مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲

اغلب گوشی های امروزی مخصوصا مدل های پرچمدار و میان رده بدون جک 3.5 میلی متری صدا عرضه میشن و دلیلش هم تاکید بر باریک‌تر کردن ضخامت گوشی‌هاست. تو چند سال اخیر این موضوع باعث شده که هندزفری های بلوتوثی از یه خرید لوکس تبدیل به یکی از ضروری ترین لوازم جانبی ما بشن. اگه طرفدار هندزفری‌های برند هستین، حتما با بادزهای سامسونگ آشنایین. این مدل‌ها که در رقابت با ایرپادهای اپل هستن در سری‌های متفاوت عرضه شدن و طیف قیمتی متفاوتی دارن. رو همین حساب، ما تو مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ دو تا از بهترین و خوش قیمت ترین هندزفری های بی سیم بازار رو زیر ذره بین میبریم تا ببینیم کدومشون ارزش خرید بیشتری دارن.

 

معرفی هندزفری های Galaxy Buds Pro و Galaxy Buds 2

Galaxy Buds Pro جزو محصولاتی بود که به همراه گوشی های سری S21 سامسونگ توی رویداد آنپکد ۲۰۲۱ این برند در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۵ دی ۱۳۹۹) معرفی شد. فاصله بین معرفی این هدفون و گلکسی بادز ۲ تقریبا کوتاه بود و سامسونگ تنها چند ماه بعد و در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ (۲۰ مرداد ۱۴۰۰) از گلکسی بادز ۲ به همراه گوشی های گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ و ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ رونمایی کرد.

معرفی گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲

گلکسی بادز ۲ و مدل پرو، ظاهر جذاب تری نسبت به مدل های قبلی هدفون های بی سیم سامسونگ داشتن و با تکیه بر همین ظاهر جذاب و قابلیت های بهتر از نسل های گذشته در کنار قیمت مناسب، به راحتی تونستن شروع خوبی توی بازار داشته باشن. استقبال مشتریان از این دو مدل، تا جایی ادامه داره که حتی هنوز هم با گذشت چند سال از زمان رونمایی، این مدل ها جزو هدفون های محبوب بازار هستن.

مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲

علیرغم فاصله زمانی کوتاه بین عرضه هدفون های بی سیم Galaxy Buds Pro و Galaxy Buds 2 و شباهت ظاهری غیر قابل انکار این دو مدل به هم، باز هم تفاوت های قابل توجه این هدفون ها اونقدر زیاده که باعث میشه در نهایت یکی رو به دیگری ترجیح بدین. توی این بخش به طور کامل در مورد این تفاوت‌ها صحبت می کنیم.

 

طراحی و کیفیت بدنه

اولین موردی که توی مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ به چشم میاد، طراحی نسبتا یکسان این دو مدل هدفون بی سیم سامسونگه. این طراحی تا جایی کاملا شبیه شده که میتونین از کیس یکی از این مدل ها برای شارژ کردن مدل دیگه استفاده کنین.
البته اگه از نزدیک به گلکسی بادز ۲ و پرو نگاه کنین، متوجه تفاوت هایی هم میشین. هدفون ها و کیس شارژ گلکسی بادز پرو به ترتیب با وزن ۶٫۳ گرم (برای هر ایربادز) و ۴۴٫۹ گرم از هدفون ها و محفظه شارژ گلکسی بادز ۲ سنگین تر هستن. در کنار این تفاوت، هدفون های گلکسی بادز ۲ از رقیبش کوچکتر هستن و تا عمق بیشتری توی گوش فرو میرن که احتمال افتادنشون رو کم میکنه.

گلکسی بادز ۲ توی رنگ های مشکی، سفید، زیتونی و بنفش به فروش میرسه که البته توی تمام مدل ها، بخش بیرونی محفظه شارژ به رنگ سفیده و این رنگ بندی صرفا شامل داخل محفظه و ایربادزها میشه. در مقابل، بادز پرو تنوع رنگ کمتری داره و توی سه رنگ مشکی، نقره‌ای و بنفش عرضه شده که البته، برخلاف بادز ۲ تمام بخش داخلی و بیرون بدنه محفظه شارژ رنگیه و خبری از طراحی دو رنگ توی این مدل نیست.

