نمایشگاه GITEX 2021 (DUBAI)

نمایشگاه جیتکس 2021 (دبی)

نمایشگاه جیتکس هر ساله توی کشور امارات و شهر دبی برگزار میشه! این نمایشگاه عموما توی ماه اکتبر برگزار میشه و به هفته فناوری توی کشور امارات شهرت داره. توی این نمایشگاه تمام شرکت های آسیایی که توی زمینه تکنولوژی فعالیت دارن، حضور پیدا میکنن و جدید ترین محصول یا فناوری خودشون رو به نمایش میذارن! این نمایشگاه از سالن ها مختلفی تشکیل شده که هر سالن مربوط به یکی از دسته بندی های حوزه تکنولوژی میشه. توی این مطلب قراره وارد نمایشگاه جیتکس 2021 بشیم و به طور مفصل در مورد سالن های مختلف و اتفاق هایی که توی هر سالن در جریانه بیشتر باهم صحبت کنیم. اگر به تکنولوژی و اتفاق های به روز این حوزه علاقه دارید حتما تا انتهای نمایشگاه همراه ما باشید!

روز اول نمایشگاه GITEX 2021

برای ورود به نمایشگاه جیتکس شما میتونید از دو روش اقدام کنید. روش اول خرید بلیط 5 روزه نمایشگاه به قیمت 180 درهم هستش که با خرید این بلیط شما اجازه دارید توی مدت برگزاری نمایشگاه وارد سالن ها بشید و توی فضای نمایشگاه حضور داشته باشید. البته این بلیط 5 روزه محدودیت هایی هم داره که به شما اجازه نمیده به تمام سالن ها یا کنفرانس ها ورود پیدا کنید.دومین روش که شما میتونید توی نمایشگاه جیتکس حضور پیدا کنید، اینه که به عنوان فعال رسانه ای یا خبرنگار وارد نمایشگاه بشید که بج مخصوص MEDIA به شما داده میشه و شما میتونید به راحتی توی سالن های مختلف رفت و آمد داشته باشید و اکثر کنفرانس ها رو شرکت کنید. اگر قصد شرکت توی نمایشگاه جیتکس سال بعد رو دارید بهترین روش اینه که بتونید بج مدیا تهیه کنید تا در جریان تمام اتفاقات نمایشگاه قرار بگیرید!

سالن اول ( CYBER SECURITY)

سالن اول اختصاص داره به امنیت سایبری که توی این سالن شرکت ها و کمپانی هایی دیده میشن که توی زمینه امنیت سایبری فعالیت دارن. تمام شرکت ها و کمپانی ها چه بزرگ و چه کوچیک، سعی میکنن بهترین و به روز ترین روش های امنیتی خودشون رو توی این سالن به نمایش بذارن تا بتونن اون تکنولوژی رو بفروشن. البته بعضی از این تکنولوژی جنبه عملیاتی نداره و یا شاید در آینده به صورت فراگیر بشه ازشون استفاده کرد! توی هر سالن محلی برای کنفرانس وجود داره که هر روز تعدادی کنفرانس با موضوع فعالیت همون سالن توی این سالن های کنفرانس برگزار میشه. این کنفرانس ها کمک میکنن تا شرکت های مختلف با هم تعامل و همفکری داشته باشن و یا حتی بتونن در آینده با هم همکاری داشته باشن.روز اول نمایشگاه همین جا به پایان میرسه و توی روز های آینده به سالن ها بیشتری سر میزنیم و اتفاقات جالب رو برای شما گزارش میکنیم. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

