بررسی گوشی Honor Magic 6 Pro

جدیدترین گوشی کمپانی آنر با نام Honor Magic6 Pro در 11 ژانویه 2024 (21 دی 1402) رونمایی شد. این گوشی با طراحی مدرن، دوربین 180 مگاپیکسلی، باتری 5600mAh با قابلیت شارژ سریع و شارژ معکوس، پردازنده نسل جدید کوالکام و رم 16GB و حافظه 1 ترابایتی به طور رسمی خودش رو به عنوان یکی از رقبای جدی برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و شیائومی معرفی کرد. شاید باورتون نشه ولی این گوشی تونسته رتبه 1 در زمینه باتری، صدای اسپیکر، دوربین، نمایشگر و دوربین سلفی رو از وبسایت معتبر DXOMARK دریافت کنه. راستش با توجه به قیمت Honor Magic6 Pro که خیلی نزدیک به گوشی‌های پرچمدار آیفون و سامسونگه، خیلیا دوست دارن بدونن مگه این گوشی آنر چی داره که اینقدر سر و صدا کرده؟ پس با بررسی گوشی Honor Magic 6 Pro در موبونیوز همراه باشید تا ببینیم ارزش خرید این گوشی چقدره؟

 

بررسی گوشی Honor Magic 6 Pro از نظر طراحی

گوشی آنر مجیک 6 پرو در دسته گوشی‌های نسبتاً بزرگ و سنگین وزن قرار داره. اگه نگاهی به طراحی ظاهری و بدنه این گوشی بندازید و اون رو در دست بگیرید، متوجه این موضوع میشید. مهندسان شرکت Honor این گوشی رو با ابعاد 162.5 در 75.8 میلی‌متر و با ضخامت 8.9 میلی‌متر طراحی کردن که به دلیل این ابعاد و قطعات داخلی، وزنش به حدود 225 گرم رسیده. بنابراین در دست گرفتن طولانی مدت گوشی ممکنه خسته‌تون کنه اما خب این روزها اکثر گوشی‌ها با همین ابعاد و وزن تولید میشن.

بررسی گوشی Honor Magic 6 Pro از نظر طراحی

آنر مجیک 6 پرو در 5 رنگ زیر تولید شده:

  • (Black) مشکی
  • (White) سفید
  • (Blue) آبی
  • (Green) سبز
  • (Purple) بنفش

سمت راست این گوشی کلیدهای ولوم و پاور دیده میشه ولی در سمت چپ چیزی وجود نداره. در قسمت پایین شاهد پورت شارژ، میکروفن، اسپیکر و شیار سیم کارت هستیم و در قسمت بالای گوشی اسپیکر و سنسور مادون قرمز برای کنترل تلویزیون و دستگاه‌های دیگه تعبیه شده. فریم آلومینیومی این گوشی خیلی کوچیکه و دلیلش، انحنای کمی هست که در لبه‌های نمایشگر و بدنه گوشی وجود داره.

 

کیفیت بدنه آنر مجیک 6 پرو

برای ساخت بدنه این گوشی از شیشه یا سیلیکون پلیمر استفاده شده که روکشی از چرم گیاهی روی بدنه دیده میشه. وجود این چرم روی بدنه گوشی، باعث شده در دست گرفتن گوشی حس خیلی خوبی بهتون منتقل کنه. مدل‌هایی از این گوشی که با بدنه شیشه‌ای ساخته شدن، در قاب پشتی، دو رنگ هستن و مثل رگه‌های سنگ، می‌تونید طراحی جذابی روی قاب پشتشون ببینید.

بررسی کیفیت بدنه آنر مجیک 6 پرو

در قاب پشتی، دوربین‌های سه گانه‌ گوشی رو می‌بینید که در یک محوطه دایره‌ای به شکل مثلث چیده شدن و با قاب فلزی، دور تا دور دوربین‌ها پوشونده شده تا حس و حالی مدرن به گوشی بده. در کنار دوربین‌های اصلی، یه سنسور تشخیص عمق و فلاش دیده میشه و کمی پایین‌تر کلمه HONOR روی بدنه حک شده. اما در جلوی این گوشی، شاهد نمایشگر بزرگی هستیم که بالاش دوربین سلفی و سنسور تشخیص عمق قرار داده شده. این طراحی چند سالی هست که در گوشی‌های آنر دیده میشه.

 

استانداردهای محافظتی

کمپانی آنر برای محافظت از مجیک 6 پرو در برابر آب و گرد و خاک، اون رو به استاندارد IP68 مجهز کرده که یعنی تا 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب دوام میاره. بنابراین گوشی‌ای که در دست دارید رو می‌تونید با خودتون به استخر ببرید یا زیر بارون ازش استفاده کنید و نگران خراب شدندش نباشید.

به طور کلی، طراحی بدنه و کیفیت ساخت گوشی آنر مجیک 6 پرو در دسته طراحی‌های مدرن قرار می‌گیره و از الگوی خاصی که شرکت Honor برای طراحی گوشی‌ها بهره می‌بره، پیروی می‌کنه. این گوشی از نظر ظاهری تفاوت زیادی با گوشی‌های پرچمدار کمپانی‌های دیگه داره و به همین دلیل میشه گفت یه گوشی با طراحی خاص محسوب میشه.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Honor Magic 6 Pro

یکی از جذابیت‌های گوشی آنر مجیک 6 پرو، صفحه نمایش 6.8 اینچیش هست. این نمایشگر از جنس LTPO OLED ساخته شده و حالتی شبیه به نمایشگرهای لبه خمیده داره که حتی در پایین‌ترین مقدار روشنایی صفحه هم می‌تونید آیکون‌ها رو به راحتی مشاهده کنید. اما حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1600 نیت در حالت طبیعی و 5000 نیت در حالت ایده‌آل میرسه که عدد فوق‌العاده بالاییه. بنابراین در زیر نور مستقیم خورشید به راحتی می‌تونید گوشی رو توی دستتون بگیرید و آیکون‌ها رو با وضوح و روشنایی عالی ببینید.

بررسی صفحه نمایش گوشی Honor Magic 6 Pro

صفحه نمایش این گوشی به رفرش ریت 120 هرتزی مجهز شده که برای اجرای بازی‌های اکشن که به انتقال سریع تصویر بدون تاخیر نیاز داره بسیار مناسبه. علاوه بر این، نمایشگر آنر مجیک 6 پرو به قابلیت HDR Vivid و Dolby Vision هم مجهز شده که یعنی می‌تونه تصاویر رو با کنتراست رنگ، روشنایی و وضوح حداکثری تولید کرده و به شکل کاملاً واقعی و زنده به شما نشون بده.

نمایشگر آنر مجیک 6 پرو رزولوشن 1280 در 2800 پیکسلی با تراکم پیکسلی 453ppi داره و این یعنی می‌تونید فیلم‌ها و سریال‌های با کیفیت خیلی بالا رو دانلود کنید و از تماشاشون لذت ببرید. باید به این نکته هم اشاره کنیم که کمپانی Honor از نوع بخصوصی از محافظ صفحه نمایش به نام Jurhino glass برای محافظت از نمایشگر این گوشی استفاده کرده تا ب راحتی دچار خط و خش و شکستگی نشه.

در نتیجه، میشه گفت که نمایشگر مجیک 6 پرو از نظر صفحه نمایش، به دلیل رزولوشن بالا، تراکم پیکسلی مناسب، رفرش ریت عالی و حداکثر روشنایی فوق‌العاده‌ای که داره، امتیازات بالایی کسب می‌کنه.

 

بررسی باتری گوشی Honor Magic 6 Pro

باتری و سرعت و قابلیت‌های شارژ‌ مجیک یکی دیگه از ویژگی‌های جذاب این گوشیه که احتمالاً نظر شما رو هم به خودش جلب می‌کنه. برای این گوشی از باتری 5600 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که نسبت به ظرفیت باتری خیلی از گوشی‌های پرچمدار بازار، ظرفیت بیشتری محسوب میشه. اما ظرفیت باتری و قابلیت‌هایی که در بهینه کردن مصرف انرژی داره نکته اصلی این گوشی نیست بلکه امکانات و قابلیت‌های شارژه که اون رو نسبت به رقباش بهتر کرده.

بررسی باتری گوشی Honor Magic 6 Pro

اگه از شارژر سیمی 80 واتی این گوشی برای شارژ سریعش استفاده کنید در عرض 40 دقیقه ظرفیت باتری رو از 0 به 100 درصد برسونن. نکته جالب‌تر اینه که شما می‌تونید با استفاده از شارژر بی‌سیم 66 واتی هم این گوشی رو شارژ کنید. اما بازم این تموم ماجرا نیست! کمپانی Honor گوشی مجیک 6 پرو رو به شکلی ساخته که شما می‌تونید دستگاه‌های دیگه رو از طریقش شارژ‌ کنید و در واقع مثل یه پاوربانک عمل می‌کنه.

به طور کلی، قابلیت‌های شارژ گوشی Honor Magic 6 Pro بسیار جذابه و برای کسایی که دنبال گوشی‌ای با ظرفیت باتری بالا و قابلیت شارژ فوق سریع هستن خیلی مناسبه.

 

بررسی دوربین Honor Magic 6 Pro

این گوشی در قاب پشت سه دوربین 50 و 180 و 50 مگاپیکسلی داره و در قاب جلو یه دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی هم قرار داده شده. اما اینکه این دوربین‌ها آیا کیفیت خوبی برای عکاسی و فیلمبرداری در اختیار شما قرار میدن یا نه رو در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

دوربین اصلی

برای دوربین اصلی آنر مجیک 6 پرو از لنز 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/2.0 استفاده شده تا میزان ورود نور به لنز دوربین قابل تغییر باشه. انتخاب این لنز روی کیفیت عکس‌هایی که با دوربین اصلی این گوشی می‌گیرید تاثیرگذار بوده و تصاویر با Sharpness و میزان روشنایی و وضوح بهتر ثبت می‌کنه. این دوربین برای عکاسی در روز عالیه و حالت‌های مختلفی برای تنظیم رنگ محیط هم در نظر گرفته. حالت مخصوص عکاسی در شب هم داره که اگه خیلی زوم نکنید، کیفیت بدی نداره.

بررسی دوربین Honor Magic 6 Pro

این دوربین به مجموعه‌ای از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مجهز شده که تصاویر رو از نظر رنگ و زیبایی بصری بهبود میده. باید به این نکته هم اشاره کرد که این لنز به فناوری OIS مجهز شده که از تار شدن عکس در صورت لرزش دستتون جلوگیری می‌کنه. با این دوربین که در سمت چپ دو دوربین دیگه قرار داده شده، می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنید و حالت فیلم‌برداری اسلومشون و تایم لپسش هم داره. لرزش دست در حین فیلمبرداری با این گوشی، روی کیفیت فیلم‌هایی که می‌گیرید تاثیری نمیذاره.

بررسی دوربین واید Honor Magic 6 Pro

بنابراین دوربین اصلی این گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری کیفیت خوبی در اختیارتون قرار میده و می‌تونید باهاش از مناظر طبیعی عکاسی حرفه‌ای انجام بدید، عکس پرتره از خودتون بگیرید، فیلم‌های اسلوموشن ضبط کنید و از کیفیتش لذت ببرید.

 

دوربین تله فوتو

بزرگ‌ترین لنزی که در پشت گوشی آنر مجیک 6 پرو در قسمت بالا قرار داده شده یه دوربین پریسکوپ تله فوتو هست که برای عکاسی از اجسام دور طراحی شده. فلسفه ساخت لنزهای پریسکوپ تله فوتو این بود که با حذف لنز‌هایی با طول زیاد، زوم دوربین را به داخل بدنه گوشی انتقال بدن و با این کار ضخامت گوشی رو در کمترین حالت ممکن نگه دارن. دوربین تله فوتو آنر مجیک 6 پرو لنز 180 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 2.5 برابری داره. این دوربین هم از قابلیت OIS پشتیبانی می‌کنه تا لرزش دستتون باعث تار شدن عکس‌ها نشه.

 

دوربین اولترا واید

دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی آنر مجیک 6 پرو برای عکاسی از مناظر طبیعی، زاویه دید 122 درجه در اختیار شما قرار میده. خیلی به عدد 50 مگاپیکسلی این دوربین توجه نکنید چون عکس‌هایی که با این دوربین اولترا واید ثبت می‌کنید، کیفیت معمولی دارن. نه میشه گفت لنز بدیه و نه لنز فوق‌العاده‌ایه. می‌تونید از این دوربین برای گرفتن عکس‌های دسته جمعی که همه توی کادر جا نمیشن استفاده کنید. به این هم اشاره کنیم که با کم شدن نور محیط، عکس‌هایی که با این دوربین ثبت می‌کنید نویز بیشتری می گیره.

 

دوربین سلفی

کمپانی آنر برای دوربین سلفی این گوشی از لنز 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده. با این دوربین سلفی می‌تونید عکس‌های پرتره خوبی از خودتون بگیرید و به لطف سنسور تشخیص عمق بایومتریک که در کنار این دوربین قرار داده شده، عکس‌های شما جذاب‌تر ثبت میشن. یه ویژگی دیگه این دوربین سلفی، ضبط فیلم‌ها با کیفیت 4K هست. این دوربین سلفی به gyro-EIS یا لرزشگیر تصویر الکترونیکی ژیروسکوپی مجهز شده که از لرزش فیلم‌هایی که با دوربین سلفی می‌گیرید جلوگیری می‌کند.

به طور کلی،‌ دوربین‌های گوشی آنر مجیک 6 پرو کیفیت متوسط رو به بالایی در اختیار شما قرار می‌دهند و افکت‌ها و حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری مختلفی دارند ولی باید صداقانه بگوییم که کیفیت دوربین این گوشی در حد و اندازه دوربین گوشی‌های آیفون یا سامسونگ نیست.

 

بررسی نرم افزار و عملکرد پردازشی آنر مجیک 6 پرو

قلب تپنده گوشی آنر مجیک 6 پرو، یکی از جدیدترین پردازنده‌های شرکت کوالکام است. چیپست SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3 اوایل سال 2024 میلادی و مخصوص گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالا ساخته شد. این پردازنده از فناوری‌های مختلفی برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می‌کنه که منجر به افزایش عمر باتری میشه. از سوی دیگه از قابلیت‌های امنیتی مختلفی مثل Secure Enclave و Secure Keystore هم پشتیبانی می‌کنه که از داده‌ها و اطلاعات کاربران به شکل ویژه محافظت میکنه.

بررسی نرم افزار و عملکرد پردازشی آنر مجیک 6 پرو

ترکیب این پردازنده که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و پردازنده گرافیکی Adreno 750 عملکرد چشمگیری برای اجرای بازی‌های سنگین و باکیفیت بالا در اختیار شما قرار میده که برای گیمرهای موبایلی خیلی جذابه. نکته خیلی مهم‌تر درباره عملکرد پردازشی این گوشی،‌ رم و حافظه داخلی اونه. کمپانی Honor این گوشی رو در پو نسخه 12GB رم با حافظه‌های 256 و 512 گیگابایت و دو نسخه 16GB رم و حافظه 512GB و 1TB تولید و روانه بازار کرده. این میزان رم و حافظه مشخص می‌کنه که آنر تموم توان و انرژیشو برای بالا بردن کیفیت این گوشی به خرج داده.

به طور کلی، این گوشی آنر از نظر قدرت پردازش، رم و حافظه داخلی بسیار قدرتمنده و نمیشه ایرادی بهش گرفت. جدیدترین چیپست کوالکام در این گوشی قرار داده شده و برای کسایی که دنبال گوشی با سرعت پردازش بالا هستن، رم 16 گیگابایتی در نظر گرفته.

 

بررسی نرم افزار گوشی Honor Magic 6 Pro

گوشی Honor Magic 6 Pro به طور پیش فرض با MagicOS 8.0 که بر پایه Android 14 ساخته شده معرفی شد. MagicOS رابط کاربری اختصاصی شرکت آنر هست که ویژگی‌های مختلفی مثل لایه‌های امنیتی متعدد برای حفاظت از داده‌های کاربران، پشتیبانی از هوش مصنوعی و سادگی طراحی داره. در واقع کار کردن با گوشی آنر مجیگ 6 پرو به سادگی کار کردن با تمام گوشی‌های اندرویدی هست و چون از اندروید 14 استفاده شده دیگه نیازی ندارید که سیستم عاملش رو آپدیت کنید.

 

 

بررسی اسپیکر آنر مجیک 6 پرو

اسپیکر Honor Magic 6 Pro نقدهای مثبتی رو از نظر کیفیت صدا دریافت کرده. اسپیکرهای این گوشی صدای استریو با جزئیات و وضوح بالا تولید می‌کنن. نکته جالب درباره اسپیکرهای آنر مجیک 6 پرو اینه که با وجود کوچیک بودن اسپیکرها، اما می‌تونه باس قدرتمندی رو تولید کنه که برای گوشی دادن به صدای موسیقی حس و حال خوبی در اختیار شما قرار میده. تنها عیب اسپیکرهای این گوشی اینه که در قسمت پایینی بدنه قرار داده شدن و اگه حواستون نباشه ممکنه در حین بازی یا فیلم دیدن، دستتونو جلوی اسپیکر بذارید و صداشو خفه کنید. ولی به طور کلی کیفیت و حجم بسیار خوبی داره.

 

آیا گوشی Honor Magic 6 Pro ارزش خرید داره؟

گوشی آنر مجیک 6 پرو در چهار مدل با رم و حافظه‌های مختلف تولید شده و در بازار ایران در محدوده قیمت 50 تا 90 میلیون تومان به فروش می‌رسه. این اختلاف قیمت بخاطر رم و حافظه داخلی اونهاست. مثلاً‌ این گوشی با رم 16 و حافظه داخلی 1 ترابایت قیمتش حدود 90 میلیونه ولی اگه رم 12 و حافظه 256 گیگابایت داشته باشه، قیمتش حدود 50 میلیون تومان میشه. کدوم گوشی‌ها میتونن رقیب این گوشی باشن؟ آیفون 13 پرو مکس با رم 6 و حافظه 256GB، سامسونگ S24 Ultra با رم 12 و حافظه 256GB و شیائومی 14 اولترا با رم 16GB و حافظه 1 ترابایت.

 

همه رقبای آنر مجیک 6 پرو سرسخت و میدان‌دیده هستن و رقابت به این برندها کار ساده‌ای نیست. احتمالاً اگه بودجه‌ای در حد 80 تا 90 میلیون تومان داشته باشید اول از همه به خرید آیفون 13 پرو مکس فکر می‌کنید. این گوشی، پرچمدار 2 سال قبل آیفون محسوب میشه و حالا بخاطر رجیستر نشدن آیفون 14 و 15 در ایران، قیمتش بیشتر هم شده. از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی قدیمی‌تر از گوشی آنر مجیک 6 پرو قرار داره اما خب بازم آیفونه و نمیشه گفت گه پرچمدار Honor از پرچمدار آیفون عملکرد بهتری داره.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا رقیب دوم گوشی Honor محسوب میشه. این گوشی جدید سامسونگ با جدیدترین پردازنده دنیا تولید شده و کیفیت عکاسی فوق‌العاده‌ای با استفاده از هوش مصنوعی در اختیار شما قرار میده. رقیب سوم هم پرچمدار جدید شیائومی یعنی Xiaomi 14 Ultra هست که از نظر رم و حافظه داخلی دقیقاً مثل گوشی آنر مجیک 6 پرو هست.

به طور کلی، مقایسه پرچمدارهای آیفون، سامسونگ و شیائومی با پرچمدار کمپانی آنر خیلی درست نیست چون با وجود اینکه از نظر قیمت گوشی تو یه رده محسوب میشن، اما ارزش و اعتبار اون برندها خیلی بیشتر از آنره. ولی به نظر میرسه کمپانی Honor قصد داره با گوشی مجیک 6 پرو به طور جدی وارد رقابت با پرچمدارهای دیگه بشه؛ کاری که در چند سال گذشته انجام داده ولی موفق نشده بود و حالا بخاطر کیفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و قیمتش ممکنه در رقابت پرچمدارها جدی گرفته بشه.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 25
5/ 3.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

قیمتش خیلی بالاست

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