تغییراتی که سامسونگ باید در گوشی های سری A سال 2024 ایجاد کند

گوشی های سری A سامسونگ جزو گوشی های با کیفیت و با ارزش خرید بالا در میان گوشی های اقتصادی و میان رده بازار هستند. و با اینکه گوشی های این سری بی نقص و بدون مشکل نیستند، اما برچسب قیمتی مناسب این سری از گوشی ها در کنار محبوبیت برند سامسونگ باعث میشه، هر ساله گوشی های گلکسی سری A جزو 10 گوشی پرفروش و محبوب سال باشند. همانطور که گفتیم این گوشی ها کاملا بی نقص نیستند و در چند سال اخیر سامسونگ بعضی از مشکلات این سری را تا حدودی حل کرده است، اما هنوز مواردی برای اصلاح و بهبود در این گوشی ها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم مواردی که به نظرمون باید در گوشی های سری A بهبود پیدا کنن را بررسی کنیم. اگه شما هم از طرفداران این سری از گوشی های سامسونگ هستید، حتما تا آخر این مقاله همراه موبونیوز باشید.

ارتقا طراحی و کیفیت ساخت گوشی های سری A سامسونگ

سامسونگ در گوشی های سری A سال 2023 دست به تغییرات نسبتا بزرگی زد و با فاصله از طراحی قدیمی این سری و با حذف جزیره دوربین برآمده و نزدیک شدن به طراحی گوشی های سری S باعث ایجاد جذابیت ظاهری در گوشی های امسال شد. البته این تغییرات با اینکه لازم بودند، اما کافی نیستند و گوشی های سری A هنوز نیاز به بهبودها و تغییراتی در این بخش هستند. بدنه پلاستیکی استفاده شده برای گوشی های A34 و A54 سامسونگ با اینکه کیفیت ساخت قابل قبولی دارند، اما خیلی حس مناسبی در زمان استفاده منتقل نمیکنند، به خصوص در گوشی A54 که با توجه به قیمت و میان رده بودن استفاده از فریم پلاستیکی خیلی جذاب نیست.

ارتقا طراحی و کیفیت ساخت گوشی های سری A سامسونگ

وجود حاشیه های زیاد در گوشی های سری A سامسونگ هم یکی دیگه از نقاط ضعف این گوشی ها به شمار میره. مخصوصا گوشی A34 سامسونگ که با داشتن حاشیه زیاد و طراحی قدیمی ناچ قطره ای، حس یک گوشی کاملا اقتصادی را منتقل میکند و با وجود گزینه های دیگه بازار که از حاشیه های نسبتا کم و نمایشگری با طراحی زیبا استفاده میکنند، سامسونگ نیاز داره که در سال 2024 دستی به این نوع طراحی بکشه و از نمایشگرهایی با حاشیه کمتر و طراحی مدرن تری استفاده کنه. البته سامسونگ با استفاده از گواهی IP67 حتی در گوشی های ارزان تر خودش سعی کرده مقداری فاصله خودش را با رقبا بیشتر کنه، چیزی که حتی در گوشی های گران قیمت تر شیائومی، هواوی و یا باقی تولیدکننده های چینی دیده نمیشه.

معرفی فناوری شارژ سریع‌تر برای گوشی های سری A سامسونگ

با توجه به پیشرفت‌های ایجاد شده در بحث باتری و استفاده شرکت هایی مثل شیائومی و اوپو از شارژرهای با توان 120 و یا 200 واتی که میتونند گوشی را در زیر 20 دقیقه کاملا شارژ کنند، سامسونگ در این زمینه خیلی عملکرد مناسبی ندارد و حتی گوشی های پرچمدار این برند از شارژرهایی با سرعت خیلی بالا استفاده نمیکنند. مثلا گوشی A34 در حدود یک ساعت و نیم زمان نیاز داره که کاملا شارژ بشه و گوشی سامسونگ A54 هم توی حدود یک ساعت کاملا شارژ میشه. این اعداد با توجه به رقبای موجود در بازه های قیمتی مشابه خیلی جذاب نیست و سامسونگ چندین ساله که از شارژرهایی با توان بالاتر از 25 وات برای گوشی های سری A استفاده نمیکنه.

معرفی فناوری شارژ سریع‌تر برای گوشی های سری A سامسونگ

با اینکه سامسونگ شارژرهای موجود در جعبه گوشی های سری A گلکسی را کاملا حذف کرده، اما هنوز عدم پشتیبانی از شارژر با توان بالاتر در این گوشی ها کمی عجیب به نظر میرسه و سامسونگ در این مورد برای گوشی های سری A سامسونگ در سال 2024 باید در این زمینه تجدید نظر بکنه و حداقل پشتیبانی از شارژر با توان 45 واتی، مثل گوشی های پرچمدار این برند را به گوشی های اقتصادی تر خودش هم اضافه کنه.

بهبود عملکرد دوربین گوشی های سری A سامسونگ

یکی از اصلی‌ترین مشکلات دوربین گوشی‌های سری A شرکت سامسونگ، تاخیر شاتر در هنگام عکاسی در شرایط نور کم است. برای مثال در گوشی A34 سامسونگ و تا حدودی گوشی A54 سامسونگ در هنگام ثبت عکس در تاریکی و شرایط نوری کم در حالت معمولی هم باعث نویزی شدن و کاهش جزئیات عکس ها می‌شود، اما در این گوشی ها بعد از زدن دکمه شاتر دوربین تاخیر نسبتا زیادی برای ثبت عکس دیده می‌شود، که اگر دست در این حین حرکت کنه یا تکان بخوره، باعث میشه عکس‌ها در محیط‌های تاریک مات و غیر قابل استفاده شوند. این مسئله باعث ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند برای کاربران این گوشی ها می‌شود. بهترین راه حل برای این مسئله، ارائه دوربین با تاخیر کمتر شاتر است. امیدواریم که سامسونگ در گوشی های سری A سال 2024 این مسئله را بهبود دهد تا تجربه عکاسی این گوشی ها در تمامی بخش ها عملکرد مناسبی داشته باشد.