طراحی گلکسی بادز ۲

موردی که به نظرم توی مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ در بخش طراحی، اهمیت زیادی داره اینه که پوشش هر دو هدفون براقه اما در مورد Galaxy Buds 2، این براق بودن در کنار ابعاد کوچکتر ایربادزهای این مدل، شاید باعث بشه که برای کار کردن با این هدفون ها یه کم مشکل پیدا کنین یا بترسین که از گوشتون بیفته. در مورد مشکل اول، واقعا راه حلی وجود نداره و بهتره که سعی کنین محکم نگهشون دارین اما در مورد مشکل دوم، بهتون اطمینان میدم که طراحی ارگونومیک هدفون های بادز ۲، هماهنگی بهتری با آناتومی داخلی گوش دارن و به راحتی از گوشتون نمیفتن.

گلکسی بادز ۲ مجهز به گواهی IPX2 هست و صرفا هدفون های این مدل در برابر پاشیدن قطرات آب مقاومت دارن و محفظه شارژ در برابر آب مقاوم نیست. در مقابل، گلکسی بادز پرو از گواهی محافظتی بالاتری بهره منده. به لطف گواهی IPX7، هدفون های این مدل تا عمق ۱ متری آب و به مدت حداکثر ۳۰ دقیقه سالم میمونن اما توی این مدل هم مثل بادز ۲، محفظه شارژ در مقابل آب آسیب پذیره.

 

کیفیت صدا

سامسونگ برای هدفون های گلکسی بادز ۲ و بادز پرو، از درایورهای مشابهی استفاده کرده و به همین دلیل، کیفیت صدای خروجی این دو هندزفری بی سیم سامسونگ، بسیار نزدیک به هم هست و صدای عالی، قوی و واضحی دارن. البته به دلیل طراحی کوچکتر هدفون های گلکسی بادز ۲، ممکنه احساس کنین که صدای خروجی از بادزهای این مدل بهتر از گلکسی بادز پرو هست. در واقع، این طراحی جمع و جورتر باعث میشه که صدا بهتر توی گوش داخلی پخش بشه و این حس رو براتون ایجاد کنه که کیفیت صدای این مدل بهتره.

مقایسه کیفیت صدای گلکسی بادز پرو و بادز ۲

نکته ای که توی مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ توی بخش کیفیت صدا، اهمیت فوق العاده زیادی داره اینه که هر دو هندزفری از قابلیت نویز کنسلینگ یا ANC (مخفف Active Noise Cancelling) پشتیبانی می کنن. به همین خاطر، صدای محیط اطراف توسط هر دو مدل حذف میشه و در حین گوش دادن موزیک، برقراری تماس، تماشای فیلم یا بازی کردن با گوشی یا تبلت متصل به این هدفون ها، هیچ صدای مزاحمی رو نمی شنوین.

گلکسی بادز ۲ تا صداهای بالاتر از ۹ دسی بل رو میتونه حذف کنه اما عملکرد گلکسی بادز پرو توی این مورد کمی بهتره و اگه قراره توی محیط های شلوغ به طور دائم با گوشی تماس بگیرین یا کار کنین، به نظرم بهتره که توی این مورد روی گلکسی بادز پرو حساب بیشتری نسبت به رقیبش باز کنین.

 

قابلیت‌های لمسی و کنترل صدا

گلکسی بادز ۲ و گلکسی بادز پرو هر دو دارای کنترل‌های لمسی روی هدفون هستن که عملیات های مختلفی مثل پخش یا مکث موسیقی، پرش به آهنگ بعدی یا قبلی، فعال کردن دستیار صوتی از طریق این لمس ها انجام میشه. متاسفانه، برخلاف اغلب هدفون های مشابه این دو مدل، این عملکرد لمسی به شکل تک ضربه ای هست که احتمال خطای عملکرد ناشی از لمس تصادفی رو افزایش میده و از این نظر شاید اعصابتون رو خرد کنه.

مقایسه امکانات گلکسی بادز پرو و بادز ۲هدفون Galaxy Buds Pro دارای قابلیت تشخیص درون گوش هست. بنابراین زمانی که هدفون های این مدل رو از گوشتون خارج کنین، پخش موسیقی به طور خودکار متوقف می شه و بعد از برگردوندن هدفون ها به داخل گوش، پخش موسیقی از سر گرفته میشه. از اونجایی که این ویژگی توی Galaxy Buds 2 وجود نداره، میتونیم این مورد رو به عنوان یکی از برتری های Buds Pro توی مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ در نظر بگیریم.

