نحوه اتصال دسته بازی به اندروید باکس

تقریبا اکثر دستگاه های اندروید باکس از دسته بازی سیم دار و بلوتوثی پشتیبانی میکنن و میتونین جدیدترین بازی های اندرویدی رو روی نمایشگر بزرگ و با دسته بازی انجام بدین. اما وصل کردن دسته به اندروید باکس گاهی چالش برانگیز میشه و حتی تو کنترلرهای متفاوت مثل دسته PS5 و ایکس باکس کمی فرق داره. به همین دلیل توی این مقاله قصد داریم تا نحوه اتصال دسته بازی به اندروید باکس رو به طور کامل براتون توضیح بدیم تا بدون دردسر گشتن توی سایت های مختلف از بازی کردن با اندروید باکس لذت ببرین.

 

نحوه اتصال دسته بازی به اندروید باکس

برای اتصال دسته بازی به اندروید باکس لازمه قبل از هر چیز کاتالوگ دستگاه رو چک کنین تا از قابلیت “پشتیبانی از دسته بازی” مطمئن بشین. معمولا اکثر دسته بازی های استاندارد از جمله دسته بازی پلی استیشن ۴ و ۵ و دسته بازی های ایکس باکس قابلیت اتصال به اندروید باکس رو دارن.

نحوه اتصال دسته بازی به اندروید باکس

مابقی دسته بازی های موجود در بازار که شامل دسته سیمی و یا دانگل دار هستن هم اغلب با اندروید باکس سازگار هستن. روی این حساب در ادامه این بخش توضیحاتی رو برای مراحل اتصال دسته بازی به اندروید باکس در اختیارتون میذاریم.

 

اتصال دسته بازی PS5 به اندروید باکس

دسته بازی PS5 مثل تمامی کنترلر های موجود در بازار به لطف بلوتوث نسخه 5.3 امکان اتصال به کامپیوتر و اندروید باکس رو داره. پیش از شروع کار بهتره بگم دستگاه شما باید از اندروید ۱۰ به بالا پشتیبانی کنه وگرنه امکان اتصال دسته پلی استیشن ۵ رو نداره و به مشکل میخورید.

  1. برای شروع مراحل اتصال دسته PS5 باید اول دو تا دکمه PS و SHARE رو به مدت طولانی نگه دارین تا نوار روی دسته به رنگ آبی چشمک زن دربیاد؛ اینجا دقت کنین اگه دو تا دکمه دسته بازی رو کمتر از ۳ ثانیه نگه داشته باشین حالت DualSense فعال میشه و باید مجددا این مرحله رو تکرار کنین.
  2. حالا مثل قبل وارد تنظیمات اندروید باکس بشین و از بخش اتصالات، بلوتوث دستگاه رو روشن کنین.
  3. سپس در همین تنظیمات و زیر قسمت دستگاه های جدید نام DualSense 5 Wireless Controller رو انتخاب کنین تا مراحل جفت شدن و اتصال دسته پلی استیشن 5 انجام بشه.

دسته پلی استیشن ۵ علاوه بر حالت بی سیم از طریق کابل USB هم به اندروید باکس متصل میشه. برای این کار باید دسته بازی رو از طریق کابل شارژر دوال سنس به اندروید باکس وصل کنین. در این روش دسته بازی به طور کامل شناسایی میشه و میتونین بدون دردسر بازی مورد علاقتون رو انجام بدین.

اتصال دسته PS5 به اندروید باکس

دسته بازی های پلی استیشن ۵ به لطف قابلیت DualSense حس واقع گرایانه تری در انجام بازی های مختلف به مخاطب منتقل میکنن و از طرف دیگه عمر باتری مناسبی دارن که روی این حساب گیمرهای حرفه ای از این محصول استقبال زیادی میکنن.

