نقد و بررسی مشخصات گوشی Legion Duel 2 لنوو

 

نقد و بررسی گوشی لیجن دوئل 2 لنوو

تا الان گوشی های گیمینگ زیادی وارد بازار شدن و هر کدوم از این گوشی ها مشخصات خاص خودشونو دارن. گوشی های گیمینگی که شرکت های مختلف سعی کردن با طراحی های جالب و متفاوت و استفاده از سخت افزار قوی، سهم بازار داشته باشن و بتونن کاربرایی که دنبال گوشی های خاص و قدرتمند گیمینگ هستن رو جذب کنن. یکی از شرکت هایی که تصمیم گرفته گوشی گیمینگ وارد بازار کنه، شرکت Lenovo بود که با عرضه Legion Duel 2 سعی کرد قدرتمند تر بازار رو دست بگیره. گوشی با طراحی خاص و سخت افزار فوق العاده قوی که میتونه واسه خیلی از کاربرا جذاب باشه. اگر شما هم به گوشی های گیمینگ علاقه دارید، تو بررسی گوشی Legion Duel 2 لنوو همراه ما باشید.گوشی Legion Duel 2

طراحی و کیفیت ساخت Legion Duel 2

یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین بخش های این گوشی، بخش طراحی Legion Duel 2 هستش که کاملا متفاوت از هر گوشی دیگه ایه و همینه که این گوشیو جذاب میکنه. به طور کلی طراحی خاص این گوشی مناسب گیمر هاست و اگر گیمر حرفه ای نیستید و استفاده های معمولی دارید این گوشی و این نوع طراحی بدرد شما نمیخوره. لیجن دوئل 2 برای استفاده های افقی طراحی شده و استفاده تو حالت عمودی ممکنه کمی اذیت کننده باشه. طراحی گوشی Legion Duel 2پخش پشتی این گوشی به دو تیکه تقسیم شده و وسط قاب پشتی یه قاب مشکی دیده میشه. جنس بدنه پشتی این گوشی از شیشه و گوریلا گلس 5 هستش که واقعا کیفیت ساخت خوبی داره. وسط این قاب مشکی یه نور LED 16 میلیارد رنگ دیده میشه. یه لوگو لیجن تو این قاب دیده میشه، دوتا دوربین و یه فلش هم تو همین بخش دیده میشه. فن پشتی این گوشی هم تو همین قاب مشکی تو وسط گوشی قرار گرفته شده.طراحی بالایی Legion Duel 2فریم دوری گوشی از جنس آلومینیومه، زیرش درگاه Type-C، خشاب سیم کارت که از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی میکنه. سمت راست گوشی دکمه پاوره که این دکمه روی دوربین سلفی قرار گرفته. خروجی هوا کنار این دکمه پاور و دوربینه و چهار تا تریگر لمسی برای بازی کردن سمت راست گوشی قرار گرفتن. بالای گوشی یه میکروفونه و خبری از چیز دیگه ای نیست. سمت چپ گوشی یه درگاه Type-C دیگه به همراه دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار گرفتن. طراحی Legion Duel 2تو پنل جلویی گوشی یه نمایشگر 6.92 اینچ میبینیم که دوتا اسپیکر تو این پنل جلویی جا داده شده. دوربین سلفی هم که تو پاپ آپ قرار گرفته شده. در مجموع اگر بخوایم به بخش طراحی این گوشی نمره بدیم، لیجن دوئل 2 نه گواهی خاصی داره، نه خوش دسته، اما اگه بخواید واسه استفاده های گیمینگ و بازی این گوشیو بخرید واقعا خوبه و پیشنهاد میشه.

کیفیت نمایشگر Legion Duel 2

بخش صفحه نمایش گوشی Legion Duel 2 هم مثل بخش طراحی واقعا خاص و خوبه. جایی که لنوو حسابی وقت گذاشته و یه نمایشگر AMOLED با نرخ تازه سازی 144 هرتز با رزولوشن 1080×2460 که کیفیت واقعا خوبی داره و تصاویر خیلی بهتون نشون میده. روشنایی این صفحه نمایش 1300 نیته و HDR10+ هم ساپورت میکنه. هیچ ناچ و حفره ای روی نمایشگرش نیست و واقعا جذابه.صفحه نمایش Legion Duel 2صفحه نمایش Legion Duel 2صفحه نمایش Legion Duel 2در مجموع کیفیت نمایشگر لیجن دوئل 2 واقعا خوبه و برای استفاده هایی مثل بازی، فیلم دیدن و کار کردن که نمایشگر خیلی مهمه خوب جواب میده.

