بهترین اسپیکر سونی

برند سونی در کنار برندهایی مثل JBL و Harmen Karden که به صورت تخصصی به تولید محصولات صوتی مشغول هستند، محصولات در زمینه صدا مثل هدست، هندزفری و اسپیکرهای مختلف و با کیفیتی تولید میکنه که در اکثر بررسی های انجام شده در بین محصولات موجود در بازار بین بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که در کنار کیفیت بالا و صدای خوب دنبال امکانات مختلف برای گرفتن صدای خوب با کیفیت هستند. اسپیکرهای سونی به دسته بندی های مختلفی مثل ساندبار، اسپیکر بلوتوثی و سیستم پخش خانگی تقسیم میشن که به دلیل صدای بهینه شده با بلندی و تفکیک مناسب در اکثر مدل ها در کنار امکانات مختلف برای شخصی سازی و اتصال به دستگاه های مختلف، جزو بهترین گزینه های ممکن هستند. در ادامه دلیل هایی که باید سراغ اسپیکرهای سونی برید و نکاتی که باید در هنگام خرید اسپیکرهای سونی در نظر داشته باشید رو بررسی میکنیم و اسپیکرهای سونی موجود در بازار رو بررسی میکنیم، تا با بهترین اسپیکر سونی موجود در بازار ایران آشنا بشید.

 

نکات مهم در زمان خرید اسپیکر Sony

شاید در نگاه اول در زمان خرید اسپیکر فقط باید به کیفیت، تفکیک و نوع باندهای به کار رفته در یک اسپیکر دقت داشته باشیم. اما اسپیکرهای گرون قیمت تر، مثل اسپیکرهای سونی علاوه بر بلندگوهایی با کیفیت و تنظیم صدای بهینه، از امکانات و قابلیت های خاص دیگه ای هم استفاده میکنن که شما باید با توجه به بودجه و نیازی که دارید، به این نکات توجه کنید تا بر اساس اولویت بندی که دارید، بهترین و مناسب ترین انتخاب ممکن رو داشته باشید. در ادامه این نکات رو با هم دیگه بررسی بیشتری میکنیم.

 

نوع اسپیکر؛ پرتابل با صدای خوب یا خانگی با بیس و بلندی زیاد؟

اولین موردی که باید بهش توجه داشته باشید، نوع و محل استفاده از اسپیکره. اگه برای جشن و دورهمی های خانوادگی قصد تهیه یک اسپیکر رو دارید، خرید یک سیستم صوتی یا ساندبار سونی میتونه گزینه مناسب باشه و صدایی فراگیر و بلند با بیس زیاد رو میتونید داشته باشید. اگه بیشتر اهل سفر و گشت و گذار هستید، تهیه یک اسپیکر پرتابل سونی میتونه با ابعادی کوچیک و قابل حمل، صدایی بلند و با بیس مناسب رو در اختیار شما بزاره. پس در اولین قدم نوع استفاده ای که دارید رو مشخص کنید تا بتونید محصولی کاملا منطبق با نیازتون داشته باشید.

توان خروجی باندهای اسپیکر در کیفیت و بلندی نهایی صدای اسپیکر تاثیر زیادی داره و هرچه باندهایی با توان بالاتر برای این محصولات استفاده شده باشه، کیفیت نهایی صدا بیشتر میشه. اسپیکرهای خانگی به دلیل اندازه بزرگتر میتونن از باندهای بزرگتر و با توان بیشتری استفاده کنن که در خروجی و بلندی نهایی صدا تاثیر به سزایی داره و با انتخاب محصولات کوچک تر و پرتابل بلندی صدا به طبع کمتر میشه.

 

بودجه

در زمینه اسپیکرهای برند، مشخص کردن بودجه میتونه انتخاب محصول مورد نظر رو راحت تر بکنه. برای مثال با یک بودجه 3 الی 4 میلیون تومانی نمی تونید سراغ اسپیکرهای خانگی برید و باید از بین مدل های پرتابل سونی و ارزون قیمت تر این برند، محصول مورد نظر رو انتخاب کنید.

