کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی iPhone 15 pro اپل

طبق معمول دوستان عزیزمون در PBK Reviews زحمت کشیدن و دل و روده آیفون 15 پرو رو بیرون ریختن! با وجود بدنه تیتانیومی جدید و طراحی دوباره شاسی میانی گوشی، کار تعویض صفحه نمایش، گلس پشتی و دیگر محتویات داخل گوشی آیفون نسل 15 راحت‌تر و سریع‌تر شده. با بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی iPhone 15 pro اپل همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی تعمیرپذیری iPhone 15 pro

در ابتدای این ویدیو با استفاده از حرارت ملایم و یک اهرم پلاستیکی مخصوص صفحه‌نمایش رو جدا می‌کنیم. بعد از اون کارشناس کانال PBK Reviews با جدا کردن کابل های اتصال صفحه‌نمایش به برد اصلی، اون رو جدا می‌کنه.

تعمیر iPhone 15 pro

بعد از باز کردن سه تا پیچ دیگه می‌تونید لنز دوربین آیفون 15 پرو رو کامل جدا کنید. گوشی آیفون 15 پرو سه تا دوربین داره. دوربین اصلی اون به لنز 48 مگاپیکسلی مجهز شده و در کنارش دوتا دوربین دیگه یعنی یه لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و یه لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید قرار داره. بریم سراغ دوربین جلو، لنز 12 مگاپیکسلی و در کنارش حسگر تشخیص عمق و فیس‌آیدی تعبیه شده.

دوربین iPhone 15 pro

اپل به دلیل استفاده از معماری و طراحی جدید در آیفون های 14 به بعد، کار باز کردن و جدا کردن قاب و گلس پشت گوشی رو آسون‌تر کرده. به‌طوری که شما می‌تونید با استفاده از مقداری حرارت، دستگاه مکش دستی و اهرم پلاستیکی اون رو جدا کنید. با وجود اینکه تغییرات باعث شده تعمیر دستگاه های نسل جدید آیفون راحت‌تر و به طبع آن ارزون‌تر بشه اما همچنان قیمت قطعات اصلی گرون مونده و تغییری نکرده.

کالبدشکافی iPhone 15 pro

به همین خاطر کسانی که کار تعمیرات گوشی انجام میدن نمی‌تونن از قطعات گوشی های دیگه و قطعات جایگزین استفاده کنند. به همین دلیل سایت iFixit نمره تعمیرپذیری این دستگاه رو از 7 به 4 کاهش داد. این سایت هنوز تست تعمیرپذیری آیفون 15 پرو منتشر نکرده اما پیش‌بینی میشه اون هم مثل آیفون 14 نتونه نمره راضی‌کننده‌ای رو بگیره.

طراحی iPhone 15 pro

 

امتیاز نهایی؟

در بقیه قسمت های این ویدیو که به همراه زیرنویس فارسی و اختصاصی موبونیوز هست می‌تونید کالبدشکافی و تعمیرپذیری قسمت درگاه شارژ و پورت USB C (خداحافظی با کابل لایتنینگ)، جداسازی باتری، ماژول ویبره و سیستم Taptic Engine رو تماشا کنید. PBKreviews به تعمیرپذیری گوشی iPhone 15 Pro امتیاز 7 از 10 بود که امتیاز قانع کننده‌ای محسوب میشه. نکته حائز اهمیت در باز کردن و سرهم کردن آیفون های سری 15، وجود انواع مختلف و تعداد زیادی پیچ هست که باید به دقت باز و بسته بشه. برای مثال گوشی پیکسل 7 پرو به دلیل موجود نبودن قطعات و فرآیند تعویض باتری دشوار و پیچیده امتیاز 5.5 از 10 رو گرفته بود.

بررسی iPhone 15 pro

 

چرا iFixit امتیاز 4 رو به نسل قبلی آیفون های سری 15 داده بود؟!

