راهنمای راه اندازی گیم نت

اگه می‌خوایم یک کسب و کار موفق راه اندازی کنیم خیلی مهمه که با راه و روشش آشنا باشیم تا هم برای خودمون درامد داشته باشه و هم برای چند نفر دیگه کارآفرینی کنه. این کسب و کار اگه به نحوی باشه که دغدغه‌های اصلی مردم رو هم رفع بکنه، می‌تونه آینده روشنی داشته باشه. از طرفی بخاطر قیمت ارز و بالا رفتن قیمت سخت‌افزار کامپیوتر و کنسول بازی و فاصله گرفتن مردم از این تجهیزات، خیلی ها به استفاده از گیم‌نت‌ها رو میارن تا از انجام بازی لذت ببرن یا اوقات خوبی رو در کنار دوستاشون بگذرونن. بنابراین اگه علاقه زیادی به این زمینه دارین و می‌خواین یه گیم نت خفن راه اندازی کنین، تو مقاله راهنمای راه اندازی گیم نت همراه موبونیوز باشید تا راه و روشش رو یاد بگیریم.

 

آیا گیم نت یک کسب و کار پرسود است؟

طبیعتا یکی از اولین مراحل تحقیق برای یک کسب و کار جدید، محاسبه میزان سودش و پردرآمد بودنشه. اصلی‌ترین فاکتور برای درآمد زیاد یک گیم‌نت هم داشتن مشتری‌های ثابت و استفاده از کنسول‌های جدید و بروزه که جلوتر به طور مفصل به این موارد می‌پردازیم.

آیا گیم نت یک کسب و کار پرسود است؟

دلیل بعدی هم میتونه گرون شدن کنسول‌های و کامپیوترهای گیمینگ باشه که باعث میشه تا مردم بجای خرید این لوازم، به استفاده از آن‌ها در گیم نت رو بیارن و این قضیه مخصوص ایران نیست و در کشورهای دیگه هم این دو مورد باعث درآمد زیاد گیم‌نت‌ها میشن. در جواب هم باید بگیم که هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور گیم‌نت‌های موفق زیادی وجود دارن که درآمدهای خیلی خوبی برای صاحبانشان رقم می‌زنن.

 

هزینه‌های گیم نت شامل چه مواردی می‌شوند؟

در قدم اول باید به بررسی هزینه‌های شروع و نگه‌داری گیم نت بپردازیم. این هزینه‌ها باید در محاسبات اضافه بشن تا همه چیز به درستی پیش بره. اگه از لحاظ مالی بتونیم هزینه اولیه مثل اجاره مغازه رو بپردازیم و محاسبه کنیم که تا چند ماه بدون سود می‌تونیم هزینه‌های گیم‌نت رو تامین کنیم، راحت‌تر می‌تونیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. به طور کلی موارد زیر جزو هزینه‌های اصلی گیم نت محسوب میشن:

  • هزینه مجوزها
  • هزینه‌های راه‌اندازی
  • هزینه‌های نگهداری

در ادامه هر کدوم از این موارد رو به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

هزینه مجوزهای لازم

مثل هر کسب و کار دیگه‌ای گیم نت هم نیاز به کسب پروانه و بقیه مجوزهای لازم داره و مراحل اداریش رو باید طی کرد تا اجازه فعالیت به صورت رسمی و حرفه‌ای داده بشه. برای کسب این مجوز مثل خیلی از مجوزها، به مدارکی مثل کارت پایان خدمت نظام وظیفه، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی عدم اعتیاد، حداقل سواد خواندن و نوشتن، فتوکپی شناسنامه و.. نیاز هست که برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر مراجعه به ادارات مربوطه رو پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه مجوز راه اندازی گیم نت

جا داره به این نکته هم اشاره بکنم که در ایران ورود خانم‌ها به گیم‌نت ممنوعه ولی دیده شده که بعضی از گیم‌نت‌ها با رعایت شئونات اسلامی به خانم‌ها هم اجازه ورود میدن.

