بررسی مشخصات گوشی Y8P هواوی

بررسی گوشی هواوی Y8P

همه با خودشون فکر می­کردن که بعد از تحریم­های ظالمانه ی آمریکا روی هوآوی، این کمپانی به کل از رده خارج میشه و فکر تولید گوشی­های هوشمندو از سرش بیرون می­کنه؛ اما اینطور نبود و در حال حاضر، هواوی داره با عزم راسخ به تولیداتش تو زمینه­ گوشی های قیمت مناسب و اقتصادی ادامه میده. تو این مقاله، شاهد بررسی هواوی Y8P خواهیم بود. اگر فکر خرید این گوشی به سرتون زده و یا دنبال شناخت بیشترش هستین، این فرصت رو به هیچ وجه از دست ندین.

طراحی و کیفیت ساخت HUAWEI Y8P

می­تونم بگم چشم­گیرترین بخشبررسی هواوی Y8P طراحی فوق العاده شه. این محصول با ابعاد 158 در 74 میلی­متر و ضخامت حدوداً 8 میلی­متر، 163 گرم وزن داره. کمپانی هواوی تو وای 8 پی از متریال پلاستیکی استفاده کرده؛ اما به این معنی نیست که با یه قاب پلاستیکی سطح پایین طرفیم. حس دست گرفتن Y8P دقیقا مثل دست گرفتن پرچم­دارها و قاتل پرچم­دارهاست. به طرز معرکه ای خوش دسته و طراحی زیباش اولین چیزیه که نظر هر کسی رو به خودش جلب می­کنه. این گوشی تو 2 رنگ کریستالی نفس­گیر (Breathing crystal) و مشکی نیمه شب (Midnight black) عرضه شده. پشت قاب پلاستیکیش، یه سه گانه ی لنز و یه فلش به صورت عمودی قرار گرفته. بیرون زدگی دوربین­ ها اصلا به چشم نمیاد و لبه­ های قاب پشتی یک مقداری کرو و انحنا داره. فریم دور گوشی از پلاستیک فشرده­ ساخته شده که خیلی به آلومینیوم شباهت داره. زیر گوشی درگاه شارژ تایپ C و اسپیکر و میکروفون قرار داره. لبه­ی سمت راست تو خودش کلید پاور و کم و زیاد کردن ولوم صدا رو جا داده؛ و در نهایت بالای گوشی جک هندزفری و میکروفون دوم و لبه­ سمت چپ هم خشاب سیم کارت دوگانه و نانو مموری کمیاب تو ایران به چشم میاد. نمایشگر تخت Y8P با حدودا 83% اشغال فضای پنل جلویی، اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی رو به صورت ناچ قطره­ای اون بالا جا داده. در مجموع، میشه نتیجه گرفت که طراحی این گوشی واقعا چشم نواز و خوش دسته. کیفیت متریال واقعا بی نظیره تو این زمینه از رقباش جلو می افته. طراحی Y8P

نمایشگر HUAWEI Y8P

ابعاد این صفحه نمایش OLED، 6.3 اینچ هستش و با نمایش 16.7 میلیون رنگ، جزء نمایشگر­های کوچیک محسوب میشه. پنل اولد Y8P تو این بازه ی قیمتی واقعا کم نظیره. این در حالیه که رقبای این گوشی از فناوری IPS بهره می­برن. مشخصاً پنل اولد این گوشی به همراه رزولوشن 1080*2400 برتری بیشتری داره و اگه ابعاد این نمایشگر رو کنار بذاریم، صفحه نمایش Y8P  با داشتن کنتراست عالی و رنگ­ های چشم نواز، عملکرد بهتری رو نسبت به رقبا در اختیارمون میذاره. صفحه نمایش Y8P

