مقایسه گلکسی واچ 6 و اپل واچ 9

ساعت هوشمند Apple Watch 9 جدیدترین اسمارت واچ اپله که همزمان با آیفون 15 وارد بازار شده و به قابلیت جدید پردازنده S9 SiP یعنی لمس سه بعدی مجهزه. از اون طرف سامسونگ هم ساعت پرچم دار خودش یعنی Galaxy Watch 6 رو برای رقابت با این گجت هوشمند وارد بازار کرده تا شاهد زورآزمایی دو تا از بهترین برندهای تولید اسمارت واچ در جهان باشیم. اگه بین خرید این دو ساعت مردد هستین، یا ساعت‌های قدیمی‌تر دارین و می‌خواین به نسخه‌‌های جدید مهاجرت کنین، مقایسه گلکسی واچ 6 و اپل واچ 9 رو همراه موبونیوز باشین که حتما به دردتون می‌خوره.

 

مقایسه گلکسی واچ 6 و اپل واچ 9 از نظر ظاهری و طراحی

از نظر طراحی اپل واچ هیچ تغییر خاصی نسبت به مدل سال گذشته نداره و روی این حساب اگه هر دو تا مدل واچ ۸ و ۹ اپل رو کنار هم بذاریم واقعا فرقی زیادی ندارن. اپل واچ سری ۹ مثل همیشه از دو تا کلید اصلی شامل یه دکمه چرخان ولومی و یه دکمه مستطیلی استفاده کرده که سمت چپ فریم ساعت قرار داره. از اون طرف میکروفن صدا ما بین دو دکمه مذکور و در همون سمت دیده میشه.

مقایسه گلکسی واچ 6 و اپل واچ 9 از نظر ظاهری و طراحیدر مقابل گلکسی واچ ۶ با همون طراحی تکراری سال قبل وارد بازار شده که زیاد جذاب نیست. هرچند سامسونگ به طرز جالبی تونسته حاشیه نمایشگر رو در مدل جدید کمتر کنه که ۳۰ درصد به ابعاد و اندازه نمایشگر اضافه شده و پیشرفت خوبی به حساب میاد. از نظر ابعاد و وزن، اپل واچ سری ۹ حدود ۱ میلیمتر ضخامت بیشتر و حدود ۱۰ گرم وزن بیشتری در مقایسه با واچ ۶ سامسونگ داره. گلکسی واچ ۶ سامسونگ مثل رقیب دو تا دکمه فلزی تخت داره که در سمت چپ فریم قرار گرفته و میکروفن هم بین دو تا کلید تعبیه شده و غیر از این فرقی با هم ندارن.

 

مقایسه کیفیت بدنه Galaxy Watch 6 و Apple Watch 9

فریم هر دو تا ساعت اپل واچ و گلکسی واچ از آلومینیوم با کیفیت ساخته شده که مقاومت بالای در برابر ضربه و خط و خش داره. اپل واچ جدید در یه مدل دیگه با بدنه فولاد ضد زنگ هم ساخته شده که از این نظر تنوع بالاتری در مقایسه با رقیب بهتون میده.

مقایسه کیفیت بدنه Galaxy Watch 6 و Apple Watch 9درب پشتی گلکسی واچ ۶ از پلاستیک ساخته شده و پورت شارژ مغناطیسی رو میشه دید. از اون طرف درب پشتی اپل واچ از ترکیب سرامیک و یاقوت کبود ساخته شده که استحکام بیشتری در مقایسه با رقیب داره. جلوی نمایشگر هر دو تا مدل واچ اپل و سامسونگ با یه لایه یاقوت کبود بسیار مقاوم محافظت میشه.

 

مقایسه استانداردهای حفاظتی گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹

خوشبختانه دو تا مدل گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹ از استاندارد حفاظتی IP68 با مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر استفاده میکنن. با این حساب اگه به استخر رفتین و یا حتی یه مسافرت ساحلی داشتین میتونین بدون نگرانی از ساعت هوشمند اپل واچ و یا سامسونگ استفاده کنین.
اگه بخوایم در مقایسه گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹ یکی رو انتخاب کنیم، به نظرم اپل واچ جدید شکل و ظاهر کلاسیک ولی بدنه مقاوم تری در مقایسه با رقیب داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه نمایشگر Galaxy Watch6 و Apple Watch Series 9

اپل واچ ۹ از یه نمایشگر ۱/۹ اینچی Retina LTPO OLED استفاده میکنه که رزولوشن تصویر ۴۸۴ در ۳۹۴ و تراکم پیکسلی ۳۲۶ اینچ در هر پیکسل رو داره. از اون طرف در مدل ۴۱ میلیمتری به یه نمایشگر ۱/۶ اینچ با رزولوشن تصویر ۴۳۲ در ۳۵۲ مجهز شده و از نظر تراکم پیکسلی فرقی با مدل اصلی نداره.
در مقابل گلکسی واچ 6 سامسونگ به یه نمایشگر ۱/۵ اینچی سوپر امولد مجهز شده که رزولوشن تصویر ۴۸۰ در ۴۸۰ و تراکم پیکسلی ۳۲۷ داره. از اون طرف مدل ۴۰ میلیمتری گلکسی واچ سامسونگ اندازه ۱/۳ اینچی و رزولوشن ۴۳۲ در ۴۳۲ ولی تراکم پیکسلی یکسان با مدل اصلی داره.

