بهترین بازی های سال 2022 از نگاه گوگل پلی

هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، اکثر رسانه ها و پلتفرم های معروف شروع به انتخاب بهترین های سال میکنند و لیستی از یه سری عنوان که به نظرشون توی دسته بندی های مختلف بهترین عملکرد رو داشتند، معرفی میکنند. گوگل هم مثل هر سال دست به کار شده و لیست بهترین بازی هایی که تو پلتفرم گوگل پلی که در سال 2022 عرضه شدن رو معرفی کرده که توی این لیست، هم عناوین معروف و هم کمتر شناخته شده کنار هم قرار گرفتن. ما هم در موبونیوز تصمیم گرفتیم این لیست رو با شما به اشتراک بذاریم تا شاید یک یا چند تا بازی باشه که به نظرتون جذاب بیاد و برید برای نصبش. (البته به این نکته هم توجه کنید که برای دانلود و اجرای اکثر این بازی ها نیاز به ابزار تغییر IP با سرعت مناسب اینترنت دارید!)

 

بهترین بازی سال: Apex Legends Mobile

بازی Apex Legends از شرکت EA که از همه بازی های بتل رویال دیرتر وارد رقابت شد، به خاطر سیستم حرکت سریع و گان پلی خیلی خوب و گرافیک جذابش تونست خیلی سریع طرفدارهای زیادی جذب کنه و مخاطب های بازی های دیگه این سبک رو هم سمت خودش بکشونه. البته این موضوع برای اونور آبه! و توی ایران هنوز کالاف و Pubg مخاطب های خیلی بیشتری دارند و به خاطر واقعی تر بودنشون به ذائقه ما بیشتر نزدیک هستند، ولی اگه دنبال تجربه یه بازی بتل رویال سریع تر و دارای پاور آپ و قدرت های تخیلی میگردید و خیلی غیرواقعی بودن دنیای این بازی براتون مهم نیست، تست کردنش خالی از لطف نیست و شاید بتل رویال مورد علاقه تون رو پیدا کنید!

این بازی توی گوگل استور بیش از 10 میلیون بار دانلود شده و از مثبت 715 هزار نظر تونسته نمره تقریبا عالی 4.6 رو بگیره که نشون دهنده کیفیت خوب این بازیه.

 

دانلود بازی Apex Legends Mobile از گوگل پلی

 

بهترین بازی از نظر مخاطبین: Rocket League Sideswipe

نظرتون در مورد فوتبال چیه؟ خب معلومه اکثریت دوستش دارند و با این بازی بزرگ شدن. اما نظرتون در مورد فوتبال با ماشین چیه؟ بازی راکت لیگ با ترکیب این فوتبال و ماشین یه معجون جالبی درست کرده که توی عمل نباید جواب بده اما وقتی بازی رو نصب میکنید و بازی می کنید با یه تجربه خیلی روون و بامزه طرف میشید که حتی برای مسخره بازی و خندیدن هم که شده جذبتون میکنه و بعد یه مدت میبیند که ای دل غافل! دیگه معتاد این بازی شدید و همش میخواید یه دست دیگه هم بزنید تا حرکت قیچی برگردون رو با ماشین تست کنید! مسابقه های بازی تقریبا 2 دقیقه زمان میبره و با یکی از دوستانتون یا افراد دیگه میتونید دو به دو مسابقه بدید و هر کسی بیشترین گل رو بزنه برنده میشه! به خاطر زمان کم بازی و گیم پلی سریع بازی خیلی راحت می تونید توی بازی غرق بشید و هی بگید یه دست دیگه! البته یه سری حالت های بازی دیگه هم داره که تست این بخش ها هم خالی از لطف نیست.

این بازی که تقریبا به تازگی برای گوشی های هوشمند عرضه شده توی گوگل استور تقریبا 10 میلیون نصب گرفته و با بیشتر از 418 هزار نظر نمره 4.2 رو داره.

دانلود بازی Rocket League Sideswipe از گوگل پلی

 

بهترین بازی چند نفره: Dislyte

بازی های موبایل اکثر از یه فرمول خاصی تبعیت میکنن و به خاطر مجانی بودنشون سعی میکنن تا جایی که میشه سیستم هایی طراحی کنن که بشه ازشون پول درآورد. بازی Dislyte هم همین روش رو در پیش گرفته و سبک بازی شامل پیدا کردن یه سری قهرمان و ارتقا اونها از طریق مرحله های تک نفره است که توی مراحل میتونید انواع و اقسام آیتم ها رو برای قهرمانتون پیدا کنید و به سبک بازی های مثل AFK Arena به جنگ نوبتی با دشمناتون برید که خیلی هم زمان نمیبره. توی بخش چند نفره هم می تونید با بقیه بازیکن ها رقابت کنید و ببینید کدومتون لیست بهتری از قهرمان ها جمع کردید (یا پول بیشتری تو بازی خرج کرده)!

بازی به خاطر نوع طراحی شخصیت ها و ظاهرشون ممکنه به مذاق خیلی ها خوش نیاد ولی اگه از لحاظ زیبایی بهش نگاه کنید طراحی خیلی خوب و خاصی برای این بازی استفاده شده و وقت و هزینه صرف شده برای این بازی کاملا مشخصه.

بازی Dislyte تا به حال بیش از 1 میلیون نصب توی گوگل استور گرفته و با بیشتر از 395 هزار رای، نمره 4.5 رو کسب کرده ولی این بازی به خاطر نوع گیم پلی و طراحی کارتونی و انیمه ای خودش شاید برای خیلی ها جذاب نباشه ولی اگه از این سبک بازی ها خوشتون میاد این بازی با طراحی خیلی خاصش میتونه نظرتون رو به خودش جلب کنه.

دانلود بازی Dislyte از گوگل پلی

 

بهترین بازی سبک و راحت: Angry Birds Journey

انگری بردز یکی از مهمترین بازی های موبایلی تاریخه که با عرضه خودش نشون داد که بازی های موبایلی هم میتونن سرگرم کننده باشن و هم راحت بشه با یه انگشت بازیشون کرد بدون اینکه خیلی بهتون فشار بیاد. تجربه بازی پرندگان خشمگین باعث شد خیلی از بازی سازی های دیگه هم به تقلید از این بازی شروع به ساخت بازی های پازل با ظاهری ساده و جذاب بسازند. بازی Angry Birds Journey جدیدترین نسخه سری بازی های انگری بردزه که با همون فرمول قبلی و با یه سری تغییر کوچیک عرضه شده و شما باز هم باید با پرنده های مختلف بزنید …. خوک ها رو سرویس کنید!

هر مرحله نسبت به مرحله قبلی سخت تر میشه و شما هر چه با تعداد پرنده کمتر، خرابی بیشتری به بار بیارید اونوقت می تونید امتیاز بیشتری کسب کنید. گرافیک و موسیقی بازی هم مثل نسخه های قبلی شاد و خوشحاله و اگه دنبال یه تجربه ساده اید که خیلی فکرتون مشغول نشه و کمی هم شاد بشید، بازی Angry Birds Journey میتونه براتون تجربه جذابی باشه.

بازی Angry Birds Journey که به تازگی عرضه شده توی لیست 10 بازی مجانی برتر گوگل پلی قرار داره و بیش از 10 میلیون نصب توی گوگل استور داره و با بیشتر از 192 هزار رای نمره 4.6 رو کسب کرده.

دانلود بازی Angry Birds Journey از گوگل پلی

 

بهترین بازی مستقل: Dicey Dungeons

این دسته بندی مربوط بازی های کمتر شناخته شده اس که خیلی بودجه ساخت بالایی ندارند و ظاهرشون هم خیلی جذاب نیست ولی به خاطر گیم پلی خاص و منحصر به فردشون تجربه متفاوتی از بازی های دیگه بهتون میدن. بازی Dicey Dungeons از ترکیب دو ژانر روگ لایک و بازی کارتی ساخته شده که بعد از محبوبیت بازی های دارک سولز و Hearthstone بلیزارد خیلی از سازندگان سعی کردن این سبک رو تقلید کنند و به موفقیت این دو بازی دست پیدا کنند. در این بازی شما نقش یه تاس رو بازی میکنید. بازی توی یه سیاه چاله که به صورت رندوم هر بار ایجاد میشه و باید با دشمن های بازی به صورت نوبتی بجنگید و با کسب کارت های جدید و متنوع به جنگ بانوی شانس برید! با هر بار باختن هم مجدد باید از ابتدا بازی رو شروع کنید ولی یه سری ارتقا های دائمی میتونید با هر بار بازی به دست بیارید تا بازی کردن در نوبت های بعدی ساده تر بشه. این بازی مثل بقیه بازی های این لیست مجانی نیست و باید برای تجربه اون حدود 5 دلار ناقابل هزینه کنید که با توجه به سبک بازی و نرخ دلار خیلی خرید خوبی به نظر نمیاد و میشه گفت احتمالا تو ایران کسی سراغ این بازی نخواهد رفت!

