برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

کیسلکت (Kieslect) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی در چند سال گذشته خیلی معروف شده. ساعت‌های هوشمند کیسلکت بخاطر قیمت ارزون، کیفیت بالا، امکانات متنوع و البته گارانتی‌ای که توی ایران داره، جزو ساعت‌های پرفروش بازاره. اما اولین کاری که بعد از خرید ساعت‌های این برند باید انجام بدید اینه که اپلیکیشن مخصوصش رو روی گوشی‌تون نصب کنید. به طور کلی، سه اپلیکیشن برای ساعت‌های مدل‌های مختلف کیسلت وجود داره که عبارتند از «KS OS» و «Kie OS» و «Kieslect» که هرکدوم از اینها خصوصیات خودشونو دارن. در ادامه می‌خوایم شیوه نصب و کار با برنامه ساعت هوشمند کیسلکت رو بررسی کنیم تا بتونید راحت‌تر باهاش کار کنید.

لینک دانلود برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

همینطور که پیش از این گفتیم، سه اپلیکیشن مختلف برای ساعت‌های هوشمند کیسلکت وجود داره که هرکدوم برای مدل‌های بخصوصی از ساعت‌ها به کار میره. در ادامه هرکدوم از اپلیکیشن‌ها رو معرفی می‌کنیم و لینک دانلودشونو می‌ذاریم. کافیه روی لینک دانلود اشاره کنید تا وارد صفحه گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی یا اپ استور برای گوشی های آیفون بشید.

لینک دانلود برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

برنامه KS OS

برنامه KS OS فقط برای ساعت مدل Ks 2 قابل استفاده‌ست و برای ساعت‌های دیگه باید از برنامه‌های بعدی استفاده کنید. آپدیت‌های مداومی برای این برنامه عرضه میشه و در زمان نوشتن این متن آخرین آپدیت نسخه اندرویدش مربوط به 9 آگوست 2024 (19 مرداد 1403) میشه و روی گوشی‌های اندرویدی 6.0 به بالا و گوشی‌های آیفون با iOS 13.0 و بالاتر کار می‌کنه. این برنامه در گوگل پلی بیش از 10K دانلود داشته.

دانلود برنامه KS OS برای اندرویددانلود برنامه KS OS برای آیفون

برنامه KIE OS

برنامه KIE OS برای ساعت‌های مدل Ks mini و Ks Pro و Kr Pro LTE و Ks قابل استفاده‌ست. این برنامه که بیش از 100K نصب فعال در گوگل پلی داره در زمان نوشتن این متن، آخرین آپدیش رو در 16 آگوست 2024 (26 مرداد 1403) عرضه کرده. می‌تونید روی گوشی‌های اندرویدی 5.0 به بالا و گوشی‌های آیفون با iOS 9.0 به بالا نصب کنید.

دانلود برنامه KIE OS برای اندرویددانلود برنامه KIE OS برای آیفون

برنامه KIESLECT

برنامه KIESLECT رو میشه یکی از برنامه‌های کلی و عمومی برای ساعت‌های هوشمند کیسلکت به حساب آورد. اما حتی همین برنامه رو هم بهتره با ساعت‌های خاصی کار کنید. این برنامه برای ساعت‌های مدل Kr2 و Ks و Ks mini و Kr Pro LTE و Ks استفاده میشه. این برنامه که آخرین آپدیت برای نسخه اندرویدش 16 آگوست 2024 اومده، بیش از 50k دانلود داره و روی گوشی‌های با اندروید 5.0 به بالا و آیفون‌های iOS 9.0 به بالا کار می‌کنه.

دانلود برنامه KIESLECT برای اندرویددانلود برنامه KIESLECT برای آیفون

راهنمای راه‌انداری برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

وقتی یکی از این نرم‌افزارها رو روی گوشیتون نصب کردید، حالا نوبت به راه‌اندازی، ساخت اکانت و اتصال ساعت کیسلکت به این برنامه‌ست. برای این کار ما برنامه «Kieslect» رو انتخاب کردیم. توجه داشته باشید که شیوه ساخت حساب کاربری و راه‌اندازی دو برنامه دیگه هم مثل همین برنامه‌ست و فقط توی امکانات داخلی و طراحی ظاهری با هم تفاوت‌هایی دارن. بنابراین در ادامه مراحل راه‌اندازی و تنظیم برنامه Kieslect روی گوشی اندروید رو مرحله به مرحله توضیح میدیم. این مراحل در گوشی‌های آیفون هم به همین شکله و فرقی نداره.

