بررسی مشخصات گوشی P60 هواوی

نسل جدید گوشی های پرچمدار سری P هواوی به همراه جدیدترین و به روزترین امکانات دنیای گوشی های همراه عرضه شدن، البته به خاطر تحریم ها، هواوی از چیپست های به روز 5G محروم شده و باید در بخش سخت افزاری از تراشه های قدیمی تر و 4G استفاده کنه ولی با وجود این محدودیت ها، گوشی Huawei P60 Pro یکی از بهترین عملکرد دوربین در بین گوشی های پرچمدار و گوشی های دیگه رو داره و در بخش های دیگه هم از رقبای سامسونگی و شیائومی خودش چیز خاصی کم نداره. البته طبق رسم چند ساله گوشی های پرچمدار در کنار نسخه پرو، از نسخه معمولی Hauwei P60 هم رونمایی شد که به جز بخش دوربین و سخت افزار تفاوت چندانی به نسخه پرو نداره. هواوی فعلا صحبتی از عرضه جهانی این نسخه نکرده و احتمالا شاهد نسخه گلوبال این محصول نباشیم اما با توجه به قیمت یوانی در حدود ۶۰۰ دلار قیمت داره که با توجه به امکانات و قابلیت های به کار رفته باعث جذاب شدن این گوشی بشه. با بررسی مشخصات گوشی Huawei P60 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی هواوی P60

گوشی پی ۶۰ مثل باقی گوشی های بالارده و پرچمدار از یه بدنه نسبتا قطور با ابعاد بزرگ ولی کیفیت ساخت و متریال با حس خوب استفاده میکنه ولی به نسبت خیلی سنگین وزن نیست و با داشتن وزن حدودی ۱۹۷ گرمی در طولانی مدت میشه راحت ازش استفاده کرد و فشار زیادی بهتون وارد نمیکنه. هواوی به صفحه نمایش های خمیده علاقه زیادی داره و هنوز از این نوع طراحی برای گوشی های بالا رده اش استفاده میکنه، البته هواوی با متقارن کردن طراحی گوشی و ایجاد خمیدگی در قاب پشتی باعث شده گوشی به نسبت خوش دست باشه و در کنار متریال مناسبی که داره حس جذاب و پرچمدار مانندی به شما دست میده.

بررسی طراحی هواوی P60

هواوی به ساده سازی ظاهر گوشی توجه زیادی داشته و به خاطر این موضوع از یه جزیره دوربین با طراحی بدون زرق و برق خاصی استفاده کرده و به نسبت گوشی های دیگه هواوی خیلی توی چشم نیست. یه بخش مستطیلی شکل به صورت افقی برای جزیره دوربین استفاده شده که دو تا لنز فرعی بالا و پایین این بخش قرار دارند و لنز اصلی با دیافراگم متحرک به صورت یه دایره بزرگ و با یه لول برآمدگی وسط این بخش قرار داره. فلش Led و نوشته Xmage که یکی از تکنولوژی ها عکاسی دوربین این گوشی در مقابل لنزهای فرعی قرار دارند. در پایین قاب پشتی هم لوگو Huawei جا خوش کرده.

پنل پشتی از گلس با طراحی مات ساخته شده که خیلی اثر انگشت و کثیفی روی اون باقی نمیمونه ولی رنگ سبز به با یه بدنه براقی ساخته شده و خیلی راحت کثیف میشه. هواوی یه رنگ سفید مرواریدی هم برای این نسل در نظر گرفته که با کل رنگها و تنوع هایی که دیدید تفاوت داره و یه ترکیبی از مراورید با طرح مرمر مانندی ساخته شده و هر نسخه از این گوشی یه طرح خاصی داره و هیچ دو گوشی P60 سفید مرواریدی طرح یکسانی ندارند.

مشخصات بدنه گوشی هواوی پی 60

فریم آلومینیومی خیلی باریک کار شده و به خاطر لغزندگی بدنه شیشه ای و خمیدگی زیاد گوشی به صورت تخت ساخته شده تا بهتر توی دست قرار بگیره و خیلی راحت سر نخوره. سمت راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار داره و سمت چپ کویره و خبری خاصی نیست. لبه بالایی اسپیکر، فرستنده مادون قرمز و اسپیکر دوم قرار گرفته و پایین گوشی اسپیکر اصلی، میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت جا خوش کرده که فقط به طور همزمان از دو سیم کارت پشتیبانی میکنه و خبری از کارت حافظه جانبی نیست.

