بررسی مشخصات گوشی Honor Magic 4 Pro

آنر بدون هواوی و تحریم های اون مجدد با عرضه گوشی های مختلف در انواع بازه های قیمتی سعی میکنه دوباره اسم خودش رو سر زبون ها بندازه و مجدد بتونه در کنار سامسونگ و شیائومی و اپل سهم بازار قابل توجهی رو به خودش تخصیص بده. سری گوشی های Magic آنر که جزو گوشی های پرچمدار این برند به حساب میان، حالا با گوشی Honor Magic4 Pro که در حدود 1000 دلار قیمت داره، سعی میکنه در میان گوشی های پرچمدار هم حرفی برای گفتن داشته باشه. با بررسی مشخصات گوشی Honor Magic 4 Pro همراه موبونیوز باشید تا این گوشی پرچمدار آنر رو که به تازگی به صورت محدود هم در بازار ایران موجود شده، بررسی کنیم و ببینیم نسبت به پرچمدارهای برندهای دیگه ارزش خرید داره یا نه؟

 

بررسی طراحی آنر Magic 4 Pro

گوشی های میان رده و پرچمدار Honor از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی، همیشه جزو بهترین ها در دسته خودشون به حساب میان و در این بخش همیشه آنر عملکرد بسیار خوبی داشته. گوشی مجیک 4 پرو هم با یه طراحی جذاب و زیبا در رنگ های مختلف و بسیار خوش دست ساخته شده که کمی به خاطر ابعاد و اندازه بزرگ و بدنه صیقل خورده و لیزش ممکنه استفاده یه دستی ازش برای دست های کوچیک تر سخت باشه. بدنه از شیشه و فلز آلومینیوم به صورت متقارن ساخته شده و هر دو قسمت جلو و پشت گوشی با یه طراحی خمیده به فریم وصل میشن تا گوشی یه طراحی جالب و خوش دستی داشته باشه. قسمت پشتی از شیشه براق و صیقل خورده استفاده میکنه که اثر انگشت و لکه به خوبی روش مشخص میشه و باید مدام تمیزش کنید و به خاطر این نوع طراحی به راحتی از دست شما لیز میخوره.

بررسی طراحی آنر Magic 4 Pro

این گوشی توی 4 رنگ مشکی، سفید، طلایی و سبز یشمی با قسمت پشتی شیشه ای عرضه میشه که حدود 209 گرم وزن داره و توی رنگ نارنجی به رسم قدیم هواوی و آنر، قسمت پشتی از چرم مصنوعی با کیفیت و جذابی استفاده میکنه که باعث قرار گرفتن بهتر توی دست و لیز خوردن کمتر اون میشه و کثیفی و لکه هم کمتر روی اون مشخص میشه و حدود 215 گرم هم وزن داره.

به رسم گوشی های دیگه آنر جزیره دوربین ها یه طراحی دایره ای بزرگ داره که بخشی زیادی از قسمت پشتی گوشی رو در بر گرفته که خود آنر بهش Eye Of Muse میگه! سنسورهای اصلی و فرعی زیادی در اینجا دیده میشه که توی بخش دوربین به اونا بیشتر می پردازیم. برآمدگی دوربین نسبتا بزرگه و دور بخش شیشه ای سنسور ها هم یه فریم فلزی برای زیبایی و محافظت بیشتر هم قرار گرفته. پایین این بخش هم لوگو Honor دیده میشه.

به خاطر طراحی متقارن و خمیده گوشی فریم آلومینیومی براق در لبه ها خیلی نازکه و طراحی خمیده گوشی هم باعث میشه که خیلی راحت تر از دست لیز بخوره و اگه به گوشی ها با لبه تخت عادت داشته باشید کمی استفاده از گوشی براتون سخت میشه. روی لبه راست دکمه پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا، لبه چپ گوشی خالی و کویر! بالای گوشی اسپیکر، میکروفون و فرستنده مادون قرمز و پایین گوشی اسپیکر دوم، میکروفون، پورت تایپ سی ورژن 3.1 و درگاه سیم کارت که فقط از دو سیم به صورت همزمان پشتیبانی میکنه قرار گرفته. پورت تایپ سی ورژن 3.1 امکان انتقال تصویر به مانیتور و تلویزیون بدون برنامه خاصی رو میده.

