بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch Fit 2

دنیای ساعت های هوشمند دنیای جذاب و جالبیه. از موقعی که Apple watch وارد این بازی شد، کمپانی های ساعت سازی سوئیسی هم نشستن رو زمین! به مرور کمپانی های مختلف مثل هواوی، سامسونگ و شیائومی، ساعت های مختلفی تا به امروز عرضه کردن.

هر برندی توی ساعت ها یه امضایی داره. مثلا اگه بخواید اپل واچ بخرید باید کاربر اپل باشید. اگه بخواید سامسونگ بخرید، کیفیت ساخت و طراحی های جذاب، کلاسیک و متنوع این ساعت ها به وجدتون میاره. امضا ساعت های هواوی پایداری توی شارژدهی و امکاناتیه که بهتون میده. قیمت ساعت هوشمند هواوی واچ فیت 2 که قراره بررسی کنیم، حدود 4 میلیون تومنه. اگه شما هم به ساعت های هوشمند علاقه دارید، با بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch Fit 2 همراه موبونیوز باشید.

طراحی Huawei Watch Fit 2

توی بخش طراحی هواوی واچ فیت 2 سه تا Type داره. یکی کلاسیکه، یکی اکتیوه و یکی elegant یا همون ظریف. بدنه ی این ساعت آلومینیومیه. پشت گجت پلیمره. یه طراحی تمیز و مستطیل شکل داره که یه سری خوبی و بدی داره. بدیش اینه یه ذره از مچ دست کسی که لاغره بیرون میزنه. کیفیت ساخت واقعا خوبه. با توجه به این که سنسور، اسپیکر و امکانات دیگه داره، قطرش مناسبه.

نمایشگر حاشیه های خیلی عجیب غریبی نداره ولی این مدلی نیست که بگید واو چه نمایشگر بی حاشیه ای! بندهای مختلف داره که ما نسخه ی بند سیلیکونیش رو بررسی کردیم. قابلیت تعویض بند داره و می تونید بندهای چرمی و آلومینیومی رو از بازار تهیه کنید و با بند اصلی خودش عوض کنید.

تا عمق 50 متر ضد آبه. گواهی 5ATM (5 اتمسفر) داره. ترکیب همه این موارد باعث میشه خیلی حس ساعت بهتون نده و بیشتر حس بند میده. مثلا هواوی بند 6 یه مقداری از این باریک تره. این ساعت هوشمند یه ذره استایل اپل واچ داره که به جای مربع یه مقداری کشیده و مستطیل شکل شده. در نهایت میشه گفت طراحی قابل قبولی داره.

صفحه نمایش Huawei Watch Fit 2

برای هواوی واچ فیت 2 یه صفحه نمایش 1.74 اینچی در نظر گرفته شده که واقعا خوش کیفیته. روشناییش واقعا خوبه و رنگ و نورش خوبه. عمق رنگ مشکی واقعا خوبه و کنتراست خوبی هم داره. مجموعا صفحه نمایش فوق العاده خوبیه. زیر نور مستقیم خورشید مشکلی بابت دیدن محتوا نداره. صفحه نمایش Huawei Watch Fit 2 یکی از بهترین نمایشگرهایی که روی ساعت هوشمند می تونید داشته باشید.

باتری هواوی واچ فیت 2

ظرفیت این باتری جایی مشخص نشده که مسئله خیلی عجیبی نیست چون وقتی آیفون ها هم عرضه میشن، اپل چیزی راجع به ظرفیت باتریش نمیگه. طبق ادعای هواوی توی استفاده های معمولی می تونه تا 10 روز شارژدهی داشته باشه. می خوام این حرف رو نقضش کنم! خیلی بعیده این اتفاق بیفته. توی بهترین حالت و استفاده های معمولی شاید بتونه 4 5 روز شارژدهی داشته باشه.

وقتی ما داشتیم این ساعت هوشمند رو بررسی می کردیم و تقریبا یک ساعت باهاش کار می کردیم، حدود 5 ساعت از شارژش کم شد. حالا تصور کنید هر روز توی دستتون باشه و کلی نوتیفیکشن بیاد، زنگ بخوره، مکالمه کنید و بخوای ورزش هم کنید و Workout هاتون رو باهاش انجام بدید، توی بهترین حالت می تونه 5 روز بهتون شارژ بده.

پس این حرف هواوی که گفته توی استفاده های طولانی 7 روز شارژدهی داره رو من نقض می کنم. عملکرد باتریش فوق العاده خوبه ولی نه طبق ادعای هواوی؛ قطعا از ساعت های سامسونگ و اپل با فاصله شارژدهی بیشتری داره ولی نه 10 روز.

