روش های تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون اپل

بازار ایران پیچیدگی های خاص خودش رو داره. سر یه سری از محصول ها پارت نامبر سنگاپور یا آمریکا مطرح میشه، سر یه سری از محصولات ساخت هند و ویتنام بودن مهمه و سری یه سری دیگه رام گلوبال یا چین بودن. یه سری از محصولات اما بحث فیک و اورجینال توش مطرح میشه، مثل شارژرها به خصوص شارژهای اپل. امروز میخوام راجع به تشخیص شارژر اصلی و تقلبی اپل یه سری نکته های مهم رو بهتون بگم و حتما تا آخر همراه موبونیوز باشید.

بریم سراغ توضیحاتی که راجع به این شارژرها باید بهتون بدم، اول از همه بهتون بگم این بحث چند تا بخش اصلی داره، یکی اینکه آیا این شارژرهای سه پین اورجینال هستن یا این دو پین ها؟ دوم اینکه راه تشخیص شارژرهای اورجینال از فیک چیه؟ سوم اینکه چه اتفاقاتی موقع خرید این شارژرها ممکنه بیفته که باید بهش توجه کنیم؟ در ادامه بریم که ببینیم این نکات چیا هستن.

 

شارژر دو پین یا سه پین؛ کدوم اورجیناله؟

نکته اول خیلیا فکر میکنن که این دو پین ها فیکه و ساخت خود اپل نیست، در حالی که دو پین بودن یا سه پین بودن یا حتی دو پین گرد یا دو پین خطی اینا همشون بستگی داره به کشور سفارش دهنده محصول. یعنی اگر یه آیفونی توی اروپا استفاده میشه شارژی که میخرن براش این دو پین هاست، چون سیستم پریز برق اروپا اینجوریه و این شکلیه. شما وارد سایت خود اپل که بشید، مثلا من اینجا لینک رو باز کردم و روی کشور فرانسه قرار داره و شما این محصول رو داری میبینی. توی آلمان هم همین شکلیه و توی خیلی از کشورهای اتحادیه اروپا که از سیستم برق اینجوری استفاده میکنن و پریز هاشون این شکلیه. اپل این آداپتور دو پین رو به فروش میرسونه. توی سایت خود اپل در لینک فروش کشورهای اروپا مثلا برید و میتونید از این لینک وارد بشید، همچین شارژر دو پین شبیه به پریز های ما در ایران رو داره میفروشه. خود اپل که دیگه فیک نمیفروشه! پس این شکلی هم داره تولید میکنه و اگر بخواد بره توی مثلا امارات به این شکل سه پین میشه.

یه نکته مهم، شما موقعی که میخوای این شارژر رو بخری، اگر سه پین رو بخوای بخری با این تصور که این فقط اورجیناله، یه هزینه ای علاوه بر خود این شارژر باید به تبدیل سه به دو بدی. شاید فکر کنی تبدیل سه به دو خیلی مهم نیست در حالی که خیلی از مواقع یه سری اتصالی ها توی همون تبدیل سه به دو اتفاق میفته که میتونه خطرناک باشه و میتونه به باتری گوشی و یا حتی خود شارژر آسیب برسونه و با اینکه میدونی یه محصولی رو باید بخری که هزینه بیشتری باید بدی و علاوه بر خطر و استرس های پیدا کردن اورجینال این شارژر رو باید بکشی، باید استرس پیدا کردن یه سه به دو درست حسابی رو هم بکشی که جنس درست باشه و آسیبی به گوشی یا آداپتورت وارد نکنه و علاوه بر این تازه پول اضافه هم داری میدی چون خود این سه پین از نسخه دو پین توی ایران گرونتره که این واقعا عجیبه.

اگر بهتون یه کاسبی گفت که فقط این مدل سه پین ها اورجیناله و این مدل از شارژرهای دو پین رو خود اپل نمیزنه، این لینکی که براتون گذاشتم رو برید بهش نشون بدید و بگید نه آقا، این دو پین ها رو هم خود اپل میزنه.

