بهترین حافظه SSD برای PS5

بازی های نسل نهمی نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری رو کنسول دارند. مثلا بازی COD MWIII حدود 214 گیگابایت از حافظه ذخیره سازی کنسول رو پر میکنه! کنسول PS5 هم با اینکه حافظه 1 ترابایتی داره اما حدود 700 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار میده. به همین خاطر اگه به صورت همزمان چندین بازی رو جلو میبرید و یا میخواید توی مهمونی‌ها، بازی های دسته جمعی انجام بدید، حافظه داخلی خود Play Station 5 کفاف به همراه داشتن بیشتر از 5 6 تا بازی نسل نهمی رو نمیده. چندین روش برای افزایش این فضای ذخیره سازی در کنسول پلی استیشن 5 وجود داره که هر کدام معایب و مزایای خاص خودش رو داره. در ادامه همراه موبونیوز باشید تا با این روش های افزایش فضای دخیره سازی و بهترین حافظه SSD برای PS5 بیشتر آشنا بشید.

 

افزایش فضای ذخیره سازی از طریق هارد اکسترنال

با استفاده از یک هارد اکسترنال HDD معمولی با ظرفیت 1 ترابایتی میتونید فضای ذخیره سازی کنسول PS5 رو ارتقا بدید. این روش ارزون‌ترین حالت ممکن برای ارتقا فضای ذخیره سازی PS5 به حساب میاد و میتونید خیلی راحت بازی های خودتون رو روی هارد منتقل کنید. (البته اگه هارد اکسترنال رو از قبل داشته باشید!) با اینکه این روش اقتصادی‌ترین حالت ممکنه اما با توجه به پیشرفت های ایجاد شده در نسل 9 و وابستگی شدید اجرای بهینه بازی ها به SSD برای از بین بردن صفحه Loading در بازی ها و سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات، شما از این طریق امکان اجرای بازی ها رو ندارید و فقط میتونید از هارد خودتون به عنوان یه محل ذخیره سازی برای فایل و دیتای بازی ها استفاده کنید و اگه بخواید بازی رو اجرا کنید باید دیتای بازی رو به حافظه داخلی کنسول منتقل کنید تا بتونید وارد بازی بشید. پس اگر فقط قصد دارید دیتا بازی های خودتون رو داشته باشید که دیگه لازم نباشه مجددا دانلودشون کنید و خیلی قصد هزینه کردن برای خرید یک هارد رو ندارید میتونید از این روش استفاده کنید.

 

افزایش فضای ذخیره سازی از طریق اسلات SSD کنسول PS5

این روش بهترین و مناسب ترین راه برای افزایش فضای ذخیره سازی کنسول PS5 هست و توسط خود Sony هم این روش پیشنهاد شده که در این مقاله میخوایم در مورد این روش صحبت کنیم. شرکت سونی با توجه به حجم بالای بازی ها و نیاز کاربران به فضای ذخیره سازی بیشتر، یک اسلات SSD M.2 در داخل کنسول PS5 تعیبه کرده که به راحتی و با باز کردن فیس پلیت دستگاه قابل دسترسی هست و خیلی راحت میتونید در عرض چند دقیقه فضای ذخیره سازی کنسول رو با قرار دادن یک SSD NVMe افزایش بدید.

افزایش فضای ذخیره سازی از طریق اسلات SSD کنسول PS5

این روش به شما اجازه میده که بازی های رو به صورت مستقیم از طریق حافظه SSD اضافه شده اجرا کنید و بازی ها رو مستقیم روی SSD ذخیره و به راحتی اجرا کنید و دیگه نیازی به جابجایی به داخل فضای ذخیره سازی کنسول ندارید. در این روش شما میتونید به راحتی بازی های مورد نظرتون رو دانلود و مستقیم از روی هارد SSD اضافه شده، اجرا کنید. البته این روش به خاطر حداقل امکانات و پیش نیازهایی که سونی برای حافظه جامد قابل اضافه کردن در نظر گرفته نیاز به هاردهای SSD نسبتا گران قیمت داره و باید هزینه بیشتری برای افزایش فضای ذخیره سازی به نسبت روش قبلی انجام بدید. اما اجرای بدون دردسر بازی ها و قرار گرفتن مناسب در داخل کنسول باعث میشه این روش بهترین و مناسب ترین راه برای افزایش فضای ذخیره سازی کنسول PS5 باشه.

