نقد و بررسی مشخصات گوشی Honor 50 lite

طراحی وکیفیت ساخت Honor 50 lite

جنس بدنه Honor 50 lite از پلاستیک ساخته شده اما در نگاه اول احساس میکنید که از شیشه ساخته شده. دور تا دور گوشی هم از پلاستیک ساخته شده. پشت گوشی طراحی خوشگل و باحالی داره که به شکل سه تیکه و تیکه وسط رو با خط های بلند عمودی طراحی کردن، قسمت های کناری صاف و براق هستش که جای اثر انگشت هم روش میمونه. 4 تا لنز دوربین داخل یه قاب دایره ای شکل وسط گوشی قرار گرفته و یه فلش هم بالا سمت چپ دوربین قرار داره و یه لوگوی آنر هم توی قاب پشتی دیده میشه.

بدنه و مشخصات Honor 50 Lite

زیر گوشی درگاه تایپ C و اسپیکر و خشاب سیم کارت قرار داره، هواوی آنر 50 لایت دو تا سیم کارت رو هم زمان پشتیبانی میکنه و جایی برای مموری میکرو SD قرار ندادن یعنی از حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنه. سمت راست دکمه پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار داره، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور کار گذاشته شده. بالای گوشی اسپیکر مکالمه و جک سه و نیم میلیمتری و یه میکروفون قرار داره. سمت راست گوشی هیچ چیزی قرار نداره و خالیه.

جندس بدنه Honor 50 Lite

پنل جلویی گوشی Honor 50 lite یه صفحه نمایشه تخت که حدود 90 درصد از پنل رو به صفحه نمایش اختصاص دادن و این کار این گوشی رو خیلی جذاب و خوشگل کرده. دوربین سلفی قسمت بالا سمت چپ قرار داره و  از یه لنز و یه سنسور تشکیل شده. گوشی آنر 50 لایت گواهی IP خاصی نداره ولی در کل طراحی جذابی داره و از لحاظ طراحی از گوشی های هم رده خودش مثل پوکو x3 پرو شیائومی و ردمی نوت 10 شیائومی چیزی کم نداره. طراحی خوش ساخت و با کیفیت و زیبایی داره.

بررسی نمایشگر Honor 50 lite

آنر 50 لایت از یه صفحه نمایش 6.67 اینچی و 1080×2376 پیکسل ساخته شده. میشه گفت که صفحه نمایش این گوشی بزرگترین ایرادش حساب میشه چون 120 هرتزی نیست و سرعت و کیفیت خوبی نداره و یه صفحه نمایش معمولی از نوع IPS که روشناییش خیلی معمولیه رو به پایینه و جلوی نور آفتاب به سختی قابل دیدنه.

کیفیت نمایشگر Honor 50 Lite

رنگ های صفحه نمایش میشه گفت واقعی و مناسبه و ایراد اساسی نداره اما این گوشی توی بخش صفحه نمایش از رقبای خودش کم میاره چون صفحه نمایش رقیبش ردمی نوت 10 پرو صفحه نمایش AMOLED و 120 هرتزی داره ، پوکو X3 پرو هم صفحه نمایشش 120 هرتزیه. درکل میشه گفت که صفحه نمایش Honor 50 lite هم یه صفحه نمایش خوب و معمولیه.

مشخصات باتری و شارژدهی Honor 50 lite

آنر 50 لایت یه باتری با ظرفیت 4300 میلی آمپر قرار داره. اگه یک ساعت باهاش Call of duty بازی کنید حدود 15 الی 16 درصد شارژش رو مصرف میکنه. تو استفاده معمولی حدود یک روز کامل برای شما شارژ دهی میکنه و باهاش مشکل باتری و شارژ دهی نخواهید داشت. همراه Honor 50 lite یه شارژر فست شارژ 66 واتی قرار داره که توی 10 الی 12 دقیقه 50 درصد باتری رو شارژ میکنه و فول شارژ شدن گوشی حدود 40 الی 50 دقیقه طول میکشه که خیلی عالیه و درکل باتریش بازدهی خوب و راضی کننده ای داره.

شارژر Honor 50 Lite

امنیت Honor 50 lite

برای امنیت گوشی آنر 50 لایت دو روش حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره در نظر گرفته شده. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور سمت راست گوشی قرار داره که عملکرد خوب و سریعی داره. و قابلیت تشخیص چهره دو بعدی هم داره که عملکرد خوبی داره و با رقبای خودش برابری میکنه.