باتری  و شارژدهی HUAWEI Y8P

تو بررسی هواوی Y8P، میشه گفت بخش باتری یکی­ از نقطه ضعف­ های این اسمارت­فون به شمار میاد. باتری غیر قابل تعویض 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند در رقابت با هم قیمتاش به شدت کم میاره. با این اوصاف تو این قسمت، انتظارات خیلی بالایی از این باتری نمی­شه داشت و اگر خوره­ گیم و فیلم نیستین و یا نمی­خواین از این گوشی استفاده های خیلی سنگینی داشته باشین، می­تونین باهاش کنار بیاین. باتری­ش به این شکله که اگر کارهای سنگین باهاش انجام بشه، شارژ­دهی­ش حتی برای یک روز هم دووم نمیاره. این گوشی از فست شارژ پشتیبانی نمی­کنه و ضعف دیگه­ باتری Y8P، فرایند کند شارژ شدنشه. آداپتور 10 واتی با نهایت قدرتش حداقل یک ساعت و 40 دقیقه زمان برای فول شارژ کردن نیاز داره. در مجموع اگر باتری اولویت زیادی براتون داره، این گوشی نمی­تونه نیاز شمارو برطرف کنه؛ و رقیب شیائومی پیشنهاد معرکه ­ای محسوب میشه.باتری Y8P

  امنیت HUAWEI Y8P

 تو حوالی قیمت این محصول کمپانی هواوی با رقباش، تنها گوشی ای که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر داره این گوشیه، با توجه به اولد (OLED) بودن نمایشگر، سرعت خوبی هم داره. حسگر تشخیص چهره دو بعدی هم قسمت دیگه بخش امنیت رو تشکیل میده که تو این گوشی عملکرد قابل قبولی رو ارائه میده. در ضمن این محصول هواوی از حسگر­های شتاب سنج، سنسور مجاورت و قطب نما هم بهره میبره.

دوربین HUAWEI Y8P

بالاخره تو بررسی هواوی Y8P، نوبت به دوربین­ رسید. دوربین این گوشی از یه سه گانه:

  1.   سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی برای لنز اصلی
  2.   سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید
  3.   سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان

تشکیل شده و یه فلش LED هم در راستای پایین دوربین­ها قرار داره.

  • سنسور اصلی

کیفیت عکس­ هایی که با این لنز گرفته میشن، واقعا معرکه هستن. تو این بازه ی قیمتی و در مقایسه با هم تراز­های این گوشی، ما یک لنز معرکه طرف هستیم. البته تو سطح خودش، یه ایراد­های خیلی کوچیکی هم میشه ازش گرفت. برای مثال اگر شرایط نوری مطلوب نباشه و نور کمی برای عکس ­برداری وجود داشته باشه، کیفیت عکس­ها افت پیدا میکنه و انتظار برای یه عملکرد عالی رو برآورده نمی­کنه؛ در رابطه با عکس­های پرتره هم، تو تشخیص سوژه­ی اصلی از پس زمینه لنگ میزنه؛ و تو حالت شب هم برای داشتن یه عملکرد خوب تمام سعی­شو میکنه اما کارش تعریفی نداره.در مجموع با اینکه تو رنگ­ها کمی اغراق وجود داره، اما کیفیت عکس های دوربین اصلی Y8P که در حالت عادی با رزولوشن پیش فرض 12 مگاپیکسل گرفته میشه، واقعا خوبه. از دوربین رقبای شیائومی خیلی سر­ تره و با هم قیمت سامسونگش  رقابت پایاپای داره.

  • سنسور اولترا واید

برخلاف کیفیت معرکه ­ی لنز اصلی هواوی، لنز اولترا واید این گوشی افت شدیدی داره. نمی­تونه شارپنس خوبی به عکس­ها بده، داینامیک رنج جالبی نداره و با روشنایی معمولی­ش تو این رده­ی قیمتی، خفن که نه ولی نمره ی قابل قبولی می­گیره.

