OnePlus Open؛ اولین گوشی تاشو از برند وان پلاس!

اولین گوشی تاشوی برند وان پلاس با اسم OnePlus Open به تازگی معرفی شده. این گوشی نسخه گلوبال گوشی Oppo Find 3 محسوب میشه. سوال اصلی اینه که مشخصات وان پلاس اوپن اونقدر جالب توجه هست که بتونه با پیکسل فولد و گلکسی زد فولد توی بازار جهانی رقابت کنه؟ درسته که توی دنیای گوشی‌های تاشو سامسونگ همیشه پیشتاز بوده، ولی شاید این پیشتاز بودن خیلی چیز خوبی هم نباشه. برندهایی که آهسته و پیوسته پا به عرصه رقابت میذارن میتونن شروع بهتری داشته باشن. گوشی OnePlus Open اولین گوشی تاشوی برند وان پلاسه (البته کمپانی خواهرش یعنی Oppo تا الان چندتا گوشی تاشو عرضه کرده) که قراره توی بازار جهانی با Galaxy Z Fold سامسونگ و Pixel Fold گوگل مبارزه کنه. با بررسی اولیه مشخصات OnePlus Open همراه موبونیوز باشید تا ببینیم اولین گوشی تاشو از برند خاص وان پلاس چند مرده حلاجه!

 

طراحی OnePlus Open

اولین چیزی که توی مقایسه ظاهری این گوشی نسبت به بقیه تاشوها به چشم میاد، سایز مناسب صفحه نمایش بیرونی و وزن مناسب OnePlus Open هست. این گوشی با بهره‌گیری از تیتانیوم به جای استیل، فقط 245 گرم وزن داره، یعنی درست هم وزن یه آیفون 14 پرومکس! برعکس گوشی‌های سامسونگ زد فولد، نمایشگر بیرونی دراز نیست و ابعادش در حالت تاشده 153.4 در 73.3 در 11.7 میلی‌متره. لولای وان پلاس اوپن به عقیده خیلیا، بهترین لولاییه که تاحالا توی گوشی‌های تاشو استفاده شده. لازم نیست حتما لولا رو کامل ببندید یا باز کنید و با هر درجه‌ای میتونید صفحه رو خم شده نگه دارید. وان پلاس ادعا میکنه لولایی که طراحی کرده از طراحی بقیه برندها مقاوم‌تره. این گوشی با استاندارد IPX4 دربرابر پاشش آب، مقاوم شده.

برخلاف مدل‌های اولیه گوشی‌های تاشو، وان پلاس اوپن در حالت باز و بسته، کاملا بدون فاصله و صاف قرار میگیره. جزیره دوربین گوشی یه طراحی گرد داره که 3 تا دوربین توش جا شده ولی خدا میدونه چرا فلش توش جا نشده و اونو بردن یه گوشه دیگه گذاشتن! لوگوی وان پلاس هم پشت گوشی دیده میشه. جنس پشت گوشی با رنگ مشکی از چرم مصنوعیه ولی میتونید رنگ سبز رو با جنس شیشه‌ای انتخاب کنید. توی جعبه یه قاب محافظ برای پشت و جلوی گوشی وجود داره. دکمه اسلایدی سمت راست گوشی، برای بی‌صدا کردن گوشی در یک حرکت استفاده میشه.

طراحی OnePlus Open

 

نمایشگر OnePlus Open

این گوشی یه نمایشگر 6.31 اینچی بیرونی داره که از نوع Super Fluid AMOLED هست و حداکثر 720 نیت روشنایی داره. نمایشگر داخلی اما جاییه که اعداد در برابر Z Fold سامسونگ و Pixel Fold کم میارن! پنل 7.82 اینچی Flexi-fluid AMOLED با رزولوشن 2K که تا 1200 نیت روشنایی تولید میکنه. نمایشگر بیرونی این دستگاه به وسیله‌ی Ceramic Guard محافظت میشه که طبق ادعای وان پلاس، تا 20% از Gorilla Glass Victus مقاومت بالاتری داره.