روز دوم نمایشگاه GITEX 2021

روز دوم نمایشگاه روز تکنولوژی های جدیده! تکنولوژی هایی که تا چند سال قبل تیو فیلم های علمی تخیلی اونا رو میدیدیم و هیچ کس فکر نمیکرد یه روزی این تکنولوژی به صورت عمومی قابل عرضه شدن باشه! توی نمایشگاه امسال تکنولوژی هولوگرام رو میتونید توی بخش های مختلف نمایشگاه و با مدل های متفاوتی ببینید. تکنولوژی هولوگرام به زبون ساده همون واقعیت مجازیه! به این صورت که شما توی محلی قرار میگیرید که دوربین های زیادی وجود داره و از تمام زوایا از شما تصویر برداری میکنه و این تصویر رو توی جای دیگه به صورت مجازی پخش میکنه. برای پخش تصاویر هولوگرام از ویدئو پروژکتور های به شدت با کیفیت استفاده میکنن که حس واقعی بودن رو به مخاطب منتقل میکنه!دومین تکنولوژی که توی روز دوم نظر بازدید کننده های نمایشگاه رو به خودش جلب میکنه، 3D Scan هستش که به شدت جذابه! شما توی جایگاهی قرار میگیرید که با استفاده از سنسور های مختلف که دور تا دور اون جایگاه قرار گرفته از شما عکاسی سه بعدی انجام میشه و در نهایت میتونه یه مجسمه سه بعدی از خودتون داشته باشید. این تکنولوژی اگر فراگیر بشه میتونه توی صنعت مد و لباس خیلی کارآمد باشه و کافیه شما یکبار خودتون رو به صورت سه بعدی اسکن کنید و بعدش دیگه نیازی به پرو کردن لباس ندارید!ربات ها یکی دیگه از جذابیت های نمایشگاه جیتکس 2021 محسوب میشن! امکان نداره شما توی سالن یا راهرویی از نمایشگاه باشید و این ربات ها رو نبینید که دارن ماموریت های خودشون رو انجام میدن. بیشترین ربات های که توی نمایشگاه دیده میشه همین ربات های تحویل غذا هستن که دارن سفارش ها رو به بازدید کننده ها یا غرفه دار ها تحویل میدن! ربات ها به شدت هوشمند شدن و این سوال پیش میاد که آیا توی آینده همه چیز رباتیک میشه یا هنوز زوده؟اینم از روز دوم نمایشگاه که سعی کردیم به غرفه های تکنولوژی و بیزینسی سر بزنیم و هر اتفاق جذابی که توی غرفه های مختلف وجود داشت رو براتون بازگو کنیم. حتما تا روز آخر نمایشگاه همراه ما باشید که اتفاقای جذابی قراره بیافته!

روز سوم نمایشگاه GITEX 2021

روز سوم نمایشگاه مخصوص غرفه اتصالاته! توی روز سوم رفتیم سراغ بزرگترین و خفن ترین غرفه نمایشگاه جیتکس. غرفه اتصالات تکنولوژی های مکانیکی و رباتیک رو توی خودش جا داده و هر سال یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه محسوب میشه! اولین چیزی که نظر شما رو جلب میکنه شلوغی و صف کشیدن بازدیدکننده ها برای ورود به این غرفه هستش! اگر یادتون باشه روز اول در مورد بج مدیا توضیح دادیم که اگر این بج رو داشته باشید به راحتی و بدون صف میتونید وارد این غرفه بشید. جذاب ترین بخش غرفه اتصالات مربوط به کمپانی مرسدس بنز میشه. هر ساله مرسدس بنز جدیدترین و آخرین تکنولوژی های خودش رو اینجا معرفی میکنه!توی نمایشگاه امسال هم جدید ترین و جذاب ترین کانسپت خودش رو رونمایی کرده که این کانسپت میتونه طراحی ماشین های آینده رو به شما نشون بده. مرسدس بنزی که کاملا شبیه سفینه طراحی شده و تکنولوژی های به شدت خفنی رو میتونید توی این کانسپت شاهد باشید. علاوه بر این کانسپت مفهومی، مرسدس بنز از خودرو برقی خودش هم رونمایی کرده که این خودرو هم به شدت جذابه و حس خیلی خوبی رو به بیننده منتقل میکنه! خودروی تماما الکتریکی که شتاب اولیه و صفر تا صد تقریبا 2 ثانیه ای داره و سرعت شارژ شدن باتری های این خودرو واقعا زیاده!توی غرفه اتصالات بخش پهپاد ها هم وجود داره که جدید ترین و سریعترین پهپاد ها توی این بخش به نمایش گذاشته میشن! پهپاد ها میتونن بهترین وسیله برای آینده بشریت باشن. توی این بخش از غرفه پهپادی وجود داره که قابلیت حمل سرنشین داره و شما میتونید با این پهپاد مسابقه بدید!بخش دیگه ای که توی غرفه اتصالات وجود داره، فروشگاه های هوشمند هستن. شما میتونید به صورت کاملا هوشمند و فیزیکی از این فروشگاه ها خرید کنید. مثلا هر قفسه بارکد خوان مربوط به خودش رو داره که اجناس داخل همون قفسه براش تعریف شده و به راحتی میتونید شما بارکد رو اسکن کنید و دیگه نیازی به صندوق داره توئی فروشگاه نیست. یا اینکه چرخ های خرید هوشمند وجود داره که شما رو دنبال میکنن و میتونید تمام خرید های خودتون رو اسکن کنید و به راحتی هزینه خرید رو پرداخت کنید!
اینم از روز سوم نمایشگاه که به غرفه اتصالات سر زدیم و دیدیم که دنیا داره میره سمت هوشمند شدن و احتمالا تا چند سال آینده خیلی از اپراتور هایی که الان وجود دارن حذف میشن و جاشون رو به ربات هایی میدن که دقت عمل و سرعت بیشتری دارن! ممنون که تا اینجا همراه ما بودید، روزهای بعدی رو از دست ندید!