از نظر شارژ شدن هم، وایرلس شارژ رو پشتیبانی نمی کنه ولی یه سوکت داره که تقریبا توی یک ساعت و نیم تا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه فول شارژ شدنش طول میکشه. شاید یه ذره از این زمانی که گفتم کمتر یا بیشتر بشه.

در مجموع عملکرد باتریش به نسبت بقیه ساعت ها واقعا خوبه ولی به نظرم اندازه ی ادعای هواوی نیست و هواوی یه ذره اغراق کرده.

امکانات و قابلیت های Huawei Watch Fit 2

اولین امکانی که با توجه به بلوتوث ورژن 5.2 و اسپیکر و میکروفونی که داره قابلیت مکالمه اس که خوبه. شما با خیلی از ساعت های سامسونگ این قابلیت رو ندارید. البته اپل واچ این قابلیت رو داره.

قابلیت مکالمه اش خوبه. هم صدایی که میره باکیفیته و صدایی هم که میاد واضح شنیده میشه ولی باید یه کم ساعت رو به دهنتون نزدیک کنید.

یه قابلیت جذاب دیگه ای که داره حافظه داخلیه که خودتون می تونید روش مستقل موزیک بریزید و اگه مثلا بخواید ورزش کنید، ساعت روی مچتون و هدفون توی گوشتون باشه و از خود ساعت هوشمند موزیک رو پلی کنید. اینجوری دیگه لازم نیست موقع دویدن گوشیتون رو بردارید تا موزیک از اونجا پلی بشه.

سنسور ها

سنسورهای مختلفی هم داره مثل تشخیص میزان اکسیژن خون، ضربان قلب، استرس، Track خواب. همه این سنسورها رو داره که برای استفاده درست و اصولی، باید Huawei Health رو روش نصب کنید.

یه اخطاری بهتون بدم. اولش که بخواید این برنامه رو برای هر گوشی اندرویدی از Google Play دانلود کنید، احتمال داره که نتونید این ساعت رو پیداش نکنید. باید برید توی تنظیمات خود Huawei Health و از توی خود نرم افزار آپدیتش رو بزنید تا بره از خود سایت هواوی آخرین نسخه آپدیت هواوی هلث رو بگیره، نصب کنید و بعد بتونید Sync کنید.

اول که این ساعت برای بررسی اومد ما هم سر سینک کردنش مشکل داشتیم ولی با ترفندی که گفتم حل شد. وقتی که سینک میشه همه چی Track میشه.

واچ فیس

واچ فیس های جذاب و زیادی داره که یه سری به صورت پیش فرضن ولی خودتون هم می تونید برید و از جاهای مختلف واچ فیس دانلود کنید و از طریق Huawei Health ازشون استفاده کنید.

از طرف دیگه می تونید عکس خودتون رو هم روی ساعت بندازید.

Workout

بیشتر از 97 تا Workout مختلف داره که تقریبا همه ی ورزش ها رو پوشش میده. از قایقرانی تا دوچرخه سواری و صخره نوردی، دو، تنیس رو پوشش میده که واقعا اگه بخواید ورزش کنید، ترکیب این Workout ها با سنسورهای جذاب، GPS و ضد آب بودنش کمک می کنه که ساعتی باشه که موقع ورزش یه دستیار خیلی خوبی محسوب یشه و قشنگ ضربان قلب، میزان استرس و اکسیژن خون و همه ی این ها رو Track کنه.

می تونید باهاش زیر آب برید و شنا کنید. از اون طرف GPS داره و اپلیکیشن های مختلفی که فرآیندی که انجام دادید رو Track می کنه، مستقل می تونه کار کنه.

رابط کاربری

پکیج مجموعه خوبیه اما رابط کاربریHarmonyOS  که روش وجود داره یه مقداری کنده. یعنی موقعی که دارید باهاش کار می کنید، خیلی روون نیست. مثلا موقعی که دکمه کناری رو فشار می دید، با تاخیر عمل می کنه. شاید این روون نبودنه با آپدیت درست بشه ولی این حس خیلی خوبی نیست که چند ثانیه با تاخیر عمل کنه.

وقتی از بالا به پایین نمایشگر رو لمس کنید، وارد Control Center میشید که یه سری قابلیت داره. مثلا یه قطره وجود داره که وقتی اون رو بزنید، یه صدایی از اسپیکرش پخش میشه که اگه آب داخل اسپیکر رفته باشه، بیرون بیاد. قابلیت های مختلفی برای حالت night و پیدا کردن خود ساعت، گوشی و تنظیماتش وجود داره.

