بهترین برنامه های تشخیص آهنگ اندروید و آیفون

برای شما هم پیش اومده که یه تیکه یا ریتم بخشی از یه آهنگ رفته باشه روی مختون و با خودتون هی تکرارش کنید ولی یادتون نیاد اسم این آهنگ چیه و باقی آهنگ چطوریه یا بخشی از یه آهنگ رو توی کلیپی یا جایی بشنوید و بخواید دنبال نسخه کامل اون آهنگ بگردید؟ برای این حل این مشکل راه حل های زیادی داره از سرچ تا پرسیدن اسم از اطرافیان اما ساده ترین و دقیق روش برای پیدا کردن اسم و مشخصات موسیقی، استفاده از اپ های تشخیص آهنگه که با زمزمه کردن یا پخش بخشی از موسیقی از طریق الگوریتم ها و هوش مصنوعی استفاده شده، به درستی آهنگ مد نظر رو به شما معرفی میکنه. اما به خاطر تنوع بالای اپ و برنامه ها برای این موضوع، سعی کردیم در این مقاله بهترین و جامع ترین برنامه های تشخیص آهنگ که میتونید با استفاده از امکاناتشون به راحتی آهنگ و موسیقی مدنظرتون رو پیدا کنید، معرفی کنیم. با موبونیوز همراه باشید.

 

برنامه Shazam

Shazam معروف ترین و جامع ترین برنامه تشخیص آهنگ به حساب میاد که با بیش از 500 میلیون بار دانلود و کسب امتیاز 3.8 از حدود 8 میلیون نظر، تونسته عملکرد خویش رو ثابت کنه. با پخش کردن 10 ثانیه از آهنگ مورد نظر، این برنامه با سرچ در آرشیو خیلی بزرگش، موسیقی مد نظر رو به همراه امکاناتی مثل موزیک ویدیو و مشخصات خواننده به شما نشون میده. البته فقط امکان گوش دادن به 30 ثانیه از آهنگ رو دارید. اما نگران نباشید برنامه شزم امکان گوشی دادن به نسخه کامل از طریق اسپاتیفای و اپل موزیک رو به صورت مستقیم توی برنامه خودش داره و می تونید به راحتی نسخه کامل رو دریافت کنید. اگه قصد دانلود آهنگ رو هم داشته باشید خدا رو شکر به دلیل عدم وجود قانون کپی رایت با یه سرچ ساده اسم موزیک می تونید به هدفتون برسید و موزیک مد نظرتون رو دانلود کنید! هر موسیقی و آهنگی که سرچ کنید در بخش MY Music ذخیره میشه تا راحت بهشون دسترسی داشته باشید و بر اساس سرچ های قبلی شما آهنگ های مشابه هم بهتون پیشنهاد میده. بعد از خرید شزم توسط اپل دیگه از تبلیغات درون برنامه ای هم خبری نیست و اگه iOS داشته باشید می تونید به صورت آفلاین هم به خدمات این برنامه دسترسی داشته باشید و موسیقی مدنظرتون رو پیدا کنید.

برنامه Shazam

صفحه برنامه Shazam در گوگل پلی

صفحه برنامه Shazam در اپ استور اپل

 

برنامه Musixmatch

برنامه Musixmatch عملکرد شبیه به برنامه شزم داره اما بیشتر به عنوان یه موزیک پلیر مجزا برای مشاهده لیریک و متن آهنگ ها تونسته برای خودش اسم و رسمی پیدا کنه و حتی میتونید متن یکسری از آهنگ ها رو به صورت ترجمه شده فارسی هم ببینید که به تقویت زبان و فهم بهتر آهنگ هم کمک میکنه! می تونید حساب کاربری اپل موزیک یا اسپاتیفای خودتون رو به برنامه Musixmatch متصل کنید و به آهنگ های مورد علاقه تون گوش بدید و متن شعر رو هم ببینید. Musixmatch امکان پخش موسیقی از حافظه گوشی رو هم به شما میده.

امکان اضافه کردن و بهبود متن آهنگ ها یا ترجمه بهتر هم از طریق بخش Contribute وجود داره و میتونید به کامل تر شدن آرشیو این برنامه کمک کنید. بخش Identify هم مانند برنامه شزم با گوشی دادن به بخشی از آهنگ موسیقی مورد نظر رو به همراه متن به شما نشون میده و امکان مشاهده سرچ های قبلی تون هم از بخش History وجود داره. ویجت این برنامه هم امکان مشاهده متن موسیقی در حال پخش رو به شما میده. برنامه Musixmatch بیش از 50 میلیون نصب داره و تونسته نمره 4.5 رو با بیش از 2 میلیون نظر کسب کنه.

برنامه Musixmatch

صفحه برنامه Musixmatch در گوگل پلی

صفحه برنامه Musixmatch در اپ استور اپل

برنامه SoundHound

SoundHound بزرگترین رقیب برنامه شزم به حساب میاد که بیش از 100 میلیون بار نصب داره و با امکان تشخیص صوتی قوی و دقیق خودش تونسته خودش رو تا حدودی از زیر سایه این برنامه بکشه بیرون. شما با گفتن Hey SoundHound میتونید به اکثر امکانات برنامه از طریق فرمان های صوتی دسترسی داشته باشید و به پخش موسیقی یا شناسایی آهنگ از طریق پخش بخشی از موسیقی، اقدام کنید. یه امکان خیلی خوب و جذاب این برنامه نسبت به اپ های مشابه امکان تشخیص آهنگ از طریق زمزمه و خوندن بخش از آهنگه که اگه یه تیکه از آهنگ توی ذهنتون گیر کرده باشه خیلی راحت میتونید با کمک این برنامه اسمش رو پیدا کنید.

بقیه امکانات مثل باقی برنامه های پخش موسیقیه، شما می تونید به حساب اسپاتیفای یا اپل موزیک خودتون متصل بخشید و پلی لیست خودتون رو گوش بدید، متن آهنگ ها رو مشاهده کنید و یا موسیقی مورد نظرتون رو بخرید. سیستم در آمد این برنامه از طریق پخش تبلیغاته و بین آهنگ ها باید به تبلیغات پخش شده گوش کنید، البته می تونید با خرید نسخه Infinite به صورت مداوم و بدون هیچ مزاحمتی از این برنامه استفاده کنید.

برنامه SoundHound

صفحه برنامه SoundHound در گوگل پلی

صفحه برنامه SoundHound در اپ استور اپل

 

برنامه Genius

برنامه Genius شباهت خیلی زیادی به برنامه Musixmatch داره و به شما امکان پخش موسیقی و مشاهده متن رو میده، اما امکانات این بخش به گستردگی و جذابیت Musixmatch نیست. موتور تشخیص این برنامه از ACRCloud استفاده میکنه که نسبت به برنامه های معرفی شده دیگه مقداری کندتره اما به شما اجازه دانلود موسیقی رو به صورت مستقیم و بدون نیاز به هیچ برنامه واسطه ای میده و باعث میشه به سرچ مجدد و جابجایی زیاد بین این برنامه و اپ های دیگه رو نداشته باشید.

البته نسبت به برنامه های دیگه رابط کاربری شلوغ تری و اخبار و مقالات مربوط به موسیقی و ویدیو های مصاحبه و پشت صحنه ضبط موسیقی ها رو هم به شما پیشنهاد و نشون میده و اگه خیلی به دنیای موسیقی و اخبار مربوط بهش علاقه داشته باشید میتونه شما رو جذب کنه وگرنه رابط کاربری سبک و ساده برنامه های دیگه شاید براتون جذاب تر باشه. با دسترسی به بیش از 1.7 میلیون آهنگ احتمال پیدا کردن و دانلود موسیقی مد نظر شما توی این برنامه زیاده و میتونه تا حدود زیادی نیاز شما توی این بخش رو برطرف کنه.

برنامه Genius

صفحه برنامه Genius در گوگل پلی

 

برنامه Beatfind

Beatfind که به صورت انحصاری برای سیستم عامل اندروید عرضه شده، از یه رابط کاربری خیلی ساده تشکیل شده و فقط یک دکمه داره و شما با زدن دکمه می تونید خیلی سریع آهنگ مورد نظرتون رو پیدا کنید. این برنامه به چراغ فلش گوشی شما هم متصل میشه و با توجه به ریتم آهنگ شروع به چشمک زدن میکنه که میتونه برای جشن ها و مراسم ها امکان جالبی باشه.

بعد از پیدا کردن موسیقی مورد نظر، Beatfind  پیش نمایش رو به شما نشون میده و می تونید از طریق یوتیوب، اسپاتیفای و یا دیزر به موسیقی مورد نظرتون گوش بدید. تاریخچه سرچ های شما و آهنگ های پیدا شده قبلی هم به راحتی برای شما در دسترسه. این برنامه برای درآمدزایی از تبلیغات استفاده میکنه که بین سرچ ها و پخش موسیقی باید این تبلیغات رو هم مشاهده کنید.

برنامه Beatfind 

صفحه برنامه Beatfind در گوگل پلی

 

دستیار صوتی گوگل Assistant

یکی از در دسترس ترین برنامه های برای تشخیص موسیقی رو گوشی های اندروید، Google Assistant که روی همه گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض قرار گرفته و شما با با نگه داشتن دکمه هوم یا گفتن Hey Google What’s this song می تونید آهنگ مد نظرتون رو سرچ کنید. بعد از پیدا کردن، اسم آهنگ و خواننده به همراه لینک یوتیوب و یوتیوب موزیک به شما نشون داده میشه و می تونید به راحتی موسیقی مورد نظرتون رو تماشا کنید یا گوش بدید. البته دستیار صوتی گوگل امکان تشخیص آهنگ از طریق زمزمه یا خواندن بخش از متن یا ریتم آهنگ رو هم داره ولی در این حالت یکسری موسیقی که ممکنه نزدیک یا خود آهنگ مد نظر شما باشند رو بهتون نمایش میده و میتونید با سرچ بیشتر به نتایج دقیق تری با کمک این دستیار برسید و مواقعی که دقیقا متن یا ریتم آهنگ یادتون نیست خیلی میتونه بهتون کمک کنه.

 

دستیار صوتی سیری

گزینه مشابه دستیار صوتی گوگل، دستیار سیری برای کاربران اپله که تقریبا عملکرد مشابهی داره و با گفتن Hey Siri What’s this song و پخش موسیقی برای سیری یا خوندن یا زمزمه بخشی از آهنگ می تونید به راحتی آهنگ مورد نظرتون رو پیدا کنید و لینک پخش موسیقی در اپل موزیک رو به شما میده که در صورت داشتن اشتراک می تونید به راحتی آهنگ مورد نظرتون رو با متن گوش بدید و به لیست موسیقی های مورد نظرتون اضافه کنید. البته امکان سرچ و دانلود موسیقی رو هم به شما میده و می تونید به راحتی و با کمترین دردسر آهنگ مورد نظرتون رو دانلود کنید.

 

وب‌سایت AHA Music

اگه به گوشی خودتون دسترسی نداشته باشید یا اینکه قصد پیدا کردن موسیقی در حال پخش توی یه سریال و یا برنامه یوتیوب رو دارید میتونید از وب سایت AHA Music استفاده کنید که امکان پخش موسیقی و زمزمه یا سوت زدن و تشخیص آهنگ از این طریق رو داره. افزونه های کروم و مرورگر ادج AHA Music هم به شما کمک میکنه آهنگ در حال پخش در یک تب رو تشخیص و لینک یوتیوب، اسپاتیفای یا دیزر آهنگ رو به شما بده و به راحتی بتونید در مرورگر آهنگ مورد نظرتون رو پخش یا دانلود کنید. ولی از امکانات شخصی سازی برنامه ها خبری نیست و در مواقعی که نیاز به یه سرچ سریع دارید، AHA Music میتونه بهتون کمک کنه.

به نظر شما برنامه های تشخیص آهنگ چقدر کاربردی هستند؟ شما ازشون استفاده می کنید؟ یا به نظرتون با سرچ کردن اسم آهنگ هم میشه به راحتی آهنگ مورد نظر رو پیدا کرد و نیازی به ابزار جداگانه ندارید؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۱ دی, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 76
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Aliiranshahi

ولی باقی امتحان می‌کنم ببینم کدومشون بیشتر به دردم می‌خوره مرسی از موبونیوز

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Aliiranshahi

اپ شازم قبلاً کاربردی بود الان مفت نمی‌ارزه اصلاً الکیه دیگه

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
Vahid1358

برنامه کاربردی و جالبی بود

۲۱ آذر ۱۴۰۲
Nimapvp

دنبال همچین چیزی میگشتم

۰۵ تیر ۱۴۰۲
Mohammad.yasin.eslamy

مقاله خوبیه

۱۶ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2005

مفید و کاربردی 👌👌

۰۸ بهمن ۱۴۰۱
afsheen

خیلی هم عالی دمت گرم 🙌

۰۸ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi.manu

ممنونم خیلی مفید بود

۲۶ دی ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

لطفا چندتا فیلترشکن خوب معرفی کنید 🙏🏻

۲۴ دی ۱۴۰۱
Aria nikzad

خیلی باحال

۲۳ دی ۱۴۰۱
SinaRe8596

فوق‌العاده پر کاربرد و بدرد بخور. ممنون✌🏽

۲۲ دی ۱۴۰۱
shahab-021

آها
یه همچین برنامه هایی معرفی کن
که واقعا به کار آدم میاد

۲۰ دی ۱۴۰۱
tahamousavi

خیلی مقاله کاربردی و مناسبی بود. این باید خیلی وقت پیش میومد…

۱۹ دی ۱۴۰۱
behrouzeetemadi75

🙂

۱۷ دی ۱۴۰۱
MAHYAR.066

❤❤👌👌

۱۷ دی ۱۴۰۱
alirezanikkhah

دستیار صوتی گوگل به نظر من از بقیه راحتره

۱۷ دی ۱۴۰۱