 

اتصال دسته بازی PS4 به اندروید باکس

دسته بازی PS4 یکی از با کیفیت ترین دسته های موجود در بازار هست که از بلوتوث نسخه 2.1 پشتیبانی میکنه. مراحل اتصال دسته بازی پلی استیشن 4 به اندروید باکس اصلا دردسر اضافی نداره، ولی دستگاه شما باید اندروید 10 به بالا داشته باشد که در این صورت به شکل زیر انجام میشه:

  1. برای شروع دو تا کلید SHARE و PS (به شکل لوگو) دسته رو به طور همزمان چند ثانیه با هم نگه دارین؛ اینکار رو تا جایی ادامه بدین تا لایت بار (نوار نورانی) بالای دسته شروع به چشمک زدن کنه که توی این حالت دسته برای جفت شدن آماده هست.
  2. حالا وارد تنظیمات اندروید باکس بشین و بلوتوث دستگاه رو روشن کنین. سپس از لیست دستگاه ها موجود دسته بازی PS4 که با نام Wireless Controller دیده میشه رو انتخاب کنین.
  3. پس از انجام مراحل جفت شدن، لایت بار بالای دسته PS4 روشن و ثابت میمونه که یعنی اتصال انجام شده و میتونین بازی های جدید رو در اندروید باکس بازی کنین.

البته امکان اتصال دسته PS4 به اندروید باکس از طریق کابل USB هم وجود داره. برای اینکار کافیه کابل شارژ به دسته بازی و اندروید باکس متصل بشه. در این حالت بدون نیاز به روشن کردن بلوتوث اندروید باکس، دسته بازی شناسایی میشه و میتونین بی دردسر ازش استفاده کنین.

اتصال دسته بازی PS4 به اندروید باکس

دسته بازی های پلی استیشن 4 سونی به دلیل ارگونومی مناسب و کیفیت بدنه بالا یکی از گزینه های محبوب اکثر گیمرا برای اندروید باکس هستن و از طرفی باتری با کیفیت و شارژدهی مناسبی دارن که انتخابشون رو توجیه میکنه.

 

اتصال دسته بازی PS3 به اندروید باکس

دسته پلی استیشن ۳ برخلاف سایر دسته بازی های امروزی، از نسخه بلوتوث پایین تری استفاده میکنه و تنها با کنسول PS3 سازگار داره. اما با این حال اگه میخواین این کنترلر رو به اندروید باکس متصل کنین باید به روش سیمی متوصل بشین. برای این کار تنها کافیه کابل شارژ مخصوص پلی استیشن 3 رو به دسته بازی و اندروید باکس متصل کنین. در این حالت دسته PS3 مثل یه دسته با کیفیت سیمی بهتون جواب میده.

 

اتصال دسته بازی ایکس باکس به اندروید باکس (همه مدل‌ها جز 360)

دسته ایکس باکس وان کمی با PS4 فرق داره و باید مراحل بیشتری رو برای اتصال دسته بازی به اندروید باکس انجام بدین. روی این حساب اول کار از پشتیبانی دسته بازی توسط دستگاه خودتون مطمئن بشین و سپس مراحل زیر رو انجام بدین.

  1. به منظور اتصال دسته ایکس باکس وان ابتدا باید دسته بازی رو روشن کنین؛ برای اینکار لوگوی ایکس باکس به رنگ سفید رو لمس کنین تا کنترلر روشن بشه.
  2. حالا دکمه کوچیک گرد کنار سوکت شارژ رو چند ثانیه نگه دارین تا لوگوی دسته ایکس باکس به حالت چشمک زن تغییر کنه.
  3. سپس وارد تنظیمات اندروید باکس بشین و از بین گزینه های اتصال، بلوتوث دستگاه رو روشن کنین.
  4. از لیست دستگاه های پیدا شده کنترلر ایکس باکس با نام Xbox Wireless Controller رو پیدا و انتخاب کرده و منتظر بمونین تا مراحل جفت شدن و اتصال به طور کامل انجام بشه.
  5. در صورتی که تمامی مراحل اتصال دسته بازی به اندروید باکس رو به طور کامل انجام داده باشین، چراغ LED دسته ایکس باکس وان روشن و ثابت میشه و میتونین با خیال راحت از بازی کردن با اندروید باکس لذت ببرین.

اگه به هر دلیلی نتونستین دسته بازی Xbox One رو از طریق بلوتوث وصل کنین، اصلا نگران نباشین. فقط لازمه کابل شارژر به دسته بازی و اندروید باکس متصل بشه تا دسته بازی سیمی رو شناسایی کنه. لازمه اشاره کنم دسته های بازی ایکس باکس سری S و X هم برای اتصال به اندروید باکس همین مراحل رو طی میکنن.