 

هزینه‌های راه‌اندازی گیم نت

برای راه‌اندازی گیم‌نت نیاز به مقداری سرمایه اولیه هست تا بتونیم یک گیم‌نت خوب و حرفه‌ای رو راه‌اندازی کنیم. این هزینه‌ها شامل مواردی مثل اجازه مغازه، خرید کنسول، لوازم مبلمان و سیستم‌های امنیتی میشه که دونه دونه در موردشون صحبت می کنیم.

 

هزینه اجاره مغازه

بیشترین هزینه راه اندازی مربوط به فضایی میشه که برای گیم‌نت انتخاب کردیم. این فضا که می‌تونه اجاره یا خریداری بشه باید فضای به نسبت بزرگی باشه تا برای همه لوازم و کنسول‌ها جا داشته باشه. برای اجاره هم نیاز به پول رهن و کنار گذاشتن چند ماه از اجاره برای روز مبادا هست تا زمانی که به سود برسین و بتونین از پس هزینه‌ها بر بیاین.

 

هزینه دکور و مبلمان

هزینه بعدی هم مربوط به آماده کردن فضا هستش که مربوط به دکور، میزها، مبلمان، دوربین‌های امنیتی و … هستش. این هزینه‌ها با توجه به وسعت و نوع گیم‌نت می‌تونه متفاوت باشه. مثلا گیم‌نت‌های که فقط پلی‌استیشن دارن، نیاز به مبل و میز تلویزیون دارن و گیم‌نت‌هایی که PC دارن هم میز و صندلی کامپیوتر نیاز دارن و به همین خاطر کاربری گیم‌نت باید قبل از تخمین بودجه مشخص بشه.

به طور کلی هر کنسول نیاز به یک مبل ۲ تا ۴ نفره داره که راحت باشه و گیمرها زود خسته نشن و خاطره خوبی از گیم‌نت براشون بمونه. هزینه همچین مبلی هم می‌تونه بالای ۴ میلیون بشه که اگه به یک کارگاه مبل سازی سفارش مستقیم بدیم، هزینه ساختش کمتر میشه.

در نهایت به همه مواردی که بالا ذکر شد هزینه سیم‌کشی، نور پردازی و سیستم امنیتی رو هم اضافه کنین. برای نورپردازی نباید از نور پردازی رایج مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و خانه استفاده کرد. محبوب‌ترین نوع نورپردازی بین گیمرها روشنایی کمی داره و از RGB استفاده شده. بخاظر همین موضوع هم بیشتر گیم‌نت‌های موفق هم فضای تاریکی دارن و میبینیم که از تزئینات RGB توشون خیلی استفاده شده.

 

هزینه کنسول و کامپیوتر

مورد بعدی هم مربوط میشه لوازم، کنسول،‌ کامپیوتر، تلویزیون، مانیتور، اینترنت و … که توی بودجه مورد نیاز خیلی تاثیر دارن. هرچقدر رم و پردازنده این دستگاه‌ها قوی‌تر باشه، قاعدتا هزینه بیشتری هم باید براشون بپردازین.

جلوتر به هزینه کامپیوتر با توجه به قدرت به طور کامل‌تر اشاره کردیم، ولی برای یک تخمین کلی باید بگیم که هزینه حدودی هر کدوم از لوازم به شرح زیره:

  • هر کیس کامپیوتر حدود ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان
  • هر کنسول PS5 حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان
  • موس و کیبورد بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان
  • مانیتور بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان
  • صندلی گیمینگ بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان
  • هدست حدود ۳ تا ۱۰ میلیون تومان

در نهایت اگه برای هر ۴ کامپیوتر یک میز مشترک در نظر بگیریم بین ۴ تا ۸ میلیون برچسب قیمتی میزها میشه.

گیم نت

کنسول معمولا نیازی به صندلی گیمینگ و هدست نداره ولی برای هر کنسول باید دسته اضافه هم فراهم بشه و داشتن تلویزیون 4K در کنار پلی استیشن 5 ترکیب خیلی جذابی برای گیمرهاست که شاید دلتون بخواد رعایت کنن. قیمت هر تلویزیون 4K هم میتونه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون باشه. هر تلویزیون هم نیاز به یک میز داره که میتونین سفارشی بسازین تا هزینش کمتر بشه.

