بررسی ساعت هوشمند Mibro T1

توی این پست میخوایم راجع به یه ساعت هوشمند اقتصادی از شرکت شیائومی صحبت کنیم؛ ساعت هوشمند t1 یکی از ساعت های هوشمند خوش طرح از برند mibro هست. برند mibro هم زیر مجموعه شیائومی هست که کارش تولید ساعت های اقتصادیه. حالا قراره با هم بررسی کنیم ببینیم چه ویژگی‌های مثبت و چه معایبی داره و اصلا ارزش خرید داره. با بررسی ساعت هوشمند Mibro T1 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی میبرو T1

جنس بدنه این ساعت ترکیبی از پلاستیک و فلز هست، شکل نمایشگر اون هم مستطیل شکله؛ برای همین مناسب برای دست آقایون و خانوم ها هم هست، اما بخاطر وزن سنگینش شاید برای مچ های کوچیکتر مناسب نباشه؛ پس اگر خانوم هستید بهتره گزینه‌های دیگه رو هم مد نظر قرار بدید. وزن ساعت هوشمند تی 1 51 گرم هست که میشه گفت نسبتا سنگینه. بند سیلیکونی داره و فقط در یک رنگ مشکی عرضه شده و رنگ های دیگه ای نداره.

 

بررسی صفحه نمایش میبرو t1

در قسمت صفحه نمایش باید بگیم که نمایشگر ساعت T1 پنل AMOLED هست و اندازه 1.6 اینچی داره که میشه گفت تقریبا نمایشگر بزرگیه. با طراحی و شکلی که داره (مستطیل شکله) فضای بیشتری هم بهتون موقع کار کردن میده. رزولوشن این ساعت 320 در 360 هست و تو هر اینچ 301 پیکسل داره.
نسبت نمایشگر به بدنه کمه و بر اساس اخبار منتشر شده و اطلاعاتی که از اون توی سایت ها وجود داره، میشه گفت که نمایشگر خوبی بهتون میده و احتمالا از کار کردن با اون لذت می‌برید.

 

قابلیت مکالمه ساعت هوشمند میبرو t1

این ساعت هوشمند قابلیت مکالمه داره اما متاسفانه کیفیتش پایینه. ساعت mibro t1 به درد این میخوره که خیلی مکالمه کوتاهی باهاش داشته باشین یا نهایتا مکالمتون رو رد یا سایلنت کنین.

 

عملکرد باتری mibro T1

در قسمت باتری شرکت شیائومی یه باتری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعت توی اون قرار داده؛ توی حالت استندبای و حالت آماده به کار زمانی که از ساعت استفاده‌ایی نمیکنید، 45 روز براتون شارژ نگه میداره. تو استفاده معمولی این عدد کاهش شدیدی داره! توی استفاده معمولی 7 روز میتونید ازش بهره ببرید. یه خورده شارژدهی تو استفاده معمولی کمه، 7 روز عدد پایینی به حساب میاد؛ شاید بخاطر اینه که نمایشگر خوب بهینه سازی نشده و شارژ رو زودتر خالی میکنه. باید این نکته رو هم بگیم که یه دونه شارژر مغناطیسی هم توی جعبه داره.

 