اتصال دسته بازی ایکس باکس به اندروید باکس

دسته بازی های ایکس باکس وان و سری S و X فارغ از بحث نداشتن باتری شارژی داخلی، کیفیت و کارایی مناسبی دارن که در استفاده طولانی مدت هم کمترین خرابی براشون اتفاق میفته و میتونین به خیال راحت از انواع کنترلرهای حرفه ای ایکس باکس روی اندروید باکس استفاده کنین.

 

اتصال دسته بازی ایکس باکس 360 به اندروید باکس

دسته ایکس باکس ۳۶۰ مثل PS3 وضعیت مشابهی داره و بعید میدونم با بلوتوث دستگاه های جدید از جمله اندروید باکس سازگاری داشته باشه. روی این حساب برای استفاده از دسته XBOX 360 باید کابل شارژ مخصوصش رو به کنترلر و اندروید باکس متصل کنین و میتونین مثل یه دسته سیم دار ازش استفاده کرد.

 

اتصال دسته های بازی سیمی به اندروید باکس

معمولا تمامی دسته های بازی سیم دار که دو تا شوک آنالوگ رو دارن میتونین به اندروید باکس وصل کنین. انجام این کار هیچ مشکل و یا پیچیدگی خاص نداره فقط کافیه کابل USB دسته بازی رو به پورت اندروید باکس متصل کنین و دیگه همه چیز تموم میشه. پس از انجام این مرحله چراغ دسته سیمی روشن میشه که یعنی اتصال انجام شده و میتونین راحت بازی مورد علاقتون رو انجام بدین.

اتصال دسته بازی های بی سیم دانگل دار به اندروید باکس

دسته بازی های دانگل دار یه مدل از کنترلرهای بی سیم هستن که برای کامپیوتر و یا کنسول های قدیمی مثل پلی استیشن ۲ تولید میشن. با این حساب بازم میتونین این مدل رو از طریق دانگل USB به اندروید باکس متصل کنین.
دسته بازی های دانگل دار معمولا باتری داخلی دارن و یا باید از باتری شارژی استفاده کنین که در هر صورت شارژدهی بالایی رو در اختیارتون میذاره.

  1. برای اتصال دسته های دانگل دار اول دسته بازی رو کامل شارژ کنین و یا دو تا باتری شارژی قلمی و یا نیم قلم رو داخل محفظه کنترلر بذارین.
  2. سپس دکمه زیر کنترلر رو روشن کنین تا چراغ چشمک زن دسته بازی رو مشاهده کنین.
  3. در آخر دانگل USB رو به اندروید باکس متصل کنین تا مراحل جفت شدن انجام بشه.
  4. در صورتی که دسته دانگل دار با اندروید باکس سازگاری داشته باشه چراغ چشمک زن ثابت میشه و میتونین از دسته بازی دانگل دار برای بازی کردن استفاده کنین.

البته گاهی وقتا اگه باتری دسته خالی باشه هم ممکنه اتصال انجام نشه که در این صورت بعد از شارژ دسته باید مجددا این مراحل رو انجام بدین.

 

جمع بندی

خیلی از ما که به بازی‌های موبایلی علاقه داریم، بدمون نمیاد این بازی‌ها رو روی نمایشگر‌های بزرگ هم امتحان کنیم. برای این کار یا باید از قابلیت‌های نمایشگر خارجی خود گوشی استفاده کنیم و یا اگه تلویزیون هوشمند نداریم از اندروید باکس‌ها کمک بگیریم. با این حال نحوه اتصال دسته بازی به اندروید باکس هم خودش کلی چالش داره و از دسته‌ای به دسته دیگه متفاوته. برای همین اگه مطمئنین اندروید باکس شما از اندرویدهای بالای 10 پشتیبانی می‌کنه و به دسته بازی وصل میشه، روش‌های بالا می‌تونن مشکل‌تون رو برای گیم زدن تو تلویزیون حل کنن.

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 4
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Emad2953

جالب بود

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

«

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali6678

من میخرم

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ahmaddosti

نمی‌دونستم میشه این کارو کرد حتما امتحان میکنم برای خیلی بازی ها عالیه

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