 

هزینه‌های نگهداری گیم نت

درست مثل هزینه راه‌اندازی، هزینه نگه‌داری هم با توجه به کاربری و نوع سخت‌افزاری که استفاده شده متغییره و می‌تونه شامل مواردی مثل اشتراک اینترنت، هزینه برق چراغ‌ها و لوازم بازی بشه. برای محاسبه این هزینه‌ها باید تعداد کنسول‌ها و کامپیوترها و نوع سخت‌افزار مورد استفاده‌شون رو مد نظر قرار داد.

مثلا کنسول‌ها برق کمتری نسبت به کامپیوترها مصرف می‌کنن و طبیعتا در آخر ماه شاهد قبض برق با مبلغ پایین‌تری خواهیم بود. از طرفی چون بیشتر PC گیمرها به بازی‌های آنلاین علاقه دارن، هزینه اشتراک اینترنت و نرم‌افزار تغییر IP یا DNS رو هم باید لحاظ کنیم تا گیمرها بتونن از انجام این دسته از بازی‌ها لذت ببرن و دوباره به گیم‌نت برگردن.

جدا از این موارد باید هزینه ماهانه برای نظافت فضا و مبلمان، تمیز کردن چند ماه یکبار کامپیوترها و کنسول‌ها، خرید اشتراک بازی‌های جدید، تعمیر یا تعویض قطعاتی که مستهلک و خراب شدن، شارژ ساختمان یا مجتمعی که گیم‌نت در اون واقع شده و حقوق افرادی که استخدام کردیم رو هم به مجموع هزینه های گیم نت اضافه کنیم.

در اوایل شروع کار شاید نیاز به استخدام کسی نداشته باشیم ولی به مرور و با شلوغ‌تر شدن گیم‌نت، داشتن یک نفر که توی امور کمک بکنه میتونه خیلی خوب باشه.

 

چه سیستم‌هایی در گیم نت نیاز است؟

حالا میرسیم به مهمترین بخش راهنمای راه اندازی گیم نت یعنی کنسول‌ها و دستگاه‌های بازی. گیمرها معمولا از چند پلتفرم PC، کنسول پلس استیشن و کنسول ایکس باکس برای بازی استفاده می‌کنن و قاعدتا ترجیح میدن بهترین و بروزترین مدل‌ها رو تو گیم نت ببینن. بنابراین اگه به فکر راه انداختن گیم نت هستین باید دستگاه‌های زیر رو تهیه کنین.

 

۱. کنسول (پلی‌استیشن)

وقتی بحث کنسول بشه اولین کنسولی که به ذهنمون میرسه پلی‌استیشنه و اولین بازی‌ها هم فیفا و PES و مورتال کمبت هستن. این بازی‌ها بین جوون‌ها و حتی بزرگترهای کشورمون محبوبیت خیلی زیادی دارن و همین میتونه تضمین بکنه که هر روز حداقل یکنفر هست که دلش بخواد این بازی‌های رو با یکی از دوستاش انجام بده.

هزینه خرید کنسول هم ثابته و الان قیمتی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومن داره که به نسبت کامپیوتر عدد کمتری هستش و از این لحاظ کنسول می‌تونه بهتر باشه. جدا از این مورد، کنسول نیاز به اینترنت کمتری هم داره و خرید بازی‌ها هم راه‌های زیادی دارین که هزینه‌شون براتون به صرفه در میاد. در کنار پلی استیشن باید از یک تلویوزیون (ترجیحا ۴۰ اینچ) هم استفاده بشه تا تجربه خوبی به کاربر منتقل بشه.

ولی توی بخش نگهداری باید به این موضوع اشاره کرد که دسته‌های کنسول هم زودتر از موس و کیبورد خراب میشن و هم امکان گم شدنشون بیشتره. بنابراین اگه می‌خواین تعداد زیادی کنسول PS5 تو گیم نت بذارین حتما استهلاکش رو مدنظر قرار بدین. برای نگهداری از کنسول هم فقط تمیز کردن کنسول به صورت چند ماه یکبار کافیه.