ویژگی‌ها و قابلیت‌های ساعت هوشمند Mibro t1

اولین چیزی که بررسی میکنیم، بلوتوث این ساعت هست. ورژن بلوتوث t1، ورژن پنجه و تقریبا تا ده متر شعاع عملکردشه. مواظب باشید ساعت رو زیاد از خودتون دور نکنین. هر چند یه اپلیکیشن داره به اسم mibrofit که داخلش یه قابلیت وجود داره؛ به بخشی داره که در اونجا یه دکمه قرار گرفته و وقتی اون دکمه رو بزنید یا لمسش کنین، ساعت هوشمندتون هر جایی باشه هم ویبره میخوره، هم صدایی از خودش پخش میکنه. پس اگر ساعتتون بیشتر از 10 متر از شما دور باشه، 15 متر 20 متر مثلا فاصله باشه، این قابلیت رو عملا از دست میدین.
خب ویژگی دیگه این ساعت اینه که سازگار با اندروید بالای 5 و ios بالای 10 هست. دیگه اینکه از زبون فارسی پشتیبانی میکنه؛ پس زمانی که پیامی یا نوتیفیکیشنی براتون بیاد، حروف فارسی بهم نمیریزه. امکانات ورزشی این ساعت هم اینجوریه که 20 حالت ورزشی داره، سنسور ضربان قلب داره، سنسور اکسیژن خون هم داره. البته باید بگیم که نمیشه بهش گفت ساعت ورزشی، چون نمایشگر بزرگی داره و حالت ورزشی کمی داره، برای ورزش مناسب نیست. احتمال آسیب رسیدن بهش هم بالاست.
یک گواهی داره به اسم 2ATM، که شاید سوال بشه حالا این 2ATM چیه؟ بر اساس این گواهی شما میتونید تا عمق 20 متری شیرجه بزنید توی آب و آب به ساعت نفوذ نکنه. وقتی یکی همچین گواهی داشته باشه گرد و غبار هم داخل ساعت نمیره دیگه. حالا باید بگم که این مورد رو تست نکردیم اما شما اگر تست کردید تا 20 متر رفتید حتما به ما هم بگید!

 

بررسی رابط کاربری ساعت میبرو t1

رابط کاربری، خوب و روونه؛ حس خوبی بهتون میده و همونطور که قبلا گفتم یه اپلیکیشن داره و داخل اپلیکیشن یه سری watch face هست؛ حالا watch face چیه؟ همون تم هایی که روی ساعت هوشمندمون میاریم. خودتون هم میتونید عکسی رو به عنوان تم یا واچ فیس بهش اضافه کنید و عکسی که دوست دارید رو به عنوان تصویر پس زمینه ساعت هوشمند انتخاب کنید.
وقتی ساعت رو میگیرید، بعد از جعبه گشایی و روشن کردن، همون اول بهتون یه qr کد میده که اون رو اسکن کنید برنامه رو براتون دانلود میکنه و خیلی راحت مراحل رو پیش میره و ساعتتون رو فعالسازی میکنید.

 

جمع بندی

اگر شما این ساعت رو برای ورزش کردن میخواید انتخاب کنید، باید بهتون بگم که توی این رنج قیمت گزینه های بهتری داخل بازار هست. همچنین اگر وزن هم برای شما اهمیت داشته باشه، قبلا گفتیم که این ساعت نسبتا سنگینه. اگر میخواید این ساعت رو انتخاب کنین، باید برای نمایشگر بزرگ و با کیفیتش انتخابش کنید و جنس فلزی که توش بکار رفته.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

احساس میکنم ساعت های بهتری هم برای ورزش کردن وجود داره…

۰۵ آذر ۱۴۰۲
Ahmad9851

mibro t1حالا t2 اومده بعد هم mibro lite2 خیلی بهتره

۰۳ آذر ۱۴۰۲
shahab-021

شیائومی رو به پیشرفت

۲۲ آبان ۱۴۰۲
sajjadmiraghababa

👌

۲۱ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

خوبه ولی من بجای این که بیام ساعت هوشمند بخرم میام فن و تریگر لیزری یا دستکش گیمینگ بخرم

۲۰ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

خوبه

۲۰ آبان ۱۴۰۲
EminEm 19

خوبع عالیع

۱۹ آبان ۱۴۰۲
Hwman

جالب نیست

۱۹ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

چیه این بدرد نمیخوره

۱۹ آبان ۱۴۰۲
Mani.Ap008

Mibro lite 2 بهتره

۱۹ آبان ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۱۹ آبان ۱۴۰۲
Nurse

عجب !

۱۹ آبان ۱۴۰۲
Arash 12345

کامنت دوم

۱۹ آبان ۱۴۰۲
emad.mobo

قرار بود مرجع بشید ، تیم تبلیغ شدین

۱۹ آبان ۱۴۰۲