باتری و شارژدهی Legion Duel 2

بخش باتری گوشی Legion Duel 2 از یه باتری با ظرفیت 5500 میلی آمپر ساعت تشکیل شده. عملکرد شارژدهی لیجن دوئل 2 واقعا خوبه و دو ساعت کال اف دیوتی موبایل بازی کردن با این گوشی چیزی حدود 30 درصد از شارژ این گوشیو کم میکنه. تو استفاده های سنگین یه روز کامل جواب میده و اگر استفاده خیلی سنگینی از گوشی نکنید شاید این گوشی تا دو روز کامل نیاز به شارژ شدن نداشته باشه. باتری Legion Duel 2نکته ای که تو بخش باتری این گوشی وجود داره اینه که، باتری لیجن دوئل دو از دو بخش تشکیل شده و تقسیم شده، یه قسمت باتری سمت راست گوشیه و یه قسمتیش سمت چپ گوشی و این قضیه باعث شده تا تو استفاده های سنگین این گوشی داغ نکنه. تو بخش شارژ شدن قضیه کمی جالبه و شما میتونید این گوشی رو با دوتا کابل به صورت همزمان شارژ کنید. همونطور که تو بخش طراحی اشاره شد این گوشی دوتا درگاه Type-C داره. تو جعبه این گوشی یه آداپتور 90 واتی فست شارژ هست که اگه با یه کابل بزنید 65 وات و اگر دو کابل رو باهم بزنید 90 وات گوشیو شارژ میکنه. فول شارژ شدن این گوشی تقریبا نیم ساعت طول میکشه و از 0 تا 50 درصدش تقریبا تو 10 دقیقه پر میشه که واقعا عدد خوب و قابل توجهیه. باتری Legion Duel 2یکی از قابلیت های جالب این گوشی قابلیت بای پسه که شما میتونید به صورت مستقیم از برق استفاده کنید و تو استفادتون باتری دخیل نباشه. واسه اینکار کافیه گوشیو با دوتا کابل شارژ کنید و حالت بای پس رو روشن کنید تا گوشی از برق مستقیم 90 واتی خود آداپتور استفاده کنه. در مجموع بخش باتری و شارژ این گوشی عالیه و به صورت کامل نیاز های شما رو به عنوان یه گوشی گیمینگ حل میکنه. 

امنیت Legion Duel 2

تو بخش امنیت گوشی لجیون دوئل دو یه سنسور اثر انگشت Optical زیر نمایشگر میبینم که عملکردش واقعا عملکرد خوبیه و واقعا سریعه. این گوشی یه سنسور تشخیص چهره هم داره که عملکردش به دلیل این دوربین پاپ آپ کمی عجیبه. چون موقع قفل کردن و بیرون اومدن یهویی گوشی میتونه کمی اذیت کننده باشه. سنسور اثر انگشت Legion Duel 2

عملکرد دوربین Legion Duel 2

بخش دوربین این گوشی اصلی ترین نقطه ضعف این گوشیه، البته باید این نکته رو در نظر گرفت که نباید از یه گوشی گیمینگ که اختصاصا واسه گیم طراحی شده انتظار دوربین خفن داشته باشیم. اصلا طراحی این گوشی طوریه که وقتی شما گوشیو گرفتی دستت، انگشت و دستتون رو دوربین گوشیه و شما باید تمیز کنید. در مجموع مشخصات دوربین Legion Duel 2:

  • سنسور اصلی:

سنسور لنز اصلی این گوشی 64 مگاپیکسله که کیفیت آنچنان بالایی نداره و اصلا قابل مقایسه با گوشی های پرچمدار برند های دیگه نیست. باز هم تکرار میکنیم که این گوشی مخصوص گیمینگه و نباید ازش انتظار دوربین با کیفیت بالایی داشته باشیم. دوربین اصلی Legion Duel 2دوربین اصلی Legion Duel 2

  • سنسور اولترا واید:

سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی این گوشی هم مثل سنسور لنز اصلی اونقدر تعریفی نیست و نمیشه عکس های فوق العاده ای باهاش ثبت کرد اما عملکردش اونقدرا هم بد نیست. 