 

ابعاد و راحتی حمل

اگر به دنبال یک اسپیکر پرتابل باشید، باید ابتدا ببینید در چه مکانی قصد استفاده از اسپیکر رو دارید. اگر برای کوهنوردی و یا کمپینگ قصد آهنگ گوش دادن رو با صدای خوبی دارید، انتخاب اسپیکرهای کوچیک تر با قابلیت اتصال به کوله میتونه گزینه به صرفه و با امکان جابجایی آسان تری باشه. البته اگه خیلی حمل راحت با دست مسئله مهمی برای شما نیست و بیشتر با وسیله نقلیه قصد سفر دارید، تهیه مدل های بزرگتر با بلندگوها و ساب های قوی تر که دسته برای جابجایی راحت تری دارند، میتونه گزینه مناسب و کاربردی تری باشه.

 

شارژدهی اسپیکرهای پرتابل

مقدار شارژدهی برای اسپیکرهای پرتابل و قابل حمل اهمیت بالایی داره و هر چه باتری با شارژدهی بیشتری برای محصول استفاده شده باشه، در سفر دیگه نگرانی بابت تمام شدن شارژ دستگاه و لنگ گذاشتن رو نخواهید داشت. البته ابعاد محصولی که انتخاب میکنید تاثیر زیادی در شارژدهی داره و اگه سراغ محصولات کوچیک تر برید، طبیعتا مقدار شارژدهی کمتر میشه و کاهش پیدا میکنه.

 

کیفیت ساخت و گواهی های امنیتی به کار رفته

از لحاظ کیفیت ساخت با انتخاب محصولات سونی از این بابت خیال شما راحت میشه و محصولی تهیه میکنید که با توجه به قیمت، کیفیت ساخت خوب و بالایی داره. در زمینه گواهی های امنیتی مثل گواهی IP بیشتر در اسپیکرهای پرتابل اهمیت پیدا میکنه و با توجه به اینکه این محصولات در حال جابجایی هستند و ممکنه در کنار رودخونه، دریا یا شن ساحل و یا صحرا ازشون استفاده بشه، داشتن گواهی امنیتی مناسب برای جلوگیری از نفوذ مایعات و گرد و غبار اهمیت زیادی پیدا میکنه.

 

قابلیت ها و امکانات جانبی

داشتن قابلیت ها و امکانات جانبی مثل امکان اتصال میکروفون برای کارائوکه یا همخوانی با آهنگ، امکان اتصال به اپلیکیشن برای شخصی سازی صدا و یا فعال کردن قابلیت هایی برای افزایش بیس، امکان اتصال فلش مموری یا رم میکرو SD و یا داشتن نورپردازی با امکان هماهنگ سازی با آهنگ و رقص نور مواردی هست که در اسپیکرهای مختلف به کار رفته و در هنگام خرید یک اسپیکر سونی میتونید در نظر داشته باشید.

 

بهترین اسپیکر سونی

اسپیکرهای سونی در زمینه تکنولوژی های به روز و مدرن، مثل پشتیبانی از دستیار های صوتی، اتصال به انواع دستگاه های پخش صوتی و تصویری با Wi Fi یا بلوتوث و یا از طریق کابل و تکنولوژی های به روز به نسبت رقبای دیگه عملکرد بهتری دارند و با اینکه ممکنه از لحاظ کیفیت و تفکیک صدا از رقبای دیگه مثل JBL برتری خیلی زیادی نداشته باشن، اما با داشتن طراحی های خاص، کیفیت ساخت بالا و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز، تا حدودی این مورد رو پوشش میدن و باعث جذاب تر شدن و خاص شدن محصولاتشون میشن. البته اگه دنبال خرید اسپیکر از برند JBl هستید، میتونید با مراجعه به مقاله بهترین اسپیکر JBL با بهترین گزینه های ممکن آشنا بشید.

