5 تغییر جدید آدرس بار Google Chrome برای جستجوی سریع و بهتر

پرکاربردترین مرورگر دنیا بروزرسانی جدیدی برای آدرس بار دریافت میکنه. شاید با اینکه اکثر ما بیشتر روی موبایل جستجوی خودمون را انجام میدیم اما این بروزرسانی هم برای موبایل و هم نسخه وب عرضه شده و در دسترسه. در این بروزرسانی تاکید بر سرعت بخشیدن به جستجوی کاربر بوده و گوگل سعی کرده کاربران تجربه بهتری موقع کار با مرورگر کروم داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با این 5 تغییر جدید مرورگر Google Chrome همراه موبونیوز باشید.

 

بروزرسانی اول؛ کامل کننده خودکار باهوش‌تر

قبل از این بروزرسانی برای اینکه گوگل به صورت خودکار بدونه ما چه منظوری داریم و برای ما جستجو را کامل کنه، باید یک کلمه را به صورت دستی در نوار سرچ کروم کامل مینوشتیم؛ اما اکنون بر اساس سابقه سرچ ما با نوشتن یک حرف در مرورگر دسکتاپ، گوگل آن را برای ما به صورت خودکار کامل می‌کنه. به طور مثال اگر قبلا باید کلمه پرواز را کامل مینوشتیم تا گوگل بقیه کلمه را کامل کنه، الان با نوشتن ابتدای کلمه پرواز (Flight) گوگل به صورت هوشمند منظور ما را متوجه میشه.بروزرسانی اول؛ کامل کننده خودکار باهوش‌تر!

 

بروزرسانی دوم: تشخیص خودکار غلط‌‌های املایی

همه ما عادت داریم تا سریع کلمات را تایپ کنیم. در زندگی ماشینی امروزه سرعت عمل یک فاکتور مهم به حساب می‌آید. در تایپ کردن سریع هم بسیار پیش میاد که غلط‌های املایی فراوانی داشتیم. اگر در گذشته با غلط املایی سرچ میکردیم شاید گوگل درست عبارت را درک نمی‌کرد، اما الان با توجه به هوش مصنوعی قوی گوگل و اطلاعات عظیمی که در اختیار داره، مثل سابقه سرچ‌های ما، گوگل با غلط املایی هم منظور ما را متوجه میشه. با نوشتن کلمه با املای غلط گوگل پیشنهاد‌های جستجو را با کلمه صحیح به ما نشان می‌دهد. این قابلیت هم اکنون برای کروم در دسکتاپ، اندروید و سیستم عامل iOS در دسترسی قرار داره.

بروزرسانی دوم: تشخیص خودکار غلط‌‌های املایی

بروزرسانی سوم: پیشنهاد سایت‌هایی که قبلا آن‌ها را ندیده‌اید!

ویژگی جدید و جذاب دیگر توانایی کروم برای پیشنهاد سایت‌های محبوب هست. این ویژگی وقتی جذاب میشه که حتی اگر هرگز از سایت بازدید نکرده باشید یا نشانی اینترنتی را اشتباه تایپ کرده باشید، باز هم بهمون پیشنهاد میده. مثالی که گوگل ارائه میده اینه که فکر کنید یکی از دوستانتون به بررسی google earth اشاره کرده و جز سرچ‌های اون هست و ما تا حالا بهش سر نزدیم، ولی وقتی ما به نوار نشانی کروم می‌ریم و عبارت ” google earth ” را تایپ میکنیم، در لحظه پیشنهاد این سایت رو در بین گزینه ها میبینم.

بروزرسانی سوم: پیشنهاد سایت‌هایی که قبلا آن‌ها را ندیده‌اید!

 

بروزرسانی چهارم: خوانایی بهتر و سریعتر نوار آدرس

طبق گفته گوگل، به لطف طراحی بصری بهبود یافته الان خوانایی نوار آدرس بهبود پیدا کرده. البته فقط خوانایی اون بهتر نشده و حالت واکنشگرای اون هم دستخوش تغییراتی شده. این تغییر برای این ایجاد شده که به محض شروع تایپ کردن بتونه ما رو به نتیجه دلخواه برسونه تا ما هم سریعتر به به کارهای مورد نظرمون برسیم.

 

بروزرسانی پنجم: جستجو در پوشه‌های بوکمارک

خیلی از ما سایت‌های مهم و پرکاربرد رو بوکمارک می‌کنیم. حالا توی این آپدیت جدید و جذاب کروم میتونیم هنگام سرچ توی نوار مروگر ببینیم که پیشنهاد جستجو از بوکمارک های ما هست یا نه. در این حالت یک علامت کنار نتیجه پیشنهادی به ما نشون میده تا به ما بگه که از پوشه بوکمارک داریم نتیجه رو میبینیم.

بروزرسانی پنجم: جستجو در پوشه‌های بوکمارک

 

گوگل و مرورگر کروم همواره در مسیر پیشرفت

با داشتن 63.45 درصد از سهم بازار مرورگرهای جهان براساس اطلاعات Statcounter، کروم به طور کلی محبوب‌ترین مرورگر دنیا به حساب میاد. با بهبودهای مداوم گوگل برای مرورگر کروم، به راحتی میشه فهمید که چرا Safari و Edge به ترتیب در مکان دوم و سوم قرار دارند.
برای مثال گوگل در ماه آگوست (اوایل مرداد تا اوایل شهریور) باز هم پنج ارتقا بزرگ دیگر انجام داده بود که حالت Tray دانلود از جمله این بروزرسانی‌ها بود. گوگل با ساده تر کردن کار با آدرس بار، جستجو در نوار نشانی را به قدری سریع و روان کرده که دیگه رفتن به صفحه گوگل و سرچ کردن محتوا یا وبسایت خاصی دیگه خیلی احساس نمیشه.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 11
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Hwman

ممنون بابت اطلاع دادن

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

هوش مصنوعی خوب داره پیشرفت می‌کنه

۰۵ آبان ۱۴۰۲
Soheil1386

خوب نبود

۰۴ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

AWLI

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Nurse

اینکه بوک‌مارک رو نشون میده جالبه.

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

خیلی خوبه

۰۴ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

خوبه

۰۴ آبان ۱۴۰۲
alirezanikkhah

بزودی احتمالا هوش مصنوعی هم به کروم اضافه میشه

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

کروم عالیه

۰۳ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

گوگل داره خوب جلو میره ها

۰۳ آبان ۱۴۰۲
    afsheen

    باحال شده 🤩

    ۰۳ آبان ۱۴۰۲