 

قابلیت‌های صدای محیط و اتصال

در کنار این قابلیت ها، گلکسی بادز ۲ از حالت Ambient Sound پشتیبانی میکنه. با استفاده از این حالت، زمانی که با گلسی بادز 2 کار میکنین، میتونین برای صدای محیط اطراف رو هم بشنوین تا اگه نیاز به صحبت کردن با شخص خاصی دارین یا صدایی رو باید بشنوین، نیازی به خارج کردن هندزفری ها از گوشتون نداشته باشین.

برخی از ویژگی‌های اضافی در Galaxy Buds Pro از جمله تشخیص صدا وجود دارد که هنگام صحبت با شخصی هدفون‌ها را به‌طور خودکار به حالت شفافیت تغییر می‌دهد تا راحت‌تر به آنها گوش دهید. همچنین یک شیشه جلو، سوئیچ خودکار بین دستگاه‌های متصل، صدای ۳۶۰ درجه و میکروفون‌های تشکیل دهنده پرتو نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید هدفون‌ها را با یک گوشی سامسونگ جفت کنید، می‌توانید از ویژگی جفت سریع در هر دو هدفون استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد به طور یکپارچه به آنها متصل شوید.

 

پشتیبانی از کدک های صوتی

گلکسی بادز پرو و بادز ۲، هر دو از کدک ها یا فرمت های صوتی SBC و AAC و Samsung Scalable پشتیبانی می کنن و از این لحاظ تفاوتی با همدیگه ندارن. از طرفی، هیچکدوم از این دو هندزفری، نمیتونن محتواهای صوتی با وضوح بالا یا Hi-Res (High Resolution Audio) رو پخش کنن که البته این موضوع چندان جای تعجب نداره؛ چون اصولا این قابلیت بیشتر روی هدفون های بزرگ استودیویی دیده میشه نه هندزفری های کوچیک و ظریفی مثل این دو مدل.

مقایسه کدک های صوتی گلکسی بادز ۲ و پرو

از بین کدک های صوتی قابل پشتیبانی توی این دو مدل هندزفری، کدک های SBC و Samsung Scalable، صدا رو به خوبی از دستگاه (گوشی یا تبلت) به هدفون منتقل می کنن. البته، عملکرد کدک Samsung Scalable خیلی بهتر و پیشرفته تر از کدک SBC هست و از قطع و وصل شدن یا افت ناگهانی کیفیت صدا جلوگیری به خوبی جلوگیری میکنه.

 

ظرفیت باتری و شارژدهی

ظرفیت باتری ایرباد و محفظه شارژ توی هر دو مدل Galaxy Buds 2 و Galaxy Buds Pro یکسانه و ایربادزها و محفظه شارژ این هدفون ها به ترتیب از باتری هایی با ظرفیت ۶۱ و ۴۷۲ میلی آمپر ساعت استفاده می کنن.
میزان شارژدهی این باتری ها توی هر هدفون متفاوته. گلکسی بادز ۲ در حالت پخش صدا و با روشن بودن قابلیت حذف نویز، تا ۵ ساعت با باتری ایربادها و تا ۲۰ ساعت با تکیه بر باتری محفظه شارژ کار میکنه. این زمان در صورتی که قابلیت حذف نویز رو خاموش کنین، به ترتیب به ۷٫۵ و ۲۸ ساعت با استفاده از نیروی باتری های ایرباد و محفظه شارژ افزایش پیدا میکنه.
گلکسی بادز پرو، کارایی متفاوتی رو نسبت به رقیبش ارائه میده. این هدفون در حالتی که قابلیت حذف نویز روشن باشه و از دستیار صوتی Bixby سامسونگ استفاده کنه، تا ۴٫۵ ساعت با باتری ایرباد و تا ۱۶ ساعت با نیروی باتری محفظه شارژ کار میکنه.

