راهنمای خرید فلش مموری

این روزا با توجه به اینکه همه دیتاها رو به صورت آنلاین جابجا می کنیم، دیگه شاید دوره فلش تموم شده باشه ولی همچنان خرید و فروش زیادی داره. پس توی این مقاله قراره یه سری نکات رو بهتون بگم که قبل از خرید فلش حتماً بهش توجه کنید.

سرعت

نکته اولی که باید بهش توجه کنید سرعت فلشه. اگر کارتون انتقال فایل با حجم بالاس بهتره سراغ فلش هایی برید که USB3 و USB3.1 رو پشتیبانی میکنن. اما فکر نکنید که همیشه USB3 و USB3.1 میتونه خفن باشه، یه سری از گجت ها مثل تلویزیون های قدیمی، ضبط ماشین و اسپیکرهای مختلف همچنان USB3.1 رو پشتیبانی نمیکنن و باید فلش برای استفاده در این دستگاه ها USB2 باشه. اگه خیلی دیتای سنگین و همیشه جابجا نمی کنید، سرعت براتون فاکتور خیلی مهمی میتونه نباشه. پس یه تحقیق کنید و ببینید که فلش رو برای چه استفاده ای میخواین تا هزینه الکی بابت فلش مموری های USB3 و USB3.1 ندید.

ظرفیت

موضوع دومی که باید بهش توجه کنید حجم فلشه. فلش های 4 گیگ و 8 گیگ دیگه توقف تولید خوردن و در بیشتر موارد شامل گارانتی هم نمیشن. الان فلش های 16 گیگ به بالا مد شده. با توجه به اینکه قیمت فلش های 16 گیگ و 32 گیگ نزدیک به هم شده بهتره که فلش 32 گیگ بگیرید. با توجه به اینکه امروزه حجم فایل ها زیاده هر چقدر حافظه فلش بیشتر باشه، خفن تره و با توجه به ظرفیت ذخیره سازی مد نظرتون فلش های 64 و 128 و حتی 256 گیگ هم میتونن کار راه انداز باشن اگه مشکل هزینه نداشته باشید و حجم های بالا رو برید تو دلش. پس پیشنهاد میکنم که فلش های زیر 32 گیگ رو دیگه نگیرید (به جز برای استفاده در دستگاه های خیلی قدیمی).

طراحی بدنه

نکته سومی که باید بهش توجه کنید شکل و شمایل فلشه. یه سری از فلش ها یه ذره عرضشون زیاده و اگه بخواین از دو تا درگاه کنار هم دو تا فلش رو وصل کنید، اتفاقی که میفته اینه که نمیتونید دو تا فلش رو همزمان و با همدیگه استفاده کنید. پس حواستون باشه فلشی که می گیرید خیلی پهن نباشه. از اون طرف فلش های خیلی ریز هم ممکنه خیلی سریع گم بشن!

یه سری از فلش های دیگه بازار هم کشویی هستن. فلش های کشویی دو تا نکته دارن. اول اینکه احتمال خراب شدن کشویی زیاده. دوم اینکه اگر بخواید بزنید پشت کیس یا تلویزیون، کارتون رو سخت میکنه. پس اگه فلش رو برای اتصال به موبایل نمیخرید، ترجیحاً برید سراغ فلش های جمع و جوری که عرضشون خیلی زیاد نباشه و ترجیحا کشویی نباشن.

(تو فلش ها دو پورت برای این که شیطون گولتون نزنه و همزمان از دو پورت استفاده نکنید که ببینید چی میشه و فلش رو بسوزونید، طراحی کشویی استفاده میشه و کمتر فلش دو پورتی می بینید که کشویی یا چرخشی نباشه)