صفحه نمایش به رسم پرچمدار های هواوی به صورت خمیده و با حاشیه خیلی کم ساخته شده به صورتی که حدود ۸۹.۸ درصد از پنل جلویی رو صفحه نمایش به خودش اختصاص داده. البته هواوی به یه استاندراد جدیدی در این بخش دست پیدا کرده و برای راحتی استفاده کمی حاشیه صفحه نمایش از لبه ها رو افزایش داده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و استفاده یک دستی از گوشی راحت و بدون دردسر خاصی انجام بشه. دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول کوچیک وسط صفحه نمایش قرار گرفته. بالای دوربین سلفی اسپیکر مکالمه قرار داره.

بررسی مقاومت در برابر رطوبت huawei p60

بر خلاف نسخه پرو از گلس Kunlun برای محافظت صفحه نمایش استفاده نشده و خبری از گوریلا گلس یا مورد دیگه ای نیست و بهتره موقع استفاده از گوشی حواستون به این مورد باشه. گواهی IP68 مقاومت مناسبی در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و مایعات به داخل گوشی میده و میتونه تا عمق ۲ متری به مدت ۳۰ دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاومت کنه.

هواوی P60 از لحاظ ظاهری و از لحاظ کیفیت ساخت و متریال استفاده شده نه تنها کمبودی نداره بلکه حس خوبی موقع دست گرفتن به کاربر میده و واقعا حس یه گوشی پرچمدار رو به شما منتقل میکنه.

 

مشخصات نمایشگر هواوی پی ۶۰

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل اولد و رزولوشن 1220 در 2700 از لحاظ جزئیات و کنتراست رنگ یه ترکیب فوق العاده و تمام کمال رو به شما میده و به جز نداشتن گلس محافظ Kunlun با گوشی گرونتر P60 pro تفاوتی نداره. قابلیت 10Bit باعث میشه امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ رو داشته باشه و بتونه رنگ های متنوع و جذاب تری به شما موقع تماشای محتواهای مختلف نشون بده. روشنایی صفحه خوبه ولی عالی و دارای عددهای عجیب و غریب نیست و میتونه تا حدود 550 نیت در حالت دستی و تا 1200 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه و در استفاده روزمره زیر نور آفتاب و محیط باز مشکلی نخواهید داشت. تا حدود 2 نیت در روشنایی کم میتونه کاهش روشنایی داشته باشه تا چشمتون موقع کار با گوشی در فضای تاریک خیلی خسته نشه و انرژی کمتری هم مصرف بشه.

مشخصات نمایشگر هواوی پی ۶۰

امکان تغییر رزولوشن بین حالت دینامیک  تغییر با توجه به نوع محتوا و کاربرد)، رزولوشن بالا (1220) و پایین (1080) رو داره و می تونید با توجه به استفاده ای که از گوشی می کنید و یا میزان نگه داری شارژ، بین حالت های مختلف جابجا بشید. حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار داره و سرعت خیلی بالایی در باز کردن گوشی داره.

رفرش ریت 120 هرتزی در کنار تاچ سمپلینگ 300 هرتزی باعث میشه تجربه استفاده از گوشی خیلی روون و سریع باشه و واکنش نمایشگر به دستورات لمسی شما تاخیر و لگ کمتری نشون بده. به خاطر LTPO بودن نمایشگر نرخ به روز رسانی میتونه از 1 هرتز تا 120 هرتز تغییر کنه و با توجه به استفاده شما هم یه تجربه سریع بهتون بده و هم مصرف باتری کمتری داشته باشه.

 

مشخصات باتری و شارژدهی Huawei P60

باتری 4815 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری برای گوشی p60 استفاده شده و هواوی تونسته به نسبت نسل های قبلی در کنار اندازه و سایز مناسب از یه باتری با حجم کافی استفاده کنه و باعث بشه شارژدهی نسبتا خوب و قابل قبولی پیدا کنه و بتونه در استفاده عادی و معمولی یک روز در کنار شما باشه.

