نقد و بررسی مشخصات گوشی HONOR 20

بررسی گوشی آنر 20

سلام!همونطور که میدونید هواوی معروفه به تولید گوشی های اقتصادی با مشخصات میان رده البته چند سالی میشه که بازار گوشی های اقتصادی ایران رو از دست داده و بازی رو به یکی دیگه از برند های چینی یعنی شیائومی باخته. برند هواوی مثل تمام کمپانی ها محصولات خودش رو توی سری های مختلف عرضه میکنه. سری HONOR یکی از موفق ترین سری های تولید شده توسط برند هواویه که ویژگی اصلی گوشی های این سری کیفیت ساخت خوب اونهاست. HONOR 20 گوشی که اصالت سری هانر رو حفظ کرده و تقریبا توی دسته گوشی های اقتصادی هواوی قرار میگیره. توی بازار ایران این گوشی 5 تا 6 میلیون تومان قیمت داره، نکته جالب ماجرا اینجاست که مشخصات فنی این گوشی خیلی  شبیه NOVA 5T یکی دیگه از گوشی های هواویه. بریم سراغ اصل مطلب یعنی بررسی و تجربه کار کردن با HONOR 20!

طراحی و کیفیت ساخت HONOR 20

گوشی های سری HONOR توی بخش طراحی، به کاربر این حس رو میدن که با گوشی میان کار میکنن. HONOR 20 تمام شیشه ای و فریم میانی اون از جنس آلومنیومه. همونطور که انتظار میره کیفیت ساخت به شدت خوبی داره و توی نگاه اول فکر میکنید با یکی از گوشی های میان رده یا حتی نزدیک به پرچمدار روبرو هستید. قاب پشتی همونطور که گفتم شیشه ای و هواوی برای دوربین ها از قاب بیضی شکل استفاده کرده. فریم دوربین ها اون بالا سمت چپ قرار دارن، توی این فریم 3 تا دوربین به همراه فلش دوربین به صورت خطی و زیر هم وجود دارن. سنسور تشخیص عمق میدان اومده بیرون از فریم دوربین ها و سمت راستشون برای خودش نشسته و صفا میکنه. توی قاب پشتی به جز لوگو HONOR که پایین قاب پشتی قرار داره خبری از چیز خاصی نیست.طراحی قاب پشتی HONOR 20روی لبه پایینی گوشی درگاه شارژ (Type-C)، اسپیکر و میکروفون مکالمه وجود دارن و خبری از جک هندزفری نیست! لبه سمت راست دکمه پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده به همراه دکمه های کنترل صدا قرار دارن. لبه سمت چپ هم فقط جای خشاب سیم کارته، خشابی که قابلیت استفاده از دو تا سیم کارت رو به صورت همزمان داره. بالای گوشی هم سنسور مادون قرمز (IR Blaster) و میکروفون قرار داره.طراحی سمت راست HONOR 20طراحی زیر HONOR 20طراحی سمتچپ HONOR 20طراحی بالای HONOR 20پنل جلویی HONOR 20 رو نمایشگر کاملا تخت پوشش داده که تقریبا 84 درصد از پنل جلویی مربوط به نمایشگره. دوربین سلفی اون گوشه ی بالا سمت چپ توی پانچ هول نسبتا بزرگ قرار داره. اسپیکر مکالمه هم بالای پنل جلویی جا خوش کرده و کنار این اسپیکر، LED وجود داره که برای نمایش اعلان های مختلفه.در مورد طراحی این گوشی باید بگم عالیه! هواوی از بهترین متریال برای ساخت این گوشی استفاده کرده و کاملا تونسته به کاربر حس یه گوشی میان رده و یا حتی پرچمدار رو القا کنه. از نکات مثبت طراحی میشه به بیرون زدگی دوربین ها که خیلی بیرون زده نیست، خوش دست بودن و وزن کم این گوشی اشاره کنم. نکته منفی در مورد طراحی حاشیه نسبتا زیاد نمایشگر اونه که میتونست کمتر باشه و مشکل تمام گوشی های امروزی یعنی جای اثر انگشت که این گوشی هم بخاطر شیشه ای بودن قاب پشت اثر انگشت رو به شدت جذب میکنه اما اگر از اون دسته آدمایی هستید که بدون قاب از گوشی استفاده میکنید، رنگ سفید ایسلندی HONOR 20 بهترین انتخاب برای شماست چون اثر انگشت زیاد روش معلومه نمیشه.