مقایسه نمایشگر Galaxy Watch6 و Apple Watch Series 9روشنایی نمایشگر هر دو تا مدل گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹ در حالت پیک تا ۲۰۰۰ نیت هم میرسه که روی این حساب توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم محتوای صفحه به طور کامل نمایش داده میشه. از اون طرف نمایشگر هر دو تا ساعت با یه لایه شیشه یاقوت کبود محافظت میشه که مقاومت بسیار بالای در برابر ضربه های محکم، سقوط و شکستگی داره.

مقایسه نمایشگر Galaxy Watch6 و Apple Watch 9
به لطف قابلیت Always-on display در هر دو ساعت اپل و سامسونگ میتونین به طور دائمی زمان رو مشاهده کنین، البته این امکان مصرف باتری رو بالا میبره که ممکنه یکم آزار دهنده باشه. با یه حساب سرانگشتی در مقایسه گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹ اگه نمایشگر بزرگتر رو اولویت بذاریم، اپل واچ ۹ امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه باتری گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹

از نظر باتری اپل واچ ۹ مثل مدل سال گذشته از یه باتری لیتیومی با دو ظرفیت ۲۸۲ و ۳۰۸ میلی آمپری استفاده می کند. باتری هر دو مدل واچ اپل در کمتر از 1 ساعت به طور کامل شارژ میشه و در استفاده های روزانه تا بیشتر از ۱۸ دوام میاره.
در مقابل گلکسی واچ سامسونگ در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلیمتری از باتری لیتیومی با ظرفیت ۳۰۰ و ۴۲۵ میلی آمپری استفاده میکنه. باتری واچ سامسونگ از نظر شارژدهی عملکرد نزدیکی با رقیب داره و در حالت عادی تا دو روز هم جواب میده.

مقایسه باتری گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹باتری گلکسی واچ با شارژر ۱۰ واتی بیسیم در مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ میشه که از این نظر سرعت پایین تری در مقایسه با واچ اپل داره. به نظرم در مقایسه گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹ از نظر باتری، واچ سامسونگ باتری حجیم تری داره که شارژ بیشتری رو نگه میداره و فارغ از زمان شارژ امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه گلکسی واچ 6 و اپل واچ 9 از نظر سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش سخت افزار اپل واچ سری ۹ از تراشه پرقدرت S9 اختصاصی اپل با دو هسته پردازشی استفاده میکنه. این تراشه در مقایسه با تراشه S8 تا ۳۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری داره. از اون طرف به چهار موتور عصبی مجهز شده که سرعت دو برابر بیشتری در اجرای برنامه های مختلف در اختیار کاربر میذاره.
اپل واچ جدید حالا از دو قابلیت کاربردی دستیار SIRI و Double Tap استفاده می کند. به لطف دستیار (سیری) اطلاعات ورزشی و سلامتی کاربر توسط هوش مصنوعی آنالیز میشه و میزان کالری سوزانده شده و الگوی خواب رو اعلام میکنه. از اون طرف با قابلیت دابل تپ یا لمس سه بعدی میتونین با دو بار ضربه انگشت اشاره به شست دستورات خاصی مثل پاسخ دادن به تماس و یا کنترل آلارم رو انجام بدین.
علاوه بر مشخصات سخت افزاری قدرتمند اپل واچ جدید از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت استفاده میکنه که در مقایسه با واچ ۸ تا دو برابر فضای بیشتری برای نصب برنامه های مختلف رو در اختیار کاربر میذاره.

مقایسه گلکسی واچ 6 و اپل واچ 9 از نظر سخت افزاری و نرم افزاریدر مقابل گلکسی واچ ۶ از تراشه بومی Exynos W930 با معماری ۵ نانومتری استفاده می کند. این تراشه از دو هسته پردازشی با سرعت ۱/۴ گیگاهرتزی و گرافیک Mali-G68 تشکیل شده که تا ۱۸ درصد سرعت عملکرد بهتری در استفاده های روزانه و باز کردن برنامه های مختلف در اختیار کاربر میذاره. گلکسی واچ جدید مثل واچ ۵ حافظه ۱۶ گیگابایتی داره ولی ظرفیت رم به ۲ گیگابایت رسیده که با این حساب میشه برنامه های مورد نیاز رو سریع تر از قبل اجرا کنین.
از نظر نرم افزاری اپل واچ سری ۹ به رابط کاربری watchOS 10 مجهز شده که قابلیت بروز رسانی به نسخه جدید watchOS 10.4 رو داره. از اون طرف گلکسی واچ به رابط کاربری Android Wear OS 4 گوگل و پوسته شخصی One UI Watch 5 مجهز شده که قابلیت دریافت بروزرسانی جدید رو داره.