  • سنسور تشخیص عمق میدان:

عملکرد سنسور لنز تشخیص عمق Y8P هم مشابه با سنسور  اولترا واید، آنچنان تعریفی نداره و عملکرد خوبی از خودش رو ارئه نمیده. تقریباً تو 40 درصد مواقع تو تشخیص سوژه­ اصلی از بک­گراند از خودش ضعف نشون میده و به خوبی از پس فرایند بلر کردن برنمیاد. البته اینم بگم که اگر نور محیط مناسب و رو به بالا باشه، از قواعد عکاسی برای ثبت عکس سردربیاریم و دستمون نلرزه، Y8P میتونه عکس­های پرتره­ ی خوب با جزئیات بالا ثبت و محیط رو هم به خوبی مات کنه. در مجموع با اما و اگر میتونه از پس ثبت عکس ­های جالب هم بربیاد.

  • فیلم برداری

این گوشی میتونه با رزولوشن 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنه. کیفیت فیلم­برداری خوب، سرعت تغییر فوکوس متوسط و استبلایزر نسبتاً خوب از ویژگی های بخش فیلمبرداری این گوشیه. در نتیجه، اگر شغلتون وابسته به فیلمبرداری با گوشیه و کیفیت بالایی ازش انتظار دارین،Y8P نمی­تونه به خوبی توقعات شما رو برآورده کنه و پیشنهادم اینه­ که یه سر به رقبا بزنید.

  • سنسور سلفی

سنسور 16 مگاپیکسلی این لنز، عکس های فوقالعاده ­ای رو ثبت میکنه. شارپنس، داینامیک رنج و دیتیل عالی داره. البته یکم رنگ ها مات و بی روح هستن که این ضعف با اپ های ادیت عکس رفع میشه. در کل اگر سلفی گرفتن براتون جزء اولویت های اوله، بین هم­تراز­های Y8P، این گوشی بهترین پیشنهاد برای شماست.

سخت افزار و پردازنده HUAWEI Y8P

کمپانی هواوی، 2 نسخه ­ی 128 گیگابایت رم 6 و رم 4 رو از این گوشی عرضه کرده. پردازنده از نوع Kirin 710 F هست که پردازنده ی اختصاصی شرکت هواویه. سرعتش واقعا عالی و روونه اما تو اجرای بازی ها و برنامه های سنگین، با توجه به رنج قیمتش، عملکرد معمولی داره. Y8P تو بخش پردازنده امتیاز نسبتاً خوبی می­گیره و با همراهی شیائومی­ رقابت تنگاتنگی داره. البته اینم بگم که با توجه به پردازنده ­ی اسنپ­دراگون، پوکو می­تونه عملکرد پایدار­تری رو با گذشت زمان از خودش نشون بده.

رنرم افزار و رابط کاربری HUAWEI Y8P

همونطور که اول مقاله بررسی هواوی Y8P گفته شد، با توجه به کار زشت گوگل، هواوی دیگه از سرویس­های گوگل هیچ بهره ­ای نمی­بره. به محض روشن شدن­ش، غم غربت و دوری از گوگل افزار­ها واقعا حس میشه و اپلیکیشن ­ها رو باید از راه­ های دیگه­ روی این گوشی نصب بشه. البته کمپانی هواوی داره روی این مشکل بزرگ کار میکنه و به مرور بهتر شده اما اجازه بدین چند تا از ضعف ­هایی که تو این بخش باهاش رو­به رو میشید رو بهتون بگم. اولین ضعف نرم­ افزاری این گوشی رو میشه کار نکردن اکانت­های مختلف گوگل رو Y8P دونست. برای مثال دیگه خبری از گوگل پلی (google play) تو این گوشی نیست و اپ­ های مختلف مورد نیازمون باید از شیوه ­ها و روش ­های مختلف به دست بیاریم. البته خود هواوی فروشگاه دانلود اپ هم داره که به مرور زمان لگ و باگ ­ها کمتر شدن و پیشرفت خوبی داشته. به علاوه­ تمام این مشکلات هم تازه باید از دسترسی­ های گوگل هم صرف نظر کنیم. پیشنهاد میکنم به ویدیو­هایی که توشون کامل در مورد این ضعف­ها توضیح دادیم هم سری بزنید.Y8P از اندروید 10 و EMUI 10.1 پشتیبانی می­کنه. رابط کاربری هواوی هم به نسبت اوایل پیشرفت خوبی داشته. آیکن ­های خوب، دسترسی­های خوب، شخصی سازی جالب هم از ویژگی­های این رابط کاربری هستند. با همه­  این اوصاف، تصمیم به خرید گوشی از این کمپانی به شدت به طرفداری و علاقه ­ی شما به محصولات این شرکت بستگی داره. به همین دلیل، خواهشاً قبل از تصمیم نهایی، تمام نقاط قوت این گوشی رو کنار بذارید و در مورد مشکل بزرگش، یعنی عدم وجود سرویس­های گوگل، خوب فکر کنید.