مرحله 1. اجرای برنامه Kieslect روی گوشی

در گام اول، بعد از نصب برنامه Kieslect باید اون رو اجرا کنید. همین که برنامه اجرا میشه، صفحه‌ای بهتون نشون داده میشه که میگه با توجه به نوع ساعت هوشمندتون، اپلیکیشن مخصوص خودشو نصب کنید. توی این صفحه اسم ساعت‌های مختلف کیسلکت نوشته شده. هدف از این صفحه اینه که اپلیکیشن درستی برای ساعت‌تون روی گوشی نصب کنید.

راهنمای راه‌انداری برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

  • در صفحه‌ای که بهتون نشون داده شده، روی گزینه Confirm که زیر صفحه هست اشاره کنید
  • وارد صفحه قرارداد و سیاست‌های حریم شخصی میشید که یه صفحه پر از کلمات انگلیسیه.
  • بیایید پایین صفحه و روی گزینه Agree که قرمز نوشته شده اشاره کنید تا از این صفحه بگذرید

مرحله 2. ساخت اکانت در Kieslect

بعد از تایید موافقت‌نامه‌ها وارد صفحه ورد به حساب کاربری یا همون اکانت‌تون میشید. اگه قبلاً حساب کاربری ساخته باشید کافیه ایمیل و رمزتونو در دو بخشی که Email و Password نوشته شده وارد کنید و بعدش تیک زیر گزینه Login رو بزنید و بعدشم با اشاره روی گزینه Login وارد نرم‌افزار بشید. اما اگه حساب ندارید باید مراحل زیر رو به دقت انجام بدید:‌

  • در زیر صفحه روی گزینه Register An Account اشاره کنید که یعنی ساخت یه اکانت جدید.
  • وارد صفحه Sign Up میشید که مربوط به ساخت اکانته.
  • یه آدرس ایمیل از خودتون توی کادر بالا و یه پسورد ساده در کادر پایین بنویسید و یادتون باشه که اینا رو نباید فراموش کنید.

ساخت اکانت در Kieslect

  • تیک زیر دو تا کادر رو هم بزنید و در نهایت روی گزینه قرمز رنگ Sign Up اشاره کنید.
  • بازم وارد صفحه موافقت‌نامه میشید که برید پایین صفحه و گزینه Agreed رو بزنید.
  • به صفحه قبل بر می‌گردید. یه بار دیگه Sign Up رو بزنید تا حساب کاربریتون ساخته بشه.

مرحله 3. وارد کردن اطلاعات شخصی و جسمی در Kieslect

وقتی حساب کاربری رو در اپلیکیشن Kieslect ساختید حالا باید اطلاعات شخصی و جسمیتون رو هم وارد کنید. صفحه‌ای باز میشه که در اون می‌تونید یه عکس از خودتون بذارید، اسمتونو بنویسید. جنسیت، تاریخ تولد، قد و وزنتون رو وارد کنید. بهتره این اطلاعات کاملاً درست باشه تا اپلیکیشن با توجه به وضعیت جسمی‌تون نمودارهای سنجش سلامت و کاهش یا افزایش وزن رو تولید کنه. برای تبدیل تاریخ تولید شمسی به میلادی می‌تونید روی این لینک اشاره کنید.

وارد کردن اطلاعات شخصی و جسمی در Kieslect

مرحله 4. متصل کردن ساعت کیسلکت به برنامه گوشی

بعد از وارد کردن اطلاعات نوبت به وصل کردن ساعت به اپلیکیشن می‌رسه. در این مرحله گوشی ازتون می‌خواد که دسترسی‌های مربوط به بلوتوث و موقعیت جغرافیایی رو بهش بدید تا راحت‌تر ساعت رو پیدا کنه. پنجره‌ای باز میشه که بهتره روی گزینه OK اشاره کنید تا دسترسی موقعیت مکانی هم به اپلیکیشن داده بشه. در مرحله بعد اگه ساعت هوشمندتون کنار گوشی باشه در عرض چند ثانیه پیداش کرده و می‌تونید اونو به اپلیکیشن متصل کنید.