مشخصات باتری و شارژدهی Huawei P60

برندهای چینی علاوه بر پشتیبانی از شارژرهای با توان بالا، آداپتور رو داخل باکس محصول قرار میدن که این کار بین گوشی های بالارده و پرچمدار خیلی شایع نیست و باعث میشه قیمت نهایی گوشی P60 به نسبت رقبا رو باز منطقی تر و پایین تر بیاره. البته به نسبت نسخه پرو از یه شارژر با توان کمتری استفاده شده و یه آداپتور 66 واتی داخل جعبه قرار گرفته که میتونه در حدود 50 تا 55 دقیقه گوشی رو شارژ کنه. شارژ بیسیم 50 واتی رو هم پشتیبانی میکنه ولی نیاز به شارژهای با توان بالا داره و موقع شارژ هم نسبتا دمای محصول رو زیادی افزایش میده و بیشتر میتونه در مواقع ضروری کاربرد داشته باشه.

 

بررسی عملکرد دوربین هواوی P60

پی ۶۰ در این بخش عملکرد خیلی نزدیکی به نسخه پرو داره و اکثر امکانات برادر بزرگترش رو میشه در گوشی P60 دید. دوربین سه گانه داره که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم مکانیکی قابل تنظیم، 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 5 برابری و ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید میشه و در کنار این دوربین سه گانه یه دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این بخش رو تکمیل میکنه.

بررسی عملکرد دوربین هواوی P60

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با امکان تغییر دیافراگم که در ۱۰ لول از f1.4 تا f4.0 امکان تغییر کردن رو داره و مثل گوشی های دیگه پرچمدار فقط در دو حالت امکان تغییر رو به شما نمیده و اگه یه چیزهایی از عکاسی بلد باشید، میتونید مقدار نوری که وارد لنز میشه و عمق تصویر رو به صورت دستی و به دلخواه خودتون تغییر بدید و به نتیجه دلخواه خودتون برسید. مثلا هرچه دریچه بیشتر باز باشه نور بیشتری وارد میشه و در شرایطی که نور کمی دارید، مثلا شب، میتونید عکس هایی با روشنایی بیشتر و بهتری ثبت کنید.

در حالت معمولی عکس ها به صورت ۱۲ مگاپیکسلی و با f/۲.۰ ثبت میشن که نتیجه عکس های بسیار خوب و با جزئیات زیادی میشه. جزئیات عکس ها خوب و زیاده، روشنایی و شارپنس مناسبه و نویز خاصی در عکس ها دیده نمیشه. سیستم پردازش و هوش مصنوعی هواوی یه روتوش بسیار واقعی و بدون اغراق روی عکس ها ایجاد میکنه و باعث میشه عکس ها به واقعیت نزدیک بشن و با روشن کردن یا اضافه کردن جزئیات اضافه به عکس ها باعث مصنوعی شدن و غیر واقعی شدن اونها نمیشه.

لنز تله فوتو دیافراگم با f/3.4 داره و به نسبت نسخه پرو در کل عملکرد ضعیف تری از خودش نشون میده. میتونید با این لنز عکس هایی با زوم 5 برابری اپتیکال ثبت کنید که تا ۱۰ پله میتونه افزایش پیدا کنه. عکس های زوم 5 برابری تقریبا افت کیفیت زیادی نسبت به لنز اصلی ندارند و جزئیات زیادی در این عکس ها دیده میشه.

مشخصات لنز دوربین گوشی p60 هواوی

لنز اولترا واید هم به نسبت نسخه پرو قابلیت اتوفوکوسش رو از دست داده ولی هنوز عملکرد بسیار خوبی داره و جزو بهترین لنزهای اولترا واید به حساب میاد. جزئیات زیاد، دینامیک رنج وسیع و شارپنس خوب توی تمام عکس ها دیده میشه و تقریبا نویز خاصی در عکس ها وجود نداره. لبه ها به هم ریختگی خاصی ندارند و رنگ ها مثل سنسورهای دیگه واقعی و نزدیک به واقعیت ثبت میشن. عکس های پرتره کیفیت بسیار خوب با جزئیات بالایی دارند و جداسازی و پردازش سوژه خوب انجام میشه و محو کردن پس زمینه خیلی طبیعی و واقعی انجام میگیره.