 

۲. کامپیوتر (PC)

کامپیوتر توی ایران محبوبیت زیادی داره و خیلی از بازی‌ها مثل Valorant و Counter Strike هم فقط روی کامپیوتر قابل اجرا هستن و برای کنسول‌ها عرضه نشدن. از این بابت میشه تضمین کرد که گیم‌نتی که پیسی (کامپیوتر) داره، میتونه مشتری‌های خاص خودش رو جذب کنه. مزیت دیگه کامپیوتر هم اینه که این دستگاه‌ها طول عمر بیشتری دارن و اگه بعد از گذشت چند سال کمی برای بازی‌های بروز ضعیف بشن، میشه با ارتقا دادن رم و کارت گرافیک، یه جون تازه به پیسی داد تا برای چند سال دیگه هم کار کنه.

توی یک گیم‌نت میشه کامپیوترهای مختلفی داشت و هزینه هر کدوم هم متفاوت باشه؛ مثلا چندتا از گیم‌نت‌های موفق از ۳ نوع کامپیوتر مختلف استفاده می‌کنن که هر کدوم تو یه سطح سخت افزاری قرار دارن و در نتیجه قیمت‌هاشون متفاوته. این کامپیوترها از لحاظ سخت‌افزار و قدرت گرافیکی و همچنین تجهیزاتی مثل موس و کیبورد و مانیتور متفاوت هستن و میشه برای گیم‌های متفاوت متفاوت ازشون استفاده کرد.

گیم نت کامپیوتر

نگهداری کامپیوتر سختی خاصی نداره و فقط نیاز داره که هر چند ماه یک بار گرد و غبارش پاک بشن و چرخش فن‌ها بررسی بشه. همچنین هر ۱۸ تا ۲۴ ماه یک بار هم نیاز به یک اورهال (overhaul) دارن تا بتونن عملکرد عالی خودشون رو نشون بدن. برای کامپیوتر نیازی به خرید بازی نیست چون پیسی گیمرها خودشون معمولا یه اکانت استیم با کلی بازی مختلف دارن ولی چون اکثر بازی‌های پیسی آنلاین هستن، داشتن اینترنت خوب اجباریه که هزینه کمی نداره. در ادامه تعدادی از هزینه‌های مربوط به کامپیوتر رو با هم مرور می‌کنیم:

 

۱. کارت گرافیک و CPU

برای انتخاب نوع سی‌پی‌یو و کارت گرافیک کامپیوترها باید به این نکته دقت کنیم که قراره این کامپیوترها برای اجرای چه بازی‌هایی مورد استفاده قرار بگیرن. محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتر League of Legends، کانتر استرایک و کال آف دیوتی هستن که برای اجرای این بازی‌ها میشه از یک کامپیوتر با قیمت ۴۰ میلیون به بالا استفاده کرد. البته اگه بودجه‌شون میرسه بهتره که این هزینه رو بیشتر کنین؛ چون پیسی گیمرها به فریم ریت بالا نیاز دارن و برای داشتن فریم ریت بالا توی همه این بازی‌ها به یک کارت گرافیک مثل RTX4060 نیازه. قیمت چنین کارت گرافیکی به تنهایی حدود ۳۳ میلیون (فروردین ۱۴۰۳) هستش و هزینه کامپیوتر رو به ۶۰ میلیون تومن افزایش میده. ولی اگه قراره از کال آف دیوتی و بازی‌های جدید صرف نظر کنیم، میشه هزینه کامپیوتر رو هم به زیر ۳۵ میلیون کاهش داد که یعنی برابر با یک کنسول پلی استیشن ۵.

البته پیشنهاد می‌کنیم اگه می‌خواین گیم نت راه بندازین، بهترین سیستم‌ها و بالاترین کارت گرافیک‌ها رو براش تهیه کنین. چون گیمرهایی که به گیم نت شما میان احتمالا حداقل PC لازم برای اجرای بازی‌ها رو دارن و صرفا برای دریافت کیفیت بهتر و حرفه‌ای‌تر رو گیم نت هزینه می‌کنن. بنابراین نداشتن این سیستم‌ها می‌تونه طیف زیادی از مشتری‌هاتون رو دلسرد کنه.