باتری گلکسی بادز ۲

در حالتی که قابلیت حذف نویز رو خاموش کنین اما همچنان از دستیار صوتی استفاده کنین، این زمان به ترتیب به ۵ و ۱۸ ساعت میرسه. با خاموش بودن هر دو قابلیت حذف نویز و دستیار صوتی، گلکسی بادز پرو طولانی ترین کارایی رو داره و میتونین به ترتیب به مدت ۸ و ۲۸ ساعت با تکیه بر انرژی باتری های ایربادها و محفظه شارژ از این هدفون استفاده کنین.
هر دو مدل Galaxy Buds Pro و Galaxy Buds 2 از طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C شارژ میشن و از فناوری شارژ بی‌سیم Qi هم پشتیبانی می کنن. توی مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ توی بخش باتری، صرفا با توجه به عملکرد بسیار نزدیک هر دو مدل، نمیتونیم یکی رو به عنوان برنده قطعی اعلام کنیم اما از اونجایی که فرآیند شارژ باتری گلکسی بادز پرو خیلی سریعه و با ۱۰ دقیقه شارژ، میتونین تا ۸۵ دقیقه ازش استفاده کنین، به نظرم میشه با ارفاق، رای رو به نفع Galaxy Buds Pro صادر کنیم.

 

بهترین ویژگی های گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ در یک نگاه

هدفون های گلکسی Buds Pro و گلکسی Buds 2 هر کدوم ویژگی های خاصی دارن که میتونن دلیل انتخاب ما و کنار گذاشتن مدل دیگه باشن. بهترین ویژگی های بادز پرو عبارتند از:

  • باتری ۶۱ و ۴۷۲ میلی آمپر ساعت برای بادزها و محفظه شارژ
  • شارژدهی طولانی ۸ و ۲۸ ساعته
  • پشتیبانی از گواهی ضدآب IPX7
  • مجهز بودن به قابلیت نویز کنسلینگ فعال (ANC)
  • عملکرد دقیق لمسی
  • قابلیت تشخیص هدفون روی گوش
  • پشتیبانی از حالت Ambient Sound
  • شارژ فوق العاده سریع باتری
  • بلوتوث نسخه 5.0

در مقابل، بارزترین ویژگی های بادز ۲ شامل موارد زیر میشه:

  • وزن کمتر و ابعاد کوچک تر از گلکسی بادز پرو
  • باتری ۶۱ و ۴۷۲ میلی آمپر ساعت برای ایرباد و محفظه شارژ
  • شارژدهی طولانی ۷٫۵ و ۲۸ ساعته
  • پشتیبانی از گواهی ضد پاشش آب IPX2
  • مجهز بودن به قابلیت نویز کنسلینگ فعال (ANC)
  • تنوع رنگ بندی بالا
  • عملکرد قوی لمسی
  • پشتیبانی از حالت Ambient Sound
  • بلوتوث نسخه 5.2

 

کدوم هدفون ارزش خرید بیشتری داره؟

توی مقایسه گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲، اگه از تمام ویژگی های مشترک دو هدفون صرف نظر کنیم، قابلیت هایی مثل طراحی جمع و جورتر، وزن سبک تر، بلوتوث نسخه بالاتر تنوع رنگ بندی بیشتر کفه ترازو رو به سمت بادز ۲ میبره اما از اون طرف، بادز پرو به خاطر داشتن نویز کنسلینگ قوی تر، شارژدهی بهتر، فرآیند شارژ سریع تر و مهمتر از همه گواهی محافظتی IPX7 میتونه انتخاب بهتری باشه. در نهایت، قیمت گلکسی بادز ۲ حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (فروردین ۱۴۰۳) هست. این عدد در مقایسه با قیمت گلکسی بادز پرو در همین زمان که با قیمت نزدیک به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش میرسه، اختلاف ۱ میلیون تومانی داره. البته باید در نظر بگیرین که ضدآب بودن هندزفری بلوتوثی یه ویژگی خیلی مهم و تعیین‌کننده تو طول عمرشه و ارزش ۱ تومن بیشتر رو داره.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 5
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amirh.yazdi

سلام خسته نباشید من پادز پرو رو دارم ولی به گوشیم که s21fe هست کانکت نمیشی
چطور باید وصل کنم؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

هردو هدفون های خوبی هستن

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

خدا قوت

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله خیلی خوبی بود

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

به نظر من چون بادز ۲ جدید تره میتونه بهتر باشه ولی اگه یکم سر کیسه ‌رو شل کنی، بهتره بادز ۲ پرو بگیری که دیگه نور الا نور

۲۸ فروردین ۱۴۰۳