نمایشگر HONOR 20

توی این بخش هم هواوی به اصول سری HONOR پایبند بوده و از نمایشگر IPS LCD استفاده کرده. نمایشگری با اندازه 6.26 اینچی که رزولوشن 1080 در 2340 باعث شده اندازه تصویر 19.5:9 داشته باشه. نمایشگر این گوشی با توجه به قیمتی که داره کاملا معمولیه و اتفاق عجیب و غریبی توی بخش نمایشگر نیفتاده اما این باعث نشده که HONOR 20 از بقیه رقبا توی این بخش چیزی کم داشته باشه. کیفیت این نمایشگر کاملا قابل قبول و مطلوبه. رنگ ها با توجه به نمایشگر طبیعیه و روشنایی خوبی داره اما اگر صفحه نمایش برای شما اهمیت داره میتونید برید سراغ رقبای این گوشی از برند سامسونگ.نمایشگر HONOR 20در کل هواوی برای بخش نمایشگر کار خاصی رو انجام نداده البته نمیشه از کیفیت مطلوب و قابل قبول این نمایشگر غافل باشیم. کنتراست، روشنایی و کیفیت نمایشگر این گوشی قابل قبوله و قطعا شما با این نمایشگر به مشکل بر نمیخورید، مگر اینکه قبل از این گوشی تجربه کار کردن با نمایشگر های OLED یا SUPER AMOLED رو داشته باشید. این نمایشگر بهترین نمایشگر این بازه قیمتی نیست اما بدترینش هم نیست.قبل از اینکه بریم سراغ بخش بعدی در مورد نمایشگر این گوشی باید بگم که اگر از رنگ های نمایش داده شده رضایت نداشتید میتونید برید داخل تنظیمات و متناسب با نیاز سلیقه خودت رنگ ها رو تنظیم کنید. در مورد دوربین سلفی که روی این نمایشگر قرار داره باید بگم درسته که اندازه نسبتا بزرگی داره اما اذیت کننده نیست و بهتر از ناچ های بدقواره یا ناچ قطره ایه، حاشیه این نمایشگر هم نسبتا زیاده که واقعا دلیلی براش پیدا نکردم. هواوی میتونست حاشیه ها رو کمتر کنه اما انگار تمرکزی روی بخش نمایشگر نداشته.

باتری و شارژدهی HONOR 20

ظرفیت باتری 3750 میلی آمپر ساعتی شاید توی ذهن شما ظرفیت پایینی باشه اما باتری HONOR 20 نسبت به رقبای خودش چیزی کم نداره و بازی رو به رقبای خودش نباخته. هواوی با استفاده باتری لیتیوم پلیمری و همچنین بهینه کردن گوشی تونسته مدت شارژدهی این گوشی رو توی استفاده های معمولی به یک روز کامل برسونه که این مدت شارژدهی قابل قبوله اما توی استفاده های سنگین مثل بازی کردن، فیلم دیدن و یا حتی استفاده از نرم افزار های ادیت عکس و فیلم عملکرد آنچنان خوبی نداره .هواوی برای شارژ کردن این باتری، داخل جعبه آداپتور 22.5W قرار داده. از توان خروجی آداپتور معلوم میشه که این گوشی از قابلیت شارژ سریع بهره میبره و این میزان توان خروجی باعث شده HONOR 20 نسبت به رقبای خودش جایگاه بهتری داشته باشه. شارژ شدن کامل باتری با این آداپتور حدود 115 دقیقه زمان میبره اما اگر نیازی به شارژ شدن کامل باتری ندارید میتونید توی مدت زمان تقریبا 30 دقیقه این باتری رو تا 60 درصد شارژ کنید.در مجموع باید بگم که ظرفیت باتری این گوشی نسبت به رقبا کمتره اما این کمبود ظرفیت باعث نشده که تاثیر زیادی توی مدت زمان شارژ دهی داشته باشه و تقریبا با رقبای خودش توی این بازه قیمتی عملکرد مشابهی داره. نکته مثبت توی بخش باتری، آداپتور 22.5 وات داخل جعبه این گوشیه که نسبت به رقبای خودش عملکرد بهتری داره و توی مدت زمان کمتری گوشی رو به شارژ کامل میرسونه.