اگه صفحه رو از پایین به سمت بالا بکشید، نوتیفیکشن ها رو دارید که خوشبختانه از زبان فارسی پشتیبانی می کنه ولی متاسفانه از ایموجی و استیکر پشتیبانی نمی کنه.

اگه پیام ایموجی باشه، توی نوتیفیکشن ها صفحه خالی بهتون نشون داده میشه، اگه استیکر باشه می نویسه استیکر. اگه ویس باشه پلی نمی کنه فقط می نویسه که روی WhatsApp یه Voice اومده. زبان فارسی رو بدون این که بهم بریزه، کامل پشتیبانی می کنه.

هواوی واچ فیت 2 ارزش خرید داره؟

از نظر طراحی، خودم حس ساعت بهش ندارم. یعنی اگه می خواید یه ساعت دستتون باشه که توی این رنج قیمتی شکل و شمایل با کلاسی و باحالی ساعت داشته باشه، ساعت های هوشمند سامسونگ وجود دارن که جذاب ترن و حس ساعت رو بیشتر القا می کنن.

این ساعت هوشمند بیشتر حس بند رو میده. می تونم بگم واقعا کیفیت ساخت بالایی داره و از متریال خوبی برخورداره. از نظر صفحه نمایش، باتری و امکاناتی که بهتون میده واقعا خفنه. رابط کاربریش یه ذره اذیت کننده اس. قابلیت های مختلفش رو هم بهتون گفتم.

حالا شما بگید که شما ساعت هوشمند می خرید؟ اگه آره، ترجیح می دید ساعت هوشمندتون از چه برندی باشه؟

سوالات متداول
(2 سوال)
نقاط قوت Huawei Watch Fit 2 چیست؟ چرا باید این ساعت رو بخریم؟

امروزه استفاده از ساعت های هوشمند به جای ساعت های معمولی که فقط زمان رو نشون میدن زیاد شده و اگه اهل تکنولوژی باشید، هواوی واچ فیت 2 با داشتن صفحه نمایش خوش کیفیت، جنس و متریال عالی، باتری بهتر نسبت به بقیه ی ساعت ها و قابلیت ها و امکانات گسترده ای مثل Workout های مختلف و سنسورهای مختلف (اندازه گیری ضربان قلب، میزان استرس، پایش خواب و اکسیژن خون) به وجدتون میاره. پشتیبانی از قابلیت مکالمه یکی از نقاط قوت اصلی این ساعت هوشمنده که حتی بعضی از واچ های سامسونگ که توی این بازه قیمتی قرار دارن، این ویژگی رو ندارن.

نقاط ضعف هواوی واچ فیت 2 چیست؟ چرا نباید این ساعت هوشمند رو بخریم؟

رابط کاربری Huawei Watch Fit 2 خیلی روون نیست و ممکنه اذیتتون کنه که البته احتمال داره با آپدیت این مشکل حل شه. طراحی این مدل ساعت هوشمند هواوی سلیقه همه ی افراد نیست و شاید شما این طراحی رو نپسندید.

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۸ مرداد, ۱۴۰۱
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 96
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hasan41

ساعت بسیارزیباوعالیه ولی اگه شماره گیری مستقیم داشت خیلی بهتربود

۲۲ مهر ۱۴۰۲
Soheil1386

هواوی بیستههههه کارش

۲۳ دی ۱۴۰۱
anti.gen

به نظرم چهارمیلیون واسه این یه خورده زیاده

۱۹ آذر ۱۴۰۱
mohammad756

great

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
EminEm 19

خیلی عالیع خوشم اومد
دمت گرم

۲۰ مرداد ۱۴۰۱
tahamousavi

خیلی قشنگ بود خوشم اومد.
بقیه کمپانی ها هم یاد بگیرن باید ساعت قابلیت مکالمه داشته باشه…

۱۹ مرداد ۱۴۰۱
Mahdi - 313

عالی بود

۱۴ مرداد ۱۴۰۱
Ziabari

بررسیش که نشون میده ساعت/بند خوبیه، باید دید رقیباش چه عملکردی دارن تا بشه تصمیم گرفت 🤙🏻

۱۳ مرداد ۱۴۰۱
sajjad 1234

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
mohammad reza20222022

عالی

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
mohammad reza20222022

شیائومی ارزشش به مراتب بیش تر از اینه

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
ALI ZAREI

یکم گرونه فقط

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
A.L.I

طراحی خوبی داره بنظرم

۱۲ مرداد ۱۴۰۱
Soheil1386

فن های هواوی بریزین لایک این کامت رو بزنین تا قدرت و اعتبار هواوی رو ببینن

۱۲ مرداد ۱۴۰۱