مقاومت گوشی Honor Magic4 pro

از لحاظ محافظت گوشی در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار هم میتونه خیالتون راحت باشه و گواهی IP68 به کار رفته تا عمق 1.5 متری و تا 30 دقیقه از گوشی در مقابل نفوذ آب مقاومت میکنه. برای گلس های پنل پشتی و صفحه نمایش محافظ خاصی به کار نرفته و فقط به گفته آنر نمایشگر گوشی از گلس آلومینوسیلیکاتی با مقاومت بیشتر در مقابل خط و خش و ضربه نسبت به گلس های معمولی ساخته شده.

صفحه نمایش طراحی چشم نواز و زیبایی داره و استفاده از طراحی خمیده باعث شده نسبت صفحه نمایش به پنل بسیار زیاد باشه و حدود 93 درصد قسمت جلوی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل بده. البته طراحی خمیده میتونه باب میل همه نباشه. از ناچ بزرگ و قدیمی خبری نیست اما دوربین سلفی و سنسور سه بعدی تشخیص عمق که توی بخش دوربین و امنیت بیشتر در موردش توضیح میدم، توی یه پانچ هول مستطیلی شکل گوشه صفحه قرار گرفتن که نسبتا فضای زیادی از صفحه نمایش رو گرفتن.

همونطور که در اول این بخش گفتیم، گوشی های آنر هر مشکلی داشته باشند، در بخش طراحی و کیفیت ساخت هیچ مشکل و نقطه ضعفی ندارند و همین زیبایی و خاص بودن گوشی های این برند میتونه یکی از دلایل خرید به حساب بیاد.

 

مشخصات نمایشگر آنر مجیک 4 پرو

صفحه نمایش 6.81 اینچی خمیده با پنل امولد LTPO و رزولوشن 1312 در 2848 (QHD+) با امکان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، همه تیک های یه صفحه نمایش پرچمدار رو میزنه. جزئیات و رنگ های نمایش داده شده کاملا عالی و بدون نقصه و شما از تماشای ویدیو یا بازی با این گوشی لذت کامل رو میبرید. اما امکانات جانبی این صفحه نمایش باعث جذابیت بیشتر میشه. صفحه نمایش ها برای تغییر روشنایی صفحه با سرعت خیلی بالایی نمایشگر رو خاموش و روشن میکنن که چشم انسان این مورد رو تشخیص نمیده ولی در استفاده طولانی مدت ممکنه باعث خستگی و ایجاد سردرد در بعضی افراد بشه، به خاطر همین موضوع آنر از نرخ 1920Mhz برای به روزرسانی این نرخ استفاده میکنه که چشمک زدن و پرش رو بسیار کاهش میده.

مشخصات نمایشگر آنر مجیک 4 پرو

از قابلیت HDR10+ هم برای لذت بیشتر در تماشای محتوای های با کیفیت پشتیبانی میکنه و قابلیت بهبود ویدیو که میتونید توی تنظیمات خاموش و یا روشنش کنید، باعث تبدیل ویدیوهای بدون HDR به HDR توی برنامه های یوتیوب و نتفلیکس میشه که البته به خاطر مصنوعی بودن همیشه خوب به نظر نمیرسه. روشنایی صفحه نمایش در محیط های روشن و پر نور کاملا کار رو راحت میکنه و میتونه تا 1000 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه. قابلیت LTPO صفحه نمایش باعث میشه نرخ به روز رسانی هوشمند تا 1 هرتز در حالتی که از گوشی استفاده نمیکنید پایین بیاد و باعث کاهش مصرف باتری در حین روون بودن تجربه استفاده از گوشی بشه. البته در این حالت و روشنایی کم ممکنه همیشه روی 120 هرتز نره و بیشتر روی نرخ 90 هرتزی ثابت باشه، ولی شما میتونید با بردن نرخ به روز رسانی روی 120 هرتز این مورد رو برطرف کنید ولی باعث افزایش مصرف باتری در طولانی مدت میشه و بهتره به همون نرخ هوشمند بسنده کنید.

بررسی عملکرد صفحه نمایش honor magic4 pro

صفحه نمایش پر جزئیات، سریع با نرخ به روز رسانی هوشمند و با رنگ های جذاب و زنده باعث شده این بخش مشکل خاصی نداشته باشه و طراحی جذاب و با حاشیه کم صفحه نمایش هم باعث میشه لذت تماشای محتوا و بازی خیلی بیشتر بشه.

 

مشخصات باتری و شارژدهی Honor Magic 4 Pro

باتری لیتیوم پلیمری 4600 میلی آمپر ساعتی برای یه گوشی با این اندازه و قدرت خیلی مناسب نیست و پردازنده پرمصرف اسنپدراگون هم باعث افزایش مصرف باتری شده و اگه استفاده معمولی از گوشی داشته باشید میتونه تقریبا یه روز کامل رو شارژ بده و به صورت مداوم حدود 5 6 ساعت میتونید از گوشی اسکرین تایم بگیرید که خیلی بالا و عالی نیست.

البته آنر توی بخش سرعت شارژ این کمبود رو تا حدودی جبران کرده و با قرار دادن یه آداپتور سوپر شارژ 100 واتی که توی 12 دقیقه 50 درصد باتری رو پر میکنه و شارژ کاملش هم حدود نیم ساعت طول میکشه، باعث سربلندی این بخش شده که در کنار پرچمدارهای دیگه که حتی آداپتوری هم توی جعبه نیست، عملکرد مناسبی داشته باشه. علاوه بر شارژ با سیم، از شارژ سریع 100 واتی بی سیم هم برای گوشی آنر مجیک 4 پرو استفاده شده و اگه از شارژ بیسیم با این قابلیت و توان استفاده کنید، خیلی سریع و بدون دردسر میتونید گوشی رو به گفته آنر توی 40 دقیقه شارژ کنید. شارژ معکوس بیسیم هم بهتون اجازه میده در مواقع ضروری هندزفری بلوتوثی خودتون با قابلیت شارژ بیسیم رو یه مقداری شارژ کنید که کارتون راه بیفته.

مشخصات باتری Honor Magic 4 Pro

در مجموع بخش باتری خیلی راضی کننده نیست و شارژدهی کم و پایین گوشی میتونه در استفاده طولانی مدت اذیت کننده باشه و اگه استفاده سنگین از گوشی می کنید شاید مجبور بشید در طول روز چندین بار گوشی رو شارژ کنید که البته با شارژر سریع قرار گرفته در جعبه خیلی زمان زیادی از شما نمیگیره.

 

بررسی امنیت آنر Magic4 Pro

حسگر اولتراسونیک قرار گرفته روی صفحه نمایش سرعت و دقت بسیار خوب و بالایی داره و محل قرار گیری اون نه خیلی پایینه و نه خیلی بالا و با توجه به اندازه گوشی دسترسی راحتی داره. حسگر سه بعدی TOF که در کنار دوربین سلفی قرار گرفته علاوه بر استفاده برای تشخیص عمق در عکس های پرتره سلفی برای تشخیص چهره سه بعدی هم استفاده میشه و جزو معدود گوشی های اندرویدی به حساب میاد که این قابلیت رو دارند و سرعت و دقت اون در حد گوشی های اپل قرار داره و باعث میشه از لحاظ امنیت گوشی خیالتون راحت تر باشه.

 

بررسی عملکرد دوربین آنر Magic 4 Pro

گوشی آنر مجیک 4 پرو از سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی اولترا واید و 64 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3.5 برابری اپتیکال استفاده میکنه که در کنار اینها چند سنسور دیگه برای کمک به این بخش استفاده شده، یه سنسور تشخیص عمق TOF 3D برای کمک به گرفتن بهتر عکس های پرتره و اتوفوکوس دقیق در شب، یه سنسور کاهش پرش موقع ضبط ویدیو برای کنترل سرعت شاتر و یه سنسور تشخیص رنگ که به بهتر شدن وایت بالانس کلی سنسور ها کمک میکنه. سنسور سلفی 12 مگاپیکسلی هم در کنار یه سنسور TOF 3D قرار گرفته که به گرفتن عکس های پرتره بهتر کمک میکنه.

بررسی عملکرد دوربین آنر Magic 4 Pro

لنز اصلی عکس های بسیار با کیفیت و رنگ های خوب میگیره و حتی در نور کم و توی محیط داخلی هم نویز بسیار کمه. جزئیات زیاد حتی در سوژه های سخت دیده میشه. دینامیک رنج هم بسیار خوبه و سایه ها و نقطه های تاریک بیش از حد تیره و تار نیستن. ترکیب رنگ ممکنه کمی سلیقه ای بشه و اگه دوست دارید رنگ های عکس بدون نیاز به ادیت روشن و جذاب باشه، کاملا شما رو راضی میکنه ولی اگه دوست دارید عکس هاتون واقعی به نظر بیاد، خیلی شما رو جذب خودش نمیکنه. توی حالت 50 مگاپیکسلی جزئیات عکس ها افزایش پیدا میکنه ولی بقیه موارد به شدت بد میشه و رنگ های بد، دینامیک رنج نامناسب و سایه های بسیار تیره توی عکس های اون دیده میشه.

مشخصات دوربین گوشی honor Magic 4 Pro

عکس های لنز تله فوتو با زوم 3.5 برابری تقریبا مشابه لنز اصلیه و همون جزئیات و ترکیب رنگ مناسب توی اونها دیده میشه. البته توی محیط کم نور کمی عکس های اون نرم تر به نظر میرسه. البته این بخش بی نقص نیست و به خاطر مشکلات برنامه دوربین بعضی وقت ها به جای استفاده از این لنز به صورت خودکار روی لنز اصلی سوییچ میکنه و باعث کاهش کیفیت میشه و باید چندین بار دستی روی این لنز سوییچ کنیم تا بالاخره کوتاه بیاد و با این لنز عکس ها رو ثبت کنه.

لنز اولترا واید در شرایط نوری مناسب عکس های با جزئیات خوب، رنگ های جذاب و روشنایی خوب ثبت میکنه اما با کمترین کاهش شرایط نوری، روشنایی بسیار افت میکنه. دینامیک رنج هم به لنز اصلی نمیرسه. عکس های ماکرو با استفاده از این لنز گرفته میشن که رنگ و جزئیات مناسبی دارند ولی فاصله فوکوس کمی مشکل داره و برای گرفتن عکس های مناسب باید کمی سعی و خطا کنید. عکاسی در شب خوبه اما عالی نیست، جزئیات و رنگ ها مناسبه اما کاهش نویز نرم افزاری باعث میشه بعضی جزئیات کاهش پیدا کنه و کمی کیفیت عکس ها مصنوعی بشه. عکس های پرتره هم در اکثر مواقع خوب ثبت میشن و جزئیات جذاب و مناسبی دارن. محو کردن پس زمینه خوب انجام میشه و رنگ پوست هم واقعی و طبیعیه.

مشخصات دوربین گوشی آنر مجیک 4 پرو

عکس های دوربین سلفی بسیار خوبه، رنگ پوست طبیعی گرفته میشه و جزئیات و رنگ های بسیار خوبن و حتی توی شرایط نوری معمولی نویز کمی دیده میشه. عکس های پرتره هم به لطف سنسور TOF 3D بسیار جذاب گرفته میشن و حتی محو شدن پس زمینه از عکس های پرتره دوربین های پشت بهتر انجام میشه.

دوربین اصلی امکان فیلمبرداری 4K تا 60 فریم بر ثانیه رو داره و کیفیت فیلم های گرفته شده هم بسیار خوبه، جزئیات زیاد و دینامیک رنج مناسب در کنار رنگ های طبیعی توی فیلم ها دیده میشه. از کیفیت 8K هم خبری نیست ولی خب اکثرا از این کیفیت استفاده نمیکنن و نبودش مشکلی خاصی برای شما پیش نمیاره.

بخش دوربین در کل عملکرد خوب و قابل قبولی با توجه به پرچمدار بودن گوشی داره ولی بعضی مشکلات نرم افزاری و خوب نبودن عملکرد کلی همه بخش ها باعث میشه این بخش عالی نباشه و بیشتر بشه به اون لقب خوب رو داد.

 

بررسی سخت افزار و نرم افزار آنر مجیک4 پرو

تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت بالا اما پایداری و مصرف انرژی خیلی زیادی داره و به راحتی و با 20 الی 30 دقیقه استفاده سنگین به راحتی داغ میکنه و همین باعث کاهش بازدهی باتری میشه. در استفاده معمولی و روزمره از گوشی مشکل خاصی دیده نمیشه. بازی های سنگین و با گرافیک بالا رو هم با فریم خیلی بالا اجرا میکنه ولی مشکل داغ شدن و عدم ثبات قدرت پردازشی توی استفاده بلند مدت دیده میشه و بعد از حدود نیم ساعت بازی دستگاه قدرت پردازشی رو تا حدود 60 درصد کاهش میده تا دمای کمتری تولید بشه. البته وضع این گوشی نسبت به باقی پرچمدارهایی که از این تراشه استفاده میکنن بهتره ولی اگه خیلی استفاده سنگین و طولانی مدت از گوشی میکنید، ممکنه کمی تجربه ناخوشایندی داشته باشید. گوشی Honor Magic 4 Pro توی سه نسخه با 256/512 حافظه ذخیره سازی و 8/12 گیگ رم عرضه میشه و از نسخه پایه 128 گیگابایتی خبری نیست.

سیستم خنک کننده گوشی honor magic4 pro

استفاده از رابط کاربری Magic UI 6.0 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده علاوه بر یه رابط کاربری روون و با طراحی مناسب امکانات شخصی سازی متنوع و قابل قبولی داره و با جدا شدن از هواوی دیگه مشکلات نداشتن سرویس های گوگل و استفاده از نسخه وب سرویس های این شرکت و نصب از بازارچه های برنامه متفرقه رو نداره و بدون مشکل و محدودیت خاصی میتونید از تمامی این امکانات استفاده کنید. البته باگ های عجیب و خاصی تو بخش های مختلف مثل برنامه دوربین و لگ های و گیر کردن های بیش از اندازه توی رابط کاربری دیده میشه که اکثرا مشکلات نرم افزاریه و به احتمال خیلی زیاد در آینده برطرف میشن. برنامه های پیش فرض زیادی هم روی گوشی نصبه که میتونید اکثرشون رو حذف کنید. یه مشکلی هم که به خاطر بزرگی صفحه نمایش بیشتر به چشم میاد، برای دیدن اعلان ها وقتی صفحه رو به پایین بکشید سرچ کلی باز میشه و برای دیدن اعلان ها حتما باید از بالای گوشی به سمت پایین بکشید و راهی هم برای تغییر این عملکرد نیست و همین موضوع باعث میشه استفاده یه دستی از گوشی کم سخت بشه. یه ضعف بزرگی هم که اکثر شرکت های تولید کننده چینی دارن، عدم پشتیبانی نرم افزاری درست و طولانی مدت از گوشی های اوناست که باعث میشه نسبت به برند های سامسونگ و اپل تا چندین سال بعد از خرید هم تجربه به روز و با مشکلات کمتری داشته باشید و اگه مشکلی در رابط کاربری وجود داشته باشه زمان زیادی تا رفعش ممکنه طول بکشه.

 

مشخصات اسپیکر Honor Magic4 pro

دو اسپیکر استریو استفاده شده در کنار خروجی اسپیکر مکالمه بالای صفحه نمایش صدای بسیار بلند و واضحی رو به شما میدن که به صورت بالانس شده از بالا و پایین گوشی صدا پخش میشه. بلندی هم بسیار خوبه، صداهای میانه به درستی پخش میشن و صداهای بالا هم واضح هستند و بیس هم به صورتیه که میتونید به خوبی از آهنگ های بیس دار لذت ببرید. با افزایش صدا هم نویز و به هم ریختگی دیده نمیشه.

 

آیا گوشی Honor Magic 4 Pro ارزش خرید داره؟

طراحی جذاب و چشم نواز گوشی در کنار بدنه خوش ساخت و با کیفیت (که کمی استفاده یک دستی به خاطر اندازه بزرگش سخته) در کنار پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش جذاب و با کیفیت و نرخ به روز رسانی هوشمند LTPO باعث میشه استفاده روزمره و عادی از گوشی حس خوب و کاملا در خور یه پرچمدار به شما بده. دوربین با امکانات زیاد و کیفیت خوب و دقت رنگ بالا که در اکثر بخش ها و موقعیت میتونه عملکرد خوبی به شما بده، طرفدارهای عکاسی با گوشی رو هم میتونه راضی کنه. داشتن خدمات گوگل هم ترس طرفداران این برند قدیمی رو برای رفتن سمت این گوشی تا حدودی کم میکنه. اما شارژدهی پایین و مشکلات نرم افزاری و باگ های اون که توی بخش های مختلف مثل رابط کاربری و به خصوص بخش دوربین دیده میشه برای یه گوشی پرچمدار کمی اذیت کننده است، در کنار این موارد قیمت 1000 دلاری و کمبود موجودی این گوشی توی بازار داخلی رو کنار هم بذاریم، نسبت به باقی پرچمدارهای سال پیش سامسونگ و اپل هم ارزش خرید خیلی بالایی نداره و باید حتما طرفدار دو آتیشه این برند باشید تا بخواید بی خیال گزینه های رند و ثابت شده لیست قیمت گوشی بازار بشید و سمت خرید گوشی آنر Magic 4 Pro برید. تازه باید بدونید که Honor Magic 5 pro هم در دسترسه!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۰ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 38
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

alirza.amiry

ensafan man honor dashtam ghablan khyli gooshiye joon dariye vaghan be nazaram kheli sefto v mohkamiye

۲۷ اسفند ۱۴۰۱
EminEm 19

خب حداقل برا گوشی های پرچمدار ویدیو بزار😢

۲۷ اسفند ۱۴۰۱
Nurse

یک مقایسه جامع گوشی های پرچمدار واقعاً نیازه…..

۲۶ اسفند ۱۴۰۱
mms2099

اگه توانشو داشتم الان تو جیبم بود

۲۶ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

به عنوان آنر، گوشی خوبیه؛ ولی فقط به عنوان آنر!

۲۴ اسفند ۱۴۰۱
Making1st

بهتر وایه کسیه که تو خارجه و magic ui دوست داره که تو ایران به هیچ دردی نمیخوره حدودا گزینه خوبیه👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼🙏🏼👍🏼🤞🏼لایک کنین

۲۴ اسفند ۱۴۰۱
MAHDI13

بد

۲۴ اسفند ۱۴۰۱
Mrprofessor

شعبده

۲۴ اسفند ۱۴۰۱
MahdiJamshidian

این گوشی هر ایرادی هم که داشته باشه از شیائومی بهتره

۲۳ اسفند ۱۴۰۱
afsheen

مشکل داغ شدن بیش از حدش، بقیه مزیتهاشو به حاشیه میبره

۲۳ اسفند ۱۴۰۱
Arsalan.CR7

گوشی های انر بعد از جدا شدن از هواوی به نظرم بهتر شدن اما اگر مثل one ui یا ios یه رابط کاربری تمیز بسازه خیلی خفن میشن

۲۳ اسفند ۱۴۰۱
shahab-021

بالا بردن اسم و رسم برای افزایش مشتری در بازار
وگرنه هیچ و پوچه
اسم پرچمدار بهش نمیاد

۲۲ اسفند ۱۴۰۱
thisabasi

شارژر ۱۰۰ واتی رو خیلی هستم 👏

۲۱ اسفند ۱۴۰۱
abolfa

به نظر خوب میاد

۲۱ اسفند ۱۴۰۱
Md.r

گوشی خوبی بنظر میاد

۲۱ اسفند ۱۴۰۱
Mohamad 1616

بنظرم از رقیبش که s23 معمولی باشه خیلی بهتره

۲۱ اسفند ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

مثل همیشه عالی بود👌👏

۲۱ اسفند ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

مثل همیشه عالی بود👌👏

۲۱ اسفند ۱۴۰۱