بهبود عملکرد دوربین گوشی های سری A سامسونگ

با توجه به مشکلات شاتر دوربین در شرایط نور کم، معرفی ویژگی‌های پیشرفته برای عکاسی در این شرایط می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در عملکرد دوربین گوشی‌های سری گلکسی A ایجاد کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به استفاده از حسگرهای نور پس زمینه برای عکسبرداری در شرایط نور کم، افزایش دقت فوکوس و استفاده از فناوری‌های تصویربرداری با کیفیت بالا اشاره کرد. در کنار رفع تاخیر شاتر و معرفی ویژگی‌های پیشرفته برای عکاسی در شرایط نور کم، ارتقا کیفیت و عملکرد کلی دوربین نیز بسیار اهمیت دارد و میتواند در ایجاد تجربه بهتر در عکاسی این گوشی ها تاثیرگذار باشد.

جمع بندی

با اینکه گوشی های سری A سامسونگ در مقایسه با گوشی های برندهای دیگه بازار از پشتیبانی نرم افزاری بهتر و بیشتری برخوردار هستند، که این مورد هم یکی از نکات مثبت این گوشی ها به شمار میرود، اما سامسونگ باید در گوشی های سری A سال 2024 به بهبود عملکرد شاتر دوربین و عکسبرداری در شرایط نوری کم، طراحی و کیفیت ساخت بدنه و همچنین فناوری شارژ سریع بهتر توجه ویژه‌ای داشته باشد. اصلاح و بهبود این موارد می‌تواند تاثیر مثبتی بر تجربه کاربری و رضایت کاربران و طرفداران این برند داشته باشد. آیا شما هم از گوشی های سری A سامسونگ استفاده میکنید؟ به نظر شما کدام ویژگی ها در این گوشی ها در سال 2024 نیاز به بهبود و تغییرات دارند؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
تعداد نظرات : 42
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Mhch8877

این فست شارژه بنظرم خیلی رو اعصابه
ناچ قطره ای و حاشیه رو میشه تحمل کرد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
tahamousavi

سامسونگ حاضر نیست با گوشی شارژر و بده، اونوقت شما توقع دارین شارژر با توان وات بالاتر عرضه کنه؟ به همین خیال باشید…

۱۰ بهمن ۱۴۰۲
Mahdi@1388

از همه مهمتر اینکه ناچ و پردازنده رو درست کنه .

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Mahdi@1388

از همه مهمتر اینکه ناچ و پردازنده رو درست کنه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Ali_mirshekarlo

واو

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Ali_mirshekarlo

منتظر A55 هستم

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
the.mehdi

واقعا حاشیه و کیفیت ساخت سری A اومده پایین و اگه دقت کنین به سری A2017 کاملا متوجه میشین

۰۳ بهمن ۱۴۰۲
Pouya13

❤️عالی مثل همیشه

۱۹ دی ۱۴۰۲
mms2099

ا همه واجب تر این ناچ کوفتیو حذف کنه

۱۹ دی ۱۴۰۲
shahab-021

این مدل دیگه خیلی تکراری شده
از سری آ بکشید بیرون

۱۸ دی ۱۴۰۲
ara2000

سامسونگ فقط باید طراحی گوشایاشو بهتر کنه

۱۸ دی ۱۴۰۲
Emran.B1388

👍🏻

۱۷ دی ۱۴۰۲
Aziz1k

پردازنده بنظرم مشکل بزرگی نیس ینی اگزینوس میتونه جواب بده و میتونه بهتر بشه بنظرم مشکل تو طراحی هایی هس که باید درستش کنه، همه شدن عین هم

۱۷ دی ۱۴۰۲
Mahdi 1477$

من گوشی a54را به آپدیت به انروید ۱۴ کردم آیا امکان پیکسل سوختگی وجود دارد?

۱۷ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

باید پردازنده هارو کلا عوض کنه

۱۷ دی ۱۴۰۲
Habibz

و همچنین مشکل دیگه که هم واقعا هنوز داره،《 آخه سامسونگ بامزه این چه پردازنده هایی هست که میندازی، یه اسنپدراگونت نشه؟》اون از s23fe که کلی پردازندش خیلی خیلی از رقیباش ضعیف تره.

۱۷ دی ۱۴۰۲
Habibz

اما واقعا سری A این یک ساله حتی همین امسال هم که قراره بیاد حاشیه صفحه نمایش زیادی داشتن و دارن.
و همچنین این سرعت ۲۵ وات شارژ واقعا تو سال ۲۰۲۴ دیگه خیلی کمه، حتی همون ۴۵ وات هم دیگه خیلی جواب گو نیست، در حالی که گوشی هایی مثل شیائومی و یا هواوی و دیگر برند ها دارن شارژر های +۶۷ وات میدن بیرون و حتی این شارژر ها داخل جعبشونم هست و دیگه نیازی به پرداخت پول اضافه هم نیست.

۱۷ دی ۱۴۰۲
    mmd _1731

    A73 حاشیه کم داره خیلی

    ۱۷ دی ۱۴۰۲