  • فیلم برداری:

گوشی لیجن دوئل 2 لنوو قابلیت فیلمبرداری 8k با 24 فریم بر ثانیه و 4k با 30 و 60 فریم بر ثانیه رو داره که عملکرد فیلمبرداریش هم معمولیه. 

  • دوربین سلفی:

سنسور پاپ آپ سلفی این گوشی 44 مگاپیکسله و کیفیت عکس های سلفی این گوشی واقعا خوب نیست و نمیتونید ازش انتظار عکس های خیلی با کیفیتی داشته باشید. دوربین سلفی Legion Duel 2شما میتونید با دوربین سلفی Legion Duel 2 با 60 و 30 فریم برثانیه 4k فیلم بگیرید.

سخت افزار و پردازنده Legion Duel 2

یکی از قویترین بخش های این گوشی، بخش پردازنده گوشی Legion Duel 2 لنوو هستش که همه چی فراهم شده تا شما با گوشی بازی کنید. رو این گوشی یه پردازنده اسنپدراگون Snapdragon 888 5G همراه 16 گیگابایت رم سوار شده تا شما رو واسه یه تجربه عالی آماده کنن.پردازنده Legion Duel 2خنک کنندگی گوشی فوق العاده خوبه تو بالاترین دمای ممکن دمای این گوشی به 40 درجه میرسه و این دما واقعا کم و خوبه. یه سری فیچر واسه پردازنده داره که موقع بازی کردن اگر صفحه رو به سمت پایین بکشید، یه کنترل پنلی باز میشه که میتونید تنظیمات مختلف گوشیو ببینید. این گوشی یه حالت Rampage داره که وقتی روشنش کنید گوشی میره روی حالت High Performance و از تمامی منابع گوشی استفاده میشه و فن ها شروع میکنن به کار کردن و تقریبا یه جوری حالت اصلی گیمینگ این گوشی فعال میشه. در مجموع این پنل همه مشخصات گوشیو بهتون نشون میده که واقعا آپشن جالب و جذابی حساب میشه. فن Legion Duel 2تو همین پنل قابلیت استریم هم هست که شما با زدن گزینه استریم میتونید مستقیما بازیتونو توی توییچ و یوتیوب استریم کنید. گوشی لیجن دوئل دو تنها گوشی گیمینگه که چهار تا تریگر داره و شما یک به یک میتونید این تریگر ها رو تنظیم کنید. علاوه بر این تریگر ها پشت این گوشی هم دوتا تاچ داره که این دوتا تاچ قابلیت تنظیم شدن دارن و شما میتونید از بین 8 حالت مختلف انتخاب کنید که این تاچ ها چیکار کنن و چه اتفاقی بیوفته، برای مثال اگر سمت راست رو به سمت پایین بکشید رم گوشی رو تا حد امکان خالی کنه یا اتفاقاتی مثل این.بخش پردازشی Legion Duel 2در مجموع پردازنده این گوشی واقعا خوبه و به عنوان یه گوشی گیمینگ به طور کامل شما رو راضی میکنه، خبری از لگ و باگ نیست و تا حد ممکن میتونید بازی های سنگین رو بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. 