 

نکات مهم در هنگام خرید هارد SSD مناسب برای PS5

شرکت سونی یک سری فیلترها و پیش‌نیازها برای SSD قابل استفاده در کنسول بازی Playstation 5 در نظر گرفته تا بازی ها بدون مشکل از طریق این فضای ذخیره سازی اجرا بشن. شما هم موقع خرید باید به این نکات توجه کنید تا SSD که خریداری میکنید قابل استفاده روی کنسول باشه و باعث هدر رفتن هزینه ای که انجام میدید نشه. این پیش نیازها شامل موارد زیر میشه:

  • SSD موردنظر باید از رابط PCIe Gen4x4 استفاده کنه.
  • حافظه SSD مورد نظر باید بین 250 گیگابایت تا 4 ترابایت حجم داشته باشه.
  • سرعت خواندن اطلاعات باید 5500 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر باشه.
  • SSD باید NVMe و از نوع Socket 3 یا همان Key M باشه.
  • حافظه SSD فقط در سایزهای 2230 ،2242 ،2260 ،2280 ،22110 قابل استفاده است.
  • حداکثر عرض 25 میلیمتر و حداکثر ضخامت باید کمتر از 11.25 میلی‌متر باشه.
  • SSD مورد نظر باید با هیت سینک به PS5 متصل بشه.

نکات مهم در هنگام خرید هارد SSD مناسب برای PS5

بعد از اینکه با رعایت نکات بالا هارد مورد نظر رو خریداری کردید، فیس پلیت راستی دستگاه رو جدا کنید و PS5 رو به صورت خوابیده روی زمین قرار بدید. درگاه SSD M.2 در کنار فن کنسول دیده میشه و شما با استفاده از یک پیچ گوشتی چهار سو میتونید پیچ درب این بخش رو جدا کنید. بعد هارد رو با زاویه 45 درجه و با رعایت تطابق محل سوکت ها در داخل درگاه قرار بدید و کمی به سمت داخل فشار بدید. بعد قسمت انتهایی هارد رو به سمت پایین فشار بدید و با پیچ قرار گرفته در داخل این بخش هارد رو در محل مورد نظر کاملا سفت کنید. SSD شما آماده است و با روشن کردن دستگاه و فرمت کردن هارد میتونید خیلی راحت بازی های خودتون رو به این فضای ذخیره سازی منتقل و اجرا کنید.

 

بهترین هارد SSD مناسب برای Playstation 5

با اینکه فیلترهای گفته شده توسط سونی برای خرید یک هارد SSD برای PS5 کاملا مشخصه اما با توجه به تنوع بالای محصولات با امکانات و قابلیت های مختلف و برندهای متنوع شاید انتخاب یک محصول مناسب برای این روش مقداری سخت و زمان گیر باشه. به همین دلیل ما در این بخش بهترین و مناسب ترین هارد های SSD NVMe برای کنسول PS5 رو جمع آوری کردیم تا شما با توجه به فضای ذخیره سازی مورد نیاز، بودجه و همچنین علایقه شخصی بتونید بهترین انتخاب ممکن برای بهترین حافظه SSD برای PS5 رو داشته باشید. در ادامه با موبونیوز همراه باشید تا بهترین هاردهای SSD مناسب PS5 رو به شما معرفی کنیم.

