آیا با معرفی آیفون جدید، رجیستری آیفون 14 آزاد می شود؟

در حاشیه رونمایی شرکت انفورمایتک گستر از خدمات جدید گارانتی به نام هاگ سرویس در روز 19 شهریور 1402، حسین غروی رام، مدیر عامل شرکت انفورماتیک گستر و رئیس سابق هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد آینده وضعیت گارانتی و خدمات پس از فروش گوشی های اپل و وضعیت رجیستری گوشی های سری 14 با گفتن این پاسخ که گوشی های اپل به دلیل تحریم ها و عدم ارتباط مستقیم با شرکت تولید کننده، خدمات دهی مناسب در کشور ندارند. عدم رجیستری گوشی های آیفون 14 موجب فروش رفتن موجودی گوشی های سری 13 در بازار شد و مردم با هزینه خرید آیفون 14، آیفون 13 تحویل میگرفتن. آیفون 13 که هیچ جای دنیا به این حجم فروش نمیره، در ایران به فروش میرسه و برای اون سر و دست هم میشکنن! و ممکنه عرضه و معرفی گوشی های آیفون 15 سبب آزاد شدن رجیستری گوشی های سری 14 بشه تا آیفون های 14 موجود در بازار به فروش برسند. البته هنوز تصمیم قطعی و پاسخ مشخصی در مورد رجیستری گوشی های آیفون 14 گرفته و ابلاغ نشده.

آیا با معرفی آیفون جدید، رجیستری آیفون 14 آزاد می شود؟

یکی دیگه از معضلات موجود در این حوزه عدم تخصیص ارز برای واردات گوشی های بالای 600 دلاره به صورتی که در سالهای پیش شرکت های صادر کننده از حوزه های مختلف مثل صنعت خشکبار و زعفران باید ارز دریافتی را به شرکت های وارد کننده تخصیص میدادند تا این شرکت ها بتونن با این ارز دریافتی گوشی های بالای 600 دلار را وارد کنند، اما این با تغییر این قانون، در حال حاضر تنها شرکت ها در ازای صادارت میتونن گوشی های بالای 600 دلار وارد کنند، در صورتی که شرکت های وارد کننده موبایل صادراتی ندارند که بتونن با ارز دریافتی گوشی های مورد نظر را وارد بازار ایران کنن و اینچنین قوانینی سبب شده بازار گوشی های بالای 600 دلار، دچار مشکلات زیادی بشه.

 

کاهش واردات موبایل باعث افزایش قیمت و خدمات دهی ضعیف شرکت های وارد کننده می شود

آقای غروی رام در ادامه صحبت ها اشاره کردند که در زمان حضور ایشان در انجمن واردکنندگان موبایل در حدود 2 سال پیش، بیش از 15 میلیون گوشی هوشمند به ارزش حدود 4 میلیارد دلار وارد کشور میشده اما اتفاقات سال های اخیر و افزایش و تداوم تحریم ها و عدم حضور برندهای مختلف به صورت رسمی، باعث کاهش این مبلغ شده، البته سازمان حمایت از مصرف کنندگان با صدور راحت تر مجوزهای واردات و خدمات پس از فروش به شرکت های مختلف و افزایش این واردکنندگان به حدود 100 شرکت قصد داشت که این کاهش خیلی در بازار احساس نشود اما در گزارش 5 ماهه گمرک، چیزی حدود 1 میلیارد دلار از درگاه های قانونی و غیر قانونی (مسافرتی) گوشی وارد بازار شده که نشون دهنده افت شدید واردات گوشی های هوشمند به بازار ایران و در نتیجه کاهش فعالیت شرکت های وارد کننده موبایل می باشد.

کاهش واردات موبایل باعث افزایش قیمت و خدمات دهی ضعیف شرکت های وارد کننده می شود؟

با افزایش شرکت های وارد کننده و خدمات دهنده گارانتی و افزایش شکایات مصرف کنندگان، نیاز به یک سیستم غربالگری بهتر برای سنجش عملکرد این شرکت های خدمات دهنده احساس شد تا از خدمات برخی شرکت ها که با ثبت یه آدرس و یه تلفن همراه در طبقه چهارم یک پاساژ که فردی هم پاسخگو نبوده، مشغول به خدمات دهی بودن جلوگیری بشه. در همین راستا وزارت صمت نظارت این شرکت ها را بر عهده گرفته و با بررسی شکایت ها و نظرات مصرف کنندگان، هشدارهای لازم را به شرکت ها ابلاغ میکنند و در صورت عدم اصلاح، مجوز گارانتی و واردات این شرکت ها گرفته می شود. ولی هنوز نگرانی بزرگ از این بابت وجود دارد که روند کاهش تعداد واردکنندگان موبایل باعث ایجاد یک بازار بسته تر و رانتی بشه که در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی تمام شود.

