رندرهای غیررسمی آیفون SE 4؛ از نمایشگر بزرگ تا ناچ بالای صفحه

چند ماه پیش در پاییز 1402 شایعه‌هایی درباره گوشی ارزان‌قیمت بعدی اپل یعنی آیفون SE 4 منتشر شد که نشان می‌داد این دستگاه از دوربین تکی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مشابه آیفون ۱۵ بهره خواهد برد. باید توجه کنیم که قیمت گوشی آیفون ۱۵ درحال‌حاضر ۸۰۰ دلار (اسفند ۱۴۰۲) است و استفاده از دوربین مشابه این دستگاه در گوشی آیفون میان‌رده نکته جذابی خواهد بود. حالا براساس گزارشی که 91mobiles از رندر کد آیفون SE 4 منتشر کرده، احتمالاً بارزترین تغییر آیفون SE 4 مهاجرت از نمایشگر LCD با اندازه 4.7 اینچی و دکمه هوم به طراحی بزرگ‌تر 6.1 اینچی تمام صفحه با ناچ بالای نمایشگر است.

طراحی جدید آیفون SE 4

این محصول به سری آیفون SE تعلق دارد و به نظر می‌رسد تغییرات بزرگی در این نسل در حال رخ دادن است؛ چرا که دستگاه‌های قبلی آیفون SE بر اساس مدل‌های قدیمی آیفون اپل با دکمه هوم ساخته شده‌ بودند. اما برای اولین بار، این برند در حال برنامه ریزی برای بازسازی است و بر اساس رندرهای CAD که از طریق منابع صنعتی به دست آمده، می‌توانیم تأیید کنیم که آیفون SE 4 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی خواهد بود و حاشیه‌های صفحه‌نمایش نیز به میزان قابل‌توجهی باریک‌تر شده‌اند. این طراحی آیفون SE 4 را مشابه گوشی‌های مدرن فعلی می‌کند؛ هرچند انتظار نمی‌رود که از قابلیت پروموشن با رفرش‌ریت 120 هرتز پشتیبانی کند، اما کیفیت تصویر بهتری خواهد داشت.

رندرهای CAD همچنین نشان می‌دهند که آیفون SE 4 دارای اندازه ناچ مشابه سری آیفون 13/14 است و با سیستم دوربین TrueDepth ماژول Face ID را در خود جای می‌دهد. این یعنی اپل برای اولین‌بار احراز هویت Face ID را به سری آیفون SE می‌آورد. هر چند این گوشی در قسمت لنزها خیلی تغییر نکرده و با یک دوربین اصلی در پشت، مشابه مدل‌های قبلی خود عرضه خواهد شد.

پورت آیفون SE 2024

تغییر بعدی که در این رندرها دیده میشود استفاده از پورت USB-C به‌ جای پورت لایتنینگ است که ما در سری آیفون 15 شاهد چنین حرکتی از سمت اپل بودیم. از نظر ابعاد، انتظار می‌رود آیفون SE 4 تقریباً هم‌اندازه آیفون 14 یعنی 147.7 در 71.5 در 7.7 میلی‌متر باشد. این خبر، گزارش MacRumors از سال گذشته را نیز تایید می کند که گفته بود ایفون اقتصادی ۲۰۲۵ با پورت تایپ سی عرضه می‌شود. این خبر همچنین اعلام کرده که دستگاه می تواند دارای دکمه Action باشد که بر اساس رندرهای ارائه شده هنوز نامشخص است.

با توجه به خبرها انتظار می‌رود نسل چهارم آیفون SE در سال 2025 معرفی شود. اما با شایعات منتشر شده، خیلی عجیب نیست اگر iPhone SE 4 را در رویداد پاییز امسال در کنار سری آیفون 16 جدید مشاهده کنیم. انتظار می‌رود سری آیفون 16 تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خود نداشته باشد؛ از این رو عرضه یک گوشی مقرون به صرفه می‌تواند به فروش بیشتر در کشورهای در حال توسعه کمک کند.

قیمت گوشی iPhone SE 4 اپل هنوز مشخص نیست اما با توجه به قیمت گوشی اپل نسل قبلی که با عدد 429 دلار در سال 2022 عرضه شد، انتظار افزایش قابل توجهی را خواهیم داشت. هرچند هنوز نمی‌توان حدس زد که اپل به ازای تغییر ناچ و نمایشگر چقدر قرار است قیمت این گوشی اقتصادی را بالا ببرد و اینکه آیا این گوشی در ایران رجیستر خواهد شد یا نه. نظر شما در مورد طراحی جدید ایفون SE 4 چیست؟ اگر این گوشی با این تغییرات پیش‌بینی شده عرضه‌ شود آیا حاضر به خرید آن هستید؟!

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 13
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

اگر بخوان با قیمت بالا عرضه کنن که بود و نبودش دیگ فرقی نداره

۱۸ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

ارزش خرید؟؟؟

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

بد نیست

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

با دکمه میزد نوستالژی تر بود

۱۵ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

Jaleb bood

۱۵ اسفند ۱۴۰۲
Am1119998876

ارزش خرید ندارد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲
Ali6678

خوبه

۱۵ اسفند ۱۴۰۲
majid_kh

خوشم نیومد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

واقعا آدم ناامیدی میشه
تو جایی زندگی می‌کنه که حتی آیفون خریدن یا تحریمه برنامه هاش یا ریجستر نمیشه
اما سوال اینجا پیش میاد چرا

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

قراره پیشرفت فوق العاده ای در لخش باتری داشته باشع.
کاشکی یه کم شیپ دوربینش بهتر بود

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

امیدوارم تو شارژدهی کم کاری نکنه

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

به نظر قراره خوب بفروشه

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
EminEm 19

ظاهر پشتیش اصلا جالب نیست

۱۴ اسفند ۱۴۰۲