امنیت HONOR 20

همونطور که توی بخش طراحی اشاره کردم، هواوی برای HONOR 20 از حسگر اثر انگشت خازنی استفاده کرده و اون رو با دکمه پاور ادغام کرده. قبلا در مورد انواع حسگر های اثر انگشت توضیح دادم که میتونید به اون مطلب مراجعه کنید تا تفاوت ها و مزیت های حسگر اثر انگشت خازنی رو با حسگر های زیر صفحه نمایش مطالعه کنید. هواوی برای بخش امنیت گل کاشته! سرعت حسگر اثر انگشت این گوشی بی نظیره، بی نظیر! این حسگر به جرات میتونه بهترین حسگر اثر انگشت خازنی باشه، برای باز کردن کافیه فقط انگشتتون رو از کنارش رد کنید.امنیت HONOR 20جای مناسب این حسگر عملکرد این حسگر رو بهتر کرده. خداروشکر دیگه از حسگر های پشت گوشی خبری نیست و کمپانی ها دارن متوجه میشن پشت گوشی اصلا جای خوبی برای حسگر اثر انگشت نیست. چون اگر گوشیتون روی میز یا هر سطح صاف دیگه ای باشه برای باز کردن حتما باید گوشی رو بردارید و بعد بازش کنید اما حسگر های کنار گوشی یا زیر نمایشگر جای بهتری دارن و کاربردی تر از حسگرهای پشت گوشین. این گوشی برای بخش امنیت از سیستم تشخیص چهره هم استفاده میکنه که این نوع سیستم تشخیص چهره امنیت بالایی ندارن چون به صورت دو بعدی عمل میکنن و بخاطر این که از دوربین سلفی برای این کار استفاده میکنند احتمالا توی نور کم دچار اختلا بشن یا حتی اگر صورت شما توی زاویه خاصی باشه نتونن چهره رو تشخیص بدن و شما رو دچار مشکل کنن. در نتیجه کلا روی سیستم تشخیص چهره دو بعدی حساب باز نکنید.

دوربین HONOR 20

خانواده دوربین این گوشی از 4 عضو تشکیل شده. سنسور اصلی 48 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 126 مگاپیکسل، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل. هواوی برای بخش دوربین هم چیزی کم نذاشته و این گوشی نسبت به رقبای خودش حرف هایی برای گفتن داره.فریم دوربین HONOR 20

  • سنسور اصلی:

عکس های سنسور اصلی به صورت پیش فرض با کیفیت 12 مگاپیکسلی ثبت میشن که اگر بخواید از تمام ظرفیت سنسور اصلی استفاده کنید باید به بخش تنظیمات دوربین گوشی برید و روی حالت 48 مگاپیکسلی عکاسی کنید. عکس های ثبت شده با کیفیت پیش فرض یعنی همون 12 مگاپیکسل واقعا خوبه. همه چیز عکس ها قابل قبول و مطلوبه. اما اگر بخواید از حالت 48 مگاپیکسلی استفاده کنید باید شرایط نوری مناسب رو فراهم کنید تا جزئیات دقیق تر ثبت بشه. البته برای ثبت عکس توی این حالت باید 4 ثانیه صبر کنید تا عکس ثبت بشه چون برای گرفتن عکس با این حالت باید 4 تا عکس 12 مگاپیکسلی گرفته بشه و کنار هم قرار بگیرن تا عکسی با کیفیت 48 مگاپیکسل ثبت بشه.

عکس سنسور اصلی HONOR 20
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

عکاسی توی شب بدون اعمال کردن حالت عکاسی در شب زیاد تعریفی نیست و عکس ها نویز به شدت زیادی دارن و نور عکس ها خیلی پایینه اما به محض اینکه حالت عکاسی در شب رو فعال میکنید، ورق برمیگرده و اکسپوژر عکس ها بالا میره، نور تصویر به صورت قابل توجهی افزایش پیدا میکنه اما نویز تصویر زیاد فرقی نمیکنه. عملکرد عکاسی در شب نسبت به بقیه رقبا قابل قبول و معمولیه.

  • سنسور اولترا واید:

عملکرد سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید به خوبی سنسور اصلی نیست. عکس های ثبت شده داینامیک رنج پایینی دارن و امکان داره توی بعضی از عکس ها کناره های عکس دچار تغییر فرم بشه اما عکس های سنسور اولترا واید وضوح و جزئیات رو به خوبی ثبت میکنن و همچنین عکس ها نو مناسب و قابل قبولی دارن. اگر بتونید شرایط نوری مناسبی رو فراهم کنید میتونید عکس های اولترا واید خیلی خوبی رو ثبت کنید. 

نمونه عکس اولترا واید HONOR 20
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور ماکرو:

همیشه گفتم سنسور ماکرو جنبه تفریح و سرگرمی داره مگر اینکه خلافش ثابت بشه. HONOR 20 تونسته خلافش رو ثابت کنه. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو عکس های جذابی رو ثبت میکنن. عکس های ثبت شده با سنسور ماکرو جزئیات رو به خوبی ثبت میکنه و با توجه به سنسور 2 مگاپیکسلی هیچ چیزی از رقبای خودش کم نداره. فوکوس سنسور ماکرو قابل قبوله. این بهترین سنسور ماکرو نیست اما چیزی از بهترین سنسور ماکرو کم نداره و یکی از سنسور های ماکرو هست که این نوید رو به ما میده که در آینده سنسور های ماکرو عملکرد بهتری داشته باشن.

  • سنسور تشخیص عمق :

عکاسی توی حالت پرتره یکی از نقاط قوت این گوشی هستش. عکس های پرتره با کمک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق به شدت قابل قبول و مطلوب ثبت میشن. توی این حالت سوژه به خوبی از بکگراند جدا میشه و بکگراند تصویر به خوبی و کاملا واقعی تار میشه. جزئیات سوژه اصلی رو به خوبی ثبت میکنه. نسبت به رقبا توی این بازه قیمت لقب بهترین عکس های پرتره رو به خودش اختصاص میده. اگر زیاد اهل سلفی گرفتن هستید HONOR 20 میتونه بهترین انتخاب برای شما باشه.

عکس حالت پرتره HONOR 20
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم بر ثانیه رو پشتیبانی میکنه که تصاویر ضبط شده جزئیات و نور به شدت خوبی دارن. سرعت تغییر فوکوس و لرزشگیر هم قابل قبول و راضی کنندس. اگر اهل خاطره بازی و فیلم گرفتن هستید HONOR 20 میتونه یکی از انتخاب های شما باشه. عملکرد فیلمبرداری این گوشی در مقایسه با رقبای هم قیمت خودش چیزی کم نداره و میتونه با تمام رقباش رقابت کنه و حرفی برای گفتن داره. توی این بازه قیمتی همچین عملکرد فیلمبرداری واقعا نکته ای مثبتی هستش که HONOR 20 این نکته مثبت رو داره و شما از گرفتن و دیدن فیلم ها توی این گوشی لذت خواهید برد.

  • دوربین سلفی:

32 مگاپیکسل دوربین سلفی؟؟؟ همین باعث شده عکس های سلفی ثبت شده با این گوشی واقعا جذاب و عالی باشه. جزئیات چهره رو به خوبی ثبت میکنه و عکس ها نور کاملا مناسبی رو دارن اما حواستون باشه از حالت روتوش خودکار استفاده نکنید چون خیلی غیر طبیعی چهره رو روتوش میکنه و عکس ها به سمت کارتونی شدن میره. عکس های سلفی تو حالت پرتره هم کیفیت قابل قبولی دارن و سوژه به خوبی از بکگراند تشخیص داده میشه.

عکس سلفی HONOR 20
برای دیدن سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

در کل باید بگم که دوربین HONOR 20 بزرگترین و بهترین نقطه قوتشه که هیچی از رقبای خودش کم نداره. رقابت بخش دوربین توی این بازه قیمتی خیلی نزدیکه و نمیشه گفت کدوم بهترین دوربین رو داره. اما همونطور که میدونید عکاسی و فیلم برداری علاوه بر مشخصات فنی گوشی به شرایط دیگه ای هم بستگی داره. به تمام این توضیحات باید بگم این گوشی دوربین خوبی داره و معلومه که هواوی برای بخش دوربین این گوشی زمان گذاشته و بهترینه خودش رو توی این بازه قیمتی روونه بازار کرده. در نتیجه این گوشی برای بخش دوربین نمره قابل قبولی رو میگیره و قطعا شما رو راضی میکنه و شاید توی این قیمت شما رو شگفت زده بکنه.

پردازنده و سخت افزار HONOR 20

هواوی چند وقتیه که برای پردازنده گوشی های اقتصادی و حتی میان رده خودش از پردازنده اختصاصی خودش یعنی کایرین استفاده میکنه. HONOR 20 از پردازنده کایرین 970 (Kirin 970) استفاده میکنه. این گوشی با 3 نسخه سخت افزاری راهی بازار شده، 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 8 گیگابایت رم که به احتمال زیاد فقط نسخه 6 گیگابایت رم اون وارد بازار ایران میشه.عملکرد پردازشی HONOR 20با توجه به مشخصات فنی پردازنده توقع داریم که عملکرد بدون نقص و رضایت بخشی داشته باشه که متاسفانه اینطور نیست! این گوشی توی اجرای بازی های سنگین مثل Call Of Duty یا آسفالت هیچ مشکلی نداره و به خوبی این بازی های سنگین رو اجرا میکنه اما وقتی دارید توی فضای تنظیمات و محیط رابط کاربری کار میکنید این گوشی دچار لگ و اختلال میشه. مگه داریم؟؟؟ کارای سنگین رو خوب انجام بده اما کارای روزمره و معمولی رو لگ داشته باشه؟ به احتمال زیاد این مشکل با آپدیت های نرم افزاری رفع بشه اما تجربه من از کار کردن با این گوشی اینجوری بود.داغ کردن این گوشی موقع بازی کردن کاملا طبیعیه که بعد از تقریبا 30 دقیقه این گوشی داغ میکنه اما نه اونقدری که اذیت کننده باشه. عملکرد پردازشی این گوشی نسبت به رقبای هم قیمت خودش کاملا قابل قبوله و رقابت خیلی نزدیک باهم دارن. به همین دلیل نمیشه بین این گوشی و رقباش فرق چندانی گذاشت. 

نرم افزار و رابط کاربری HONOR 20

این گوشی برای سیستم عامل خودش از اندروید 9 استفاده میکنه اما خبر خوب اینه که اندروید 10 رو میگیره. با استفاده از رابط کاربری اختصاصی هواوی هانر یعنی Magic UI 3 بخش نرم افزاری خودش رو بهینه کرده. این رابط کاربری به شما قابلیت شخصی سازی فضای اندروید رو میده و کاربرها تجربه کاربری خوبی رو با این رابط کاربری دارن. اما بخش رابط کاربری کاملا بستگی به سلیقه شما داره و برمیگرده به تجربه کاربریتون با رابط کاربری های مختلف.رابط کاربری HONOR 20در مورد بخش نرم افزار این گوشی بعضی از مردم نگران تحریم هواوی توسط گوگل هستن. اما باید بگم که تحریم گوگل رو گوشی هایی تاثیر داره که بعد از تحریم تولید میشن در نتیجه  HONOR 20 جز لیست تحریم قرار نمیگیره و شما هیچ نگرانی در مورد خدمات گوگل نداشته باشید. تمام خدمات گوگل روی این گوشی قابل دسترسه و هیچ فرقی با رقبای خودش توی این بازه قیمتی نداره.

اسپیکر HONOR 20

این گوشی مثل تمام گوشی ها توی این بازه قیمتی برای بخش صدا فقط از اسپیکر موجود روی لبه پایینی خودش استفاده میکنه. صدا به صورت مونو پخش میشه و خبری از صدای استریو توی این گوشی نیست. اگر دنبال صدای استریو هستید توی این بازه قیمتی و حتی بین رقبای HONOR 20 صدای استریو پیدا نمیکنید.کیفیت پخش صدا واقعا قابل قبول و آزار دهنده نیست اما صدای پخش شده از این گوشی بلندی خوبی نداره. اگر عادت به فیلم دیدن یا موسیقی گوشی دادن با صدای بلند دارید این گوشی به درد شما نمیخوره. همونطور که گفتم کیفیت صدای این اسپیکر قابل قبوله و تفکیک صدا به خوبی صورت گرفته و میتونید به راحتی صداهای مختلف رو موقع پخش از همدیگه تشخیص بدید. در مجموع در اسپیکر این گوشی باید بگم که نسبت به رقبای خودش زیاد تعریفی نیست. البته امروزه کسی بدون هندزفری موزیک گوش نمیده یا فیلم نمیبینه پس میشه از این نقطه ضعف اسپیکر چشم پوشی کرد.

جمع بندی

برای جمع بندی این گوشی باید دوباره اشاره کنم که این گوشی توی بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومان قرار داره و جز گوشی های اقتصادی محسوب میشه. توی این بازه قیمتی رقبای از برند های دیگه هم داره که باید بگم این گوشی توی بخش طراحی نمره به شدت قابل قبول و بالایی میگیره چون هواوی توی این بخش چیزی کم نذاشته و از جنس شیشه برای قاب پشتی استفاده کرده که نقطه قوت این گوشیه. برای بخش نمایشگر نسبت به رقبای خودش از برند سامسونگ ضعیف تره چون گوشی های سامسونگ از نمایشگر سوپر امولد استفاده میکنه و این مدل نمایشگر ها تصویر بهتری نسبت به نمایشگر های IPS دارن. توی بخش باتری ظرفیت کمتری نسبت به رقبا داره اما به دلیل آداپتور 22.5W سرعت شارژ بالاتری داره که این هم یکی دیگه مزیت های این گوشی نسبت رقباشه. حسگر اثر انگشت این گوشی سریع ترین حسگر اثر انگشت توی این بازه قیمتی هست که این واقعا عالیه. توی بخش دوربین تمام گوشی های این بازه قیمتی عملکردی شبیه بهم دارن که انتخاب کردن بهترین گوشی توی این بازه قیمتی کار سختیه و بستگی به نیاز شما داره. توی بخش سخت افزار هم انتخاب سخته اما شاید طرفدار های اسنپدراگون این گوشی رو انتخاب نکنن و ترجیح بدن پردازنده گوشی اسنپدراگون باشه. توی بخش اسپیکر هم تمام رقبا عملکرد شبیه بهم دارن.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 19
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Arsalan.CR7

انر گوشی های باحالی تولید می‌کنه
واقعا گوشی های خوشدست و خوبی تولید میکنه

۲۵ اسفند ۱۴۰۱
abasi6658

برای خرید هر وسیله ایی اولین چیزیه که حس خوبی به خریدار میده کیفیت ساخت مطلوبه فاکتوری که آنر به خوبی رعایت میکنه

۱۹ آبان ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

بد نیست 🖖🏻

۰۲ اسفند ۱۴۰۰
godrati

Goood☺☺

۳۰ دی ۱۴۰۰
godrati

Goood

۳۰ دی ۱۴۰۰
godrati

Nice

۳۰ دی ۱۴۰۰
godrati

گوشیه خوبی هس

۳۰ دی ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۲۶ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

👌👌👌

۲۵ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

🤎💜

۱۹ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

عالیه ❤️

۱۹ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

خوبه 💝

۱۹ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۲۳ آبان ۱۴۰۰
mohammad_SD

تشکر ولی گوشی آشغاله برید سراغ برند معتبر مثل اپل شیائومی سامسونگ

۱۴ آبان ۱۴۰۰
Y04xnt7

با حسگر زیر نمایشگر راحتم تا بغل گوشی

۰۶ آبان ۱۴۰۰
AmirReza.mp

برندش برای من جذاب نیس

۰۴ آبان ۱۴۰۰
alireza.h

یکی از باکیفیت ترین برندهای چین

۰۲ آبان ۱۴۰۰
mohammed 1383

بدک نیست در کل

۲۵ تیر ۱۴۰۰
Sinarahbar

آنر یه رقیب سر سخت برای هواوی.

۱۷ تیر ۱۴۰۰