 

خدمات جدید گارانتی انفورماتیک گستر

در این مراسم حسین غروی رام از همکاری با شرکت همراه سرویس خاورمیانه برای ایجاد یک خدمات پس از فروش متفاوت برای گوشی های همراه عرضه شده توسط این شرکت خبر داد تا به مصرف کننده خدمات بهتری ارائه داده بشه. غروی‌رام در خصوص همکاری با برند‌های خارجی موبایل گفت: با وجود تحریم‌ها هیچ برندی تمایل حضور در ایران را ندارد. امروز ما که گوشی‌های سامسونگ و آنر را وارد می‌کنیم به صورت رسمی نمی‌توانیم اعلام کنیم که نماینده این شرکت‌ها هستیم. هر چند ارتباطات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را داریم.

خدمات گارانتی جدید انفورماتیک گستر؛24 ماه گارانتی، 30 روز تعویض و یک سال بیمه موبایل

این خدمات جدید با نام هاگ، شامل 24 ماه گارانتی خدمات پس از فروش به جای 18 ماه باقی شرکت های وارد کننده، 30 روز گارانتی تعویض محصول و 12 ماه ضمانت حوادث می باشد. امکان موتوبایل هم برای مشتریان تهرانی در نظر گرفته شده تا به راحتی و بدون هزینه اضافی گوشی خود را برای گارانتی ارسال و بدون نیاز به مراجعه حضوری مشکل گوشی خود را برطرف کنند. گفتنی است این شرکت سال‌ها به طور رسمی مرکز خدمات پس از فروش سامسونگ در ایران بوده است. به گفته مدیران این شرکت سرویس خدمات هاگ در فاز اول قرار است بر روی گوشی‌های دو برند سامسونگ و آنر ارائه شود، که در ۸۸ مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور ارائه داده می‌شود.

 

فرشاد مهران‌پور مدیرعامل همراه سرویس خاورمیانه در باره گارانتی حوادث در این سرویس گفت: این سرویس مشابه بیمه عمل می‌کند. این گارانتی مواردی مانند شکستگی، نفوذ مایعات، نوسانات برق و آتش‌سوزی و انفجار را پوشش می‌دهد. مزیت اصلی اما نسبت به سایر بیمه‌های موبایل، عدم نیاز به مراجعات مکرر به شرکت‌های مختلف بیمه و گارانتی توسط کاربر است. خریدار تنها کافیست گوشی را به یکی از مراکز خدمات همراه سرویس برساند تا تمامی روال کاری توسط این شرکت انجام شود

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 11 ماه پیش
تعداد نظرات : 40
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
thisabasi

وطنم ای شکوه پا بر جا

۰۸ مهر ۱۴۰۲
tahamousavi

رجبستری آیفون ها رو کلا فراموش کنید. این قضیه اتفاقی بود که از مدت ها قبلش نشانه هاش برای اتفاق افتادن پدیدار شده بود؛ درست مثل فیلترینگ اینستاگرام. قابلیت اتصال به ماهواره هم فقط یه بهانه بود برای این اتفاق…

۰۶ مهر ۱۴۰۲
godrati

خوب وعالی

۰۱ مهر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

جهان آخر

۲۹ شهریور ۱۴۰۲
MOHAMMAD.88815

خدایا
بعدا میگن چرا محاجرت میکنن
نمیزارین حتی پول بدیم ک یه چیزی داشته باشیم با محدودیت!
😢

۲۸ شهریور ۱۴۰۲
a.m110

عجبببببببببببب

۲۷ شهریور ۱۴۰۲
Queen 2007

اینطوری خوب نیست ستاره زدن

۲۳ شهریور ۱۴۰۲
Rojhani

چه بد):

۲۳ شهریور ۱۴۰۲
shahab-021

۱۴ و ۱۵ رجیستر نمیشن
۱۳ رو بچسبید که بالای ۱۰۰ میلیون قیمت میخوره

۲۳ شهریور ۱۴۰۲
Emran.B1388

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
HOSEYN.ALAH.YARI

برای موبو کوئین ۵ ستاره زدم اخه این خبر خوشحالی داره

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
Tahas

چند وقت دیگه میگن اخرین تکنولوژی های دنیا تو ایران نباید ریجستر بشه.

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
SinaRe8596

جالب است سید

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
sayyedhamidreza

آخه چرا ما ایرانی ها انقدر باید محدود باشیم

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
mms2099

آقا جون چرا متوجه نیستید آیفون 14 ب استارلینک وصل میشه برا همین هرگز ریجستری نمیشه نمی‌فهمم چرا همه جا سوال هست ک آیا ریجستری میشه یا ن خب معلومه ک ن

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
mahan.at080

ای بابا

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
qazal

اصن تکنولوژی و حمایت از اون تو کشور موج میزنه

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
Soheil1386

خیلی اوضاع خیطه

۲۱ شهریور ۱۴۰۲