نمایشگر OnePlus Open

 

دوربین OnePlus Open

با نگاه کردن به دیزاین OnePlus Open میشه متوجه شد که سازنده‌ها خواستن روی دوربین تاکید زیادی داشته باشن! دوربین‌های پشتی شامل یه لنز 48 مگاپیسکلی اصلی، یه لنز 48 مگاپیکسلی الترا واید و یک لنز 64 مگاپیکسلی تله‌ فوتو میشه. البته لنز 20 مگاپیکسلی سلفی رو نباید فراموش کرد. عدد 64 روی لنز تله‌ فوتو واقعا رکورد شکنه! این لنز امکان زوم اپتیکال 3 برابری رو به کاربر میده در کنار زوم 6 برابری بدون از دست رفتن کیفیت و زوم 120 برابری Ultra Res. نرم‌افزار دوربین طراحی جذاب و کاربرپسندی داره و امکاناتی مثل Pro Mode، پرتره، ویدیو Dual View و Movie Mode رو ارائه میده. فیلمبرداری با این گوشی با کیفیت 4K و فریم‌ ریت 60fps یا کیفیت 1080p و فرم‌ ریت 240fps امکا‌ن پذیره که اعداد خیلی خوبی هستن.

دوربین OnePlus Open

 

باتری و شارژدهی وان پلاس اپن

گوشی OnePlus Open از یک باتری 4480 میلی‌آمپرساعتی قدرت میگیره که ظرفیتش از باتری دو رقیب اصلیش بیشتره! در مقایسه با زمان شارژدهی پیکسل فولد که فقط 9 ساعت و 46 دقیقه‌س، وان پلاس اوپن میتونه تا 11 ساعت و 45 دقیقه بهتون اسکرین تایم بده! با اینکه وان پلاس باز هم تصمیم گرفته بیخیال اضافه کردن شارژ وایرلس بشه، یه شارژر 67 واتی توی جعبه دستگاه گذاشته تا این گوشی بتونه توی فقط نیم ساعت، 85 درصد شارژ شه!

 

عملکرد پردازشی و رابط کاربری OnePlus Open

وان پلاس از رابط کاربری OxygenOS روی اندروید استفاده میکنه که البته طرفدارها و مخالفان خودش رو هم داره! تلاش زیادی شده تا OxygenOS 13.2 روی OnePlus Open به بهترین نحو کار کنه و تجربه کاربری خوبی رو فراهم کنه. روشی که برای داشتن بیش از 2 اپ باز به طور همزمان پیش گرفتن، Open Canvas نامگذاری شده و به این معنیه که بعضی اپ‌ها توی فضا گم میشن! با این روش مولتی تسکینگ جالبی رو میشه با این گوشی انجام داد که برای کاربرانی که استفاده‌های سنگینی از گوشی دارن، میتونه مناسب باشه. این قابلیت البته با پردازنده پرچمدار Snapdragon 8 Gen 2 و 16 گیگابایت رم این گوشی میسر شده و در مقایسه با اعداد بنچ مارک رقیبانش، به نظر میاد میتونه عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشه.

عملکرد پردازشی و رابط کاربری OnePlus Open

 

جمع بندی

با یه نگاه به OnePlus Open میشه فهمید، به عنوان اولین تجربه در ساخت گوشی تاشو، وان پلاس تقریبا همه چیز رو درست انجام داده! یه پکیج کامل و راضی کننده در ظاهر، به علاوه سوپرایزهایی در بخش دوربین، شارژدهی و رابط کاربری! به نظر میاد وان پلاس تونسته روی کاغذ یه رقیب قدر برای Pixel Fold و Galaxy Z Fold 5 تولید کنه ولی سوال اصلی اینجاست که، آیا وان پلاس اوپن میتونه با قیمت 1700 دلاری و به عنوان یه گوشی تازه وارد، توی فروش با سامسونگ و گوگل و شیائومی رقابت کنه؟

نویسنده : تیم محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 7 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 13
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

قشنگ و خاص؛ مثل وانپلاس!!!

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Don14

خیلی خوشگله

۰۶ آبان ۱۴۰۲
Hwman

گوشی باحالیه

۰۵ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

گوشی خوبیه

۰۵ آبان ۱۴۰۲
Soheil1386

نایس

۰۴ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

maskhare bazi shode bishtar

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

خیلی با تاشو نیستم

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Nurse

واقعاً تاشو ارزش خرید زیادی نداره

۰۴ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

چرا همه زدن توکار گوشی تاشو

۰۳ آبان ۱۴۰۲
matin 777777

روشناییش 2800 نیت

۰۳ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

همینو اوپو زده

۰۳ آبان ۱۴۰۲
MAHDY2000

معلوم بود بررسیش نکردید فقط یه سری اعداد رو بازگو کردید

۰۳ آبان ۱۴۰۲
Artin taherkhani

آقای شجاری برگرد

۰۳ آبان ۱۴۰۲