در عکاسی توی شب دریچه دیافراگم به بازترین حالت خودش یعنی f/1.4 میرسه و به لطف لرزشگیر اپتیکال و مقدار نور زیادی که وارد میشه عکس ها با کمترین افت جزئیات و کیفیت خاصی و نویز خیلی کم ثبت میشن. عکس ها روشن تر از دوربین های گوشی های دیگه گرفته میشن اما ترکیب رنگ و دینامیک رنج به هم نمیریزه و عکس ها طبیعی ثبت میشن. با روشن کردن حالت نایت مود، پردازش عکس ها چند ثانیه بیشتر زمان میبره و  عکس ها کمی بیش از حد روشن میشن ولی سایه ها و آسمان بهتر پردازش و رندر میشن.

با همه دوربین ها میتونید فیلم با کیفیت 4K و 60 فریم بگیرید ولی لنز سلفی فقط میتونه نهایتا ویدیوهایی با کیفیت 4K و 30 فریم ثبت کنه. کیفیت فیلم های ثبت شده خوبه و تقریبا نزدیک به بخش عکاسی عمل میکنه و به لطف لرزشگیر اپتیکال و دیجیتالی حتی موقع حرکت هم میتونید فیلم های خوب و نسبتا ثابتی بگیرید.

عکس های سلفی رو میتونید در سه حالت با زوم عادی (1 برابری)، زوم 0.6 و زوم 0.8 بگیرید که در هر سه حالت عکس های با دیتیل و جزئیات خوبی ثبت میشه و دینامیک رنج و رنگ ها واقعی هستن و تقریبا نویزی توی عکس ها دیده نمیشه.

در مجموع گوشی هواوی P60 با اینکه یه سری قابلیت های کمتری نسبت به نسخه پرو داره ولی به لطف لنز اصلی با کیفیت و جذاب و امکانات و قابلیت های متنوع دوربین های فرعی هنوز کیفیت عکاسی و فیلم برداری خوب داره و با استفاده درست از لنز با کیفیت و یه دریچه دیافراگم متحرک دست شما رو در عکاسی و فیلمبرداری کاملا باز گذاشته و اگه عکاسی با گوشی براتون اهمیت زیادی داره میتونه شما رو کاملا راضی کنه.

 

بررسی سخت افزار و نرم افزار هواوی پی ۶۰

هواوی به خاطر تحریم های وضع شده توسط آمریکا نمیتونه از تراشه های ۵G استفاده کنه و به همین خاطر مجبور به استفاده از تراشه های قدیمی تر کوالکام شده و فعلا خبری از تراشه به روز و جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 نیست و هواوی از تراشه قدرتمند ولی نسل قبل اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رفته که روی گوشی هواوی P60 Pro هم استفاده شده بود و هنوز میتونه قدرت پردازشی بسیار مناسبی از خودش نشون بده. البته به نسبت نسخه پرو یه مقداری سرعت پردازشی کمتری داره و احتمالا هواوی برای قوی تر نشون دادن نسخه پرو کمی گوشی P60 رو با هسته هایی با سرعت کمتر عرضه کرده. این گوشی توی سه نسخه با ۸ گیگ رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه کرده.

در استفاده معمولی و روزمره همه چی به خوبی و بدون مشکل خاصی اجرا میشه و این کاهش سرعت خیلی توی استفاده معمولی خودش رو نشون نمیده و بیشتر در بنچمارک های حدود 5 6 درصد نسبت به  نسخه پرو عملکرد ضعیف تری از خودش نشون میده و هنوز به راحتی میتونه اکثر بازی ها جدید و با گرافیک بالا رو به راحتی اجرا کنه و فریم خیلی خوب و بالایی به شما بده. البته دما بعد از حدود 20 دقیقه بازی یا استفاده سنگین به شدت بالا میره که باعث کاهش قدرت پردازشی میشه و خیلی برای بازی طولانی مدت و سنگین مناسب نیست.

گوشی p60 مثل اکثر گوشی های هواوی از رابط کاربری EMUI 13 که بر بستر اندروید ۱۲ ساخته شده استفاده میکنه و به خاطر تحریم های گوگل امکان استفاده از برنامه ها و قابلیت های این شرکت رو ندارید. البته هواوی به خوبی تونسته روش های دور زدن و اجرای این برنامه ها رو در اختیار کاربران خودش قرار بده و تقریبا این مورد دیگه خیلی اذیت کننده نیست و با استفاده از برنامه هایی مثل Gbox میتونید به راحتی همه برنامه های گوگل از جمله یوتیوب یا جیمیل رو اجرا کنید و بدون مشکل خاصی اکانت گوگل خودتون رو روی گوشی ست کنید. برنامه اپ گالری هواوی برای نصب برنامه ها به کمکتون میاد و اگه برنامه ای روی این اپ قرار نداشته باشه با استفاده از پتال سرچ سایت های معروف دانلود فایل APK برنامه رو به شما معرفی میکنه و می تونید از همون بخش دانلود کنید و نیازی به حرکت خاصی نیست. از لحاظ ظاهری و ساختاری خیلی تفاوتی با گوشی های قبلی هواوی وجود نداره و اگه از فن های قدیمی هواوی باشید، یه حس نوستالژی و راحتی خاصی بهتون دست میده.