حالا که صحبت از موجودی قطعات و دسترسی شد iFixit که یکی از منابع بزرگ و شناخته شده عرصه کالبدشکافی و تعمیرپذیری هست، پس از نقد و بررسی آیفون 14 امتیاز 4 رو بهش داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد “این امتیاز عین واقعیت هست.” iFixit همچنین اضافه کرد “خیلی از افرادی که می‌خوان آیفون های جدید خودشون رو تعمیر کنند با موانع زیادی مواجه میشن که اصلی‌ترین‌ اونها گرفتن تاییدیه و مجوز از اپل هست.”

iFixit در پستی دیگر اشاره کرد “برای گرفتن قطعه اصلی از اپل باید وارد سیستم اونا بشید و از اون طریق اقدام کنید، سپس باید با استفاده از سیستم chat با پشتیبانی صحبت کنید و گواهی تاییدیه قطعه و تعویض اون رو دریافت کنید، در غیر این صورت پس از تعویض قطعه مربوطه و روشن کردن دستگاه با حجمی از ارور های مختلف، محدودیت و سوء عملکرد قطعه تعویضی مواجه می‌شید.” iFixit همچنین مدعی شد طرح جدید اپل باعث صدمه زدن به کسب‌وکار های مختلف میشه چون در ابتدا باید IMEI و شماره سریال دستگاه خودتون رو برای اپل بفرستید و به همین دلیل مغازه‌داران و خصوصاً قطعه فروش‌ها که مجبور به انبار قطعات هستند، ضرر زیادی خواهند دید.

تعمیرات iPhone 15 pro

سایت iFixit هنوز فیلم بررسی و تعمیرپذیری آیفون های نسل 15 رو منتشر نکرده، باید دید آیا هم‌عقیده PBK reviews خواهند بود یا به دلیل وجود مشکلات گسترده در تعمیر و تعویض قطعات، رویه سال پیش خودشون رو ادامه میدن؟ نظر شما چیه؟ به نظرتون برای تعویض قطعه‌ای همانند باتری که جزء پرتعویض‌ترین قطعه‌ها خصوصاً در محصولات اپل هست باید منتظر تاییدیه نشست؟ اگه به نمایندگی های اپل دسترسی نداشته باشید چی‌ میشه؟ شما از ده چه امتیازی رو به این گوشی می‌دید؟ به نظرتون اپل این رویه رو ادامه خواهد داد؟

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 6 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 16
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Miksa85M

خفن فقط موبونیوز

۰۷ دی ۱۴۰۲
tahamousavi

با اینکه با بیشتر سیاست های اپل مخالفم، اما این سیاست تعویض قطعات اپل حتی با وجود اینکه ممکنه غیرمنطقی به نظر برسه، اما درسته چون به قطعه فیک، ممکنه کل اون گوشی گرون قیمت رو به فنا بده. به هرحال هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد…

۱۱ آذر ۱۴۰۲
godrati

مقاله خیلی جالبی بود

۰۴ آذر ۱۴۰۲
godrati

مقاله جالبی بوده

۰۴ آذر ۱۴۰۲
MahdiKhoushbin

بابا دست مریزاد🔥

۲۹ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

برای ما قفله

۲۵ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

جالبه

۲۲ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

ghoool

۲۲ آبان ۱۴۰۲
alirezanikkhah

یکی از نقص های فنی گوشی های آیفون نبود سیستم خنک کننده درست حسابی هست

۲۲ آبان ۱۴۰۲
Ali_Zk

مجوز؟😂اندورید دوست داریم

۲۱ آبان ۱۴۰۲
Mohammad_d

حیف که ریجستر نمیشه

۲۱ آبان ۱۴۰۲
Nurse

…..

۲۱ آبان ۱۴۰۲
Saedi

Jerry rig everythings

۲۱ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

خراب کرد

۲۱ آبان ۱۴۰۲
specter8585

تو ایران گوشی رو رجیستر نمی‌کنن، اونوقت بخوای بری برای تعویض باتریش از اپل مجوز قطعه بگیری! واقعا جهان اول جای قشنگیه..

۲۱ آبان ۱۴۰۲
EminEm 19

خیلی جالب بود

۲۱ آبان ۱۴۰۲