اسپیکر HUAWEI Y8P

در مورد بررسی بخش صدا Y8P، با اینکه بلندی خوبی از اسپیکر پایین این گوشی به گوش می­رسه اما صدا خفگی واضحی داره. در نتیجه کیفیت صدای تو این گوشی امتیاز خوب که نه ولی قابل قبول می­گیره.

جمع بندی

در مجموع هواوی تو ساخت Y8P بد عمل نکرده و میتونیم بگیم این گوشی تو بخش های صفحه نمایش، دوربین، پردازنده خوب عمل کرده و تو بخش های باتری و نرم افزار نقص داره. تو بخش باتری میتونیم بگیم عملکردش ضعیفه و تو بخش نرم افزار گوگل پلی نداره و این میتونه یه نقص باشه. اگر قضد خرید این گوشیو دارید حسابی باید به فکر این باشید که نداشتن گوگل پلی میتونه چه مشکلاتیو واستون به وجود بیاره چون چیز کمی نیست و خیلی راحت نمیشه از کنارش گذشت، اگه بخواید بازی کنید هم پردازنده این گوشی ممکنه موقع بازی کردن بازهم بخاطر نداشتن گوگل پلی و اجرا نشدن خیلی از بازی ها اذیتتون کنه، اما اگر صرفا دوربین گوشی براتون مهمه این گوشی میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه.

نقاط قوت
نمایشگر مناسب
دوربین قابل قبول
پردازنده متوسط
نقاط ضعف
عدم پشتیبانی از گوگل پلی
عملکرد ضعیف باتری
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۳ اسفند, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 56
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

iman

خوشگل هستش به نسبت

۰۲ دی ۱۴۰۰
mjasghari44

مشتی 😍

۱۹ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

🖤🙏

۱۹ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

💘

۱۹ آذر ۱۴۰۰
godrati

💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻

۱۷ آذر ۱۴۰۰
godrati

عالی بوددد

۱۷ آذر ۱۴۰۰
godrati

PerfecT

۱۷ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

🔥🔥🔥

۱۴ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۲ آذر ۱۴۰۰
hossein.ham

عالییی

۰۷ آذر ۱۴۰۰
Mohammad_d

این گوشی خیلی خوبه💪💪

۲۹ آبان ۱۴۰۰
ahmadnaseri

عالیه این گوشی

۲۳ آبان ۱۴۰۰
ahmadnaseri

گوشی که خیلی دوسش داشتم

۲۳ آبان ۱۴۰۰
mohammad1381

Nice

۲۲ آبان ۱۴۰۰
2079-soroush

🔥🔥🔥

۲۰ آبان ۱۴۰۰
Milad.ap

❤️👍❤️

۱۸ آبان ۱۴۰۰
2079-soroush

🔥🔥

۱۵ آبان ۱۴۰۰
dMohammad

از هر نظر عالی ولی ای کاش سرویس های گوگل را داشت.

۱۳ آبان ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۱۳ آبان ۱۴۰۰
vahdat

گوشیه معرکیه من که خیلی راصیم ازش

۱۲ آبان ۱۴۰۰