متصل کردن ساعت کیسلکت به برنامه گوشی

معرفی قابلیت‌های برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

حالا که ساعت هوشمند کیسلکت رو به برنامه Kieslect گوشی معرفی کردید می‌تونید از قابلیت‌های مختلف این اپلیکیشن هم استفاده کنید. برنامه Kieslect 4 تا منو داره که پایین برنامه قرار داده شده و هرکدوم برای کار بخصوصی هستن. در این بخش هرکدوم از این منوها و قابلیت‌هاشونو بهتون معرفی می‌کنیم.

منوی Activity

اولین منو از سمت چپ، منوی Activity یا فعالیت‌های شماست. در این بخش می‌تونید اطلاعات خوبی درباره میزان فعالیت‌هایی که در بازه‌های زمانی مشخص داشتید رو مشاهده کنید.

منوی Activity در برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

بخش‌های مهم این منو رو در زیر معرفی می‌کنیم:

  • Sport Record: این بخش مربوط به رکورهاییه که ثبت کردید. مثلاً اگه مسافت بخصوصی رو دویده باشید یا ورزش‌های خاصی رو در طول زمان انجام داده باشید می‌تونید در این قسمت ببینید.
  • Steps: گام‌هایی که در بازه‌های زمانی روزانه، هفته‌ای، ماهانه و سالانه طی کردی رو با نمودار و عدد و رقم بهتون نشون میده. می‌تونید در همین قسمت یه ورزش برای خودتون تعریف کند و بگید مثلاً هدفتون اینه که روزانه 7000 قدم بزنید و ساعت هوشمند کیسلکت با کمک برنامه گوشی این قدم‌ها رو محاسبه می‌کنن.
  • Calorie: در این بخش میزان کالری مصرفی در بازه زمانی‌های مختلف نشون داده میشه. در این قسمت هم می‌تونید یه هدف (مثلاً 500 کالری در روز) رو ثبت کنید و بعد ورزش‌های مربوط به اون رو انجام بدید.
  • Distance: برای کسایی که اهل دویدن یا قدم زدن یا دوچرخه‌سواری هستن این بخش می‌تونه بگه که چه مسافتی رو در طول روز طی کردن.
  • Heart Rate: نرخ ضربان قلب به شما به شکل نمودار نشون داده میشه و میگه که توی چه ساعت‌ها و موقعیت‌هایی ضربان قلب شما از حد نرمال خارج شده بود. می‌تونید در این بخش با فعال کردن گزینه «Heart Rate Limit Warning» در صورتی که ضربان قلبتون از یه عددی بیشتر یا کمتر شد، ساعت بهتون هشدار بده.
  • SpO2: سنجش سطح اکسیژن خون یکی دیگه از قابلیت‌‌های ساعت‌های هوشمند کیسلکته که توی این برنامه هم نمودارها و آمارش بهتون نشون داده میشه.
  • Stress: سنجش سطح استرس در این بخش انجام میشه و می‌تونید اون رو روی حالت Auto-track قرار بدید که ساعت به طور خودکار این میزان رو بسنجه و بهتون هشدار بده.
  • Sleep: این برنامه می‌تونه کیفیت خواب شما در بازه‌های زمنی مختلف رو بررسی کنه و به شکل نمودار بهتون نشون بده که کیفیت خوابتون چقدر بوده.
  • Weight Managment: مدیریت وزن یکی دیگه از بخش‌های این برنامه‌ست که برای کسایی که میخوان کاهش یا افزایش وزن داشته باشن کاربرد داره.

منوی Workouts

منوی Activity در برنامه ساعت هوشمند کیسلکت منوی Workouts

در این منوی تقویمی از روزهای هفته رو می‌بینید که با توجه به میزان فعالیت شما در هفته، این نمودار تغییر می‌کنه. در واقع باید ورزش‌ها و اهدافی رو برای خودتون و برنامه مشخص کنید و بعد از انجام دادنش و وارد شدن اطلاعات ورزشی شما به برنامه، این منو فعال میشه و حالا می‌تونید میزان تحرک خودتونو متوجه بشید.