 

هارد SSD اینترنال Adata XPG GAMMIX S70 Blade

برند ای دیتا یکی از برندهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب در زمینه تولید محصولات جانبی کامپیوتر به خصوص رم و حافظه های ذخیره سازی هست. زیر برند XPG این شرکت هم به صورت تخصصی در زمینه تولید محصولات مخصوص گیمینگ فعالیت میکنه. محصولات این برند در داخل ایران با گارانتی 2 تا 5 ساله شرکت آونگ که جزو قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه IT به حساب میاد عرضه میشه. هارد Adata XPG GAMMIX S70 Blade به نسبت رقبای دیگه و محصولات پیشنهادی دیگه در این لیست میتونه یک عمکلرد بسیار خوب و مناسب رو با کیفیت خوب و قیمت قابل قبول در اختیار شما قرار بده. در دو نوع حافظه 1 و 2 ترابایتی به بازار عرضه میشه. هارد S70 Blade از رابط PCIe نسل 4 پشتیبانی میکنه و میتونه سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 7400 و 6400 مگابایت بر ثانیه رو در اختیار شما بزاره که از پیش نیاز تایین شده توسط سونی هم بیشتره.

هارد SSD اینترنال Adata XPG GAMMIX S70 Blade

یک هیت سینک کوچیک اما مناسب آلومینویمی روی این هارد قرار گرفته که به دفع موثر دما در استفاده طولانی مدت کمک میکنه و میتونه دمای SSD رو تا 20 درصد کاهش بده. با توجه به اندازه مناسب خود هارد و هیت سینک قرار گرفته خیلی راحت میتونید هارد Adata S70 Blade رو در داخل PS5 جایگذاری کنید. با توجه به سرعت بسیار بالای این هارد، ظرفیت مناسب 1 و 2 ترابایتی، استفاده از هیت سینک مناسب و قیمت قابل قبول این محصول یکی از بهترین گزینه های برای افزایش فضای ذخیره سازی کنسول PS5 شما به حساب میاد.

 

هارد SSD اینترنال Samsung 980 Pro

برند سامسونگ علاوه برای اکثر ما ایرانیان به خاطر گوشی های این برند شناخته شده است اما این برند در حوزه تولید محصولات ذخیره سازی هم سابقه طولانی داره و حافظه های جامد تولید شده توسط سامسونگ علاوه بر داشتن سرعت بالا از کیفیت ساخت و طول عمر زیادی هم برخوردار هستند. هارد Samsung 980 Pro یکی از محصولات بالا رده سامسونگ به حساب میاد که سرعت انتقال بالا، حافظه ذخیره سازی 2 ترابایتی و یک هیت سینک بسیار عالی رو در اختیار شما میزاره که میتونه با حفظ دمای مناسب به خوبی بازی های شما رو اجرا کنه. البته نسبتا قیمت بسیار بالایی داره و به نسبت گزینه های دیگه شاید برای همه افراد خریدش منطقی نباشه.

هارد SSD اینترنال Samsung 980 Pro

هارد 980 پرو سامسونگ از رابط PCIe Gen 4 استفاده میکنه که سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 7000 و 5000 مگابایت بر ثانیه رو داره و سرعت بسیار بیشتری با توجه به پیش نیازهای سونی در اختیار شما قرار میده و میتونه تا حدودی بازی ها رو حتی از حافظه داخلی خود کنسول PS5 هم سریعتر اجرا کنه! هیت سینک بزرگ استفاده شده میتونه به خوبی دمای تولید شده در زمان بازی رو کاهش بده و به عملکرد بهتر کنسول کمک کنه.

 

هارد SSD اینترنال Samsung 990 Pro

Samsung 990 Pro آخرین و خفن ترین محصول از سری هاردهای NVMe سامسونگه که سرعت فوق العاده بالایی رو میتونه به شما بده و میشه گفت یکی از بهترین هاردهای SSD بازار به حساب میاد. البته این سرعت فوق العاده بالا به همین راحتی به دست نمیاد و شما برای تهیه این هارد باید مبلغ خیلی زیادی رو پرداخت کنید و باید سرعت اجرای بازی براتون خیلی اهمیت داشته باشه. در حافظه های ذخیره سازی 1 و 2 ترابایتی به بازار عرضه شده که نسخه های 2 ترابایتی قیمت خیلی زیادی دارند اما نسخه 1 ترابایتی این محصول میتونه گزینه مناسبی برای اجرای سریع بازی های PS5 باشه.

هارد SSD اینترنال Samsung 990 Pro

سامسونگ از رابط کاربری PCIe Gen4 برای هارد 990 پرو استفاده کرده که به ادعا سامسونگ میتونه بیشترین سرعت ممکنه از طریق این رابط کاربری رو در اختیار شما قرار بده و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات ترتیبی به حدود 7450 و 6900 مگابایت بر ثانیه میرسه. این سرعت بالا باعث میشه اجرای بازی های کنسول PS5 حتی از هارد داخلی خود کنسول هم سریعتر انجام بشه. تنها تفاوت این نسخه با سری 980 هم در همین سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالاتره. هیت سینک بزرگ و قوی به کار رفته باعث ایجاد یک عملکرد مناسب در استفاده های طولانی مدت چندین ساعته میشه. البته نسخه های بدون هیت سینک هم در بازار عرضه میشه که تفاوت قیمتی 2 3 میلیون تومانی با نسخه های دارای هیت سینک دارند اما ممکنه در استفاده طولانی مدت با بالارفتن دما دچار افت سرعت و عملکرد بشن.

 

هارد SSD اینترنال CORSAIR MP600 PRO

برند کورسیر یکی از برندهای خوش نام و قوی در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر هست که از کیبورد و موس گرفته تا کیس و رم های خفن و با کیفیت رو در سبد محصولاتش داره. حافظه های ذخیره سازی این برند هم مدتی میشه که در بازار عرضه شدن و با توجه به اینکه نسبتا تنوع کمتری به رقبا دارند اما عملکرد بسیار عالی رو میتونن در اختیار شما بزارند. هارد CORSAIR MP600 PRO در دو نسخه با هیت سینک و بدون هیت سینک و در حافظه های 500 گیگی تا 1 ترابایتی عرضه شده.

هارد SSD اینترنال CORSAIR MP600 PRO

با استفاده از رابط کاربری PCIe Gen4 میتونه سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی فوق العاده بالا 7100 و 5800 مگابایت در ثانیه رو در اختیار شما بزاره و از پیش نیازهای تعیین شده توسط سونی هم بالاتره و میتونه عملکرد بسیار عالی رو به نمایش بزاره. هیت سینک استفاده شده به خوبی دمای تولید شده در هنگام بازی رو کنترل و مدیریت میکنه و میتونه عملکرد خوبی رو در استفاده بلند مدت به نمایش بزاره.

 

هارد SSD اینترنال WD SN850x Black

برند وسترن دیجیتال یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه تولید حافظه های ذخیره سازی چه از نوع HDD و چه از نوع SSD به حساب میاد. هارد WD SN850 اولین همکاری رسمی شرکت سونی با برند وسترن دیجیتال بوده که برای کنسول های PS5 عرضه شده.  هارد WD SN850x Black نسل جدید این همکاری به حساب میاد که نسبت به نسخه معمولی از سرعت بالاتری برخورداره و میتونه تجربه بهتری رو موقع بازی به شما ارائه بده.

هارد SSD اینترنال WD SN850x Black

هارد WD SN850x Black با حافظه 1 ترابایتی در بازار موجوده و در دو نسخه بدون هیت سینک و با هیت سینک به بازار عرضه شده که نسخه 1 ترابایتی به همراه هیت سینک نسبتا قیمت بالایی داره اما عملکرد خوبی در زمان استفاده طولانی مدت در بازی ها میتونه از خودش نشون بده. از رابط PCIe Gen4 استفاده میکنه و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 7300 و 6300 مگابایت در ثانیه داره. با توجه به همکاری وسترن دیجیتال با سونی و همچنین سرعت بالا این هارد، به نسبت گزینه های دیگه عملکرد بهتری رو در کنسول PS5 داره و میتونه یه گزینه مناسب اما گرون قیمت برای ارتقا فضای ذخیره سازی کنسول شما باشه.

 

هارد SSD اینترنال MSI SPATIUM M480

اگه جزو PC Gamer ها باشید حتما با برند MSI آشنا هستید و از لپ تاپ ها یا کارت گرافیک و یا مادربردهای خفن و جذاب این برند استفاده کردید. حافظه های ذخیره سازی تولید شده توسط این برند هم برای بازی بهینه شدن و میتونن یه عملکرد جذاب، با سرعت بالا و همچنین پایدار رو به شما عرضه کنن. هارد MSI SPATIUM M480 در حافظه های 1 و 2 ترابایتی و به همراه و بدون هیت سینک عرضه میشه و با توجه به عملکردی که داره قیمت نسبتا مناسب و قابل قبولی داره، اما جزو گزینه های ارزون قیمت بازار به حساب نمیاد.