 

۲. مانیتور گیمینگ

در کنار هزینه خود کیس باید هزینه مانیتور، موس، کیبورد و هدست رو هم در نظر گرفت. مانتیورهای گیمینگ که نرخ بروزرسانی (Refresh Rate) بالاتری دارن، معمولا قیمت بالای ۱۰ میلیون دارن و با افزایش رزولوشن و رفرش ریت، قیمت این مانیتورها به بیشتر از ۴۰ میلیون تومان هم می‌تونه برسه.

بالا بودن رفرش ریت تو کیفیت دریافتی از بازی‌های سریع خیلی تاثیرگذاره و قطعا برای مشتری‌هاتون مهمه.

 

۳. موس و کیبورد

به هیچ وجه نباید اهمیت استفاده از موس و کیبورد گیمینگ رو تو بازی‌های PC فراموش کرد. موس‌های گیمینگ هم ظاهر جذاب‌تری برای گیمرها دارن و هم به DPI و کلیدهای بیشتری مجهز شدن که تو نتیجه بازی خیلی تاثیر داره.

استفاده از موس‌هایی که سرعت حرکت Cursor شون قابل تنظیمه دست گیمرها رو تو بازی‌ها باز میذاتره و بازی کردن رو حرفه‌‌ای‌تر می‌کنه. وزن موس و ارگونومیک بودنش هم تاثیر زیادی تو بازی‌های شوتر داره و می‌تونه نتیجه رو از این رو به اون رو کنه. در آخر کلیدهای چندگانه و قابل برنامه‌ریزی هم یکی دیگه از مزیت‌های رقابتی موس‌های گیمینگه که برچسب قیمتی ۲ میلیونی این موس‌ها رو توجیه می‌کنه. البته موس‌های خوب برندهایی مثل ریزر، لاجیتک، گلوریوس و … می‌تونن قیمت خیلی بیشتری هم داشته باشن.

کیبوردهای محبوب گیمرها هم مکانیکی هستن و RGB دارن. این کیبوردهای مکانیکی به خاطر نوع سوییچ یا کلیدی که روشون به کار رفته ضربه‌ها رو بهتر دریافت می‌کنن و کار کردن با کیبورد رو به لول بالاتر می‌برن. همچنین این کیبوردها طول عمر و کیفیت ساخت بیشتری دارن و به همین دلیل می‌تونن برای گیم‌نت‌ها انتخاب بهتری باشن. قیمت یک کیبورد مکانیکی خوب از ۲-۳ میلیون تومان شروع میشه میتونه به ۱۵ میلیون تومان هم برسه.

 

۴. هدست گیمینگ

برای هدست لازمه که هم کیفیت صدای خوبی داشته باشه و هم کیفیت میکروفون خوبی. هدست‌های جدید از تکنولوژی نویز کنسلینگ برای میکروفون‌هاشون استفاده می‌کنن که باعث میشه تا گیمرها بتونن در محیط شلوغی مثل گیم‌نت هم از میکروفون این هدست استفاده بکنن.

هزینه هدست گیمینگ در گیم نت

با قیمت زیر ۲ میلیون تومان هم میشه هدستی تهیه کرد که ظاهر و کیفیت صدای خوبی داشته باشه، ولی این هدست‌ها مناسب محیط شلوغ گیم‌نت نیستن و قطعا نویزکنسلینگ خیلی خفنی ندارن. بنابراین باید از هدست‌های با قیمت بالاتر استفاده کرد که هم هم روی سر راحت باشن، هم کیفیت ساخت خوبی داشته باشن و صدا رو ایزوله کنن و هم از تکنولوژی‌هایی مثل صدای ۷.۱ کاناله پشتیبانی کنن تا گیمر بتونه صداها (مثل صدای پا در بازی‌های شوتر) رو بهتر بشنوه و تشخیص بده. یک هدست با این مشخصات می‌تونه قیمتی بیشتر از ۵ میلیون داشته باشه.