 

مشخصات اسپیکر گوشی پی ۶۰ هواوی

اسپیکر استریو استفاده شده صدای بالانس با بلندی خوب و مناسبی داره. کیفیت صدا و تفکیک خوبی داره و صدای خواننده و صداهای بلند کاملا قابل تشخیصه و بیس جذاب و خوبی داره. البته اسپیکر مکالمه هم در پخش صدا دخیله و صدا رو به شما رو به رو هدایت میکنه. از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست و باید از تبدیل استفاده کنید و یا هندزفری بلوتوثی خودتون رو به گوشی متصل کنید که به لطف نسخه بلوتوث 5.2 اتصال پایدار و با مصرف انرژی پایینی خواهید داشت.

 

آیا گوشی Huawei P60 ارزش خرید داره؟

گوشی Huawei P60 از یه بدنه با کیفیت ساخت بالا و نسبتا خوش دست با یه طراحی ساده و مینیمال استفاده میکنه که حس خوبی موقع استفاده و کار با گوشی به شما میده. نمایشگر خمیده با انواع تکنولوژی و قابلیت LTPO و رزولوشن بالا تجربه تماشای محتوای ویدیویی رو روی گوشی لذت بخش کرده و استفاده از یه پردازنده قدیمی اما قدرتمند که البته یه مقداری مشکل دما داره باعث میشه کار با گوشی لذت بخش و روون باشه و لگ و باگ خاصی موقع کار با گوشی احساس نکنید. رابط کاربری با اینکه به خاطر تحریم ها خیلی جدید به روز نیست و از قابلیت های گوگل به صورت مستقیم خبری نیست اما برای ما ایرانی ها که به روش های دور زدن تحریم ها تقریبا عادت کردیم مشکلی خاصی ایجاد نمیکنه و میشه مثل باقی گوشی ها به راحتی با گوشی P60 کار کرد و از امکانات شخصی سازی متنوع و ظاهر خوب و سبک این گوشی لذت کافی رو برد. عملکرد باتری با اینکه بهترین نیست اما شارژدهی خوب و سرعت شارژ مناسب این گوشی باعث میشه به راحتی بتونید یک روز با خیال راحت از گوشی استفاده کنید و مشکلی در شارژ مجدد گوشی نداشته باشید. مهمترین نقطه قوت این گوشی مانند نسخه پرو، دوربین بسیار خوب و جذابه و با اینکه یه لنز تله فوتو ضعیف تر نسبت به نسخه پرو داره ولی هنوز میتونید عکس های فوق العاده جذاب و با جزئیات چه در نور زیاد و چه در شب ثبت کنید و از عکاسی با این گوشی لذت ببرید. همونطور که ابتدا اشاره کردیم هواوی فعلا قصد عرضه این گوشی برای خارج از بازار چین رو نداره و معلوم نیست که چه زمانی این گوشی وارد بازار جهانی و لیست قیمت گوشی بازار ایران بشه، اما قیمت حدودا 600 دلاری این گوشی رو خیلی جذاب میکنه، مخصوصا برای طرفداران عکاسی با گوشی و به نسبت قیمت ارزش خرید بالایی داره و اگه از طرفداران هواوی هستید حتما خبرهای این گوشی رو دنبال کنید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 46
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

qazal

خریدش ریسک داره

۲۱ تیر ۱۴۰۲
Mahdi Pourghorban 2

مثل همیشه عالی بود👌🏻👏🏻

۱۵ تیر ۱۴۰۲
Mahdi Pourghorban

مثل همیشه عالی بود👌🏻👏🏻

۱۵ تیر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

چه طراحی ضایعی داره 👎🏻

۱۵ تیر ۱۴۰۲