گوگل اکانت‌هایی که بیش از 2 سال غیرفعال بودن را حذف می‌کند!

غول موتور جستجو یعنی گوگل اعلام کرده که در حال به‌روزرسانی خط مشی حساب‌های غیرفعال خود است و آن دسته از حساب‌هایی را که به مدت دو سال یا بیشتر غیر فعال بوده‌اند، را حذف می‌کند و دلیل این کار خود را مسائل امنیتی اعلام کرده و گفته که این حساب‌ها به‌دلیل استفاده از رمزهای عبور قدیمی‌تر و ساده‌تر و همچنین عدم وجود احراز هویت دو‌ مرحله‌ای، بیشتر در معرض خطر هک و سوء استفاده قرار می‌گیرند. اگر شما هم جزو اون دسته از کاربرانی هستید که بیش از دو سال از اکانت گوگل خود استفاده نکردید، با موبونیوز همراه باشید تا جزئیات این تصمیم گوگل را با هم بررسی کنیم.

 

چرا گوگل حساب‌های غیرفعال را حذف می‌کند؟

گوگل که میلیاردها کاربر فعال دارد به دلیل افزایش امنیت کاربران حساب‌های غیرفعال را حذف می‌کند. این شرکت معتقد است که حساب‌های غیرفعال بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر حملات هک یا استفاده ناقض قوانین، مانند استفاده به عنوان ربات را دارند. تجزیه و تحلیل داخلی گوگل نشان داده که تایید دو مرحله‌ای در حساب‌های فعال حداقل ۱۰ برابر بیشتر است و این نشان می‌دهد که حساب‌های غیر فعال معمولاً در معرض حملات هستند و هنگامی که یک حساب هک شود، می‌توان از آن برای هر چیزی از سرقت هویت گرفته تا ایجاد محتوای مخرب مانند هرزنامه استفاده کرد.

چرا گوگل حساب‌های غیرفعال را حذف می‌کند؟

 

گوگل کدام حساب‌ها و چه مواردی را حذف خواهد کرد؟

حساب‌های Google می‌توانند حاوی اطلاعات شخصی زیادی باشند، از جمله مخاطبینی که روی ایمیل خود ذخیره کرده‌اید یا عکس‌ها، ایمیل‌ها، نقشه‌ها و موقعیت مکانی، فایل‌های موجود در Google Drive، پیام‌های چت، داده‌های Google Pay، محتوای Google Play، و داده‌های YouTube و YouTube Music است.
گوگل با این تصمیم حساب کاربران خود و تمام محتوای مرتبط با آن را حذف خواهد کرد. این اتفاق شامل محتوای مرتبط با Gmail، Docs، Drive، Calendar و Google Photos می‌شود و حساب‌هایی که بعد از ساخته‌شدن استفاده نشده‌اند، اولین‌ها حساب‌هایی هستند که حذف می‌شوند.
با این حال، استثنائات خاصی برای خط‌ مشی حساب غیرفعال این شرکت وجود دارد. حساب‌هایی که برای «خرید برنامه، محصول، سرویس یا اشتراک Google فعلی یا در حال انجام» استفاده شده‌اند و حساب‌های تجاری و حساب‌های مرتبط با مدارس و دانشگاه‌ها تحت‌تأثیر این سیاست قرار نمی‌گیرند و حذف نمی‌شوند و این فرآیند حذف اکانت با ارسال چندین اعلان به کاربران چند ماه قبل از حذف شروع می‌شود.