 

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل Sony SRS-XB100

اسپیکر SRS-XB100 سونی یکی از کوچیک ترین و قابل حمل ترین گزینه های این برنده که با داشتن ابعاد و اندازه ای کوچیک و وزن کم 200 گرمی، به راحت امکان اتصال به کوله پشتی یا کیفت شما رو میده و بهترین گزینه برای استفاده در کوهنوردی یا در محیط کوچک هست. با داشتن گواهی IP67 خیالتون از بابت صدمه دیدن در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار راحته. یک بند برای اتصال راحت به کوله پشتی برای این اسپیکر استفاده شده که در صورت نیاز نداشتن میتونید این بند رو جدا کنید. با داشتن قیمت حدودی 3 میلیون تومانی ارزان ترین اسپیکر بلوتوثی برند سونی هم به شمار میره. البته با توجه به ابعاد کوچیک نباید انتظار صدای خیلی بلند با بیس زیادی رو داشته باشید و با توجه به باند با توان 2.5 واتی کیفیت صدای خروجی قابل قبوله و برای یک محیط کوچیک مناسبه. امکان اتصال دو اسپیکر رو برای گرفتن صدای استریو دارید، که با توجه به بلندی کم صدا خیلی توصیه نمیشه. شارژدهی خوبه و با یک بار شارژ میتونید حدود 16 ساعت از این اسپیکر استفاده کنید.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل Sony SRS-XB100

قیمت Sony srs-XB100 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

اسپیکر بلوتوثی Sony SRS-XE300

اسپیکر SRS-XE300 سونی یک اسپیکر با کیفیت ساخت عالی، بدنه مقاوم در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار، شارژدهی بسیار خوب و صدای بلند و با کیفیته و با داشتن قیمت حدودی 6 میلیون تومانی میشه گفت یک اسپیکر قابل حمل و پرتابل میان رده تقریبا تمام و کماله که برای اکثر استفاده ها و مکان ها میتونه جواب کار شما رو بده. طراحی استوانه ای و 360 درجه این اسپیکر باعث خاص شدندش میشه و با داشتن وزن 1.3 کیلوگرمی امکان حمل مناسب و نسبتا راحتی داره.

بلندگو با قطر 71 میلی متری صدای بلندی رو با بیس بالا پخش میکنه و در صداهای Mid Range نیز عملکرد خوبی داره. بلندی صدا به صورتی که میتونه به راحتی فضای یک اتاق متوسط رو پر کنه. یک سری قابلیت های مثل دیفیوزر خطی شکل و دیافراگم غیر دایره ای این اسپیکر باعث میشه صدا به صورت یکنواخت در کل طول اسپیکر پخش بشه و صدا به صورت یکنواخت با کیفیت بیشتری در محیط بیشتری با تفکیک و کیفیت بالا پخش بشه. کیفیت ساخت بالا یکی دیگه از نقاط قوت این اسپیکره و با داشتن بدنه ای مقاوم در برابر ضربه و خط و خش و همچنین گواهی IP67 که مانع نفوذ مایعات و گرد و غبار به اسپیکر میشه، خیال شما از بابت سالم بودن اسپیکر حتی در کنار استخر راحت میشه. شارژدهی بالا 24 ساعته، اسپیکر SRS-XE300 رو به یک گزینه پرتابل بسیار مناسب تبدیل میکنه که میتونه ساعت ها در کنار شما باشه. قابلیت فست شارژ امکان استفاده یک ساعته از اسپیکر با 10 دقیقه شارژ کردن رو میده.

اسپیکر بلوتوثی Sony SRS-XE300

قیمت اسپیکر بلوتوثی سونی اس ار اس-ایکس ای 300

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 39 هزار تومان

 

اسپیکر پرتابل Sony SRS-XG300

اسپیکر SRS-XG300 سونی یک نمونه اسپیکر قابل حمل و پرقدرت سونی هست که در کنار صدایی بلند و با تفکیک عالی، امکانات کاربردی و جذابی رو در اختیار شما قرار میده. این اسپیکر سونی حدود 9 میلیون تومان قیمت داره و با داشتن امکانات متنوع و یک توییتر و ووفر قدرتمند میتونه صدایی بلند و با تفکیک و کیفیت بالا رو پخش کنه. نکته اول طراحی محصول که به صورت استوانه ای ساخته شده و برای حمل و نقل راحت تر یک بند پلاستیکی در بالای محصول قرار گرفته. زمانی هم که از این اسپیکر استفاده نمی کنید، میتونید این بند رو در داخل جای مخصوصش جمع کنید تا ظاهر بهتری پیدا کنه. در کنار دو باند طرفین دستگاه یک نوار RGB قرار گرفته که میتونه با آهنگ رقص نور جذابی رو ایجاد کنه.