 

در گیم نت از چه راه‌هایی درآمد کسب کنیم؟

گیم‌نت‌ها با توجه به بروز بودن یا قدیمی بودن سخت‌افزار، نوع دکوراسیون و مبلمان و امکاناتی که ارائه می‌کنن، مبالغ متفاوتی رو بابت استفاده ساعتی از مشتری دریافت می‌کنن. اما به غیر از اون راه‌های دیگه‌ای هم وجود داره که بعضی از گیم‌نت‌ها از طریق اون‌ها درآمد کسب می‌کنن. در ادامه توضیح بیشتری درباره این موارد داده شده.

 

درآمد مستقیم از تجهیزات

اولین راه درآمدی یک گیم‌نت خود تجهیزات گیمنگی هستن که برای بازی کردن مشتریان قرار داده شده. قیمت گذاری برای استفاده از این تجهیزات باید هوشمندانه و در عین حال عادلانه باشه تا هم هزینه‌های گیم‌نت پوشش داده بشه و به درآمدزایی برسه و هم مشتریان از قیمت راضی باشن و دوباره به گیم‌نت برگردن. مثلا اختلاف قیمت بین استفاده از کنسول با یک دسته یا چند دسته باید کاملا منطقی باشه و همچنین هزینه استفاده از کامپیوتر‌ها باید با پلی‌استیشن اختلاف درستی داشته و نباید بیشتر از عرف باشه.

اکثر گیم نت ها با توجه به لوکیشن‌شون و امکاناتی که به مشتری ارائه میدن هزینه‌های تقریبا مشابهی دریافت می‌کنن.

 

درآمد از فروش لوازم و تجهیزات گیمینگ

خیلی وقت ها پیش میاد که مشتری‌ها برای اولین بار از کنسول پلی استیشن 5 یا PC گیمینگ با سخت‌افزار بروز استفاده می‌کنن و مزه این تجربه انقدر به دهنشون شیرین میاد که به فکر خرید یک کنسول یا پیسی برای خونه خودشون میوفتن. از طرفی چه جایی بهتر از یک گیم‌نت که همه سیستم‌هاش دارن مثل ساعت کار می‌کنن و مشکلی برای اجرای بازی‌ها ندارن. از همین بابت خیلی از گیمرها به گیم‌نت‌ها اعتماد دارن و بابت خرید تجهیزات، گیم‌نت رو به بازارهای شلوغ ترجیح میدن. پس با ارتباط گرفتن با تامین کننده‌های درست و مشاوره خوب خوب میشه درآمد خوبی رو از فروش لوازم و تجهیزات گیمینگ رقم زد.

 

برگزاری مسابقات دوره‌ای

برگزاری یک مسابقه چالش‌های زیادی داره و شاید به طور مستقیم سود زیادی برای گیم نت نداشته؛ چون هزینه عضویت توی مسابقه معمولا بین نفرات برنده تقسیم میشه و به خود گیم‌نت چیز زیادی نمی‌رسه. اما این روش بازاریابی باعث میشه تا اسم گیم‌نتی که مسابقه برگزار کرده سر زبون‌ها بیوفته و مشتری‌های بیشتری براتون بیاره. 

بنابراین برگزاری مسابقات دوره‌ای رو به عنوان یه روش سرمایه‌‌گذاری بلند مدت در نظر بگیرین که می‌تونه به رشد گیم نت کمک زیادی کنه.

 

راه اندازی کافه

هر گیم نتی نیاز داره که به نوعی بتونه شکم گیمرها رو هم سیر نگهداره. اکثر مشتری‌ها برای ساعت‌ها تو گیم نت می‌مونن و تو سشن‌های بازی طولانی شرکت می‌کنن. به همین دلیل راه اندازی یه کافه یا بوفه کوچیک که نیازهای گیمرها رو راه بندازه و باعث شه ساعت‌های بیشتری رو تو گیم نت بگذرونن می‌تونه یه روش درآمدزایی خیلی خوب باشه.

شما می تونین با راه اندازی کافه، سرو قهوه و اسنک‌های کوچیک مشتری‌های بیشتری جذب کنین و سود بیشتری از مغازه داشته باشین.

