مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک

سامسونگ ساعت‌های سری ۶ خودش رو که جدیدترین گلکسی واچ‌های بازار هستن تو تابستان 2023 در دو نسخه کلاسیک و معمولی روانه بازار کرد. این برند کره‌ای توی مدل‌های جدید سعی کرده با استفاده از یک تراشه جدید، باتری بزرگ‌تر و ارتقای نرم‌افزاری، مشکلات شناخته‌شده سری‌های قبلی گلکسی واچ رو برطرف کند. حالا این دو مدل توی بازار جا افتادن و هر دو از بهترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی به حساب میان. پس اگه براتون سوالی که این دو مدل چه فرقی با هم دارند و کدوم بیشتر به سلیقه و نیاز شما نزدیک‌تره، مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک موبونیوز رو از دست ندید.

 

بررسی کلی گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک

سامسونگ از قطعات سخت‌افزاری و پردازشی یکسانی توی هر دو مدل جدید گلکسی واچ استفاده کرده. برای همین تفاوت اصلی این دو مدل بیشتر به طراحی و ساخت یا جنس بدنه‌شون مربوط می‌شود:

  • اندازه: گلکسی واچ ۶ در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری، نمایشگر و بدنه کوچک‌تری از گلکسی واچ ۶ کلاسیک با اندازه‌های ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری دارد
  • جنس بدنه: برای ساخت گلکسی واچ ۶ از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده، در حالی که بدنه گلکسی واچ ۶ کلاسیک از جنس فولاد یا استیل ضد زنگ است
  • بزل چرخان: گلکسی واچ ۶ کلاسیک مثل گلکسی واچ ۴ کلاسیک دارای حلقه یا بزل چرخان است اما گلکسی واچ ۶ مثل گلکسی واچ ۵ فاقد این گزینه است

مهم‌ترین تفاوت های این دو ساعت در موارد بالاست، اما از لحاظ رنگ ‌بندی هم اختلافاتی بین این ساعت‌ها وجود داره؛ گلکسی واچ ۶ در اندازه ۴۰ میلی‌متری با دو رنگ مشکی و طلایی، و در اندازه ۴۴ میلی‌متری با دو رنگ مشکی و نقره‌ای ارائه شده، اما گلکسی واچ ۶ کلاسیک در هر دو اندازه رنگ‌بندی مشکی و نقره‌ای داره.

 

مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک از نظر طراحی و ساخت

به نظر میاد گلکسی واچ 6 معمولی با طراحی اسپرت و اندازه جمع و جورش قراره چشم کاربران جوان و افرادی که از ساعت هوشمند برای کاربردهای ورزش و تناسب اندام استفاده می‌کنند رو بگیره. در مقابل گلکسی واچ 6 کلاسیک با لبه یا حاشیه چرخان تونسته ظاهرش رو به ساعت‌های کلاسیک نزدیک کنه. لبه چرخان این ساعت هوشمند به شکلی ظریف‌تر از آخرین ساعت هوشمند سامسونگی که با بزل چرخان عرضه شد، یعنی گلکسی واچ ۴ کلاسیک طراحی شده و ۱۵٪ باریک‌تر است.

 

مقایسه کیفیت ساخت و بدنه

سامسونگ از شیشه یاقوت کبود (Sapphire) برای ساخت صفحه این ساعت‌های هوشمند استفاده کرده که از استحکام خارق‌العاده‌ای برخوردار است و همزمان ظاهر زیبا و ممتازی دارد. جنس بدنه آلومینیومی گلکسی واچ ۶ باعث شده وزن نسخه ۴۴ میلی‌متری ۳۳.۳ گرم و نسخه ۴۰ میلی‌متری فقط ۲۸.۷ گرم باشد. در نتیجه اگر می‌خواهید یک ساعت هوشمند داشته باشید که راحت بتونید همیشه (حتی موقع خوابیدن) از مزایای سنسورهای سلامتی و بایومتریکش بهره ببرید، گلکسی واچ ۶ گزینه بهتری به نظر می‌رسد. وزن نسخه ۴۳ میلی‌متری این مدل ۵۲ گرم و وزن نسخه ۴۷ میلی‌متری به ۵۹ گرم می‌رسد که با وجود قاب فولادی خیلی هم سنگین به حساب نمی‌آید.

مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک از نظر طراحی و ساخت

هر دوی این ساعت‌های هوشمند دارای گواهی IP68 هستند و تا عمق ۱.۵ متری می‌تونن تا نیم ساعت توی آب دووم بیاورند. گلکسی واچ ۶ کلاسیک با بند چرم مصنوعی (رویه) و پارچه سیلیکون ضد حساسیت (دور مچ) عرضه شده. هر دو این ساعت‌های هوشمند با انواع و اقسام بند‌های ساعت ۲۰ میلی‌متری سازگاری دارند که به خریدار امکان می‌دهد ظاهرشون رو مطابق سلیقه تغییر بدهد.

دو دکمه Home و Back سمت راست هر دو مدل سری گلکسی واچ ۶ قرار گرفته‌اند که البته به‌راحتی می‌توانید عملکردشون رو شخصی‌سازی کنید. بین این دو دکمه نیز طبق روال همیشه سوراخ ریز میکروفن قرار گرفته است. حلقه چرخان گلکسی واچ ۶ کلاسیک به کاربر امکان اسکرول بین تب‌ها و اپ‌های مختلف بدون نیاز به لمس نمایشگر را می‌دهد. در حالی که در مدل معمولی باید حتما از قابلیت لمسی برای این کار استفاده کنید.

 

مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک از نظر نمایشگر

سامسونگ از نمایشگرهای سوپر امولد مرغوبی برای سری ۶ گلکسی واچ استفاده کرده که از حالت نمایشگر همیشه روشن Always On Display پشتیبانی می‌کنند. اندازه نمایشگر توی سایزهای کوچک (مدل ساده ۴۰ میلی‌متری و کلاسیک ۴۳ میلی‌متری) ۱.۳ اینچ و توی سایزهای بزرگ (ساده ۴۴ میلی‌متری و کلاسیک ۴۷ میلی‌متری) ۱.۵ اینچ است. نمایشگر ۱.۳ اینچی با رزولوشن ۴۳۲×۴۳۲ و نمایشگر ۱.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰×۴۸۰ ارائه شدند که باعث شده تراکم پیکسل مدل‌های کوچک‌تر ۳۲۷ و مدل‌های بزرگ‌تر ۴۵۳ نقطه در اینچ باشد.

مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک از نظر نمایشگر

شفافیت رنگ و وضوح تصویر همه مدل‌های گلکسی واچ ۶ به شدت بالاست و به راحتی می‌توانید متوجه ریزترین جزئیات و فونت‌ها در نمایشگر این ساعت‌ها شوید.

 

مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

همون‌طور که پیشتر اشاره شد، تفاوت‌های این دو مدل ساعت هوشمند به طراحی و ساخت بدنه محدود شده و از نظر عملکرد و سخت‌افزار ویژگی‌های یکسانی دارند. سامسونگ از پردازنده جدیدش Exynos W930 که از نوع دو هسته‌ای با هسته‌های A55 با توان پردازشی ۱.۴ گیگاهرتز است به‌عنوان موتور پردازشی این سری گلکسی واچ استفاده کرده. هر دو مدل گلکسی واچ سری ۶ با ۲ گیگ رم و ۱۶ گیگ حافظه داخلی عرضه شده‌اند. برخلاف سری‌های قبلی گلکسی واچ که گاهی با عملکرد کند، وقفه توی اجرای اپ‌ها و تاخیر دریافت فرمان روی اعصاب خریدار راه می‌رفتند، هر دو مدل سری جدید گلکسی عملکرد روانی دارند و از این مشکلات در آن‌ها خبری نیست. البته گفته می‌شود که این ساعت‌های هوشمند برای رسیدن به عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش بعد از روشن کردن به ۲۰ ثانیه زمان نیاز دارند.

 

مقایسه نرم‌افزار و امکانات هوشمند

یکی از ویژگی‌های هوشمند جدید سری ۶ گلکسی واچ تحلیل یکپارچه امتیاز خواب است که رفتار کاربر حین خواب را با رفتار مشابه در دنیای حیوانات پیوند می‌دهد. با این حساب اگر می‌خواهید ببینید آیا همان‌طور که اطرافیان مدعی هستند مثل خرس می‌خوابید یا نه، کافی است یکی از این ساعت‌های هوشمند را یک شب موقع خواب ببندید!

مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک از نظر نرم‌افزار

سامسونگ در این سری از ساعت‌های هوشمند خود هم از سنسور پیشرفته ۳ در ۱ بایواکتیو بهره برده که همزمان از داده‌های اپتیکال، الکتریکی و مغناطیسی برای سنجش ضربان قلب و سلامتی بدن استفاده می‌کند. سنسورهای زیر از جمله سنسورهای مشترک این دو مدل گلکسی واچ با سری‌های قبلی به شمار می‌روند:

  • سنسور حرارتی
  • شتاب‌سنج
  • سنسور ارتفاع و مجاورت
  • سنسور ژئومگنتیک
  • سنسور نور

اگر اهل ورزش هستید و به تناسب اندام اهمیت می‌دهید، با امکانات تشخیص شاخص توده بدنی، میزان چربی و البته پیگیری فعالیت‌های فیزیکی لذت زیادی از خرید هر کدام از مدل‌های این سری گلکسی واچ می‌برید. سامسونگ از سیستم عامل WearOS 4 با رابط کاربری اختصاصی ساعت‌های هوشمند خودش یعنی One UI Watch 5 در سری ۶ گلکسی واچ بهره برده است. امکانات نرم‌افزاری سیستم عامل WearOS 4 پیشرفت ملموسی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد و حالا از واتساپ و بعضی دیگر از اپ‌های محبوب پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه باتری و شارژدهی گلکسی واچ 6 و کلاسیک

مقایسه گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نظر باتری هم نشان می‌دهد برند سازنده از یک قطعه، یعنی یک باتری ۴۲۵ میلی‌آمپرساعتی غیرقابل تعویض برای تمام مدل‌ها و اندازه‌های این سری استفاده کرده. این باتری البته از شارژ سریع ۱۰ وات وایرلس پشتیبانی می‌کند که طبق ادعای سامسونگ ظرف فقط ۸ دقیقه به اندازه ۸ ساعت شارژ می‌شود. مدت زمان شارژدهی در این ساعت‌های هوشمند طبق ادعای سامسونگ ۴۰ ساعت است که در بیشتر بررسی‌ها، شارژدهی بیشتر از یک شبانه‌روز در حالت پراستفاده تائید شده است.

 

کدام مدل گلکسی واچ ۶ ارزش خرید بیشتری دارد؟

همان‌طور که در ابتدای مقایسه گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک گفتیم، تفاوت اصلی این دو مدل در طراحی و جنس بدنه آنهاست. البته مدل کلاسیک یک بزل چرخان دارد که با وجود کارایی رضایت‌بخش، بعید است که به‌تنهایی برای توجیه ۱۰۰ دلار (۴ میلیون) اختلاف قیمت کافی باشد!

اگر به دنبال یک اسمارت واچ کاربردی به‌خصوص برای باشگاه و ورزش هستید، گلکسی واچ ۶ با ساختار فشرده و جمع‌‌وجور، سنسورهای دقیق و امکانات هوشمند تمام نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده می‌کند. این مدل وزن بسیار کمی دارد که می‌توانید برای پیگیری علائم سلامتی خود حتی در خواب هم به راحتی به آن اتکا کنید.

از آن طرف گلکسی واچ ۶ کلاسیک با بزل فیزیکی و ظاهر رسمی‌ترش برای بسیاری از طرفداران سامسونگ یادآور ظاهر نوستالژیک ساعت محبوب Galaxy watch 4 classic است. این ساعت بدنه فولادی، بند چرم مصنوعی و اندازه بزرگ‌تر یک گزینه عالی برای ست کردن با لباس‌های رسمی و حضور در جلسات مهم به حساب می آید. پس اگر مشکلی با اختلاف قیمت ندارید و به ظاهر شیک، چشم‌گیر و برجسته اهمیت می‌دهید، گلکسی واچ ۶ کلاسیک برای شما ساخته شده و از خریدش پشیمان نمی‌شوید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 2 هفته پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 6
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

اگ از هشدار زخم بستر هم پشتیبانی کنه ، شاید به درد ما بخوره

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alioxv

با این قیمت نمیارزه!

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

قیمتشون زیاد جذاب نیس

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
shahab-021

بازار پوله وگرنه تفاوت خاصی توش نیست

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

کلاسیک اختلاف قیمتش خیلی زیاده توی ایران با مدل کلاسیک

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
MHH

Galaxy watch 6 عادی بهتره!

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