بررسی شایعات iPhone SE 4 اپل

احتمالا با شنیدن اسم آیفون های SE اصلا سمتشون نخواین برین؛ ولی iPhone SE 4 یه سری شایعات در موردش هست که میتونه یکی از ارزنده ترین آیفون ها، مخصوصا توی ایران باشه. پس اگه دنبال خریدن یه آیفون جدید هستین که احتمالا مشکل رجیستری هم نداره؛ حتما این بررسی موبونیوز رو تا آخر بخونین، چون در ادامه، قصد داریم در مورد شایعات و انتظاراتی که در مورد آیفون SE 4 وجود داره صحبت کنیم. بریم سراغ iPhone SE 4 که احتمالا بهار سال دیگه رونمایی میشه، یعنی حدود دو سه ماهه دیگه معرفی میشه و دو سه هفته بعدشم وارد بازار میشه؛ گوشی جالبی که اتفاقات و عجیب و جذابی توش افتاده. پس با بررسی شایعات iPhone SE 4 اپل همراه موبونیوز باشید.

 

طراحی ساخت و بدنه iPhone SE 4

بریم سراغ بخش اول یعنی بخش طراحیش؛ جایی که قراره بالاخره اون فرمت و فریم و طراحی تکراری آیفون ۸ کنار گذاشته بشه و کلا طراحی iPhone SE 4 عوض بشه و احتمالا این گوشی جدید رو شبیه پرچمدارهای آیفون ۱۴ و ۱۵ بسازن. آیفون جدید یه صفحه نمایش ۶/۱ اینچی با حاشیه های کمتری نسبت به مدل قبلی داره که دور تا دورش دیگه حالت تخت نداره و خیلی شبیه آیفون های ۱۵ هست؛ از این نظر، زیاد دستتون رو اذیت نمیکنه.

طراحی ساخت و بدنه iPhone SE 4
توی iPhone SE 4 تاچ آیدی و حاشیه های بالا و پایین نمایشگر کلا حذف شده و یه ناچ بالای نمایشگر قرار گرفته. دور تا دور و جلوی گوشی خیلی شبیه آیفونهای ۱۴ و ۱۵ هست؛ ولی قسمت پشتی گوشی همچنان مثل آیفون ۸ طراحی شده و کلا یه دونه دوربین داره. در مورد پشت گوشی دو تا شایعه هست؛ اول اینکه استایل دوربین و فلش قراره شبیه همون آیفون ۸ باشه؛ یعنی یه ذره برامدگی داشته باشه و بالا سمت چپ گذاشته بشه. یه سری هم میگن استایل تک دوربین توی این گوشی، قراره جزیره ای طور باشه. من حس میکنم که با همون برامدگی بیاد و یه مقداری شما رو یاد آیفون ۸ و ۸ پلاس بندازه. این کل طراحیش که طراحی فوق العاده بهتری میتونه باشه، به خاطر همین میگم یکی از عواملی که میتونه SE بعدی رو جذاب کنه، همینه.

 

ویژگی های نمایشگر iPhone SE 4

توی بخش نمایشگر، اندازه صفحه نمایش ۶/۱ اینچ در نظر گرفته شده و همین قضیه خیلی اتفاق خوبی هست، چون شما دیگه صفحه نمایش ۴/۷ اینچی نداری. یعنی یه نمایشگر ۶/۱ اینچی که جنسش قراره OLED باشه که توی SE های قبلی این نمایشگر LCD بود؛ برای iPhone SE 4 میخوان از نمایشگر super retina OLED استفاده کنن که توی بقیه آیفون ها هم وجود داره. نرخ بروز رسانی همچنان ۶۰ هرتز هست ولی قطعا جذاب تر از LCD ای هست که توی نسل قبلیاش بود.

ویژگی های نمایشگر iPhone SE 4
نکته ای که در مورد همین صفحه نمایش وجود داره اینه که پنل های OLED توی همین چند سال گذشته قیمتشون یه مقداری پایین اومده و میشه برای گوشی های اقتصادی و گوشی های اکونومی ازش استفاده کرد. پس به احتمال زیاد، نمایشگر iPhone SE 4 قراره از جنس OLED باشه. نکته دیگه اینه که صفحه نمایش این گوشی با سرامیک شیلد محافظت میشه، دور تا دور گوشی احتمالا از جنس آلومینیوم باشه البته احتمالشم هست که از جنس استیل باشه که خیلی بعیده و همون آلومینیومی استفاده میشه. در مورد بخش امنیتش هم گفتم که تاچ آیدی حذف میشه و به جاش یه ناچ بالای نمایشگر قرار میگیره؛ چیزی که چند سالیه روی آیفون ها دیدیم و باهاش آشنایی داریم.