نرم افزار و رابط کاربری Legion Duel 2

رابط کاربری گوشی Legion Duel 2 اندروید 11 با ZUI 12.5 هستش که کار برای شخصی سازی تقریبا زیاده اما خیلی خفن و کاربردی نیست. این گوشی دوتا موتور ویبره داره که میتونید شخصی سازی کنید. یه سری قابلیت شخصی سازی مثل عوض کردن رنگ LED لوگوی پشت گوشی هم هست که میتونید از تنظیمات نرم افزاری درستشون کنید. سیستم عامل Legion Duel 2

عملکرد اسپیکر Legion Duel 2

بلندی اسپیکر خیلی خوبه و صدا بالاست، کیفیت و تفکیک خیلی خوب و کل این پکیج باعث شده تا صدای اسپیکر امتیاز خوبی بگیره و موقع بازی کردن و فیلم دیدن حس خیلی خوبی بهتون منتقل کنه. اسپیکر Legion Duel 2

جمع بندی

تو جمع بندی بررسی گوشی Legion Duel 2 میرسیم به بخش های مختلف و به ترتیب در موردشون نظر میدیم. بخش طراحی این گوشی واقعا فوق العادست و طراحیش واقعا خاصه. نمایشگر گوشی واقعا خوبه و راضیتون میکنه. دوربین گوشی واقعا عملکرد خوبی نداره و در این حد خوبه که یه سری تصویر ساده و معمولی ثبت کنید. تو بخش پردازنده میتونیم بگیم که این گوشی از نظر پردازشی واقعا فوق العادست و اگر بخوایم از نظر گیمینگ بگیم رو دست این گوشی نیومده و حتی گوشی های گیمینگ گرونتر، این حس گیمینگی که این گوشی بهتون منتقل میکنه رو منتقل نمیکنن. در مجموع گوشی خیلی گوشی خوبیه و اگر بازی میکنید به شدت توصیه میشه اما اگر از گوشی استفاده های معمولی میکنید اصلا توصیه نمیشه. امیدوارم که از خوندن این مطلب لذت برده باشید. 

سوالات متداول
(3 سوال)
مزایای گوشی گیمینگ Legion Duel 2 لنوو چیست و چرا باید آن را بخریم؟

پردازنده قوی، قیمت مناسب، صفحه نمایش بسیار با کیفیت به همراه اسپیکرهای استریو قدرتمند و عملکرد خوب باتری باعث شده تا Legion Duel 2 لنوو یکی از بهترین گوشی های گیمینگ بازار محسوب بشه

معایب Legion Duel 2 لنوو چیست و چرا نباید این گوشی را بخریم؟

دوربین ضعیف، مناسب نبودن طراحی برای کاربران عادی و ضخامت و وزن زیاد از جمله معایب گوشی لیجن دوئل 2 لنوو به حساب میان

آیا Legion Duel 2 لنوو از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

خیر. متاسفانه این گوشی از امکان افزودن کارت حافظه پشتیبانی نمی کند.

نقاط قوت
سرعت شارژ 45 + 45 واتی (در مجموع 90 وات)
نمایشگر 144 هرتز و کیفیت بالای صفحه نمایش
پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 5G 888 و 16 گیگ رم
اسپیکر استریو با کیفیت بالا
نقاط ضعف
دوربین های متوسط و دور از انتظار
وزن و ضخامت زیاد بدنه گوشی
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۲ بهمن, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 525
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
anti.gen

طراحیش جذابه اما اینکه برای استفاده بصورت افقی طراحی شده ضدحاله

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Storm.m86

عالی
حرف نداره این

۰۳ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
Bh.skh87

ساز چی میزنی ؟

۲۱ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
darkens

طراحی خیلی باحالی هم داره

۰۷ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
darkens

واقعا لنوو حرف نداره

۰۷ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
darkens

یکی از بهترین گوشیا

۰۷ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
Mehrab1401

عالی گوشی متفاوت و محشر برای گیم. من خودم واقعا مشخصاتشو دیدم کیف کردم

۰۶ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
Glvsid

عالی

۲۹ خرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
ali 1383

ایول عالی بود

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
comment-user-img
hayes1401

اقا جواب منو بدین . من میخوام ریجستر نکنم مشکلی نداره؟

۳۰ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
hayes1401

اگه نخوام ریجستر کنم . مشکلی نداره دیگه . چون گواهی آی پی نداره . ای پی مارو دیگه زدن نداره که

۲۹ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi122

عااااااالی

۲۱ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi122

خیلی خفن و باحال این گوشی

۱۸ فروردین ۱۴۰۱
comment-user-img
mjasghari80

جذاب لعنتی!!!

۰۵ فروردین ۱۴۰۱
    comment-user-img
    Hamed_f85

    خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خفنه

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