هارد SSD اینترنال MSI SPATIUM M480

هارد MSI SPATIUM M480 از رابط PCIe Gen4 استفاده میکنه و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی اطلاعات 7000 و 5500 مگابایت در ثانیه داره و بدون هیچ مشکل خاصی و با سرعت بسیار بالایی میتونه بازی های PS5 رو اجرا کنه. هیت سینک استفاده شده عملکرد بسیار خوبی در کاهش و مدیریت دما داره و میتونه در استفاده طولانی مدت یک عملکرد پایدار رو ارائه کنه.

 

جمع بندی

با اینکه قابلیت اضافه کردن SSD در کنسول PlayStation 5 به نسبت رقیب XBox راحت تر انجام میگیره و شما گزینه های بیشتری برای انتخاب در دسترس دارید، اما با توجه به پیش نیازهای سنگین سونی برای هاردهای قابل استفاده گزینه های خیلی زیادی در دسترس نیست و اکثر گزینه های موجود هم با توجه به سرعت بالا و تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته قیمت نسبتا بالایی دارند. اما اگه حافظه کم کنسول PS5 و دانلود و نصب کردن چندین باره بازی ها شما رو کلافه کرده، هاردهای پیشنهاد شده در مقاله بهترین حافظه SSD برای PS5 میتونه این مشکل شما رو برطرف کنه. امیدواریم که این مطلب تونسته باشه کمکتون کنه، ممنون که تا این آخر با ما همراه بودید، مرسی از همراهیتون!

سوالات متداول
(2 سوال)
آیا امکان اضافه کردن هارد SSD Sata به PS5 وجود داره؟

خیر، PS5 فقط از هارد SSD M.2 پشتیبانی میکنه.

امکان اضافه کردن هارد SSD M.2 به کنسول Xbox Series S/X هم وجود داره؟

خیر، کنسول های سری X/S ایکس باکس از حافظه های از پیش طراحی شده شرکت سیگیت استفاده میکنن که از طریق یک اسلات مخصوص در پشت دستگاه نصب میشه.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 8 ماه پیش
تعداد نظرات : 15
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Abolfazl Nahidi

ما هیچ ما نگاه😄😆

۱۹ دی ۱۴۰۲
Mobin.sn

💎💎💎

۱۷ دی ۱۴۰۲
tahamousavi

قیمتا خیلی بالاست. کمرم شکست…

۱۶ دی ۱۴۰۲
zaraox0

🔥🔥🔥

۱۴ دی ۱۴۰۲
godrati

خوب و عالی

۲۱ آذر ۱۴۰۲
shahab-021

بهترینش همین اس‌اس‌دی هاست

۲۰ آذر ۱۴۰۲
Limb0onTop

تا یک ترا عالی میشه

۲۰ آذر ۱۴۰۲
Vahid1358

توضیحات عالی بود 👍

۲۰ آذر ۱۴۰۲
alirza.amiry

AWLYIY

۱۹ آذر ۱۴۰۲
AboravA

کمبود حافظه یکی از مشکلات رایج کنسول هاست که همیشه بوده و هست البته واسه ی کنسول PS5 اگه سرعت اجرا واستون مهم نیست میتونید از هارد های اکسترنال HDD هم استفاده کنید که قیمت کمتری داره

۱۹ آذر ۱۴۰۲
Mahayd24

1 ترا کافیه

۱۹ آذر ۱۴۰۲
alirezanikkhah

👍👍👍👍👍

۱۹ آذر ۱۴۰۲
SinaRe8596

ما ک از این چیزا نداریم

۱۸ آذر ۱۴۰۲
Arash 12345

حیف که اصلاً من ps5 ندارم

۱۸ آذر ۱۴۰۲
    Alireza130000

    👍👍

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