بررسی عملکرد دوربین گوشی Honor 50 lite

سنسور لنز اصلی آنر 50 لایت 64 مگاپیکسل که کیفیت عکاسی خیلی خوبی نداره و خیلی خوب و خفن نیست. اگه شرایط نور مهیا باشه و عکاس خوبی باشید و لرزش دست نداشته باشید می تونید به نسبت عکس های خوبی بگیرید. سنسور لنز اصلی شارپنس معمولی داره و داینامیک رنج خوبی نداره ولی در کل رنگ ها رو به صورت طبیعی نمایش میده و اغراق رنگ توش دیده نمیشه که میشه گفت یه نکته مثبت برای دوربینه.

دوربین Honor 50 Liteگوشی Honor 50 lite همچنین یه سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید داره که شارپنس رو از بین میبره و خیلی تعریفی و خفن نیست. به علاوه یه سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو و یه سنسور دو مگاپیکسلی تشخیص عمق داره که باعث میشه عکس های پرتره نسبتا خوبی بگیره که اونم خیلی تعریفی نیست. میشه گفت شرایط نور محیط برای عکاسی با این گوشی خیلی مهمه.

دوربین سلفی گوشی 50 لایت آنر

دوربین جلوی این گوشی 16 مگاپیکسل هستش که داینامیک رنج خوبی هم نداره ولی در کل در شرایط نوری مناسب میشه باهاش عکس های سلفی خوب و قابل قبولی گرفت.

درکل اگه دوربین گوشی براتون مهمه این گوشی از لحاظ دوربین نمیتونه رضایت بخش باشه و توی این بازه قیمتی از لحاظ دوربین و کیفیت عکاسی با پوکو x3 شیائومی رقابت نزدیکی داره ولی به هیچ وجه قابل مقایسه با ردمی نوت 10 پرو شیائومی نیست.

کیفیت فیلم برداری گوشی آنر 50 لایت

آنر 50 لایت می تونه با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه که توی بازه قیمتی خودش بسیار نا امید کننده هستش و گوشی های توی رنج قیمتی 3 الی 4 تومن هم همین کیفیت فیلم برداری رو دارن.

مشخصات پردازنده گوشی Honor 50 lite

اگه توی اینترنت دنبال مشخصات پردازنده آنر 50 لایت بگردید مشخصات دقیق و کاملی پیدا نمیکنید اما از اونجایی که این گوشی همون Huawei nova 8i هستش پس پردازنده این گوشی هم Snapdragon 662 هستش.

پردازنده Honor 50 Liteپردازنده این گوشی خیلی خفن و حرفه ای نیست و نمی تونید بازی ها رو با بالاترین کیفیت گرافیک بازی کنید ولی گرافیک متوسط و نسبتا خوبی که بهتون میده، روان و بدون لگ و باگه، گوشی خیلی داغ نمیکنه و این یک امتیاز مثبت برای کسایی که با گوشی زیاد بازی میکنن، کارایی گوشی در محیط کاربری یکم کنده که احتمالا بخاطر صفحه نمایش ضعیف 60 هرتزیه و شاید هم بخاطر پردازنده و سینک نبودن سخت افزار و نرم افزاره اما توی بازی کردن ایراد خاصی نداره و در کل رضایت بخشه.

رابط کاربری گوشی Honor 50 lite

رابط کاربری گوشی 50 لایت آنر Android 11 و  Magic UI 4.2 هستش که بالاخره اندروید توی گوشی های آنر داره نسبت به قبل قوی تر میشه. گوشی های جدید آنر گوگل رو پشتیبانی میکنن. در بررسی رقبا از لحاظ سخت افزاری poco x3 pro در رتبه اول ، redmi note 10 pro در رتبه دوم و honor 50 lite در رتبه سوم قرار میگیره.

رابط کاربری Honor 50 Lite

بررسی اسپیکر و کیفیت صدا Honor 50 lite

اسپیکر آنر 50 لایت بلندی صدای معمولی داره ، کیفیت صدا و تفکیک صدای خوبی نداره، قابلیت پخش صدای استریو نداره. در کل اسپیکر این گوشی نسبت به رقبا عملکرد خوبی نداره و خیلی تعریفی نیست.

تست اسپیکر Honor 50 Lite

جمع بندی

با بررسی که تیم موبونیوز روی گوشی Honor 50 lite انجام داد میشه گفت که این گوشی از لحاظ طراحی رضایت بخشه و نمره قابل قبولی میگیره ، از لحاظ کیفیت صفحه نمایش معمولیه و حتی میشه گفت ضعیف عمل کرده ، توی بخش باتری معمولی و نسبتا خوبه ، توی بخش دوربین معمولیه ، توی بخش سخت افزار معمولیه ، توی بخش اسپیکر خوب نیست. این گوشی تازه وارد بازار ایران شده و اگه قصد خریدش رو دارید احتمالا قیمتش تا 6 میلیون تومان پایین میاد.

