره اجرا میشه و برای دسترسی به این بازی نیاز به اینترنت دارین.

دانلود Mighty doom از گوگل پلی

دانلود Mighty doom از اپل استور

 

جمع بندی

بازی Mighty doom به عنوان یک شوتر موبایلی، بازی جذابی محسوب میشه و میتونه ساعت ها شمارو سرگرم کنه. اگه از روند نسبتا کند و البته تکراری بودن دشمنان و فضای مبارزات کاراکتر توی مسیر بازی چشم پوشی کنیم؛ این بازی در کنار موسیقی جذاب، گرافیک خوب و تنوع بالای سلاح ها، یک عنوان راضی کننده به نظر میاد. در کنار این موارد، تمایل شدید کمپانی سازنده به خرید بسته های سلاح ها توسط کاربران و افزایش غیرمنطقی سطح سختی بازی توی مراحل بالاتر که عملا چاره ای رو جز خرید آیتم های اضافه برای گذروندن مرحله مورد نظر باقی نمیذاره؛ چیزایی هستن که حتی برای کاربرای خارجی هم خوشایند نیستن چه برسه به کاربرای ایرانی که نه امکان خرید درون برنامه ای دارن و نه اینکه با گرونی دلار، باز کردن همه آیتم ها اونم با هزینه ای نزدیک به ۱۰۰ دلار براشون منطقی هست!

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 13
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

👍👍👍👍

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

ارزش بازی کردن نداره
گزینه های بهتری هم هست
(اگه بتونید ویدیو هم از گیم ها بزارید عالی میشه)

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Mirsajjad1386

از زامبی خوشم نمیاد

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

بد نیس

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

آنلاکشو نمیشه پیدا کرد ؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

چه خبره صد دلار؟؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

جالبه بود

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

صد دلار، یعنی حدود پنج شش میلیون تومن!

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

فقط تا یه مرحله ی خاصی پس میتونید برید بالا

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Emran.B1388

خوبه

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

بررسی بازی های ماینکرفت،بدلاندز براول و robbery Bob ۱ و ۲ هم بزارید.

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقاله خوبی بود بیشتر بزارید

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

کامنت اول

۲۵ اسفند ۱۴۰۲