بررسی ساعت هوشمند Infinite GNSW05 گرین لاین

اگه قصد خرید یه ساعت هوشمند تو حدود قیمتی یک و نیم میلیون تومن رو دارید که امکانات خوبی هم بهتون بده، یه ساعت هوشمند از برند Green Lion اینجاست! یکی از جدیدترین محصولات این برند که میخوایم بریم سراغ بررسی امکانات و قابلیت هایی که داره و ببینیم متناسب با قیمتش ارزش خرید داره یا نه. تو کامنت ها بنویسید که شما اصلا از ساعت هوشمند استفاده میکنید یا نه؟ با بررسی ساعت هوشمند Infinite GNSW05 گرین لاین همراه موبونیوز باشید

 

بررسی طراحی ساعت هوشمند گرین لاین Infinite GNSW05

بریم سراغ بررسی بخش طراحی جایی که یه ساعت آلومینیومی میبینیم که واقعا کیفیت ساخت فوق العاده خوبی داره. از نظر متریال و جنسی که به کار رفته، از نظر Shape و طراحی واقعا نمیشه بهش ایراد جدی گرفت به جز یه چیزی که حالا جلوتر بهتون میگم. دور تا دور یه آلومینیوم با کیفیت و خوب استفاده شده، قسمت پشتش اما سرامیک شیشه ای طوره که به احتمال زیاد پلاستیکه ولی یه حس شیشه و سرامیک مانند بهتون میده. سنسورها این پشت قرار گرفتن و اون بالا هم یه جا واسه شارژ ساعت قرار گرفته که اون دانگل شارژ بهش میخوره. دو تا دکمه داره سمت راست که دکمه ها با اینکه حالت چرخشی دارن، نمی چرخن یعنی چرخیدنشون خیلی فایده ای نداره ولی دکمه هایی که به کار رفته واقعا با کیفیته. این سمتش هم یه دونه اسپیکر هست که میتونید باهاش مکالمه رو راحت انجام بدید که جلوتر بیشتر در موردش میگیم. روی خود ساعت یه دونه بند سیلیکونی مشکی قرار گرفته و توی چند تا رنگ دیگه هم موجوده و میتونید از رنگ های دیگه هم استفاده کنید. شما میتونید این بند رو با بندهای ساعت هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی واچ ها هم عوض کنید و از تنوع بالای بندهای این ساعت ها هم استفاده کنید.

گواهی IP68 داره که میتونید ببریدش زیر آب با خودتون. باهاش شنا کنید یا دوش بگیرید. یه ساعت هوشمند برای اینکه قابلیت های ورزشی رو ساپورت کنه گواهی IP داشتن براش خیلی مهمه که این ساعت با استفاده از این گواهی میتونه کار رو براتون در بیاره. در مجموع از نظر طراحی واقعا میشه گفتش که خفنه. برسیم به همون یه دونه ایراده که بهتون گفتم. ایرادش اینه )که البته توی این بازه قیمتی خیلی سخت گیرانه است این ایراد)، ولی حاشیه های دور نمایشگرش یه مقدار زیاده اما چون خود نمایشگر مشکی رنگه اگر بتونید از اون واچ فیس هایی استفاده کنید که بک گراند مشکی دارند اون حاشیه زیاد نمایشگر خیلی زیاد به چشمتون نمیاد.

 

بررسی حسگر ها و سنسور های ساعت گرین لاین Infinite GNSW05

بخش بعدی که میریم سراغش قابلیت ها و سنسورهایی هستش که شما میتونید ازش استفاده کنید برای اندازه گیری و ترک کردن فعالیت ها و پایش سلامتیتون. ساعت گرین لاین Infinite GNSW05 ضربان قلب رو میتونه اندازه گیری کنه. شما میتونید SPO2 یا میزان اکسیژن خون خودتون رو باهاش اندازه گیری کنید. پایش خواب داره که واقعا کاربردیه. از طرفی حدود 17 18 تا ورک اوت مختلف داره که میتونید باهاش ورزش های مختلف رو انجام بدید و اندازه گیری کنید. از دویدن، شنا کردن، تنیس و اینها گرفته تا دوچرخه سواری، صخره نوردی و اینها. از نظر سنسور ها یه ساعته تکمیل و کامل به حساب میاد.

وصل شدنش به گوشی از طریق برنامه WearFit Pro (که هم نسخه اندروید داره هم نسخه iOS) اتفاق میفته که وقتی این برنامه رو نصب کنید خیلی راحت به گوشی متصل میشه و شما میتونید تمام اطلاعات و دیتایی که با ساعتتون اندازه گیری شده رو روی گوشیتون ببینید. این برنامه رایگانه ولی یه ایرادی میشه بهش گرفت و اونم اینه که یه مقدار تبلیغات زیاد داره ولی خب اون تبلیغات رو ازش بگذریم، اپلیکیشن پر باریه، یعنی کار رو براتون راحت در میاره. پس اگه میخواید ساعت هوشمند بخرید و قصد ورزش کردن و ترک کردن خواب، سطح اکسیژن خون و سلامتی خودتون رو دارید و از طرفی ورک اوت های مختلف هم میخواید داشته باشه این اپلیکیشن به همراه این ساعت با سنسورهای مختلفش میتونه کار رو براتون در بیاره.

ورژن بلوتوثی که توی ساعت گرین لاین اینفینیت به کار رفته شده نسخه 5.2 و میکروفون و اسپیکری که داره قابلیت مکالمه رو به شما میده. مثلا پشت موتور اگه باشید گوشی زنگ بخوره میتونید از روی ساعتتون خیلی راحت جواب تماس رو بدید بدون اینکه گوشی رو از جیب یا کیفتون در بیارید یا اگه یه دونه ایرپاد یا هندزفری بلوتوثی داشته باشید روی ساعتتون میتونید تمام تماس هاتون رو هندل کنید و با یه حرکت جواب بدید. حواستون باشه ساعت سیم کارت نمیخوره و تماس های گوشی رو میتونید رو ساعت جواب بدید! از طرفی نوتیف ها و اعلان های دریافتی رو هم به درستی پشتیبانی میکنه. تمام نوتیف هایی که به گوشیتون میاد رو روی ساعتتون میتونید ببینیدش. خوبیش اینه که زبان فارسی رو هم پشتیبانی میکنه و اگر فارسی نوتیف یا پیام بیاد میتونید متن رو بخونید ولی اگر ایموجی داشته باشه ایموجی رو بهتون نشون نمیده. خیلی از ساعت ها هستن که ایموجی رو به شما نشون نمیدن ولی این که زبان فارسی رو پشتیبانی میکنه یه برگ برنده اس به نسبت ساعت های شیائومی و ساعت های هواوی که بعضی هاشون یا بهتره بگم خیلی هاشون زبون فارسی رو پشتیبانی نمیکنن.

 

بررسی باتری ساعت هوشمند گرین لاین Infinite GNSW05

بخش بعدی که واسه ساعت های هوشمند خیلی اهمیت زیادی داره بخش باتریه این ساعت طبق ادعای کمپانی سازنده، ساعت هوشمند گرین لاین Infinite GNSW05 تا 10 روز میتونه به شما شارژدهی بده. اگر که این ادعاش مثله ادعای کمپانی های شیائومی و هواوی باشه تقریبا 5 6 روز میتونید با تمام امکانات ازش استفاده کنید و میتونه شارژدهی خوبی براتون همراه داشته باشه و واقعا میشه گفتش که کاش اپل واچ یا ساعت های سامسونگ هم به این 5 6 روز یا 6 7 روز برسن. 5 6 روز شارژدهی میتونه قشنگ خیالتون رو از بابت نگهداری شارژ راحت کنه. یه دانگل هم توی باکسش قرار داره که تقریبا توی یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول میکشه که ساعت رو فول شارژ کنه. یه مقداری اون دانگلش استایل همیشگی همه ساعت ها رو نداره، دو تا پین داره که یه مقدار برآمده شده ولی موقعی که میزنیدش به شارژ این مسئله خیلی عجیب و اذیت کننده نیست.

 

بررسی رابط کاربری ساعت هوشمند گرین لاین Infinite GNSW05

اما بپردازیم به رابط کاربری شما موقعی که با این ساعت میخوای کار کنی همین اول کار یه واچ فیسی اینجا میبینید که اگه دستتون رو روش نگه دارید مثل خیلی از ساعت های دیگه واچ فیس های مختلف رو بهتون نشون میده، خودش پیش فرض 5 6 تا واچ فیس رو داره که واچ فیس های خیلی خوشگلی نیستن ولی بدم نیست اما میتوند از طریق برنامه WearFit Pro خودش واچ فیس های مختلف رو هم رایگان و هم پولی دانلود کنید و روی ساعت خودتون نصب کنید. از بالا که بدید به سمت پایین اون کنترل سنتر رو میاره براتون که میتونید روشنایی رو تنظیم کنید، میتونید خاموش و روشن کنید ساعت رو. یه بخشی داره اینجا که واسه مکالمه است و اگه که میخواید با ساعتتون مکالمه هم کنین باید این دکمه رو اول فعال کنید بعد برید توی بخش بلوتوث گوشیتون مدل ساعت که بعدش یه کال اومده رو پیدا کنید و به اون هم متصل بشید که بتونید مکالمه رو برقرار کنید. من خودم موقعی که این ساعت رو سینک کردم با گوشیم وقتی میخواستم مکالمه کنم انجام نمیشد یعنی زنگ گوشی رو ساعتم نمی خورد و بعد متوجه این داستان شدم و فعال کردم. از پایین که بدید به سمت بالا نوتیف های مختلف رو براتون به نمایش میذاره که اینجا یه پیغام از شرکت برق به زبون فارسی برام اومده! یه دونه دکمه کناری بالایی رو که بزنید میره توی صفحه منو، منوش خیلی شبیه به اپل واچه ولی گرد نیست مستطیلی شکله و اپ های مختلف اینجا هستن. میتونید صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) رو هم داشته باشید و از اینجا فعالش کنید. طبیعتا هر چقدر بیشتر از این قابلیت و سنسورهای مختلف استفاده کنید از اون 5 6 روز شارژدهی کمتر میشه. یه دونه دکمه هم این پایین داره که شما میتونید با زدن این دکمه به یه سری شورت کات ها که خودتون تعیین میکنید دسترسی داشته باشید. این دکمه پایین بیشتر به درد ورک اوت های مختلف موقع ورزش کردن میخوره.