مقایسه سخت افزاری گلکسی واچ 6 و اپل واچ 9

لازمه بگم اپل واچ فقط به دستگاه های اپل جدید متصل میشه و گلکسی واچ هم تنها با گوشی های اندرویدی جفت میشه. البته اگه واچ سامسونگ رو به دستگاه های اندرویدی غیرسامسونگ دیگه متصل کنین امکانات خاصی مثل سنجش فشار خون رو نمایش نمیده که یه نکته منفی به حساب میاد.
در مقایسه گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹ به نظرم اپل واچ به دلیل پشتیبانی از دستیار SIRI و همچنین موتور عصبی ۴ هسته ای، قابلیت های بهتری در مقایسه با واچ سامسونگ داره. از اون طرف حافظه داخلیش هم ۴ برابر از رقیب بیشتره که روی این حساب امتیاز بخش سخت افزاری و نرم افزاری رو دریافت میکنه.

 

مقایسه سنسورهای سلامتی و فعالیت های ورزشی گلکسی واچ ۶ و اپل واچ ۹

در بخش سنسورهای سلامتی Apple Watch 9 به لطف تراشه قدرتمند جدید تا ۲۵ درصد دقت سنجش بالاتری داره. در اپل واچ جدید از سنسورهای مهم و اصلی تشخیص ضربان قلب، اکسیژن خون، دمای بدن، گام شمار، سنجش وضعیت خواب، VO2max، ECG، تشخیص سقوط از ارتفاع و تشخیص تصادف استفاده میشه. در این مدل مثل همیشه سنسور سلامت بانوان هم دیده میشه که میتونین از بخش مورد نظر گزینه های پیشنهادی رو مشاهده کنین.

سنسورهای سلامتی اپل واچ سری 9در مقابل Galaxy Watch 6 به سنسور بیواکتیو سامسونگ و مجموع حالت‌ های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس مجهز شده که از این نظر یه واچ هوشمند پر امکانات محسوب میشه. گلکسی واچ ۶ در هر دو تا مدل ۴۰ و ۴۴ میلیمتری از GPS داخلی استفاده میکنه که روی این حساب میتونین در حین فعالیت های ورزشی مختلف مثل پیاده روی و باشگاه میزان کالری سوزانده شده رو مشاهده کنین.

سنسورهای سلامتی گلکسی واچ 6

به طور کلی در بخش حسگرها و سنسورهای ورزشی دو تا ساعت علمکرد نزدیکی با هم دارن و میتونین به سلیقه خودتون یه مدل رو بخرین.

 

بررسی تفاوت‌های Galaxy Watch 6 و Apple Watch 9 در یک نگاه

دوتا اسمارت واچ اپل و سامسونگ در مقایسه با نسل قبل پیشرفت های زیادی در بخش سخت افزاری و طراحی دارن اما نسبت به همدیگه چه قابلیت‌های متفاوتی کسب کردن؟ با توجه به مواردی که بالا بررسی کردیم، تفاوت‌های فنی این دو ساعت رو براتون نوشتیم:

 

مشخصات Galaxy Watch 6

گلکسی واچ ۶ جدیدترین مدل واچ سامسونگ از نمایشگر با کیفیت و باتری قدرتمندی استفاده میکنه که از سد رقبایی دیگه عبور میکنه.

  • فریم آلومینیومی و درب پشتی پلاستیک شفاف
  • نمایشگر سوپر امولد ۱/۳ و ۱/۵ اینچ با روشنایی بالای ۲۰۰۰ نیت
  • رزولوشن تصویر ۴۳۲ در ۴۳۲ (۴۰ میلیمتری) و ۴۸۰ در ۴۸۰ (۴۴ میلیمتری)
  • گواهی حفاظتی IP68 مقاوم تا ۵۰ متر زیر آب و نفوذ خاک
  • قابلیت Always-on display
  • پردازنده Exynos W930 با دو هسته ۱/۴ گیگاهرتز و گرافیک Mali-G68
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت
  • رابط کاربری Android Wear OS 4 و پوسته شخصی One UI Watch 5
  • بلوتوث نسخه ۵/۳، NFC و GPS
  • ظرفیت باتری ۳۰۰ و ۴۲۸ میلی آمپر و شارژدهی بین ۱۸ تا ۳۶ ساعت

طراحی یکسان سال قبل گلکسی واچ ۶ تنها نکته منفی این مدل به شمار میاد ولی در سایر بخش های پیشرفت زیادی در مقایسه با واچ ۵ دارد.