گوگل کدام حساب‌ها و چه مواردی را حذف خواهد کرد؟

 

چه اقداماتی یک حساب گوگل را مجددا فعال می‌کند؟

اگر حساب کاربری در گوگل دارید که پیش از دو سال است از آن استفاده نکرده‌اید و غیر فعال است، هر فعالیت مرتبط با حساب کاربری از جمله مطالعه ایمیل، استفاده از درایو، تماشای ویدئو در یوتیوب، دانلود اپلیکیشن‌ها، ورود به اپلیکیشن‌های مختلف، دانلود یک برنامه در google Play و استفاده از موتور جست‌وجو می‌تواند از حذف اکانت شما جلوگیری کند و خود گوگل توصیه می‌کند که برای فعال نگه‌داشتن حساب خود، حداقل هر دو سال یک بار باید وارد حساب کاربری خود شوید و حساب هر فردی که اخیراً وارد حساب کاربری خود شده یا از سرویس‌های آن استفاده کرده است، فعال در نظر گرفته می‌شود و حذف نخواهد شد.

 

جمع بندی

گوگل در سال 2020 برای سبک‌تر شدن سرورهای خود اعلام کرده بود که محتوای ذخیره شده در یک حساب غیرفعال را حذف خواهد کرد اما خود حساب را حذف نمی‌کند. اما طی خبرهای جدید گوگل قصد دارد از اول دسامبر 2023 (آذر و دی 1402) علاوه بر محتوا، خود حساب‌ها را نیز به دلیل مسائل امنیتی حذف کند. بنابراین اگر ایمیلی از Google دریافت کردید مبنی بر اینکه حساب شما غیرفعال تلقی شده است، می‌توانید اقدامات خاصی را برای جلوگیری از حذف داده‌های خود انجام دهید. این اقدامات شامل ورود به حساب کاربری خود و استفاده از موتور جستجوی Google یا تماشای چند ویدیوی YouTube است. البته گوگل تنها شرکتی نیست که این کار را انجام داده و ایلان ماسک در بهار 1402 اعلام کرد حساب‌های توییتری که برای چندین سال غیرفعال بوده‌اند را حذف و آنها را بایگانی می‌کند و خاطرنشان کرده بود که این اقدام برای آزاد کردن نام‌های کاربری بلا استفاده، ضروری است.

سوالات متداول
(4 سوال)
چرا گوگل تصمیم به حذف حساب‌های غیرفعال گرفته است؟

گوگل این تصمیم را به منظور افزایش امنیت کاربران اتخاذ کرده است زیرا حساب‌های غیرفعال بیشتر در معرض حملات هک و سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

چه اطلاعاتی در حساب‌های گوگل ذخیره شده و در صورت حذف چه اتفاقی می‌افتد؟

حساب‌های گوگل می‌توانند حاوی اطلاعات شخصی، ایمیل‌ها، عکس‌ها، فایل‌ها در Google Drive، اطلاعات Google Pay، و موارد دیگر باشند. در صورت حذف حساب، تمام این اطلاعات نیز حذف خواهند شد.

کدام حساب‌های گوگل از این سیاست مستثنی هستند؟

حساب‌هایی که برای خرید برنامه، محصول یا اشتراک گوگل فعلی یا در حال انجام استفاده شده‌اند، حساب‌های تجاری، و حساب‌های مرتبط با مدارس و دانشگاه‌ها از این سیاست حذف مستثنی هستند.

چگونه می‌توان یک حساب گوگل را مجدداً فعال کرد؟

برای جلوگیری از حذف حساب، باید حداقل هر دو سال یک بار وارد حساب شوید و از سرویس‌های گوگل استفاده کنید. هر فعالیت اخیراً وارد حساب شده یا از سرویس‌ها استفاده شده، حساب را فعال نگه می‌دارد و از حذف آن جلوگیری می‌کند.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 10
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
AliNajafiJahani

کار درستی میکنه 👌🏻

۰۴ آذر ۱۴۰۲
Ali325

بهتر میتونیم جیمیل هایی با اسم راحت تر درست کنیم

۲۷ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

کار امد بود

۲۵ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

خوبه

۲۵ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

حرکت جالبیه

۲۵ آبان ۱۴۰۲
Mohammadreza138

خوبه

۲۴ آبان ۱۴۰۲
Nurse

عجب

۲۳ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

بهترعه

۲۳ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

yes

۲۳ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

کار خیلی درستی مکینه

۲۳ آبان ۱۴۰۲