شما وقتی به بغل روی صفحه نمایش سوایپ کنید یا بکشید، مدل های مختلف ورک اوت رو براتون میاره، بعد ضربان قلب، بعدش سنسور اکسیژن خون رو میبینید که یه چند ثانیه باید منتظر بمونید که اون سنسور اکسیژن خونتون رو اندازه گیری کنه. یه موزیک پلیر هم داره که با توجه به 128 مگابایت حافظه داخلی که داره میتونید مستقل باهاش موزیک هم گوش بدید، تقریبا حدود 10 15 تا موزیک رو میتونید روش داشته باشید و موقعی که میخواید ورزش کنید با یه هندزفری بلوتوث کانکت بشید بهش و موزیک رو بدون نیاز به گوشیتون گوش بدید. خیلی از موقع ها پیش میاد که ما موقع ورزش کردن و دویدن اگه گوشی بخواد پیشمون باشه خب اذیت میکنه و سخت میشه، واسه همین رو ساعت میتونید چند تا موزیک داشته باشید و موزیک رو پلی کنید و گوشیتون رو بذارید توی ماشین یا خونه یا طاقچه و دیگه دردسری این چنینی هم نداشته باشید.

 

آیا ساعت هوشمند Green Lion Infinite ارزش خرید داره؟

برسیم به جمع بندی کلا میشه گفتش که این ساعت متناسب با قیمتش عملکرد قابل قبولی داره و ما همیشه همه چی رو با قیمتش مقایسه میکنیم دیگه. وقتی یک و نیم میلیون تومان میخوای  پول بدی به یه ساعت هوشمند خب طبیعتا توقع اپل واچ رو نباید ازش داشته باشی. ایراد های اساسی که به این ساعت میشه گرفت رو الان بهتون میگم. ایراد اول اینه که حاشیه های نمایشگرش زیاده که با توجه به طراحی جذابش واقعا میشه ازش چشم پوشی کرد، ایراد بعدی اینه که رزولوشن نمایشگرش شاید اگه مثلا با ساعت های گرون قیمت مثل اپل واچ یا گلکسی واچ های مختلف کار کرده باشید شاید یه ذره بزنه تو ذوقتون اولش ولی وقتی بعد یه عادت کنید بهش کار رو براتون در میاره. ایراد جدی دیگه ای شاید نشه بهش گرفت واقعا ولی اینکه قابلیت مکالمه داره، سنسورهای مختلف رو داره، طراحی خیلی شیکی داره و میشه گفت یه ساعت کامل به حساب میاد که متناسب با نقاط قوت و ضعفش میتونید تصمیم بگیرید که آیا ارزش خرید داره یا نه؟ توی کامنت ها بنویسید که اگه شما باشید توی این بازه قیمتی این ساعت رو می خرید یا نه؟ (راستی تو مقاله راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند هر بازه قیمتی موبونیوز میتونید مدل های مختلف رو با توجه به بودجه ای که برای خرید ساعت هوشمند کنار گذاشتید، ببینید و میتونه دیدنش به دردتون بخوره!)

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۶ فروردین, ۱۴۰۲
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 90
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

kooshki0939

سلام ببخشید یه سوال داشتم میشه از طریق بلوتوث این ساعت رو هم به گوشی وصل کرد هم به هدفون گردنی که تماس هارو از طریق هدفون بشنوم و پاسخ بدم؟؟

۲۵ آذر ۱۴۰۲
Seyedh1402

عالیه بهرین ساعت تو این رنج قیمت به نظر من

۰۹ مرداد ۱۴۰۲
Ali gholami

سلام تو مشخصات گفتین حافظه داخلی داره ۱۲۸مگابایت.چطوری میشه اهنگ بریزیم تو ساعت اینو توضیح بدین ممنونم

۲۶ تیر ۱۴۰۲