بزرگترین شکست های دنیای موبایل

دنیای تکنولوژی و مخصوصا گوشی های هوشمند یه دنیای فوق العاده رقابتیه. اکثر شرکت ها برای اینکه توجه کاربر ها رو جلب بکنن، سعی می‌کنن جدیدترین قابلیت و تکنولوژی ها رو توی سریع ترین زمان ممکن عرضه کنن. با این حال اما همیشه تکنولوژی های جدید بی نقص نیستن. و برخی محصولات به شکست های بزرگی ختم شدن. توی این مقاله قصد داریم بزرگترین شکست های دنیای موبایل رو با هم مرور کنیم،؛ پس با موبونیوز همراه باشین.

موتورولا ریزر

اولین شکست دنیای موبایل که قراره بهش بپردازیم مربوط به کمپانی موتورولاست. این شرکت توی سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت تا یه گوشی لمسی تاشو رو عرضه کنه. اما این گوشی به یه پروژه شکست خورده تبدیل شد. موتورولا ریزر یکی از اولین تلفن های هوشمند تاشو بود اما ایراد های زیادی داشت. این گوشی موقع تا شدن صدا ها عجیب و غریبی می‌داد و قیمت فوق العاده بالایی هم داشت. در نهایت Motorola Razr نتونست با سامسونگ زد فلیپ و زد فولد رقابت بکنه و از گردونه رقابت حذف شد.

گوشی تاشو رویال فلکس

دومین شکست بزرگ مربوط به شرکت رویال فلکسه. این کمپانی تو زمینه تولید نمایشگر های انعطاف پذیر مهارت خاصی داشت. به همین دلیل هم تصمیم گرفت که گوشی هوشمند تاشو خودش رو وارد بازار بکنه. این دستگاه جزو اولین تلفن های هوشمند تاشو محسوب می‌شد. اسم این گوشی Royale Flexpai بود. اما قبل از آماده شدن و عرضه اون، سامسونگ از زد فلیپ و زد فولد خودش رونمایی کرد. رویال فلکس هم برای اینکه از رقابت جا نمونه، گوشی تاشو خودش رو قبل از رفع اشکالات و آماده سازی نهایی وارد بازار کرد. این گوشی مشخصات خوبی داشت و به سمت بیرون خم می‌شد که در نوع خودش جالب بود. اما مشکلات و باگ های زیادی داشت و همین موضوع باعث شکست اون شد.

اپل ایر پاور

شکست بعدی مربوط به کمپانی اپله. نکته جالب اینجاست که حتی شرکت های بزرگ و غول های فناوری هم شکست های بدی رو تجربه کردن. اپل توی سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که از یه محصول نوآورانه به اسم Airpower رونمایی کنه. این محصول یه پد بود که به ادعای اپل می‌تونست هر محصولی رو به طور بی سیم، شارژ کنه. همون‌طور که می‌دونین برای اینکه شارژ وایرلس بین دو دستگاه برقرار بشه باید میدان های مغناطیسی روبروی هم قرار بگیرن. Apple AirPower میدان های مغناطیسی زیادی داشت، اما عملکردش اصلا خوب نبود و خیلی اوقات نمی‌تونست دستگاه های مختلف رو شارژ کنه. در نهایت این محصول معرفی شد، اما به دلیل مشکلات زیادی که داشت هیچوقت به مرحله عرضه نرسید.

HTC U Ultra

احتمالا شما هم با گوشی های فوق‌العاده کمپانی HTC خاطره دارین. این شرکت یه روزی جزو غول های صنعت گوشی های هوشمند بود. اما به دلیل وجود رقبای قدرتمند و همراه نشدن با ترند های بازار، از گردونه رقابت ها حذف شد. توی سال ۲۰۱۷ بود که HTC U Ultra رونمایی شد. قبل از عرضه این گوشی، خیلی ها فکر می‌کردن که U Ultra می‌تونه باعث برگشت اچ‌ تی سی به دنیای رقابت ها بشه. اما بعد از عرضه مشخص شد که این دستگاه اصلا کیفیت خوبی نداره و طراحی زیبایی هم نداشت. توی سال ۲۰۱۷ اکثر شرکت ها داشتن تلاش می‌کردن که به سمت حاشیه های کمتر برن، اما HTC هنوز هم به حاشیه های زیاد و دکمه فیزیکی پایین صفحه نمایش اصرار داشت. HTC با عرضه این گوشی شکست بزرگی رو تجربه کرد و هیچوقت نتونست به بازار برگرده.