درایور با توان 40 واتی و تکنولوژی X-Balanced Speaker میتونه صدایی با تفکیک و کیفیت عالی پخش کنه. این تکنولوژی به این معناست که درایورها به جای دایره ای به صورت چهارضلعی ساخته شدن و میتونن صدا رو در حجم بالا با کیفیت بیشتر و به هم ریختگی کمتری پخش کنن. این نوع درایور در صداهای با حجم بیشتر و بلندتر خیلی بهتر عمل میکنه و صدایی با بیس زیاد و بلندی خیلی بالایی پخش میکنه. امکان شخصی سازی نورپردازی، اکولایزر صدا با برنامه موزیک سنتر سونی امکان پذیره و با کمک این برنامه میتونید تا حد زیادی صدای خروجی رو شخصی سازی کنید. امکان اتصال به اسپیکرهای دیگه این مدل با قابلیت Party Connect برای پخش صدای بهتر و همچنین قابلیت Mega Bass برای پخش بهتر بیس در حجم های پایین و به خصوص موسیقی های بیس دار از ویژگی های قابل توجه دیگه این اسپیکره.

از لحاظ کیفیت ساخت مثل باقی محصولات سونی میتونه خیالتون راحت باشه. بدنه از متریال با کیفیتی ساخت شده و با داشتن گواهی IP67 امکان استفاده با خیال راحت حتی در کنار استخر با این محصول وجود داره. شارژدهی عالی 25 ساعته در کنار امکان شارژ دستگاه های دیگه از طریق پورت USB ویژگی های این اسپیکر رو تکمیل میکنه.

Sony SRS-XG300

قیمت Sony srs-XG300 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 39 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان
اسنپ شاپ
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 69 هزار تومان

 

اسپیکر پرتابل Sony SRS-XP700

اسپیکر سونی XP700 یکی از بهترین اسپیکرهای پرتابل و خانگی سونی هست که با داشتن قیمت حدودی 20 میلیون تومانی میتونه بهترین انتخاب برای یک اسپیکر با بلندی فوق العاده و تفکیک صدای خوب برای جشن و دورهمی ها داشته باشید. توییتر و ساب ووفر جلویی با هم دیگه ترکیب شدن و صدایی با حجم و بلندی بالا و بسیار واضح و فراگیر رو پخش میکنن.

این اسپیکر طراحی ساده ای داره و دو نوار رنگی در بالا و پایین اسپیکر برای ایجاد رقص نور جذاب قرار گرفته. دسته های فلزی و ریلی در بالا و پایین اسپیکر قرار گرفته تا امکان حمل و نقل دستگاه با توجه به وزن 17 کیلوگرمی رو مقداری راحت تر کنه، البته با توجه به ابعاد و وزن دستگاه حمل و نقلش خیلی راحت نیست. پورت های متنوعی در قسمتی پشتی دستگاه قرار گرفته که برای اتصال فلش مموری یا شارژ گوشی و دستگاه های دیگه میتونید از دو پورت USB استفاده کنید. دو ورودی 1.4 با دکمه های مخصوص تنظیم برای اتصال میکروفون یا گیتار (برای تبدیل اسپیکر به آمپلی فایر) هم در این بخش قرار گرفته.

توان کلی این اسپیکر 245 وات هست که موجب صدایی بسیار بلند میشه و به راحتی میتونه برای یک جشن و پارتی در یک محیط نسبتا بزرگ کافی باشه. دو ساب ووفر 6.6 اینچی در کنار سه توییتر 2.3 اینچی برای این اسپیکر استفاده شده که با توجه به حالت قرار گرفتن عمودی و یا افقی فعال میشن و صدایی فراگیر و با بیس بسیار خوب رو پخش میکنن. تکنولوژی Xbalance برای این اسپیکر استفاده شده که امکان پشتیبانی از صدای دالبی رو فراهم میکنه. شارژدهی بسیار بالا با توجه به ابعاد و صدای خروجی یکی دیگه از نقاط قوت این کالا محسوب میشه و با توجه شارژدهی 25 ساعته، میشه گفت این اسپیکر عملکرد عالی هم در این بخش داره. قابلیت شارژ سریع نیز با حدود 10 دقیقه، میتونه سه ساعت شارژدهی رو به همراه داشته باشه. با برنامه اختصاصی سونی میتونید اکولایزر صدا رو شخصی سازی کنید و یا حالت و نوع رقص نور رو تغییر بدید. از لحاظ گواهی امنیتی، خیلی نباید انتظار بالایی داشته باشید و با داشتن گواهی IPX4 این اسپیکر فقط در مقابل پاشیدن ذرات آب مقاومه و غوطه شدن یا ریختن آب به صورت مستقیم باعث آسیب دیدن دستگاه میشه.

اسپیکر پرتابل Sony SRS-XP700

قیمت Sony srs-XP700 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
تکنولایف
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان
اسنپ شاپ
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 69 هزار تومان
دیجی کالا
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 39 هزار تومان

 

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل Sony SRS-XP500

اسپیکر XP500 سونی نسخه ارزان قیمت تر و برادر کوچک تر نمونه قبلیه که حدود 14 میلیون تومان قیمت داره و اگر بودجه کمتری دارید و فضای مورد استفاده شما کوچک تره، این اسپیکر عملکردی نزدیک به گزینه قبلی داره و میتونه تقریبا تجربه ای نزدیک رو در اختیار شما بزاره. با توجه به نوع طراحی میتونید به صورت افقی یا عمودی از این اسپیکر استفاده کنید و با توجه به وزن حدودی 12 کیلوگرمی امکان جابجایی با دسته های فلزی قرار گرفته در بالا و پایین دستگاه راحت تر انجام میشه. مثل نمونه قبلی پورت های متنوع USB و صدا برای اتصال میکروفون و یا گیتار برای استفاده به عنوان آمپلی فایر برای برگذاری بهتر مراسم ها قرار گرفته.

دو عدد بلندگو 50 میلی متری در کنار دو ساب ووفر 140 میلی متری وظیفه تولید صدای بلند، با کیفیت و تفکیک بالا و همچنین بیس خوبی رو بر عهده دارند. پخش صدا در همه فرکانس ها از فرکانس بالا گرفته تا فرکانس های پایین و Mid Range به خوبی انجام میشه و صدایی با حجم مناسب و یکنواخت رو پخش میکنه. با استفاده از قابلیت Extra Bass و Mega Bass صدای پخش شده میتونن بیس و کیفیت بهتری داشته باشه. شارژدهی به نسبت گزینه قبلی به دلیل ابعاد کوچک تر مقداری کمتره، اما هنوز با توجه به شارژدهی 20 ساعته میتونید به راحتی در مراسم مختلف از این محصول استفاده کنید. کیفیت صدا در هر دو حالت برق شهری و یا باتری تقریبا یکسان و نزدیکه.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل Sony SRS-XP500

قیمت Sony srs-xp500 اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
دیجی کالا
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 39 هزار تومان
اسنپ شاپ
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 69 هزار تومان
تکنولایف
هزینه ارسال: هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان

 

جمع بندی

خرید از برند سونی با توجه به سابقه زیادی که در تولید محصولات صوتی و تصویر داره، انتخاب مطمئن و مناسبی به حساب میاد. اما با توجه به قیمت بالای اسپیکرهای این برند، شاید انتخاب یک گزینه کاربردی و مناسب برای اکثر افراد سخت باشه. در این مقاله سعی کردیم بهترین اسپیکر سونی که در بازار ایران موجوده رو برای استفاده های مختلف بررسی و معرفی کنیم تا بتونید با توجه به بودجه و نیازی که دارید بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشید.

نویسنده : صابر گلشاهی
تاریخ انتشار 2 روز پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید