نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواوی

بررسی مشخصات گوشی هواوی پی 50 پرو

کمپانی هواوی بعد از این که توسط گوگل تحریم شد مدت کوتاهی از بازار رقابت دور شد. اما مدت زمان زیادی طول نکشید که با سیستم عامل منحصر به فرد خودش به عرصه رقابت برگشت و با تولید گوشی های پرچمدار و میان رده خاص همه رو شگفت زده کرد. هواوی پی 50 پرو یکی از پرچمدارهای جدید این شرکته که امروز در استودیو موبونیوز به بررسی اون میپردازیم. اگر قصد خرید گوشی Huawei P50 pro رو دارید و یا طرفدار برند هواوی هستید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

طراحی و کیفیت ساخت پی 50 پرو هواوی

هواوی P50 پرو با وزن کمتر از 200 گرم در بین سایر پرچمداران سبک‌ترین وزن رو به خودش اختصاص داده. هواوی در طراحی گوشی از پنل پشتی شیشه ای و فریم آلومینیومی استفاده کرده که نتیجه کار یک گوشی بسیار خوش ساخت و با کیفیته. در پنل پشتی چیزی که بیشتر از همه توجهات رو به خودش جلب میکنه پکیج دوربینه، ماژول دوربین از دو تا دایره تشکیل شده که داخل هر کدوم از دایره ها چند تا لنز قرار گرفته. دوربین ها برجستگی نسبتا زیادی دارن که باعث میشه وقتی گوشی بر روی یک سطح قرار میگیره تعادل نداشته باشه. جهت رفع این مشکل و آسیب نرسیدن به لنز دوربین پیشنهاد میشه از قاب مناسب استفاده کنید.Huawei P50 Pro نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویپنل پشتی هواوی پی 50 پرو طراحی براقی داره که اثر انگشت و کثیفی رو به خودش جذب میکنه. پشت گوشی لوگو Huawei و LEICA نوشته شده که سازنده لنز دوربینه.فریم دور گوشی از آلومینیوم بسیار با کیفیت تولید شده. زیر گوشی درگاه تایپ سی و خشاب سیم کارت قرار دادن که همزمان دو تا سیم کارت رو پشتیبانی میکنه، میتونید از شیار دوم به عنوان حافظه جانبی استفاده کنید که البته چون فقط از کارت حافظه نانو پشتیبانی میکنه و این مدل رم داخل بازار ایران قیمت خیلی بالایی داره، عملا قابل استفاده نیست!لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته. سمت بالای گوشی اسپیکر، میکروفون و IR Blaster (فرستنده مادون قرمز که قابلیت کنترل دستگاه های خانگی مثل تلویزیون، ضبط یا کولر گازی رو برای شما فراهم میکنه) واقع شده. لبه سمت چپ گوشی هم خالیه و چیزی قرار نداره.P50 Pro هواوی به دلیل وزن کمتر و طراحی لبه های خمیده در مقایسه با رقبای خودش iPhone 13 Pro Max و S22 Ultra بسیار خوش دست تره، همچنین مجهز به گواهی IP68 که ضد آبه و فشار آب تا عمق 1.5 متر در مدت 30 دقیقه رو تحمل میکنه. این گوشی در بخش طراحی امتیاز خیلی خوبی رو کسب میکنه و در رقابت با سایر پرچمدارها چیزی کم نداره. پنل جلوی گوشی مجهز به یک صفحه نمایش خمیده س، بالای پنل اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی دیده میشه که داخل یک پانچ هول ریز قرار گرفته که می تونست کوچکتر باشه. بالا و پایین نمایشگر حاشیه کمی داره که با توجه به پرچمدار بودن گوشی انتظار می رفت حاشیه نمایشگر به کار رفته خیلی کمتر باشه. 

بررسی نمایشگر P50 Pro هواوی

هواوی P50 Pro به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی OLED با رزولوشن 1228*2800 و نرخ تازه سازی 120 هرتز تجهیز شده که قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره، غلظت رنگ ها و عمق رنگ مشکی رو به بهترین نحو نمایش میده، شارپنس خیلی خوبی داره، تنها ضعف صفحه نمایش روشنایی کمتر نسبت به سایر پرچمدار ها و رقبا است. Huawei P50 Pro screen resulotion نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویدر صورتی که ضعف روشنایی صفحه نمایش رو نادیده بگیریم میشه گفت که هواوی یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود رو برای این گوشی به کار برده. روشنایی کمتر صفحه نمایش در مقابل iPhone 13 Pro Max محسوس و مشخصه اما قابل قبوله.صفحه نمایش مجهز به نرخ نوسازی 120 هرتزی که به صورت اتوماتیک مابین 60 و 120 سوئیچ میکنه که خود این عمل موجب بهبود عملکرد باتری میشه. اما در مقایسه با رقبا یک نقطه ضعف به شمار میاد چون سایر پرچم دارها بین 1 تا 120 هرتز نوسان میکنند و هواوی P50 Pro این قابلیت رو نداره.Huawei P50 Pro Screen refresh rate نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویدر کل هواوی پی 50 پرو در بخش صفحه نمایش واقعا عالی عمل کرده و امتیاز خیلی خوبی رو کسب میکنه. 

مشخصات باتری و شارژدهی P50 پرو هواوی

کمپانی هواوی P50 Pro رو با باتری 4360 میلی آمپر ساعت عرضه کرده که عملکرد خوب و قابل قبولی داره اما نسبت به رقبا ضعیف تر عمل کرده. آیفون 13 پرومکس نسبت به این گوشی باتری خیلی بهتری داره همچنین در مقایسه با S22 اولترا در یک روز حدود 3 ساعت شارژدهی کمتری داره که مقدار قابل توجهیه و باید گفت که هواوی در طراحی این گوشی به عنوان یک پرچمدار در بخش باتری مقداری ضعیف عمل کرده. به همراه گوشی یک آداپتور 66 واتی فست شارژ قرار گرفته که در مدت زمان 20 دقیقه میزان 50 درصد باتری رو شارژ میکنه و در 55 دقیقه باتری رو فول شارژ میکنه و نقص ظرفیت پایین باتری رو تا حدودی پوشش میده. Huawei P50 Pro adapter نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواوی

امنیت و حسگر اثر انگشت Huawei P50 pro

P50 پرو هواوی مجهز به حسگر اپتیکال اثر انگشته که در پایین صفحه قرار گرفته و عملکرد بسیار سریع و شگفت انگیزی داره. همچنین مجهز به سیستم تشخیص چهره دو بعدی با عملکرد خوب و رضایت بخشه.Huawei P50 Pro fingerprint نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 Pro face recognition نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواوی

بررسی عملکرد دوربین هواوی P50 پرو

Huawei P50 pro در بخش دوربین واقعا بینظیر عمل کرده به شکلی که کیفیت و عملکرد دوربین شما رو شگفت زده میکنه. هواوی پی 50 پرو در سایت DXOMARK رتبه 1 رو در بخش دوربین به خودش اختصاص داده، در ویدیوهای قبلی عملکرد سایت دگزومارک رو مورد نقد قرار دادیم که میتونید اون رو مشاهده کنید.

سنسور دوربین اصلی

دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 50 مگاپیکسلی و یک سنسور 40 مگاپیکسلی مونوکروم، وظیفه این سنسور ثبت تصاویر به صورت سیاه و سفیده، به جهت نداشتن فیلتر رنگی تجمیع نور افزایش پیدا میکنه و این امر موجب افزایش وضوح و کاهش نویز تصویر میشه، ترکیب لنز مونوکروم و لنز اصلی در کنار هم تصویر باکیفیت عالی، وضوح بالا و عاری از نویز رو به ثبت میرسونه. تصاویر ثبت شده با هواوی P50 Pro رنگ های واقعی، وایت بالانس عالی، داینامیک رنج خوب، شارپنس و جزئیات قابل قبولی دارند اما در صورت زوم کردن با مقدار کمی افت کیفیت مواجه میشن. Huawei P50 pro Portrait 2 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Camera 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Camera 2 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Camera 3 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Camera 4 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Portrait 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویاین گوشی در عکاسی از تکنولوژی کوآد بیر استفاده میکنه که 4 تصویر 12.5 مگاپیکسلی رو در کنار هم قرار میده و در نهایت یک تصویر 50 مگاپیکسلی فوق‌العاده با کیفیت و با حجم بالا رو به ثبت میرسونه.به زودی در ویدیوهای بعدی به بررسی و مقایسه دوربین Huawei P50 Pro و iPhone 13 Pro Max و S22 Ultra میپردازیم. 

سنسور دوربین اولترا واید 

Huawei P50 pro Ultra Wide 2 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Ultra Wide 3 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Ultra Wide 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویتصاویر پرتره ثبت شده شارپنس و روشنایی خیلی خوب و کیفیت عالی دارن. سوژه اصلی به درستی از بک گراند تشخیص داده میشه که البته بعضی مواقع با مشکل مواجه میشه.

سنسور تله فوتو

پی 50 پرو مجهز به سنسور 64MP تله فوتو با قابلیت 3.5 برابری اپتیکال رو داره که در صورت زوم 3.5 برابری مقداری با افت کیفیت و شارپنس و کاهش جزئیات مواجه میشیم. این سنسور قابلیت زوم 100 برابری با کیفیت خوب و قابل قبول رو داره که در مقایسه با S22 اولترا در رتبه دوم و در مقایسه با S21 اولترا در رتبه بالاتر قرار میگیره.Huawei P50 pro Tele Photo 10 2 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 10 3 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 100 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 100 2 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 100 3 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 3.5 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 3.5 2 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 3.5 3 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Tele Photo 10 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویهنگام استفاده از زوم 100 برابری تصاویر کیفیت و شارپنس خودشون رو از دست میدن و حالت آب رنگی طور پیدا میکنند اما جزئیات تصویر قابل مشاهده و قابل قبوله به طوریکه پلاک ماشین ها از دور قابل تشخیصه.

سنسور ماکرو

دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید مجهز به قابلیت فوکوس اتوماتیکه و در صورت نزدیک شدن بیش از حد به سوژه به حالت سوپر ماکرو سوئیچ میکنه و قابلیت تصویر برداری ماکرو رو فراهم میکنه، تصاویر گرفته شده با سنسور ماکرو کیفیت خوب و برابر با رقبا رو ارائه میده. Huawei P50 pro Macro 2 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Macro 3 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Macro 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواوی

دوربین سلفی

دوربین سلفی شامل یک لنز 13 مگاپیکسلیه که عکس های خوب و قابل قبول با داینامیک رنج متوسط رو به ثبت میرسونه اما مقداری در تشخیص نورها ضعیف عمل میکنه و در صورت زوم کردن جزئیات رو مقداری غیر واقعی نمایش میده اما در شرایط نوری مناسب میتونه تصاویر سلفی خوب و قابل قبولی رو ثبت کنه.Huawei P50 pro Selfi نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویSelfi Portrait 1 نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویHuawei P50 pro Selfi Wide نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواوی

فیلمبرداری

هواوی P50 Pro قابلیت فیلم برداری 4K رو با تمامی لنز ها امکان‌پذیر ساخته، در صورت ثابت بودن دوربین ویدیوهای با کیفیت عالی به ثبت میرسونه اما به دلیل حالت استبلایزر در هنگام حرکت مقداری افت کیفیت پیدا میکنه که باز هم در مقایسه با پرچمداران، ویدیوهای با کیفیت عالی ضبط میکنه. در ویدیو های بعدی به مقایسه فیلم برداری P50 Pro و آیفون 13 پرومکس میپردازیم.Huawei P50 Pro video نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویهواوی همیشه در بخش دوربین عالی عمل کرده و در مورد P50 Pro هواوی باید بگیم که با تمامی لنزها تصاویر و ویدیو با کیفیت فوق‌العاده رو به ثبت میرسونه که شما رو شگفت زده میکنه و بزرگترین نقطه قوت این گوشی به حساب میاد.

مشخصات سخت افزار و پردازنده Huawei P50 pro

کمپانی هواوی نسخه جهانی P50 Pro رو با پردازنده Snapdragon 888 4G و نسخه معمولی رو با Kirin 9000عرضه کرده، پردازنده اسنپدراگون عملکرد پردازشی خیلی خوبی داره. پس از 1 ساعت بازی کردن دمای گوشی حدود 10 درصد افزایش پیدا میکنه و شاید نهایت دمای 40 درجه رو مشاهده کنید. پایداری پردازش خیلی خوبی داره که به شما این امکان رو میده Call of Duty رو با گرافیک و فریم ریت ماکزیمم، بدون هیچگونه افت عملکرد اجرا کنید و از بازی کردن لذت ببرید. Huawei P50 Pro call of duty mobile نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویدر عملکرد پردازشی محیط کاربری هم خیلی خوب و روان عمل میکنه که سرعت 120 هرتز به این امر کمک شایانی میکنه.

مشخصات نرم افزاری و رابط کاربری هواوی P50 pro

Huawei P50 Pro در بازارهای جهانی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری EMUI عرضه میشه اما همچنان عدم همراهی سرویس های گوگل رو به همراه داره که یکی از نقطه ضعف های گوشی به حساب میاد. هواوی در مقایسه با اوایل تحریم شدن توسط گوگل پیشرفت زیادی داشته و خیلی از اپلیکیشن ها خودشون رو با سیستم جدید هواوی وفق دادن و قابل استفاده هستند. عدم وجود سرویس های گوگل کمی آزار دهنده س و نمیتونید اپلیکیشن های گوگل پلی، جیمیل و یوتیوب رو بر روی گوشی نصب کنید اما برای رفع این مشکلات شبیه سازهایی به وجود اومدن که میتونن کاربردی باشند و کار رو براتون در میارن.Huawei P50 Pro emui نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواویبررسی کیفیت اسپیکر P50 پرو هواویدر مرحله آخر به بررسی اسپیکر پی 50 پرو با موزیک همیشگی میرسیم. پخش صدا به حالت استریو که از هر دو اسپیکر پخش میشه، در بخش بالا علاوه بر اسپیکر، میکروفون مکالمه هم قابلیت پخش صدا رو داره و توازن صدایی خوبی رو برقرار میکنه، میشه گفت که هواوی در بخش اسپیکر، کیفیت صدا رو فدای بلندی صدا نکرده و بیشتر بر روی کیفیت صدا تمرکز کرده که در نتیجه کیفیت فوق العاده خوب و بلندی صدای مطلوب رو به وجود آورده. Huawei P50 Pro Speaker نقد و بررسی مشخصات گوشی P50 Pro هواوی

جمع‌بندی

در پایان به بخش جمع‌بندی میرسیم، هواوی این گوشی رو به شکل خمیده طراحی کرده که بسیار جذابه و با توجه به سلیقه هر شخص متفاوته. در بخش نمایشگر با چشم پوشی از روشنایی کمتر نسبت به رقبا، واقعا خوب عمل کرده و امتیاز خیلی خوبی رو دریافت میکنه. ظرفیت باتری در مقایسه با سایر پرچمدارها مقداری کمتره، در صورتیکه باتری خیلی برای شما حائز اهمیته این گوشی شما رو ناامید میکنه و باید سراغ بقیه پرچمدارها برید. در بخش دوربین هواوی P50 Pro واقعا خوب عمل کرده و تصاویر بسیار با کیفیت و شگفت انگیزی رو به ثبت میرسونه که میتونیم بگیم مهمترین نقطه قوت گوشی محسوب میشه. سخت افزار گوشی هم همونطور که از یک پرچمدار انتظار میره عمل میکنه، در مورد اسپیکر هم میتونیم بگیم که اسپیکر خوب و با کیفیتی بر روی گوشی سوار شده. P50 پرو هواوی با توجه به قیمت حدودی 28 میلیون تومان و قیمت پایینتر نسبت به سایر پرچمدارها ارزش خرید بالایی داره. در نهایت در انتخاب این گوشی باید به سلیقه خودتون رجوع کنید و به عدم وجود سرویس های گوگل هم توجه داشته باشید. امیدواریم که اگر قصد خرید Huawei P50 Pro رو دارید این مطلب براتون مفید بوده باشه. نظرتون رو در مورد پرچمدار جدید هواوی با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
(2 سوال)
مزایای هواوی P50 Pro چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

از جمله مزایای این گوشی میشه به صفحه نمایش بسیار با کیفیت، عملکرد دوربین فوق العاده و قیمت پایین تر نسبت به سایر رقبای پرچمدارش اشاره کرد.

معایب P50 پرو هواوی چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟ 

از معایب گوشی میتونیم به ظرفیت پایین باتری نسبت به سایر رقبا اشاره کنیم و عدم پشتیبانی P50 PRO از سرویس های گوگل رو مهمترین دلیل برای انصراف از خرید بیان کنیم.

خرید گوشی p50 pro
نقاط قوت
عملکرد قدرتمند دوربین
صفحه نمایش بسیار با کیفیت 
طراحی جذاب
نقاط ضعف
عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل
ظرفیت پایین‌تر باتری نسبت به رقبا 
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۵ اسفند, ۱۴۰۰
تعداد نظرات : 198
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

لطفاً با رقیب شیایومی خودش یعنی mi11 ultra هم مقایسه کنید.

۰۴ فروردین ۱۴۰۲
anti.gen

جدا از قیمت بالایی که داره نبود سرویس گوگل پلی برای ماهایی که تقریبا بهش وابسته ایم خریدش اصلا قابل توجیه نیست

۲۳ اسفند ۱۴۰۱
AMIRXER 112233QQWWEE

عالییی

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
mohammad756

عالییی

۲۵ شهریور ۱۴۰۱
Queen 2007

لطفا عملکرد بلد مدت دوربین این گوشی رو با آرین مدل و حافظه و رم S22 Ultra و I phone 13 Pro Max مقایسه کنید.

۰۳ شهریور ۱۴۰۱
EminEm 19

لطفا با ایفون 13 پرومکس هم مقایسش کنید ممنون

۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ILIAKING

آقای مهدی شجری قرار بود دوربین p 50 proهوآوی رو با آیفون 13pro max مقایسه کنید

۰۶ مرداد ۱۴۰۱
AliReza12345

سلام آقای مهدی شجری فدایی داری لطفا برای ما هواوی بازا p50 نسخه استاندارد هم نقد برسی کن

۰۴ مرداد ۱۴۰۱
amir abedi

لطفا هواوی mate 30 pro رو بررسی کنید

۰۲ مرداد ۱۴۰۱
Iris2700

تو همین بازه قیمتی (بین 25 تا 33 میلیون) چه گوشی ای ارزش خرید بالایی داره؟

۳۰ تیر ۱۴۰۱
mahdi.s.1389

5g نداره که تو ایران مهم نیست

۰۲ تیر ۱۴۰۱
mahdi.s.1389

خوبه

۰۲ تیر ۱۴۰۱
Navid1364

حیف که 5g نیست ، آدم سی تومن پول میده باید 5g داشته باشه

۰۱ تیر ۱۴۰۱
mahrdad1384

عالی

۲۳ خرداد ۱۴۰۱
Erfan.8_0

عجب طراحی خفنی

۱۷ خرداد ۱۴۰۱
Amir Ali Amin

سلام جناب شجری . وقتتون بخیر . ببخشید . از نظر شما من کدوم یکی از این موبایل های رو برای خرید انتخاب کنم ؟
سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا
سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا
سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا
اپل آیفون ۱۳ پرو مکس
سامسونگ گلکسی زد فولد ۳
سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳
وان پلاس ۱۰ پرو
وان پلاس ۸ پرو
آیفون ۱۳
ممنون میشم راهنماییم کنید .

۱۳ خرداد ۱۴۰۱
Mohammad1999

دوربین عالی هست

۰۷ خرداد ۱۴۰۱
Mohammad1999

دوربین خوب

۰۷ خرداد ۱۴۰۱
EminEm 19

عاااالیع

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
Mam

خیلی خوب عالی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