توی این بازه قیمتی ردمی نوت 10 پرو از لحاظ دوربین کیفیت خوبی داره و پیشنهاد میشه به کسانی که دوربین گوشی براشون اولویت هست، از لحاظ سخت افزاری گوشی پوکو x3 پرو پیشنهاد میشه و اگه دنبال یه گوشی با ظاهر زیبا و بازدهی معمولی و برای دانش آموزان و پدر و مادرتون میگردید گوشی مناسبی هست. در کل گوشی با مشخصات معمولی و پکیج متوسطه و توی این بازه قیمتی نسبت به رقیباش یکم ضعیفتر عمل کرده.

ممنون که تا اینجای کار با ما همراه بودید میتونید به این مقاله امتیاز بدید و اگه سوال یا نظری دارید توی کامنت ها برامون بنویسید.

سوالات متداول
(5 سوال)
چرا آنر 50 لایت رو بخریم؟ مزایای این گوشی چیست؟

اگه براتون سرعت شارژ شدن گوشی و عملکرد باتری، طراحی و خوش دستی اولویت داره، Honor 50 lite انتخاب خوبی میتونه باشه و برای استفاده روزانه دانش آموزان و پدرها و مادرها خیلی مناسبه.

معایب گوشی Honor 50 lite چیست؟ چرا این گوشی را نخریم؟

صفحه نمایش متوسط، اسپیکر ضعیف و پشتیبانی نکردن از رم میکرو اس دی نقاط ضعف آنر 50 لایت نسبت به رقبای هم قیمتشه.

آیا honor 50 lite از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کنه؟

بله، سرویس‌های گوگل به گوشی‌های آنر برگشته و به راحتی می‌تونید بازی و برنامه‌ها رو نصب کنید.

امکان استفاده از کارت حافظه جانبی روی آنر 50 لایت وجود داره؟

آنر 50 لایت دوتا سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کنه و جایی برای قرار دادن میکرو SD نداره و از حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنه.

آیا Honor 50 lite از فست شارژ پشتیبانی می‌کنه؟

بله. Honor 50 lite شارژر 66 واتی داخل جعبه داره که میتونه توی 10-15 دقیقه 50 درصد باتری 4300 میلی آمپری رو شارژ کنه.

خرید گوشی honor 50 lite
نقاط قوت
طراحی جذاب
شارژر 66 واتی
نقاط ضعف
صفحه نمایش IPS
دوربین ضعیف
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۲۷ بهمن, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 292
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

anti.gen

سرعت شارژو 🖒

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
Aria nikzad

اندروید ۱۲ شما براتون اپدیت اورد؟
واسه من نیاورد اگه واسه شما اورد بگید

۱۶ اسفند ۱۴۰۱
Mahayd24

نسبت به مشخصات که بی ارزش
فقط میمونه عمر مفید ک بحسش جداست

۰۵ مهر ۱۴۰۱
Mamad1372

اثرانگشت گوشیمو چه جوری فعال کنم

۲۷ خرداد ۱۴۰۱
Mamad1372

اثر انگشت گوشیم درست بود ولی یهو رفت الانم دیگه نیست

۲۷ خرداد ۱۴۰۱
Arya 12

جالب بود ممنون

۰۷ خرداد ۱۴۰۱
ali_0098

ولی خدایی honor گوشی های سخت جانی تولید میکنه مثل honor 6x یکی از گوشی هایی بود که داشتم واقعا قشنگ کار کرد برام خدایی ازش راضی بودم

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
Seyed ali

به نظرم گوشی خوبی نیست بدنش که پلاستیکیه صفحه نمایشش هم که خوب نیست، دوربین خوبیم که نداره
تو ذوق می زنه

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
X3Pro

با سلام

از نظر من این گوشی در مقایسه با رقبا از نظر طراحی بهتره خیلی شیک و قشنگ متریال خیلی خوبی هم داره پنل صفحه نمایشگر رو خیلی دوست داشتم اما از طراحی ماژول دوربین زیاد خوشم نیامد و سخت افزار معمولی داره زیاد خوب نیست با این قیمت می توانست بهتر باشه اسنپدارگون 662 برای گوشی های اقتصادی است و زیاد خوب نیست
اسپیکر هم چون استریو نیست نسبت به رقبای شیائومی کم میاره 🔋 ظرفیت پایین اما به دلیل آداپتور 63 وات خیلی سریع شارژ می شود
امتیاز من 7از 10
دوربین هم قابل قبوله
متشکر از بررسی این گوشی