تنوع پورت برای استفاده در موبایل

نکته چهارم، یه زمانی فلش ها فقط یه دونه درگاه USB Type-A داشتن که میتونستین فلش رو به یه درگاهی وصل کنید و تمام. برای استفاده از فلش برای گوشی هم که اگه گوشیتون از OTG پشتیبانی میکرد باید فلش رو با یه کابل یا تبدیل OTG به گوشی متصل می کردید. اما بعضی فلش های امروز دو تا درگاه دارن، یه دونه Type-A (همون USB معمولی) و یه دونه هم Type-C یا Micro USB. با توجه به گوشیتون پیشنهاد میکنم که حتماً سراغ فلش هایی برید که دو تا درگاه دارن تا بتونید از یک طرفش برای ریختن فایل از کامپیوتر روی فلش استفاده کنید و از طرف دیگه برای انتقال فایل به گوشیتون. اینجوری خیلی جذاب تر میشه.

برند فلش مموری

و اما نکته پنجم و آخر! برند بودن توی فلش و حافظه خیلی مهمه. برند Sandisk یکی از اون برندهاییه که در زمینه حافظه تو سطح جهانی حرف برای گفتن داره و از کمپانی های بزرگ و با سابقه در زمینه تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات به حساب میاد. میتونید فلش ها و مموری کارت های سن دیسک رو با یه کمی تحقیق با قیمت خوب و خدمات مناسب از بازار خرید کنید. البته برندهای معتبری دیگه ای هم تو بازار وجود دارن که میتونید با کمی جستجو مدل فلش مورد نظرتون رو پیدا کنید. اگر شما هم نکاتی در مورد فلش میدونید و ما جا انداختیم توی کامنت ها حتما برامون بنویسین  و بگید از کدوم مدل فلش مموری کدوم برند استفاده کردید و راضی هستید.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۵ شهریور, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 110
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

walkovere

من فلش ۱۲۸ بهترین جنس میخام بخرم ۷۰۰ تمنه ولی میگن به درد نمخوره به تلویزیون سیستم اینا وصل نمیشه باسد ۳۲ . ۶۴ بگیری چیکار کنم؟

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
walkovere

من فلش ۱۲۸ بهترین جنس میخام بخرم ۷۰۰ تمنه ولی میگن به درد نمخوره به تلویزیون سیستم اینا وصل نمیشه باسد ۳۲ ۶۴ بگیری . چیکار کنم ؟؟؟؟؟

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
Don14

چطوری از یه طرف هندزفریم صدا آهنگ میاد از یه طرف صدای شما 😐 جالبه

۱۵ اسفند ۱۴۰۱
Amin2024

عالی و کارآمد

۱۲ آبان ۱۴۰۱
anti.gen

نکاتی که گقتی خیلی خوب بود 👏

۱۲ آبان ۱۴۰۱
Mr_aa

من الان یه فلش ۳۲ گیگی sandisck دارم . ولی سرعتش کمه!چرا؟

۰۶ آبان ۱۴۰۱
DANYAL

یادش بخیر otg

۲۵ مهر ۱۴۰۱
Mahdi2005

مفید و کارآمد 👌👌🌹

۲۱ مهر ۱۴۰۱
Hossein mbk

یاد OTG بخیر 🤣🤦‍♂️🤦‍♂️

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

ظاهری جذابی داره

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

میشه گفت سرعت شون هم خیلی بهتر شده

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

این هایی که دو درگاه دارن کار رو بسیار راحت تر کردن

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

فلش ممموری ها هنوز کلی کارایی دارن

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

سری فلش های usb3 خیلی سرعتشون خفن و بالاس

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

فلش زیر 32 دیگه جواب گو نیست

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

این فلش هایی که دو تا درگاه دارن خیلیکار رو اسون تر کردن

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

این برندی که گفتی ساخت کجاست

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

واقعا موبو نیوز هیلی خوب داره در مورد هر چیزی محتوا میسازه، فلش، پاور بانک

۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    Glvsid

    ممنون 😃😃😃

    ۰۳ مهر ۱۴۰۱
amir hosin mobo

از یک موبایلی پرسیدم گفت برند سان دیسک خوب نیست ☹️😒

۲۹ شهریور ۱۴۰۱
young

چه مضحک

۲۷ شهریور ۱۴۰۱