 

متفاوت بودن از رقبا

یکی دیگه از مواردی که هر گیم‌نتی بهش نیاز داره، ایده‌های نو و متفاوت از بقیه هستش. مثلا استفاده از کنسول‌های قدیمی و نوستالژی که برای خیلی از مردم باعث ایجاد حس خوب و بازگشت به سال‌ها پیش میشه می‌تونه مشتری‌های بیشتری رو جذب بکنه.

در کنار ایده‌های خوب باید از مبلمان درجه یکی هم استفاده کرد تا گیمرها موقع استفاده از تجهیزات راحت باشن و دیرتر احساس خستگی کنن. همین خودش باعث میشه تا مشتری ساعات بیشتری رو با لذت در گیم‌نت سپری کنن که خودش باعث درآمد بیشتر میشه.

گیم نت کامپیوتر

یه ایده دیگه هم اینه که در کنار کنسول و پیسی از بازی‌هایی که نیاز به تحرک بدنی دارن مثل پینگ پنگ و بیلیارد هم استفاده کنیم. اینطوری بعد از چند ساعت استفاده از کنسول و پیسی گیمرها می‌تونن یک بازی با تحرک بدنی هم انجام بدن تا اوقات خیلی بهتری رو داخل گیم‌نت سپری کنن.

از اهمیت دکوراسیون هم نباید غافل بود چرا که دکوراسیون خوب و متفاوت می‌تونه یه حس جدید رو منتقل بکنه که باعث بازگشت مشتری‌ها بشه. شما می‌تونین همه این لوازم رو در کنار خیلی از تجهیزات گیمینگ دیگه از فروشگاه اینترنتی ایویز تهیه کنین، تا با مقایسه راحت محصولات و برخورداری از یک هزینه ارسال به صرفه، به راحتی تجهیزات اصلی گیم نت رو ببندین.

 

جمع بندی

در آخر می‌رسیم به جمع‌بندی خوبی‌ها و بدی‌های گیم‌نت و اینکه آیا راه اندازی گیم‌نت ایده خوبی هست یا نه. یکی از چالش‌های گیم نت نیاز به سرمایه زیاد برای شروع کار و خرید و نگهداری تجهیزات گیمینگ گرون قیمته. البته شما می‌تونین این مشکل رو با خرید کنسول‌های کم اما باکیفیت حل کنین تا در ادامه دستگاه‌های حرفه‌ای تری برای گیم نت تهیه کنین. در کنار این موارد،‌ تجهیزات باید هر چند سال یک بار یا عوض بشن و یا ارتقا داده بشن تا بتونن جدیدترین بازی‌ها رو هم به راحتی و با بالاترین کیفیت اجرا کنن. هزینه اینترنت و دکوراسیون هم مواردی هستن که نمیشه ازشون چشم‌پوشی کرد. با وجو تمام این مسائل، چون صنعت ویدیو گیم طرفدارهای زیادی بین نوجوان‌ها و جوان‌ها داره، اگه کمی هوشمندی و خلاقیت به خرج بدین به زودی کسب و کارتون جای خودش رو بین مشتری‌ها پیدا می‌کنه و می‌تونین به درآمد مد نظرتون برسین.

نویسنده : کورش نجفیان
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 5
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

عجب مقاله جالبی بود

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله عجیب و جالبی بود

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

پرورش سویا رو ترجیح میدم

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirezanikkhah

به نظر من خیلی دست بالا گرفتید تو خیلی بخش های این لیست میشه صرفه جویی کرد

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

در کل فکر کنم خیلی سرمایه ی زیادی بخواد(برای کسی که میلیونر نیست)…
هزینه ی اجاره.
خرید چندین کنسول و دسته و کامپیوتر و کیبورد.
لامپ های RGB و مبلمان و میز و مواد غذایی.

‌‌

تازه بعد از همه ی اینا ممکنه به درامد خیلی خوبی هم نرسه و زیاد مشتری نداشته باشی
به نظرم ریسک بزرگیه، اون سرمایه رو روی کار دیگه ای بزاری شاید بهتر نتیجه بده

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