 

مشخصات باتری iPhone SE 4

توی بخش باتری هم اتفاقات جذاب و جالبی قراره بیفته؛ دلیل اینکه آیفونهای SE قبلی از نظر شارژدهی خیلی عملکرد خوبی نداشتن و بهتره بگم عملکردشون افتضاح بود، این بود که توی قالب آیفون ۸ یه باتری کوچیک جا میشد؛ چون ابعاد بدنه دستگاه خیلی کوچیک بود و ضخامت کمی داشت؛ اما الان که قراره این گوشی یه صفحه نمایش ۶/۱ اینچی رو توی خودش جا بده، ابعادش بزرگتر میشه، قطرش بیشتر میشه و باتری بزرگتری توش قرار میگیره؛ پس عملکردش از نظر شارژدهی هم میتونه خیلی بهتر بشه که البته این موضوع هنوز در حد شایعه هست.

مشخصات باتری iPhone SE 4
نکته بعدی که توی بخش باتری وجود داره اینه که قراره توی این گوشی از درگاه تایپ سی استفاده بشه. اپل با فشارهای اتحادیه اروپا رو آیفون های ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس از پورت تایپ سی استفاده کرد؛ پس احتمالا مجبوره که روی iPhone SE 4 هم از درگاه شارژ تایپ سی استفاده کنه و همین قضیه باعث میشه که احتمالا اگه سخاوتمند باشه، بتونه برای این گوشی از آداپتور ۲۰ واتی هم استفاده کنه که یه انقلابی هم توی بخش باتری و توی شارژدهی و شارژ شدن iPhone SE 4 اتفاق بیفته.

 

ویژگی های دوربین iPhone SE 4

برای دوربین iPhone SE 4 دو سری شایعه وجود داره؛ یه سری میگن یه تک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی داریم؛ اما یه سری دیگه میگن یه تک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای این گوشی داریم و هیچکس نمیگه که احتمالا دو تا دوربین داشته باشیم. یه تک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که فارغ از اینکه ۱۲ یا ۴۸ باشه؛ احتمالا از تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی که اپل توی چند سال گذشته رونمایی کرده، مثل Cinematic Mode توی فیلمبرداری پشتیبانی خواهد کرد.
یه تک دوربین که همچنان به سبک و سیاق استایل آیفون ۸ روی بدنه پشتی بالا سمت چپ قرار میگیره؛ دوربین سلفی هم احتمالا ۱۲ مگاپیکسلی هست. یعنی احتمالا از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل توی SE 3 قراره به ۱۲ مگاپیکسل توی iPhone SE 4 برسیم و احتمالا کیفیت دوربین بهتری توی این نسل داشته باشیم.

 

ویژگی های پردازنده iPhone SE 4

برای بحث پردازنده iPhone SE 4 هم مثل دوربین، دو تا شایعه وجود داره؛ یه سری میگن این گوشی با A16 Bionic میاد که احتمالا همین اتفاق میفته و این شایعه قوی تری هست. یه سری هم میگن اپل همزمان با رونمایی iPhone SE 4 احتمالا از A17 Bionic رونمایی میکنه و برای این گوشی هم استفاده میشه؛ که این شایعه خیلی بعید به نظر میرسه ولی شایعاتش بالاخره توی سایت ها و توییت های مختلف هست.
تراشه A17 Pro رو توی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دیدیم؛ اپل امسال تراشه A17 خالی رو معرفی نکرد و یه درصدم احتمال داره که توی این گوشی استفاده بشه. ولی احتمالا همون A16 Bionic رو داریم که روی ۱۵ و ۱۵ پلاس هم استفاده شده و از نظر پردازشی میتونه کار رو براتون دربیاره.

