الان وقت خوبی برای خرید گوشی هست یا نه؟

الان گوشی بخریم یا صبر کنیم؟

چند وقتی میشه که درگیر نمایشگاه جیتکس بودیم و در مورد گوشی و بازار گوشی صحبت نکردیم. از اونجایی که میدونید نمایشگاه جیتکس توی کشور امارات و شهر دبی برگزار میشه و تمام گوشی هایی که وارد بازار ایران میشه از درگاه و مسیر دبی به ایران وارد میشه، یکسری خبر از بازار گوشی توی دبی به دست آوردیم که قصد داریم توی این مطلب با شما موبوبکس دوست داشتنی در میون بزاریم. اگر قصد خرید گوشی دارید و هنوز نمیدونید باید صبر کنید یا اینکه همین الان گوشی بخرید؛ حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

چرا نباید خارج از ایران گوشی بخریم؟

نمایشگاه جیتکس جوری برنامه ریزی شده که بعد از مراسم رونمایی آخرین گوشی های اپل برگزار میشه! وقتی شما خارج از ایران هستید بهترین موقع برای خرید گوشی های جدید بازاره! اما امسال اینطور نبوده. گوشی توی بازار دبی گرون شده و خرید گوشی توی دبی به صرفه منطقی نیست. اگر یه چرخی توی بازار دبی بزنید، متوجه میشید که قیمت گوشی توی بازار دبی در حال بالا رفتنه! فروشنده های گوشی توی دبی دلیل این افزایش قیمت رو نبودن چیپست و از طرفی هم تقاضا زیاد کاربر ها میدونن! به هر حال نکته ای که مهمه اینه که قیمت گوشی توی بازار دبی داره بالا میره! با توجه به توضیحاتی که توی مقدمه این مطلب دادیم که تمام گوشی ها از بازار دبی وارد ایران میشن؛ حالا سوال پیش میاد که آیا گوشی توی بازار ایران هم گرون میشه یا قیمت ها ثابت میمونه؟

چرا گوشی توی بازار ایران ارزون تره؟

حتما براتون سوال پیش اومده که چرا گوشی توی بازار ایران نسبت به بازار دبی که بازار بزرگ تری داره ارزون تره؟ دو تا نکته وجود داره! نکته اول اینکه گوشی های موجود توی بازار ایران قبل از افزایش قیمت گوشی توی بازار دبی وارد ایران شدن و طبیعتا قیمت پایین تری رو دارن. نکته دومی که وجود داره اینه که خرید و فروش گوشی توی بازار ایران نسبتا کم شده و بازار رکود پیدا کرده و بازاری که دچار رکود بشه قطعا افزایش قیمت نداره! حالا دوباره این سوال پیش میاد که الان گوشی بخریم یا نه؟

الان گوشی بخریم یا نه؟

اگر واقعا نیاز دارید که گوشی جدید بخرید، در حال حاضر بهترین زمان برای خرید همین الانه! همونطور که توضیح دادیم گوشی ها توی بازار دبی گرون شدن و تا چند وقت دیگه این افزایش قیمت به بازار ایران هم میرسه پس به احتمال خیلی زیاد توی چند ماه آینده گوشی توی بازار ایران هم گرون تر میشه! البته این یه پیش بینی بر اساس اتفاقاتیه که در حال حاضر وجود داره. شاید این افزایش قیمت به بازار ایرن نرسه. اما اگر منطقی باشیم باید بگیم که این گرونی به بازار ایران میرسه مگر اینکه دو تا اتفاق بیافته!اول اینکه همین میزان گوشی ای که توی بازار وجود داره، کافی باشه و نیاز نباشه واردات گوشی انجام بشه! دوم اینکه همین الان قیمت گوشی توی بازار دبی پایین بیاد و شرایط عادی بشه! به طور مثال اگر شما بخواید POCO X3 Pro با ظرفیت 256 گیگابایت بخرید توی بازار ایران تقریبا 6 میلیون 700 هزار تومن میتونید پیدا کنید که همین گوشی در حال حاضر توی بازار دبی 250 دلار قیمت داره! اگر دلار رو 4000 هزار تومن در نظر بگیریم تقریبا 6 میلیون تومن خود گوشی قیمت داره. حالا شما باید 9 درصد مالیات، 3 و 5 درصد گمرکی و رجیستر رو به این عدد اضافه کنیم که میره بالای 7 میلیون تومن. این قیمت برای وارد کننده تموم میشه و اگر به دست کاربر برسه یه چیزی نزدیک به 7 میلیون 500 هزار تومن قیمت پیدا میکنه.

جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که دادیم متوجه شدید که قیمت گوشی توی بازار دبی افزایش پیدا کرده و احتمالا این افزایش قیمت تا چند ماه آینده به بازار ایران هم میرسه در نتیجه اگر قصد خرید گوشی دارید بهترین زمان برای خرید گوشی همین الانه! البته توجه کنید که این تحلیل از بازار با توجه به اتفاق هایی که در حال افتادن هستش ارائه شده و امکان داره افزایش قیمت گوشی توی بازار دبی به بازار ایران نرسه! ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. حالا شما قصد خرید گوشی دارید یا نه؟ توی کامنت ها ما رو هم در جریان بزارید!

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۵ آبان, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 2079
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

MehdiRezaei

همیشه وقتشه

۱۲ آذر ۱۴۰۰
amirshokri1996

بازار

۱۱ آذر ۱۴۰۰
amirshokri1996

نیاز

۱۱ آذر ۱۴۰۰
amirshokri1996

بکس

۱۱ آذر ۱۴۰۰
amirshokri1996

جمع خ

۱۱ آذر ۱۴۰۰
amirshokri1996

ظریف

۱۱ آذر ۱۴۰۰
iman

عالی بود

۰۶ آذر ۱۴۰۰
javad20030

مچکر از وقت گذاشتن👌

۰۱ آذر ۱۴۰۰
javad20030

درست🙌

۰۱ آذر ۱۴۰۰
seyedaliebrahimi22

بسیار حق

۳۰ آبان ۱۴۰۰
taha.prn

هعیی
اخه چرا بازم گرونی

۳۰ آبان ۱۴۰۰
taha.prn

هعیییی بازم گرون اخه

۳۰ آبان ۱۴۰۰
mohammad.r

👍🙏

۳۰ آبان ۱۴۰۰
mohammad1381

Nice

۲۹ آبان ۱۴۰۰
mohammad1381

کاربردی

۲۹ آبان ۱۴۰۰
mohammad1381

🔥🔥

۲۹ آبان ۱۴۰۰
ta1387

واقعیت طلخ

۲۸ آبان ۱۴۰۰
ta1387

😓😓

۲۸ آبان ۱۴۰۰
ta1387

حیف

۲۸ آبان ۱۴۰۰
ta1387

فقط پولش نیست

۲۸ آبان ۱۴۰۰