حالا اون شخص یا شرکتی که داره این شارژرها رو وارد میکنه بستگی داره از کدوم کشور دنیا و به چه سفارشی وارد کنه، مثلا اگر بری از فرانسه، آلمان و یا سوئد وارد کنه این دو پین ها رو میاره و چون ما سیستم برق و پریز هامون این شکلیه خوب منطقیش اینه که اینو بیاره که هم ارزونتر میفته و هم اینکه نه تبدیل میخواد و نه داستان و مورد خاصی داره.

 

از کجا شارژر فیک رو از اورجینال تشخیص بدیم؟

اما فیک و اورجینال بودن رو از کجا میشه تشخیص داد؟ از هیچ جا! من الان کف بازار اماراتم و دارم میبینم که خیلی روش دقیقی نداره، یه سری ها میگن سریال نامبری که روی خود پک این محصول خورده باید روی خود باکس هم خورده باشه، این سریال نامبری که اینجا نوشته شده به ترتیب یه دونه باکس رو که میخری توش 20 تا شارژره و همه سریال نامبرهای این 20 تا روی خود باکس اصلی هم هست در حالی که این هم ممکنه کپی بشه.

خیلی عجیبیه، من واقعا شنیدم اینو که میگن از صدای این طلق بالای شارژر میفهمن که اورجیناله یا نه! مگه داریم؟!

یه سری ها از رنگ خود پک محصول میفهمن که اورجیناله یا نه؟ ولی وقتی میخوای اینو بری بخری نمیذارن رنگش رو ببینی، چون باکسش رو بهت میفروشن و اگر باز کنی دیگه ازت پس نمیگیرن و دیگه نمیتونی مطمئن بشی که این اصله یا نه؟ تنها راه پیدا کردن جنس اورجینال این شارژر دو پین یا این شارژر سه پین چیه؟ اینه که بری از یه جای معتبر خریدت رو انجام بدی.

یه نکته دیگه رو بهتون بگم، اگر بخواید سفر کنید به کشورهای مختلف، اگر سه پین داشته باشید، به مثلا پریز برق یه سری از کشورها میخوره و به یه سری دیگه از کشورها نمیخوره و اگر مثلا دو پین داشته باشید دقیقا همین اتفاق بازم میفته، یعنی به پریز برق یه سری از کشورها میخوره و به یه سری از کشورها نمیخوره، پس به هر حال اگه خیلی سفر میکنید تبدیل بگیرید نه اینکه بگید فقط این سه پینه اورجیناله و برید اونو بخرید و یه تبدیل اضافه هم بخرید و که هزینه های کلی خریدتون افزایش پیدا کنه و خود آداپتور رو هم گرونتر از نسخه دو پین برید بخرید و الکی براتون گرونتر بیفته. سه چهار تا نکته مهم در مورد خرید شارژر رو بهتون گفتم و امیدوارم به کار بیاد.

 

جمع بندی

یه جمع بندی ریز نهایی هم بکنم، این شارژهای های دو پین واسه خود اپله که تو خود سایت اپل هم هست میتونید برید ببینید و اگر این سه پین رو بخرید، هم خود شارژر گرونتره و هم یه هزینه اضافه باید برای خرید سه به دو باید بدید و یه مشکل دیگه هم اینه که باید از کیفیت و اصالت خود اون تبدیل هم باید مطمئن باشید که خودش داستان های خرید رو بیشتر میکنه و تقریبا هیچ راه درست و شفافی برای تشخیص فیک از اورجینال وجود نداره، به جز خرید از یه جای معتبر. امیدوارم که این صحبت ها به کارتون بیاد، مخصوصا شمایی که دارید از محصولات اپل استفاده می کنید و خرید شارژر همیشه براتون دغدغه شده، نکته دیگه ای نیست. مرسی از همراهیتون!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 11 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 44
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

ALPAY_TURAN

برای سامسونگم بساز

۲۴ مرداد ۱۴۰۲
aydin Ahmadi

دستت درد نکنه

۲۹ خرداد ۱۴۰۲
alirza.amiry

damet garm awliii bood vaghan

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو بعدی و ویدیو های بعدی هستیم.

۰۶ خرداد ۱۴۰۲