بررسی مشخصات گوشی Honor X7a

برند آنر گوشی های میان رده و اقتصادی سال ۲۰۲۳ رو با نامگذاری شبیه به سال قبل ولی با اضافه کردن پسوند a عرضه کرده و با یه باز طراحی ظاهر و اضافه کردن (و در برخی موارد حذف) بعضی امکانات و یه قیمت مناسب سعی کرده به سهم بیشتری از بازار گوشی های هوشمند به دست بیاره و روند رو به رشدش بعد از جدایی از هواوی رو ادامه بده. قصد داریم گوشی آنر X7a جدیدترین گوشی اقتصادی این برند رو بررسی کنیم که آنر ادعا میکنه این گوشی میتونه سه روز شارژدهی داشته باشه و میتونه یکی از بهترین عملکرد های باتری رو داشته باشه. علاوه بر این ادعا قصد داریم ببینیم آنر دیگه چه امکانات و قابلیت هایی رو برای این گوشی حدودا ۱۷۰ دلاری در نظر گرفته و آیا میتونه در کنار گزینه های اقتصادی برند های معروف و محبوب بازار که قیمت به نسبت پایین تری هم دارند به جز عملکرد شارژدهی خیلی خوب، حرفی برای گفتن داشته باشه؟ با بررسی مشخصات گوشی Honor X7a همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی آنر X7a

گوشی X7a از یه طراحی ساده و زیبا استفاده میکنه که به نسبت قیمت و گوشی های دیگه بازه خودش ظاهر زیباتر و شیک تری داره و حتی میتونه با گوشی های رده بالاتر هم رقابت کنه. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی قاب پشتی یه صیقل ماتی خورده که باعث میشه یه مقداری شبیه به شیشه به نظر برسه و از چیزی که هست گرونتر به نظر بیاد. اثر انگشت و کثیفی هم خیلی روی بدنه باقی نمی مونه. توی سه تا رنگ مشکی، آبی و نقره ای تیتانیومی عرضه شده که در رنگ نقره ای در مقابل نور یه تغییر رنگ جالب و هفت رنگ مانندی میده. گوشی خیلی سبک و نازکی نیست و با داشتن وزن حدودا ۱۹۶ گرمی و قطر ۸.۳ میلیمتری تقریبا مثل گوشی های دیگه این بازه یه گوشی نسبتا بزرگ به حساب میاد ولی به خاطر نوع طراحی قاب پشتی که با یه خمیدگی نسبتا زیاد به فریم متصل شده و باعث شده گوشی نسبتا گردی به حساب بیاد و راحت تر توی دست قرار بگیره و خیلی فشار زیادی در استفاده طولانی مدت به دست شما وارد نکنه.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی آنر X7a

طراحی جزیره دوربین به نسبت گوشی های دیگه آنر یه مقداری عوض شده و شبیه به برند های دیگه به خصوص شیائومی شده. چهار تا لنز اصلی در یه بخش شیشه ای مستطیلی شکل قرار گرفتن که خیلی راحت کثیف میشه و توی این بخش دو تا دایره بزرگ با یه لول برآمدگی دیگه دیده میشه که یکی مختص لنز اصلی استفاده شده و دوتا لنز دیگه توی یه دایره به صورت افقی قرار گرفتن. فلش LED و یه لنز فرعی دیگه تو یه خط عمودی کنار این دو دایره قرار دارن. برآمدگی این جزیره خیلی زیاد نیست و به خاطر نوع طراحی خیلی تکراری و تقلیدی هم به نظر نمیرسه و یه ظاهر جدید و جذابی به گوشی داده. پایین قاب هم لوگوی Honor دیده میشه.

مشخصات بدنه گوشی honor x7a

فریم پلاستیکی در لبه های خیلی نازکه ولی در بالا و پایین گوشی به صورت تخت و نسبتا بزرگ کار شده و یه مقداری براقه. سمت راست طبق معمول دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه که حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور یکی شده و دقت مناسبی داره اما به خاطر پردازنده نسبتا ضعیف یه مقدار باز شدن صفحه لگ و تاخیر داره. سمت چپ کویره و هیچ خبری نیست. بالای گوشی یه میکروفون و درگاه سیم کارت قرار داره که به صورت هیبریدی ساخته شده و به طور همزمان از یه سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی یا دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنه. لبه پایینی نسبتا شلوغه و تک اسپیکر گوشی، پورت تایپ سی، میکروفون و جک ۳.۵ میلیمتری صدا دیده میشه.

بررسی طراحی گوشی آنر ایکس 7 ای

صفحه نمایش خیلی به روز و جذاب نیست و مثل باقی گوشی های اقتصادی حاشیه زیاد به خصوص از پایین نمایشگر داره و از یه ناچ قطره ای برای جا دادن دوربین سلفی استفاده میکنه. کلا آنر اعتقادی به هزینه اضافه برای گرفتن تاییدیه IP و یا استفاده از گلس محافظ پیش فرض نداره و باز توی گوشی X7a از این موارد خبری نیست، البته برای یه گوشی اقتصادی نباید انتظار زیادی هم در این بخش داشته باشیم.

برای جمع بندی با اینکه متریال و کیفیت ساخت خیلی خوب و بالاتر از گوشی های اقتصادی دیگه نیست ولی طراحی ساده و جذاب گوشی در کنار طراحی مناسب و نسبتا خوش دست باعث میشه در این بخش نشه ایراد خاصی به گوشی گرفت و حس مناسب و خوبی موقع استفاده و در دست گرفتن گوشی میتونید داشته باشید.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Honor X7a

صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۵ اینچی با پنل TFT LCD با اینکه ظاهر قدیمی ولی به نسبت رقبا میشه گفت حاشیه کمتری داره و حدود ۸۵ درصد از پنل جلویی رو نمایشگر به خودش اختصاص داده. وضعیت جزئیات خیلی خوب نیست و رزولوشن ۷۲۰ صفحه یه مقداری جزئیات کمی نمایش میده ولی به نسبت باز بد نیست. به خاطر نوع پنل زاویه دید کمه و رنگ ها خیلی تعریفی نداره و اشباع رنگ به سمت رنگ قرمز میزنه ولی برای استفاده معمولی و روزمره و تماشای ویدیو توی یوتیوب، تجربه بدی بهتون نمیده. رفرش ریت ۹۰ هرتزی باعث میشه کار با گوشی کمی روون تر بشه و خیلی جزئیات کم صفحه اذیت کننده نباشه اما به خاطر پردازنده نسبتا ضعیف و رابط کاربری که نسبتا برای این پردازنده سنگینه خیلی تجربه روون و سریعی بهتون نمیده. البته برای تجربه بهتر و روون تر و همچنین مصرف باتری بهینه میتونید از رفرش ریت دینامیک استفاده کنید که به صورت خودکار و با توجه به نوع استفاده میتونه بین ۶۰ و ۹۰ هرتز جابه جا بشه.

بررسی صفحه نمایش گوشی Honor X7a

روشنایی برای محیط داخلی مناسبه ولی در محیط پر نور و روشن کمی اذیت کننده میشه و به خاطر زاویه دید محدود تجربه مناسبی بهتون نمیده که این مورد هم در بیشتر گوشی های اقتصادی دیده میشه.

 

مشخصات باتری و شارژدهی گوشی Honor X7a

بخشی که یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و با استفاده از یه باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و بهینه سازی خود آنر در حالت استند بای به طرز شگفت انگیزی مصرف انرژی کمی داره و میتونه تا ۳ روز هم شما رو همراهی کنه. البته این عدد در شرایطی به دست میاد که استفاده سبکی از گوشی داشته باشید. در صورتی که به صورت معمولی و عادی از گوشی استفاده کنید میتونید بین ۹ تا ۱۰ ساعت اسکرین تایم داشته باشید که برای یه گوشی اقتصادی با این اندازه و مشخصات عدد بسیار خوبی به حساب میاد.

مشخصات باتری و شارژدهی گوشی Honor X7a

سرعت شارژ با توجه به میزان شارژدهی و ظرفیت باتری خوبه و با استفاده از آداپتور ۲۲.۵ واتی قرار گرفته در داخل باکس محصول، شارژ کامل گوشی حدود ۲ ساعت تا ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان میبره که با توجه به گوشی های دیگه و میزان شارژدهی باید به آنر تبریک گفت که تونسته یه پکیج مناسب از شارژدهی و سرعت شارژ مناسب در این گوشی قرار بده.

 

بررسی عملکرد دوربین Honor X7a

چهار تا لنز ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و دو عدد ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بخش دوربین گوشی آنر X7a رو تشکیل میدن که نسبت به گوشی آنر X7 فقط لنز اصلی تغییر پیدا کرده و بقیه همون سنسورهای قبلی هستند.

بررسی عملکرد دوربین Honor X7a

لنز اصلی در شرایط نوری مناسب عکس های قابل قبول و مناسبی میگیره و رنگ ها بد نیست و شارپنس مناسبه اما دینامیک رنج عکس ها خیلی خوب نیست. هوش مصنوعی به کار رفته یه مقداری عکس ها رو روشن تر از واقعیت میکنه که باعث میشه عکس ها مصنوعی و غیر واقعی به نظر برسن. تو نور کم روشنایی عکس ها کاهش پیدا میکنه و نویز زیاد میشه.

لنز اولترا واید تقریبا عملکردی نزدیک به لنز اصلی داره ولی یه مقداری افت کیفیت پیدا میکنه ولی عکس های قابل استفاده ای به شما میده. لنز ماکرو تعریفی نداره و یه عملکرد فانتزی و کاملا معمولی رو به ضعیفی داره.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عکس های معمولی با کیفیت کار راه بندازی به شما میده و توی نور مناسب میشه ازش استفاده کرد ولی با کاهش نور نویز زیاد میشه و عکس ها افت کیفیت نسبتا زیادی پیدا میکنن.

هر دو لنز اصلی و سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم میتونن فیلمبرداری کنن که کیفیت نزدیک به بخش عکاسی داره و عملکرد معمولی رو به خوبی داره. از لرزشگیر دیجیتالی هم خبری نیست که تقریبا توی اکثر گوشی های اقتصادی استفاده نمیشه.

 

مشخصات پردازشی و رابط کاربری آنر X7a

استفاده از پردازنده قدیمی مدیاتک هلیو G37 در کنار رابط کاربری Magic UI 6.1 (که این رابط کاربری تفاوتی با گوشی های گرون قیمت تر آنر نداره و به نسبت برای این پردازنده سنگینه) باعث شده حتی در استفاده معمولی و روزمره هم لگ و باگ داشته باشیم و یه مولتی تسک ساده هم اذیت کننده باشه. البته رفرش ریت ۹۰ هرتزی گوشی باعث میشه یه مقداری تجربه استفاده عادی از گوشی بهبود پیدا کنه ولی خیلی نمیتونه باعث بهبود عملکرد کلی دستگاه بشه و باعث شده این بخش یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب بیاد. با توجه به پردازنده گرافیکی ضعیف این تراشه تجربه بازی کردن با گوشی خیلی خوب نیست و توی بازی های به نسبت سنگینی مثل کالاف دیوتی با گرافیک و جزئیات پایین هم فریم خیلی خوبی به شما نمیده و بعد از حدود ۲۰ دقیقه بازی لگ و باگ زیاد واقعا اذیت کننده میشه. پس بهتره بیشتر بازی های سبک تر رو با این گوشی انجام بدید و خیلی سراغ بازی های سنگین تر نرید. گوشی X7a در دو نسخه با ۴/۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره سازی عرضه میشه و نسخه پایه به نسبت گوشی های اقتصادی دیگه حافظه ذخیره سازی بیشتری داره.

اندروید ۱۲ و Magic UI 6.1 مثل اکثر گوشی های جدید آنر برای این گوشی هم در نظر گرفته شده و خیلی تجربه به روزی از لحاظ نرم افزاری به شما نمیده. سابقه نه چندان درخشان آنر هم باعث میشه در آینده احتمال عرضه آپدیت های جدید نرم افزاری برای این گوشی خیلی کم باشه. همونطور که بالاتر اشاره کردیم چون دقیقا از یه رابط کاربری مشابه گوشی های گرون قیمت تر آنر برای این گوشی استفاده شده باعث شده یه مقداری تجربه استفاده از گوشی کند بشه و بهتر بود آنر از یه نسخه سبک تر برای این گوشی استفاده میکرد. امکانات شخصی سازی و ظاهر رابط کاربری مثل گوشی های قدیمی هواوی و آنره و از لحاظ راحتی و نوستالژی نکته مثبتی به حساب میاد ولی دیگه کم کم آنر باید به فکر یه طراحی جدیدتر باشه و از امکانات جدیدتر و به روزی برای گوشی های خودش استفاده کنه.

 

مشخصات اسپیکر آنر X7a

تک اسپیکر گوشی صدای نسبتا بلند با کیفیت مناسبی داره و به خوبی صداهای میانه رو میتونه پخش کنه و بیس هم قابل قبوله. البته توی صداهای بلند یه مقداری نویز دیده میشه. اگه کیفیت صدا براتون مهمه میتونید با استفاده از جک ۳.۵ میلیمتری صدا بدون دردسر خاصی از هندزفری یا هدست های سیم دار استفاده کنید.

 

آیا گوشی Honor X7a ارزش خرید داره؟

گوشی آنر X7a با طراحی زیبا و ساده ای که داره و استفاده از متریال با کیفیت ساخت مناسب به نسبت اقتصادی بودن میتونه یه گزینه زیبا برای استفاده معمولی باشه و با داشتن یه باتری با شارژدهی بسیار خوب و سرعت شارژ مناسب و یه صفحه نمایش که به نسبت اقتصادی بودن جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و با داشتن رفرش ریت ۹۰ هرتزی که به نسبت قیمت روون و سریعه، میتونه برای استفاده معمولی و روزانه انتخاب مناسبی باشه. بخش دوربین هم تقریبا مثل باقی گوشی های اقتصادی عمل میکنه و نه نقطه مثبتی به حساب میاد و نه نقطه ضعف این گوشی. اما عملکرد ضعیف پردازنده و سنگین بودن رابط کاربری که حتی در استفاده معمولی هم لگ و باگ داره و همچنین به روز نبودن و عدم دریافت آپدیت های آینده میتونه یه نقطه ضعف نسبتا بزرگ توی این گوشی باشه. گوشی Honor X7a به تازگی با قیمت حدودی ۷ میلیون تومان وارد لیست قیمت گوشی بازار شده و با توجه به نقاط مثبت و منفی گفته شده میتونه یه گوشی اقتصادی معمولی با شارژدهی بسیار خوب و یه ظاهر زیبا باشه اما با توجه به رقبا از برند های دیگه مثل گوشی سامسونگ A14 به جز شارژدهی باتری، برتری خاصی نداره و عملکرد ضعیف پردازشی و سنگین بودن رابط کاربری میتونه با توجه به قیمت نزدیک این دو گوشی اذیت کننده باشه و باید با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده سراغ این گوشی برید که با مقداری ریسک به نسبت گزینه های رند بازار همراه هستش.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 55
5/ 3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Sina Amr

کسی که نخواد بازی ، نرم‌افزار سنگین یا فیلم باهاش ببینه، گوشی خوبی حساب میشه؟
پردازنده اش واسه استفاده معمولی روزانه هم خوب نیست؟!

۲۱ آبان ۱۴۰۲
comment-user-img
Thesoheyle

با سلام و خسته نباشید
خواستم بدونم ویدیو برسی کی درست میشه

۲۱ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Ali asghar Afzali

انصافا بقیه فاکتور ها به کنار طراحی آنر برای همه قیمت ها عالی بوده

۱۸ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Behzad_zotx

👍❤️

۱۵ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
a.m110

👌👍👌

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Mrprofessor

خوبه

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
alirza.amiry

jazab nistesh tarahish

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Mohammad 498

پردازندش خیلی چرته صد رحمت به انر x7

۱۱ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
tahamousavi

میشه گفت یه جورایی همون نوا y70 هواویه…

۱۰ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
shahab-021

این مدل با فوکو اف 5 چه فرقی داره؟
ظاهرش که خیلی نزدیکه و کپی ایکسه

۱۰ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Emran.B1388

کاش قوی تر بود

۰۹ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Ez7

مناسب

۰۹ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
MohammadAminMehrpour

پرفکت

۰۹ خرداد ۱۴۰۲