LG G5

ال جی هم روزگاری خیلی محبوب بود و گوشی های جذابی رو به بازار عرضه می‌کرد. توی سال ۲۰۱۶ این کمپانی تصمیم گرفت تا پرچمدار جدید خودش رو به ویژگی های خاصی مجهز کنه. LG G5 یه گوشی ماژولار بود. اینکه یه گوشی هوشمند بتونه از ماژول های مختلفی پشتیبانی بکنه خیلی جذاب به نظر می‌رسه. اما ال جی جی ۵ مشکلات زیادی داشت. مثلا صفحه نمایش این گوشی بی دلیل خاموش می‌شد یا حتی هارد می‌سوزوند. تا اونجا که LG تصمیم به جمع آوری این محصول از سطح بازار گرفت. به طور کلی ال جی نوآوری های زیادی رو وارد بازار گوشی های هوشمند کرد. این شرکت برای اولین بار فیلم‌برداری 4K، نمایشگر خمیده (گوشی LG G Flex) و دوربین دوم رو به بازار عرضه کرد. اما متاسفانه این محصولات موفقیت خاصی نداشتن و حتی بعضیاشون هم شکست خوردن.

بلک بری

کمپانی بلک بری یه زمانی نزدیک به ۵۰ درصد بازار آمریکا رو در اختیار داشت. Blackberry حتی توی بازار ایران هم محبوبیت زیادی داشت و یه برند خاص محسوب می‌شد. اما یکی از بزرگترین شکست های دنیای موبایل مربوط به این شرکت میشه. توی سال های آخر فعالیت این شرکت، Blackberry Passport عرضه شد. و بعد از اون هم بلک بری تصمیم گرفت چند تا گوشی اندرویدی رو وارد بازار کنه. اما از این محصولات هم استقبال نشد و در نهایت سهام بلک بری به لنوو فروخته شد.

گوگل پیکسل ۴

شکست بعدی مربوط به گوگله. این روزا به لو رفتن اطلاعات گوشی ها پیش از معرفی عادت کردیم. اما یکی از اولین گوشی هایی که اطلاعات کامل اون پیش از رونمایی فاش شد، مربوط به گوگله. پس از نشت اطلاعات Google Pixel 4، این شرکت تصمیم گرفت تا این دستگاه رو به سرعت رونمایی کنه. اما در نهایت به دلیل باتری کم حجم (فقط ۲۸۰۰ میلی آمپر)، حافظه کم و سخت افزار ضعیف به یه پروژه شکست خورده تبدیل شد. این گوشی به شدت خوش ساخت و با کیفیت بود، اما مشکلات و باگ های زیاد باعث شکست اون شد.

نظر شما چیه؟ به نظرتون بزرگترین شکست دنیای تکنولوژی مربوط به کدوم شرکته؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 131
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Adelj

جالب بود!

۱۵ دی ۱۴۰۲
Hasti1391

یکی رو یادت رفت سامسونگ گلکسی نوت 7

۰۹ مرداد ۱۴۰۲
Reza097

سلام دوستان من الان ۲ ماه که گوشی a33رو دارم اگه میخواید a33بخرید پس بخونید از لحاظ گیم افتضاح دو روز اول عالی روز سوم تو دریم لیگ هم لگ میزنه پردازنده خیلی ضعیفه من کالاف رو با پایین ترین کیفیت و فریم ریت تا ناموس تو لگ بودم دوربین خوبه فیلم برداری عالی باتری عالی شارژر روز اول خوب بعدش افتضاح اسپیکر خوب حسگر اثر انگشت افتضاح من پاره شدم اینو باز میکردم

۱۵ تیر ۱۴۰۲
mohammad 80688

سلام خیلی خوبه بازم از این ویدیو ها بذار

۳۰ خرداد ۱۴۰۲
anti.gen

Htc رو دوس داشتم 🙁

۲۸ بهمن ۱۴۰۱
Hossein 5282

شکست LG خدابیامرز 🖤

۲۴ دی ۱۴۰۱
Ali_76ha

سونی اریکسون چی؟

۲۳ مهر ۱۴۰۱
Ali Vafayi

سلام وقتتون بخیر. بزرگترین شکست بلک بری بود
واقعا متاسفم 😟🙁

۲۰ شهریور ۱۴۰۱
Glvsid

عالی

۰۳ تیر ۱۴۰۱