عرضه دستیار هوش‌مصنوعی بارد برای گوشی های Samsung

در مراسم معارفه گوشی پیکسل 8، غول صنعت فناوری یعنی گوگل از دستیار هوش‌مصنوعی بارد رونمایی کرد. خیلی از منتقدین از هوش‌مصنوعی بارد به عنوان پاسخ گوگل به سیستم ChatGPT یاد کردند. حال قرار است این دستیار هوشمند بارد، هم در سری گوشی های پیکسل و هم در نسل جدید پرچمدار های سامسونگ یعنی گوشی های سری S24 به عنوان دستیار هوش‌مصنوعی استفاده بشه. با موبونیوز همراه باشید تا ببینیم جزئیات و دستاوردهای این اتحاد بین گوگل و سامسونگ چه مواردی رو شامل میشه!

 

دستیار هوش‌مصنوعی بارد برای چه گوشی هایی عرضه میشود؟

طبق گزارش های منتشر شده از سایت 9To5Google، دستیار هوش‌مصنوعی بارد که پیش‌تر برای استفاده در گوشی های پیکسل عرضه شده بود قرار است به صورت بهینه و متمرکز برای نسل جدید پرچمدار های سامسونگ، یعنی سری گلکسی S24، عرضه شود. در اطلاعات نسخه بتا 14.41 منتشر شده از برنامه گوگل ذکر شده است که دستیار بارد برای گوشی پیکسل 6 (به همراه نسل های بعدی آن) و برای گوشی S23 سامسونگ و باقی گوشی های پرچمدار سری S23 سامسونگ نیز منتشر خواهد شد.

در اواسط اکتبر 2024 (آبان 1402) گوگل در پست وبلاگی اعلام کرد “دستیار بارد هنوز در مرحله آزمایش است و قرار است نتیجه عملکرد آن بر روی دستگاه های مشخص شده را تا قبل از عرضه عمومی بارد برای گوشی های سری گلکسی S24 و سری پیکسل 8، بررسی و آزمایش کنیم.”

دستیار هوش‌مصنوعی بارد برای چه گوشی هایی عرضه میشود؟

 

ماهیت دستیار هوش‌مصنوعی Bard گوگل

دستیار هوش‌مصنوعی جدید گوگل به نام بارد، همانند سیستم های دیگر از الگوریتم های پیشرفته و عمیق هوش‌مصنوعی برای ایجاد ارتباط محاوره‌ای و مکالمه‌ای طراحی شده است. کار دستیار بارد تولید محتوا منطقی با استفاده چاشنی های شخص‌سازی شده کاربر آن است. دستیار بارد نه تنها از طریق صوت بلکه از طریق متن و تصاویر نیز توانایی ارتباط با کاربران را دارد. بارد همچنین از توانایی اعمال تسک های مختلف برای کاربران برخوردار است.

در ابتدا هدف گوگل از معرفی دستیار بارد، ایجاد دسترسی اختصاصی برای کاربران جهت شخصی سازی بیشتر در استفاده از برنامه هایی همانند Gmail و Docs بود. همچنین به گفته گوگل، تمامی دستگاه های اندرویدی در آینده نزدیک از این ویژگی برخوردار خواهند شد.

ماهیت دستیار هوش‌مصنوعی Bard گوگل

 

نقش سامسونگ در توسعه و پیشرفت دستیار هوش مصنوعی Google Bard

طبق گزارش های منتشر شده ، سامسونگ قرار است از سیستم های AI توسعه‌یافته مختلفی در گوشی های سری گلکسی S24 استفاده کند. طبق گفته سامسونگ چیپ پردازنده Exynos 2400 فرآیند پردازشی سیستم های هوش‌مصنوعی را 14.7 بار سریع‌تر پردازش می‌کند، در نتیجه عملیات های پردازشی در این حوزه خصوصاً در قسمت تبدیل متن به تصاویر در نسل جدید پرچمدار های سامسونگ روان‌تر و چشم‌نوازتر خواهد بود.

نقش سامسونگ در توسعه و پیشرفت دستیار هوش مصنوعی Google Bard

 

امکانات و قابلیت های Bard Assisstant

طبق اطلاعات لو رفته از نسخه 14.41 برنامه Google در سیستم عامل اندروید، برخی از درخواست هایی که می‌توانید از دستیار بارد داشته باشید به شرح زیر می‌باشد:

  • بهم کمک کن بتونم نحوه درست شدن رنگین‌کمان رو برای بچه‌ها توضیح بدم.
  • آخر هفته می‌خوام برم تماشای نهنگ‌ها، می‌تونی یکم اطلاعات راجع بهشون بگی؟
  • می‌تونی بهم کمک کنی یه نامه تشکر برای همکارم بنویسم؟ اون خیلی بهم لطف داره.
  • چند وقت دیگه تولده یکی از دوستامه که عاشق کنسرت رفتنه. می‌تونی کمکم کنی سورپرایزش کنیم؟
  • می‌تونی کمکم کنی تو برنامه غذایی‌ام از سبزیجات بیشتری استفاده کنم؟
  • ماه نوامبر می‌خوام با ماشین به جنوب غربی ایالات متحده سفر کنم. مکان های دیدنی‌اش رو برام مشخص کن.
  • یکی از دوستام طلاق گرفته، کمکم کن براش یه پیام دل‌داری خوب بنویسیم.

امکانات و قابلیت های Bard Assisstant

 

سخن پایانی

با پیشرفت چشمگیر و روزافزون ابزار های هوش مصنوعی در زندگی روزمره انسان ها، خواه مستقیم و خواه غیر‌مستقیم، همه ما صرف نظر از موقعیت مکانی، ملیت، فرهنگ و زبان باید بتوانیم به استفاده مفید و متقابل از این ابزارها برسیم. دستیار های هوش‌مصنوعی همانند بارد، سیری، الکسا، بیکسبی و غیره روزبه‌روز پیشرفته تر و عمیق تر خواهند شد. روزی خواهد رسید که این دستیار ها همانند یک دستیار واقعی بر تمامی جنبه های زندگی انسان‌ها تاثیرگذار خواهند بود. شما هم نظرات خودتان را درباره دستیار هوش‌مصنوعی گوگل و آینده این هوش مصنوعی ها برای ما بنویسید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 9
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

خوبه؛ جای دستیار هوشمند شیائومی خالیه…

۲۷ آبان ۱۴۰۲
shahab-021

اتحاد در حد هیچکس و پیشرو 😁✌️

۱۱ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

خیلی باحال

۱۰ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

بارد خوب است

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Nurse

یعنی اگر ازش بپرسیم «چخبرا؟» چی جواب میده!

۰۹ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

ow che bahale

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

باحاله

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

اخجون

۰۹ آبان ۱۴۰۲