روز چهارم نمایشگاه GITEX 2021

نوبتی هم باشه نوبت غرفه هواویه! توی روز چهارم یه سری زدیم به غرفه جذاب هواوی که محصولات و خدمات جدیدش رو توی این غرفه عرضه کرده! متاسفانه بعد از تحریم هواوی توسط گوگل وود گوشی های هواوی به ایران کمتر شده و احتمالا دیگه شاهد گوشی های هواوی توی بازار ایران نباشیم!جدیدترین گوشی های هواوی یعنی P50 Pro و Nova 9 توی غرفه هواوی موجود هستن و بازدید کننده های نمایشگاه میتونن با این دوتا گوشی جدید کار کنن! البته به جز گوشی موبایل ساعت های هوشمند، هندزفری های بلوتوث و کلی گجت جذاب دیگه هم توی غرفه هواوی وجود داره که شما میتونید اون ها رو تست کنید و از نمایندگی رسمی هواوی خرید کنید. یکی از جذاب ترین گجت ها و محصولاتی که توی غرفه هواوی دیده میشه، جدیدترین نمایشگر هواوی که کیفیت و تصویر بی نظیری رو در اختیار کاربر قرار میده. نمایشگری با کیفیت 4k+ که رنگ ها و تصاویر وضوح به شدت بالایی دارن. طراحی و کیفیت ساخت عالی به همراه ضخامت کم باعث میشه این گجت یکی از جذاب ترین گجت های هواوی محسوب بشه.توی غرفه هواوی لپتاپ ها و تبلت های هواوی هم دیده میشن که اگر یادتون باشه در مورد لپ تاپ MateBook D15 هواوی مطلب نوشتیم و اون رو به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم! علاوه بر تمام این محصولات خانگی هواوی هم برای خودشون بخش جداگانه دارن که شما میتونید لوازم آشپزخانه هوشمند هواوی رو هم تهیه کنید.اینم از روز چهارم نمایشگاه جیتکس 2021 که به غرفه هواوی سر زدیم و به محصولات جدید هواوی یه نگاه اولیه انداختیم. دیگه داریم به آخرین روزای نمایشگاه نزدیک میشیم و فقط یه روز از نمایشگاه GITEX 2021 باقی مونده. حتما تا روز آخر همراه ما بمونید!