دانلود بازی Dicey Dungeons از گوگل پلی

 

بهترین داستان بازی: Inua – A Story in Ice and Time

داستان شنیدن یکی از لذت های قدیمی اکثر ماست و اگه خیلی اهل فیلم دیدن و کتاب خواندن نباشید شاید توی جمع های دوستانه خاطره یا داستان هایی گفتید یا شنیدید. بازی ها یکی از بهترین بسترها برای تعریف یه داستان و روایت خوبند که در کنار ترکیبشون با طراحی و دیزاین خوب کاملا میتونن شما رو توی داستان و فضای خودشون غرق کنند. گوشی های هوشمند به خاطر محدودیت کنترل و قدرت پردازشی خیلی بازی های داستان محور قابل قبولی نداره اما بازی Inua – A Story in Ice and Time یکی از این معدود بازی های خوب داستان محور برای موبایله. یه بازی ماجرایی اشاره و کلیک سنتی که با یه طراحی آبرنگی زیبا داستان سه شخصیت در سه نسل مختلف رو تعریف میکنه و المان های داستان های تخیلی هم تا حدودی درش ترکیب شده. البته بازم برای بازی کردنش باید حدود 5 دلار هزینه کنید و اونو از گوگل استور خریداری کنید و هم به خوند زبان انگلیسی تا حدودی مسلط باشید که بازم برای کاربران ایرانی …

دانلود بازی Inua – A Story in Ice and Time از گوگل پلی

 

بهترین بازی در حال گسترش: Genshin Impact

Genshin Impact یکی از بازی هایی که برای بنچمارک قدرت سخت افزاری گوشی ها استفاده میشه و میشه گفت اگه یه گوشی از پس اجرای این بازی بدون مشکل بر بیاد هیچ بازی دیگه ای نیست که روی اون گوشی اجرا نشه! این بازی ترکیبی از بازی legend of Zelda: BOTW و بازی های Jrpg ژاپنیه که بیشتر مخصوص بازار آسیای شرقی به خصوص چین ساخته شده. این بازی بعد از عبور از بخش تمرینی یه دنیای آزاد جلوتون قرار میده که هر کجا که دوست داشتید می تونید برید و ماموریت های اصلی و فرعی بازی رو انجام بدید. گرافیک بازی خیلی پر جزئیات و زیباست اما طراحی کارتونی و انیمه مانندی داره و ممکنه به سلیقه هر کسی خوش نیاد. گیم پلی بازی هم بیشتر اکشنه تا RPG کلاسیک و شما با استفاده از سلاح هایی مثل شمشیر، تیر و کمان و جادو میتونید به حساب دشمن هاتون برسید. اوایل بازی سرعت ارتقا و انجام ماموریت هاتون بیشتره اما مثل بقیه بازی های فریمیوم گوگل پلی، بعد از یه مدتی یا باید پول خرج کنید و یا خیلی دیرتر ارتقا پیدا کنید و به بخش های جدید دست پیدا کنید. برای اجرا بازی به حدود 18 گیگ فضای ذخیره سازی رو گوشیتون نیاز دارید و حتما باید موقع بازی آنلاین باشید. برای تجربه بهتر و روون تر بازی هم بهتره با یه دسته بلوتوثی یا حداقل مکانیکی بازی رو اجرا کنید. این بازی در گوگل استور بیش از 50 میلیون بار دانلود شده و با بیشتر از 3.78 میلیون نظر، تونسته نمره 4.5 رو دریافت کرده. اگه از بازی های جهان باز RPG خوشتون میاد و گوشی با عملکرد پردازشی نسبتا قوی دارید، تجربه این بازی حداقل برای یک بار شاید بد نباشه.

 

دانلود بازی Genshin Impact از گوگل پلی

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۷ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 52
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Vahid1358

بازی های جالبی بودن مخصوصا فوتبال با ماشین

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
Vahid1358

جالب و عالی بود

۲۰ آذر ۱۴۰۲
Alireza96483904

واقعا اسم هیچ کدوم از این بازی هارو به جز چند تاشون نشنیده بودم😄

۱۶ تیر ۱۴۰۲
Alireza96483904

واقعا اسم هیچ کدوم از این بتزی هارو به جز چند تاشون نشنیده بودم😄

۱۶ تیر ۱۴۰۲
SM.M

خودت که بهترینی و همیشه بهترن هارو معرفی میکنی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
Nurse

کارت تخفیف سراغ ندارید ؟؟

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
mobolu

منتظر آبهویج هستیم

۰۸ بهمن ۱۴۰۱
mobolu

به نظرم dislyte بازیه خوبیه

۰۸ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2005

عالی بود 👌👌

۱۵ دی ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر برگشتت و ادامه فعالیتت هستیم.

۰۷ دی ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر برگشتت و ادامه فعالیتت هستیم.

۰۷ دی ۱۴۰۱