 

مشخصات Apple Watch 9

اپل واچ سری ۹ یکی از بهترین اسمارت واچ های بازار، قابلیت هایی فراتر از سایر رقبا در اختیارتون میذاره.

  • جنس فریم آلومینیوم یا فولاد ضد رنگ
  • نمایشگر از جنس شیشه و پشت سرامیکی یا یاقوت کبود
  • نمایشگر Retina LTPO OLED با اندازه ۱/۶۹ و ۱/۹ اینچ و روشنایی ۲۰۰۰ نیت در حالت پیک
  • رزولوشن تصویر ۴۳۰ در ۳۵۲ (۴۱ میلیمتری) و ۴۸۴ در ۳۹۶ (۴۵ میلیمتری)
  • گواهی حفاظتی IP6X مقاوم در برابر آب خوردگی تا ۵۰ متر و نفوذ گرد و غبار
  • قابلیت Always-on display و موتور عصبی چهار هسته ای
  • پردازنده Apple S9 با دو هسته پردازشی و گرافیک PowerVR
  • حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و رم ۱ گیگابایت
  • رابط کاربری watchOS 10 قابل ارتقا به watchOS 10.4
  • بلوتوث نسخه ۵/۳، NFC و GPS
  • ظرفیت باتری ۲۸۲ و ۳۰۸ میلی آمپر و شارژدهی تا ۱۸ ساعت

در اپل واچ جدید به لطف دستیار Siri تمامی فعالیت های ورزشی و حتی الگوی خواب به طور مداوم بررسی میشه.

 

کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد؟

اپل واچ سری ۹ در بخش سخت افزاری تا دو برابر سریع تر از نسل قبل شده و موتور عصبی قدرتمندی داره که به دستیار Siri اجازه تحلیل فعالیت های روزمره و پایش خواب رو میده. در مقابل گلکسی واچ ۶ با حفظ طراحی و قابلیت های سال گذشته از باتری قدرتمند و نمایشگر پرنور بهره میبره و غیر از این حرف خاصی برای گفتن نداره.

اپل واچ ۹ و گلکسی واچ ۶ اختلاف قیمت ۸ تا ۱۰ میلیون تومان با هم دارن که در مقایسه با برتری جزئی اپل خیلی زیاده و ممکنه از خرید اپل واچ منصرف بشین. با این حال اگه آیفون داشته باشین، گزینه‌ای جز اپل واچ براتون باقی نمی‌مونه و لازمه که براش هزینه کنین. در مورد ساعت‌های جدید سامسونگ هم همینطوره و با داشتن گوشی‌های سامسونگ مثل S24 Ultra بهترین اسمارت واچی که می‌تونین سراغش برین گلکسی واچ‌ها هستن.

به نظر شما این اختلاف ۱۰ میلیونی بین ساعت‌های پرچم‌دار سامسونگ و اپل از کجا میاد؟

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 هفته پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 13
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hasan Bagheri

‌عالی

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
Hasan Bagheri

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

من گلکسی واچ 6 دارم
تقریبا 8 ماهی هست
خیلی راضیم
خیلی زیاد

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

انصافا اپل یک فکری برای ظاهر و طراحی ساعت‌هاش باید بکشه.

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
mms2099

باتوجه ب این اکثر سرویس های اپل واچ متاسفانه فیلترن گلکسی واچ انتخاب عاقلانه تریه

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

طراحی هیچ کدومو دوست نداشتم.
اپلواچا که مربعی اند و کلا ساعا مربعی حال نمیکنم.
سام ها هم درسته گرد اند اما یه جورین.
توی این زمینه طراحی امیزفیت ها رو بیشتر میپسندم

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

اختلاف قیمتشون بی معنیه و حتی بهتر اینه ک اگه گوشی آیفون داری، بری اپل واچ se، یا چه میدونم مدل های پایینتر رو بگیری و چیز زیادی رو هم از دست ندی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

چرا کلا این اسمارت واچا انقدر گرونن؟؟؟
با پول بعضیاشون میشه یه گوشی خیلییی خوب خرید😐

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Ali Tarmesh

    گوشی خیلی خوب که نه ، ولی میشه یه گوشی خرید
    مثلاً شیائومی نوت 10 پرو

    ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      ali.sh2004

      الان قیمت یکی ازاپل واچا تقریبا ۲۵ میلیونه…
      با این پول میشه s23 fe یا ۱۳ تی یا poco f5 pro خرید
      یا حتی a55 خرید و بقیه شو بزاری جیبت😅

      ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali Tarmesh

خیلی عالی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali Tarmesh

عالی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali Tarmesh

عالی 👌🏻

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