روز آخر نمایشگاه GITEX 2021

خب بالاخره رسیدیم به آخرین روز نمایشگاه جیتکس 2021! امروز نوبت میرسه به غرفه کمپانی محبوب اپل. کمپانی اپل توی نمایشگاه جیتکس یه غرفه داره که تمام محصولات خودش رو به صورت نمایشگاهی برای بازدید کننده ها به نمایش گذاشته! از اولین کامپیوتری که استیو جابز فقید توی پارکینگ یه خونه قدیم ساخته تا آخرین محصولاتی که اپل معرفی کرده!این غرفه برای طرفداری های اپل یکی از بهترین غرفه های جیتکس 2021 میتونه باشه چون توی این غرفه تمام محصولات اپل وجود داره. شاید باورتون نشه اما اپل یه زمانی دوربین هم تولید میکرده یا شاید براتون خنده دار باشه یکی از محصولات اپل پیجر ها یا مسیج پد بوده که این دستگاه ها همون کارایی پیام رسانی یا پیامک دادن رو داشتن. فکر کنیم کمتر از 40 سال پیش دستگاه مجزایی وجود داشته برای ارسال پیام!اگر بخوایم دقیق به این غرفه نگاه کنیم می بینیم توی 40 سال گذشته محصولاتی تولید می شدن که خیلیامون اونا رو نمیشناسیم و همه ی اون محصولات توی گوشی های هوشمند امروزی جمع شدن! سرعت پیشرفت تکنولوژی توی چند سال گذشته انقدری زیاد بوده که آدم رو متعجب میکنه!

جمع بندی

نمایشگاه GITEX 2021 بالاخره تموم شد! توی نمایشگاه جیتکس امسال تکنولوژی ها و فناوری های زیادی رونمایی و معرفی شد اما اگر بخوایم نمایشگاه امسال رو جمع بندی کنیم باید بگیم تکنولوژی ها داره به سمتی میره که زندگی روزمره بشری کاملا هوشمند بشه و تمام کارهای روزانه رو به صورت آنلاین و مجازی انجام بده! این اتفاق میتونه ترسناک باشه چون اگر یه روزی برق یا اینترنت قطع بشه زندگی آدم ها مختل میشه!دومین چیزی که توی نمایشگاه امسال زیاد به چشم میخورد، استفاده از ربات های مختلف به جای نیروی کار انسانی بود. ظاهرا تا چند سال آینده خیلی از شغل هایی که نیروی کار انسانی نیاز داشت از بین میره و ربات ها تمام این کار ها رو به راحت ترین شکل ممکن انجام میدن!سومین مورد استفاده و فراگیری تکنولوژی واقعیت مجازی بود! اگر یادتون باشه در مورد تکنولوژی هولوگرام صحبت کردیم. اگر این تکنولوژی های واقعیت مجازی فراگیر بشن خیلی از کارها شاید راحت تر بشه اما تغییر اساسی توی سبک زندگی بشی ایجاد میکنن! آیا شما هم فکر میکنید تا چند سال آینده سبک زندگی آدم ها به کلی تغییر میکنه؟ توی کامنت ها نظراتتون رو با ما و موبوبکس به اشتراک بزارید. ممنون که تا روز آخر نمایشگاه جیتکس همراه رسانه خودتون یعنی موبونیوز بودید.

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۲۵ مهر, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 4489
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Hossein mbk

تصویر برداری عالی بود

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
Hossein mbk

خیلی خوب بود

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
Hossein mbk

ایشالا سال بعد باهم

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
Hossein mbk

هعی

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mromidfh

یادش بخیر

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
javad20030

قسمت همه این سفرا ایشالا

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
javad20030

ماشاالله

۱۳ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amirshokri1996

ر ا ح ت

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amirshokri1996

خوبفقص

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amirshokri1996

نمایشگاه

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amirshokri1996

خودت

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amirshokri1996

دبی

۱۲ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
Mahdi shekoohian

خیلی خوبه

۱۱ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
Mahdi shekoohian

عالی

۱۱ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

Nice👌👍

۱۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mohammad.r

Good💙💙💙

۱۰ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
heli2008

واقعا خیلی خفن بود همه ی ولاگا یه خیلی زیاد ممنونم😍

۰۸ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
heli2008

ولاگای دیگه ی نمایشگاه کجاس

۰۶ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
amiralaee

nice

۰۵ آذر ۱۴۰۰
comment-user-img
mahan.2009

نمایشگاه خیلی خوب و جالب بود هم خودت هم رفیقت اسمشو یادم رفته 😁😁😁 خسته نباشید

۰۳ آذر ۱۴۰۰
    comment-user-img
    javad20030

    فرزاد مهردادی

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