ویژگی های پردازنده iPhone SE 4
نکته دیگه ای که باید بهش اشاره کنیم در مورد پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G هست؛ یه سری احتمالا میگن شبکه 5G برای این گوشی هم بیاد که احتمالش کمه. یه سری دیگه هم میگن که صد در صد از سال ۲۰۲۵ این گوشی با شبکه 5G به بازار عرضه میشه و iPhone SE 4 در سال ۲۰۲۴ همچنان از شبکه 4G استفاده میکنه.
یه نکته ای که توی 5G بودن باید بهش اشاره کنم اینه که، یه سری از شایعات میگفتن که قراره از مودم اختصاصی 5G اپل توی این گوشی استفاده بشه که کلا مودم اپل کنسل شد و همکاری اپل با کوالکام برای مودم های 5G گوشی های خودش ادامه پیدا میکنه. ولی احتمالا iPhone SE 4 با شبکه 4G ارائه میشه و گوشی سری SE بعدی یعنی آیفون SE 5 با شبکه 5G ارائه میشه که الان کاری باهاش نداریم.

 

جمع بندی و قیمت iPhone SE 4

در مورد قیمت این گوشی باید بگیم که آیفون SE قبلی قیمتش ۴۲۹ دلار بود که حالا روی آیفون iPhone SE 4 دو تا قیمت احتمالا وجود داره؛ یه سریا میگن قیمتش ۴۷۹ دلاره و یه سری هم میگن که ۴۹۹ دلار هست. یعنی در هر صورت زیر ۵۰۰ دلار هست که این موضوع یه نکته جالب داره؛ اول اینکه با این قیمت میارزه یعنی با ۴۰ تا ۶۰ دلاری که گرون تر میشه میارزه دلیلشم اینکه که واقعا این محصول پیشرفت زیادی نسبت به قبل داشته. نکته دوم اینه که گوشی زیر ۵۰۰ دلار تا ۶۰۰ دلار هست و میتونه وارد بازار ایران بشه و دیگه کالای لوکس نیست؛ اما خوب میتونن به آمریکایی بودنش گیر بدن و این رجیستر شدنش یا نه؛ خودش یه داستانی داره و احتمالا رجیستر نمیشه. این جریان رجیستر نشدنش هم ربطی به قیمتش نداره و بیشتر با برند اپل مشکل دارن؛ حالا باید ببینیم چی میشه.
حالا به نظرتون مستقل از اینکه این گوشی رجیستر بشه یا نه، این آیفون به نظرتون ارزش خریدش بالا نیست؟ خدایی آیفون با حال و خفنیه که هم باتری و هم پردازنده خوبی داره، صفحه نمایش خوبی بهتون میده، فقط دوربینش خیلی خوب نیست که تجربه نشون میده تک دوربین ایفون هم میتونه کار رو براتون دربیاره. به نظر من آیفونی هست که ارزش خرید بالایی خواهد داشت. احتمالا اپل اگه یه ذره سر عقل باشه به خاطر گندی که توی سری آیفون ۱۵ زد، بتونه رو iPhone SE 4 یه مقداری بازار رو به سمت خودش بکشونه و میتوه اینکار رو بکنه اگر همچنین شایعاتی که ما گفتیم واقعیت داشته باشه و میتونه یه سوختی باشه که اپل خودش رو به آیفون بعدی برسونه و یا بره سر بحث عینک واقعیت مجازی و بتونه بازار رو به خودش برگردونه. شما هم نظرتون رو تو کامنتا راجع به iPhone SE 4 و ارزش خریدش برامون بنویسین.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 27
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Daniel Samavatyan

تاریخ احتمالی عرضه این گوشی کیه؟

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali.J.4

بنظرم بشینین بهتره 😁
وقتی وایسادین آدم همش فک میکنه میخوای بری آدم اون آرامش و حس خودمونی ویدئو های قبلی رو نداره

۱۶ دی ۱۴۰۲
Nope

از اپل بعید بود بخواد گوشی مثلا اقتصادی بزنه😁

۱۴ دی ۱۴۰۲
Parsa777

وایساده بگیر

۱۱ دی ۱۴۰۲
Arash_naimi

ایران رجیستر میشه؟

۰۳ دی ۱۴۰۲
shahab-021

اگه رجیستر بشه
قطعا پرفروش خواهد بود

۰۳ دی ۱۴۰۲