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
Farhad khadem

سلام من حدودا یک ماه پیش ردمی نوت 11 خریدم و راضیم نکرد و فروختم هانر 50 لایت گرفت.نوت11 خدایی هم ارزون تر بود و هم پردازنده توی اجرای بازی کمی قوی تر بود هم صفحه نمایش 90 هرتزی داشت و کمی دوربین اصلی با کیفیت تر بود.اما مشکلاتی داشت که آزار دهنده بود و نمایندگی شیاهومی گردن نگرفت.باگ و لگ زیاد داشت.اینترنت چند دقیقه یکبار قطع میشد.این گوشی روی کاغذ ضعیف تره و قیمتش هم کمی بالاتره ولی به نظرم حس بهتری منتقل میکنه.اصلا باگ و لگ نداره و به نظرم با کیفیت تره.میتونستم پوکو ایکس تری جی تی بخرم که خیلی قدرتمند تر از اینه ولی به شیاهومی اعتماد نکردم.ببخشید طولانی شد.

۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    Farhad khadem

    اگه بخوام یه مثال بزنم مثلا توی ماشینهای هم قیمت MVM ایکس 22 و رنو ساندرو توی یک رنج قیمتن. MVM آپشن های زیادی داره ولی ساندرو هیچی نداره ولی ساندرو انتخاب منه. برای من این گوشی بین هم قیمت های شیاهومی هم اینجوری بود. از کیفیت کلی واقعا راضی ام.

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    X3Pro

    انر نه هانر

    ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      mohamadhadi1401

      انردرسته نه هانر

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
Hossein mbk

اینکه از حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنه هم واقعا رو مخ 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

۱۲ فروردین ۱۴۰۱
Hossein mbk

کیفیت فیلم برداریش واقعا رصایت بخش نیس🤦‍♂️

۱۲ فروردین ۱۴۰۱
Hossein mbk

اسپیکر هاش واقعا خیلی کیفیت پایینی دارن نسبت به رقبا

۱۲ فروردین ۱۴۰۱
Hossein mbk

اونایی ک خریدن خیلی راضی بودن، بنظرم میتونه انتخاب خوبی باش

۱۲ فروردین ۱۴۰۱
Hossein mbk

کاش بجا صفحه نمایش ips، امولد استفاده میکرد

۱۲ فروردین ۱۴۰۱
    mohamadhadi1401

    خبمعلومه که شرکت به فکره مشستری هاشه حالا میگی چرا؟بزار بهت بگم چون اگه lcd بیفته از دستت بشکنه 700 تومن بیشتر هزینه روی دستت نمیزاره یا شاید فوق فوقش 1 تومن اما اگه امولد بشکنه بالای دو میلیون روی دستت هزینه میزاره تازه کیفیت هاشون و تراکم پیکسلی شون هم تقریبا یکیه.من خودم تعمیر کار موبایلم و از این قضیه ها کاملا با خبرم .از لحاظ تعمیراتی آنر بهترین گوشیه و توی این شکی نیست.اگه گوشی میخوای که هم سگ جون باشه هم خوشگل باشه و هم نسبت به بقیه گوشی ها ارزان تر و قوی تر قطعا آنر بهترین گزینه و انتخابه.شک نکن.

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      Esmaeil 1387

      ایول

      ۰۶ مهر ۱۴۰۱
Aliamir15

سلام. من این گوشیو خریدم و خیلی راضیم از نظر دوربین، پردازنده، شارژ، صفحه نمایش و بدنه.

۰۶ فروردین ۱۴۰۱
a.f.008

به نظر من دوربینش خوبه ولی نسبت به رقباش ضعیفه
و a32 رو میخوره

۱۲ اسفند ۱۴۰۰
mms2099

ردمی نوت 10 همچنان یکه تازه ولی آنرا از لحاظ تجربه مورد اعتماد تره

۰۷ اسفند ۱۴۰۰
Amin kamali

نه خیلی بد نه خیلی خوب😃

۰۶ اسفند ۱۴۰۰
ABEDI.HASAN

اسپیکر هم معمولیه

۰۵ اسفند ۱۴۰۰
    Farhad khadem

    سلام من واقعا از این گوشی راضی ام. یک ماه قبل نوت 11 خریدم ولی به جز دوربین واقعا یه سر و گردن هانر بالاتره. درسته روی کاغذ شیاهومی بهتره ولی موقع استفاده کردن متوجه میشید

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    Farhad khadem

    سلام من واقعا از این گوشی راضی ام. یک ماه قبل نوت 11 خریدم ولی به جز دوربین واقعا یه سر و گردن هانر بالاتره. درسته روی کاغذ شیاهومی بهتره ولی موقع استفاده کردن متوجه میشید

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