منوی Device

این منو همینطور که از اسمش پیداست مربوط به دستگاه‌ها یا ساعت‌هاییه که به اپلیکیشن متصلش کردید. بعضی از برنامه‌هایی که روی ساعت کیسلکت وجود داره، در این بخش هم قابل مشاهده‌ست و می‌تونید بدون نیاز به ساعت، تنظیمات مربوط به اون برنامه‌ها رو در همین قسمت انجام بدید.

منوی Device در برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

این منو چند بخش داره که عبارته از:

بخش Reminder یا یادآور

  • نوتیفیکیشن‌های ساعت رو مدیریت می‌کنه.
  • آلارم برای بیدار شدن از خواب یا انجام کار بخصوصی رو میشه باهاش تنظیم کرد.
  • برای خوردن آب بهتون یادآوری می‌کنه.
  • قرار ملاقاتی که قبلاً‌ ثبت کرده بودیدو یادآوری می‌کنه.
  • برای شستن منظم دست‌ها بهتون اعلان نشون میده.
  • وقتی زیاد یه جا ثابت بشینید بهتون هشدار میده که بلند شید.

بخش General Functions‌ یا قابلیت‌های عمومی 

  • تنظیم و نمایش وضعیت آب و هوا
  • عکس و فیلم گرفتن با کمک ساعت هوشمند
  • پیدا کردن ساعت گم شده
  • نگاه کردن و تنظیم دقیق ساعت جهانی
  • مدیریت پسوردهای ساعت
  • تنظیم جواب‌های سریع به SMSها با ساعت

در قسمت پایین این بخش هم گزینه‌هایی برای Auto Track و تنظیمات ساعت وجود داره که می‌تونید زبان ساعت رو از طریق همین بخش تغییر بدید.

منوی Me

منوی ME در برنامه ساعت هوشمند کیسلکت

این بخش که شبیه به همون بخش حساب کاربریه، تمام اطلاعات مربوط به شما رو در خود جای داده و می‌تونید اهدافی (Goals) رو در این بخش مشخص کنید و با کمک ساعت و اپلیکیشن برای رسیدن به اون اهداف ورزشی تلاش کنید. دسترسی‌هایی که به برنامه و ساعت دادید و سوالاتی که ممکنه درباره ساعت یا اپ داشته باشید رو هم در این بخش می‌تونید ببینید.

 

خرید عمده محصولات کیسلکت

اگه میخواین از مدل های جدید برند Kieslect عرضه شده در بازار ایران با خبر بشید یا قصد خرید عمده ساعت کیسلکت رو دارید، میتونید اطلاعات کامل رو در پیج اینستاگرام رسمی کیسلکت مشاهده کنید. پیجشون رو فالو داشته باشید و حمایت کنید!

جمع‌بندی

ساعت‌های هوشمند کیسلکت مدل‌های مختلفی دارن ولی نقطه اشتراک همه‌شون اینه که قیمت‌شون در بازار ایران خیلی مناسبه و برای کسایی که برای گوشی‌های اندروید یا آیفون دنبال اسمارت واچ کاربردی و دقیق هستن مناسبه. برای استفاده از تموم امکانات این ساعت‌ها باید اپلیکیشن مخصوصش رو هم روی گوشی‌تون نصب کنید. ما در این مقاله سه اپلیکیشن مخصوص این ساعت‌ها رو بهتون معرفی کردیم و شیوه ساخت اکانت، اتصال به ساعت و امکاناتش رو هم مورد بررسی قرار دادیم. می‌تونید سوال‌ها یا نظراتتون درباره برنامه ساعت هوشمند کیسلکت رو با ما در میان بذارید تا این مقاله کامل‌تر بشه.

سوالات متداول

آیا برنامه ساعت هوشمند کیسلکت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنه؟ 

خود برنامه به زبان فارسی نیست ولی می‌تونید وارد تنظیماتش بشید و زبان ساعت کیسلکت رو از طریق اپلیکیشن، فارسی کنید.

برنامه ساعت کیسلکت روی همه گوشی‌ها نصب میشه؟ 

بله. این برنامه هم نسخه اندروید و هم iOS داره.

کدوم برنامه ساعت کیسلکت رو نصب کنیم؟ 

با توجه به مدل ساعتی که دارید، باید یکی از سه برنامه‌ای که معرفی کردیم رو نصب و استفاده کنید.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید