بررسی مشخصات گوشی honor 80

با اینکه کمپانی آنر از هواوی بعد از مشکلات پیش اومده برای این برند جدا شده اما هنوز سیاست های کلی عرضه گوشی و حتی نحوه نامگذاری گوشی ها به سبک و سیاق قبل انجام میشه. جدیدترین نمونه گوشی های سری Honor 80 که در سه نسخه معمولی (honor 80 5G)، Honor 80 Se و Honor 80 Pro عرضه شدن و یادآور گوشی های سری nova برند Huawei هستند. بعد از بررسی آنر 80 پرو گوشی بالا رده و قاتل پرچمدار آنر (با امکانات و قابلیت های خیلی خفن) حالا سراغ گوشی Honor 80 رفتیم تا ببینیم این میان رده آنر به نسبت قیمت 400 دلاری خودش و با توجه به رقبای قدر در این بازه از شیائومی و سامسونگ میتونه ارزش خرید خوبی داشته باشه؟ آیا آنر 80 میتونه یاد و خاطرات گوشی های قدیمی و قدرتمند هواوی رو زنده کنه یا نه؟ با بررسی مشخصات گوشی honor 80 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Honor 80

خوشگل و خوش قیافه! اولین چیزی که با دیدن گوشی های آنر به ذهن میرسه این دو کلمه است. گوشی آنر 80 با استفاده از یه طراحی شیک و جذاب که بیشتر به گوشی های پرچمدار شباهت داره، اومده تا نظر کاربران نسل جوان رو به خودش جلب کنه که میشه گفت این گوشی تا حدود خیلی زیادی در این زمینه موفق بوده. آنر علاقه خاصی به استفاده از طراحی خمیده در گوشی های ساخت خودش چه میان رده و چه پرچمدار داره و گوشی آنر 80 هم از این نوع طراحی استفاده میکنه که در کنار بدنه ساخته شده از شیشه براق یه حس خوبی موقع استفاده از گوشی منتقل میکنه. البته باریک بودن و سبک بودن گوشی هم خیلی در طراحی گوشی های آنر مهمه و این گوشی با داشتن قطر 7.7 میلیمتری و وزن 180 گرمی یه گوشی سبک، خوش دست و جذاب به حساب میاد. البته گوشی خیلی راحت کثیف میشه و اگه میخواید ظاهر گوشی تمیز و جذاب باقی بمونه باید از قاب ژله ای شفاف داخل جعبه استفاده کنید. مثل نسخه پرو یه رنگ خاص آبی آسمانی با یه طرح شبیه به موج های دریا برای این گوشی در نظر گرفته شده.

آنر با استفاده از یه طراحی جذاب ولی آشنا برای جزیره دوربین سعی کرده این گوشی با نسخه های دیگه این سری متفاوت باشه و خیلی تکراری نشه. سه تا لنز اصلی به همراه فلش LED توی دو تا دایره در هم تنیده قرار گرفتن در دایره بالایی نوشته AI Camera و پیکسل دوربین اصلی دیده میشه. حاشیه دایره پایینی یه فریم فلزی قرار گرفته و یه حالت جذابی بین این بخش داده. برآمدگی این بخش خیلی زیاد نیست و طوری نیست که وقتی روی میز بذارید لق بزنه. پایین قاب پشت هم لوگو Honor قرار گرفته و خبر خاص دیگه ای نیست.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Honor 80

به خاطر خمیده بودن گوشی از سمت نمایشگر و قسمت پشتی فریم خیلی بزرگ نیست و بخش خیلی کمی از گوشی رو تشکیل میده. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه، بالای گوشی فقط یه میکروفون قرار داره و سمت چپ گوشی هم خبر خاصی نیست. اکثر پورت ها و درگاه ها پایین گوشی قرار داره که شامل اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی، میکروفون و درگاه سیم کارت میشه. درگاه سیم کارت فقط از دو سیم به صورت همزمان پشتیبانی میکنه و خبری از پشتیبانی کارت حافظه جانبی نیست.

آنر عاشق استفاده از صفحه نمایش های خمیده در اکثر گوشی های خودشه و اینجا هم از یه نمایشگر خمیده 6.67 اینچی با حاشیه خیلی کم استفاده میکنه که بیشتر باعث میشه گوشی به یه پرچمدار شباهت داشته باشه. تک دوربین سلفی توی یه پانچ هول نسبتا کوچیک وسط نمایشگر قرار گرفته. هنوز خبری از گواهی IP و گلس محافظ پیش فرض نیست و آنر اعتقادی به این نوع امکانات برای گوشی های خودش نداره.

گوشی Honor 80 در بخش طراحی و کیفیت ساخت میتونه نمره خوبی رو بگیره و تقریبا از لحاظ خوش ساخت و خوش دست بودن کم و کاستی نداره، البته اگه از نبود گواهی IP برای یه گوشی با این قیمت صرف نظر کنیم.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی آنر 80

نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رزولوشن 1080 نسبت به نسخه پرو یه مقداری پیکسل بر هر اینچ کمتری داره اما به نسبت گوشی های میان رده دیگه جزئیات و ترکیب رنگ یکسان و مناسبی داره. به خاطر خمیده بودن صفحه نمایش و داشتن حاشیه کم تجربه لذت بخشی موقع تماشای ویدیو میتونید داشته باشید. البته این خمیده بودن صفحه نمایش شاید به مذاق همه خوش نیاد و بعضی وقتا اگه حواستون نباشه ممکنه تاچ به خاطر نوع نگه داشتن گوشی توی دست کار نکنه. موقع نصب گلس روی صفحه هم دردسر دارید و باید از گوشی مراقبت بیشتری بکنید.

بررسی صفحه نمایش گوشی آنر 80

امکان نمایش 1 میلیارد رنگ باعث میشه کنتراست و ترکیب رنگ خوب باشه و در کنار عمق رنگ مشکی خیلی صفحه به رنگ آبی متمایل نشه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی موقع کار با گوشی و چرخیدن توی شبکه های اجتماعی یا وب گردی یه تجربه روون و سریع به شما میده، البته این نرخ هوشمند نیست و باید به صورت دستی نرخ دلخواه خودتون رو تنظیم کنید. حسگر اثر انگشت اپتیکال روی نمایشگر دقت خوبی داره و به نسبت سریع قفل گوشی رو باز میکنه.

به گفته آنر روشنایی صفحه میتونه تا حداکثر 1000 نیت افزایش پیدا کنه و این مقدار میتونه در روشنایی زیاد و محیط بیرون از خونه کار رو راه بندازه و موقع استفاده از گوشی خیلی اذیت نمیشید.

 

مشخصات باتری و شارژدهی honor 80

آنر به مشکلات گوشی های قبلی خودش در این بخش تا حدودی توجه کرده و به قرار دادن یه باتری معمولی و یه آداپتور با سرعت بالا بسنده نکرده. باتری 4800 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری شارژدهی خوبی به نسبت اندازه و سایز گوشی داره و میتونید بدون نگرانی از تموم شدن شارژ یه روز کامل از گوشی استفاده کنید.

مشخصات باتری honor 80

البته اگه انتهای روز با استفاده سنگین از گوشی شارژتون تموم شد، نیاز به نگرانی خاصی نیست و میتونید با استفاده از آداپتور 66 واتی قرار گرفته داخل جعبه (که یکی از نکات مثبت برندهای چینی به حساب میاد)، توی حدود 15 دقیقه با قابلیت فست شارژ نصف شارژ رو پر کنید و با حدود 40 دقیقه صبر کاملا گوشی شارژ بشه که به نسبت گوشی های میان رده دیگه عملکرد خوبی به حساب میاد.

 

بررسی عملکرد دوربین آنر 80

سه تا لنز 160 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی آنر 80 استفاده شده که به نسبت نسخه پرو لنز اولترا واید افت کرده. در بخش دوربین سلفی با حذف شدن لنز پرتره و ضعیف شدن لنز واید اصلی یه مقداری این بخش هم کیفیت خیلی خوب خودش رو از دست داده. عکس های لنز اصلی جزئیات زیادی رو توی عکس ها ثبت میکنه و شارپنس و دینامیک رنج خوبی در عکس ها دیده میشه. به خاطر سنسور با مگاپیکسل بالا با زوم روی عکس ها خیلی دیتیل زیادی از دست نمیره و به سمت آبرنگی شدن نمیرن.

بررسی عملکرد دوربین آنر 80

لنز های فرعی خیلی عملکرد خوبی ندارن و بیشتر برای حفظ ظاهر استفاده شدن. لنز اولترا واید به نسبت لنز اصلی افت کیفیت زیادی داره و ترکیب رنگ ها به هم میریزه. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره.

مشخصات دوربین گوشی آنر 80

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نمیتونه مثل نسخه پرو عکس های با زاویه دید خیلی بزرگ و جزئیات بالا ثبت کنه ولی به نسبت باز کیفیت خوبی داره و میتونه کار رو در بیاره. از قابلیت فیلمبرداری 4k در این لنز خبری نیست و باید به کیفیت 1080 و 30 فریم راضی باشید. لرزشگیر دیجیتالی هم تا حدودی به حذف شدن لرزش های اضافه دست کمک میکنه.

با لنز اصلی میتونید با کیفیت 4k و 30 فریم و با کیفیت 1080 تا 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنید و کیفیت فیلم ها خوبه و میتونید از توی اونها ویدیوهای مناسبی در بیارید. از لرزشگیر اپتیکال خبری نیست اما EIS به کار رفته تا حدودی کمک میکنه که توی حرکت هم بتونید ویدیوهای با لرزش کمی بگیرید.

 

مشخصات سخت افزار و رابط کاربری آنر Honor 80

آنر از تراشه 782G میان رده جدید اسنپدراگون استفاده کرده که میشه گفت عملکرد به نسبت خوبی داره و بیشتر برای استفاده روزمره و مصرف بهینه باتری بهینه شده. به خاطر همین در استفاده معمولی و روزمره و مولتی تسک سبک مشکل خاصی با گوشی پیش نمیاد. اگه بخواید سمت بازی کردن برید، اکثر بازی های با گرافیک معمولی رو به خوبی اجرا میکنه ولی در بازی های سنگین تر یه مقدار کم میاره و برای یه تجربه روون و بدون لگ باید کمی جزئیات گرافیکی رو کم کنید. بهتر طولانی مدت هم بازی نکنید چون گوشی بعد از یه مدت دماش خیلی بالا میره و مقداری داغ میکنه. به لطف پردازنده به روز از تکنولوژی رم LPDDR5 و حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 استفاده شده که باعث میشه مقداری مولتی تسک بهتر از گوشی ها قدیمی تر باشه و بارگذاری بازی ها و برنامه ها سریع تر انجام بگیره. مقدار رم و حافظه در نظر گرفته برای این گوشی 8/12 برای رم و 256/512 برای حافظه ذخیره سازیه که برای یه گوشی میان رده مناسبه و دیگه کم کم باید از حافظه های 128 توی گوشی های میان رده به بالا خداحافظی کنیم.

مشخصات سخت افزار آنر Honor 80

آنر در بخش رابط کاربری خیلی به روز و پیشرو نیست و اندروید 12 و MagicOS 7 یه تجربه کاربری تقریبا به روز رو به شما میدن. البته نوع رابط کاربری برای کاربران قدیمی هواوی تقریبا آشناست و چیزی شبیه به MIUI شیائومی که یه مقداری تمیز تر و سبک تر شده و به خاطر جدا شدن آنر از هواوی دیگه از مشکلات و تحریم های گوگل خبری نیست و بدون مشکل خاصی میتونید از برنامه ها و امکانات گوگل استفاده کنید. البته در مورد پشتیبانی نرم افزاری برندهای چینی خیلی سابقه خوبی ندارند و اگه قصد دارید چندین سال از گوشی استفاده کنید، شاید سر دریافت آپدیت های جدید کمی اذیت بشید.

 

آیا گوشی Honor 80 ارزش خرید دارد؟

طراحی جذاب و خوش دست با اندازه مناسب و یه صفحه نمایش خمیده که هم جزئیات خوبی به نمایش میذاره و هم سریع و روونه و تقریبا چیزی از گوشی های پرچمدار کم نداره. پردازنده میان رده اسنپدراگون هم قدرت پردازشی مناسبی داره و هم تونسته باعث بشه شارژدهی گوشی بهتر بشه، البته برای شارژ مجدد هم نیازی به صبر زیاد نیست و بعد از 40 دقیقه مجدد میتونید باتری رو فول شارژ کنید. بخش دوربین با اینکه از یه لنز 160 مگاپیکسلی استفاده میکنه و جزئیات مناسبی هم توی عکس ها به شما میده ولی در بقیه بخش ها خیلی خفن و جذاب نیست اما در حد و اندازه یه گوشی میان رده عمل میکنه. به خاطر جدا شدن از هواوی از تحریم ها خبری نیست و راحت میتونید از گوشی و امکاناتش استفاده کنید. گوشی Honor 80 فعلا وارد بازار ایران نشده اما با داشتن یه قیمت حدودی 400 دلاری یه سری امکانات مناسب برای یه گوشی میان رده به شما میده که نه خیلی از حد خودش بالاتره و نه خیلی پایین تر و تقریبا نقطه ضعف و مشکل خاصی نداره. به خاطر عرضه و واردات کمتر گوشی های برند آنر و رقابت کمتر در این گوشی ها به احتمال زیاد بعد از وارد شدن داخل کشور نسبت به گزینه های دیگه از برندهای سامسونگ و شیائومی و یا حتی هواوی قیمت بالاتری پیدا میکنه و خیلی با این شرایط توصیه خرید این گوشی منطقی نیست و اگه شما سراغ گزینه های رند لیست قیمت گوشی بازار از شیائومی و سامسونگ برید خیالتون در طولانی مدت راحت تره، اما اگه فن آنر هستید و یا خوشگلی و خوش دست بودن گوشی براتون اهمیت زیادی داره گوشی آنر 80 یه گزینه زیبا با امکانات خوبه که در هیچ بخشی شما رو لنگ نمیذاره.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 12 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 60
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahayd24

امیدواریم مثل نسل قبلیش یعنی آنر ۷۰ عملکرد عالی تو بخش دوربین داشته باشه!!

۰۹ خرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

ایشالا بیاد تو ایران یه دست بگیریمش؛ مخصوصا رنگ آبیش…

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
Alireza-rs

خوبه ممنون

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
I love Mehdi Shajari

وقتی که یه HONOR بخرید متوجه میشید که چقدر فوق العاده اس یه خصوص تو متریال و صفحه نمایش

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

از طراحیش خوشم نیومد 👎🏻

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
Amin9

داش یه سر هم ب گوشی های ریلمی بزن

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
taha1881

فک کنم چیز خوبی باشع

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    Shayan 86

    با سلام به موبوبکس دوست داشتنی ❤️❤️ من طرفدار سرسخت سامسونگ هستم اما به مدت چند وقت از گوشی انر ۸لایت استفاده کردم ومی تونم بگم دریک کلمه عالی بود محصولات انر همیشه با کیفیت هستن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
ALI ZAREI

طراحی خوبی داره

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
A.L.I

دوربیناش خیلی بزرگه

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
godrati

گوشی خوبیه

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
Emran.B1388

چه لنز دوربینه کوچیکی داره😂😂

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
MahdiJamshidian

👌🏻👍🏻

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    Ram401

    کسی که تا بحال آنر دستش نگرفته و کار نکرده و فقط با شیاومی و سامسونگ و … کار کرده، متوجه ارزش، کیفیت و کارایی گوشیهای Honor و احترامی که آنر به کاربران و مشتریانش میگذاره با تولید بهینه و عالی محصولاتش نخواهد بود.

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
MAHDI13

بده طراحیش

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
Ez7

خب

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
Arsalan.CR7

گوشی انر واقعا از همه لحاظ خوبم اما خب به دلیل اینکه یه زمانی gms رو پشتیبانی نمی‌کرد بد جا افتادند

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