بهترین گوشی های سامسونگ در هر بازه قیمتی (اردیبهشت 1403)

همونجوری که اپل طرفداران خاص خودش رو داره، تو بین خریداران گوشی های اندرویدی بازار ایران، برند سامسونگ هم از محبوبیت بالایی برخورداره. طرفداران سامسونگ معمولا حوصله آپدیت های ریز و درشت شیائومی رو ندارن و اعتقاد دارن عمر مفید گوشی های سامسونگ به نسبت اکثر گوشی های اندرویدی بیشتره و با همین منطق در بیشتر موارد معمولا بی خیال طراحی جذاب تر، کیفیت ساخت بالاتر، شارژ سریعتر، قدرت پردازشی بیشتر و سایر مزیت های گوشی های رقبا میشن و تو لیست قیمت گوشی سامسونگ بازار دنبال بهترین گوشی سامسونگ با بودجه خرید خودشون میگردن. البته از حق نگذریم در بیشتر موارد عملکرد دوربین، صفحه نمایش و پشتیبانی نرم افزار گوشی های samsung هم معمولا خیلی خوبه. خلاصه که اگه قصد خرید گوشی سامسونگ رو دارید، بررسی کوتاه مشخصات بیشتر گوشی های موجود تو بازار از این برند رو تو راهنمای خرید گوشی سامسونگ موبونیوز کنار هم گردآوری کردیم تا خیلی سریع ارزش خرید گوشی سامسونگ مدنظرتون رو بررسی کنید و با بهترین گوشی های سامسونگ موجود در بازار ایران تو هر بازه قیمتی از نظر موبونیوز آشنا بشید. در انتهای بررسی هر گوشی هم لینک مشاهده قیمت روز همون گوشی رو بر اساس قیمت فروشگاه های معتبر اینترنتی اومده که بتونید از مراکز معتبر و تایید شده، گوشی مورد علاقه خودتون رو به صورت آنلاین خریداری کنید یا حداقل با دونستن قیمت روز گوشی، با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان

با روند افزایش قیمت دلار، مثل چند سال اخیر برای خرید یه گوشی سامسونگ به روز و با ارزش خرید بالا تو این بازه قیمتی نمیتونید گزینه خاصی پیدا کنید و برای انتخاب و خرید یه گزینه خوب از این برند محبوب، باید به سراغ گزینه پیشنهاد از بازه بعدی برید که در مجموع عملکرد و ارزش خرید خوبی داره.

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 5 میلیون تومان

برای خرید یک گوشی اقتصادی از برند سامسونگ باید حدود 5 میلیون تومان هزینه کنید. در سال های اخیر گوشی های اقتصادی سامسونگ پیشرفت مناسبی پیدا کردن و به گوشی های میان رده این برند چه از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی و همچنین عملکرد نمایشگر و باتری نزدیک شدند. دو گوشی از برند سامسونگ در این بازه دیده میشن که شامل:

  • سامسونگ A05
  • سامسونگ A05s

هستند و با توجه به اختلاف قیمتی کم این دو گوشی برای نسخه های یکسان (حدود 400 هزار تومان) بهتره سراغ خرید گوشی سامسونگ A05s در این بازه قیمتی برید که در ادامه دلیل این انتخاب رو به شما میگیم.

 

سامسونگ A05s

گوشی A05s سامسونگ جدیدترین عضو خانواده اقتصادی های سامسونگه و با توجه به بهبودهایی که در بخش های مختلف، به خصوص نمایشگر و پردازنده ایجاد شده هم از لحاظ عملکرد سخت افزاری و نمایشگر به نسبت گوشی A04s بهبود پیدا کرده و برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 قیمت حدودا 4.9 میلیون تومانی داره.

سامسونگ A05s

بهترین ویژگی های این گوشی شامل موارد زیر میشه:

  • نمایشگر 90 هرتزی با وضوح 2.5K
  • پردازنده اسنپدراگون 680
  • دارای نسخه 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی
  • پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله (تا اندروید 18)
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان 25 وات

این گوشی در مقایسه با مدل سامسونگ A05 صفحه نمایش با کیفیت بیشتر و رفرش ریت بالاتری داره، از حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور استفاده میکنه، پردازنده قدرت بیشتری داره، دوربین تا حدودی امکانات بیشتری در اختیار شما میزاره و رابط کاربری هم به آخرین نسخه اندروید آپدیت شده.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A05s

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 6 میلیون تومان

اگه قصد هزینه بیشتر برای خرید یک گوشی اقتصادی از برند سامسونگ رو داشته باشید، در این بازه قیمتی یکی از بهترین گزینه های سامسونگ و در کل بازار رو میشه پیدا کرد که میتونه به خوبی از پس نیازهای روزمره و عادی بربیاد و با داشتن طراحی و ظاهر خوب خیلی اقتصادی هم به نظر نمیرسه. نسخه های با رم و حافظه بالاتر گوشی های بازه قبلی در این بخش دیده میشه و رقیب خاصی برای گوشی پیشنهادی ما از برند سامسونگ تقریبا وجود نداره.

 

سامسونگ A15 4G

گوشی A15 4G سامسونگ یکی از گوشی های جذاب و اقتصادی سامسونگه که با داشتن نمایشگر سوپر امولد، طراحی جذاب، نرم افزار به روز و همچنین قدرت سخت افزاری مناسبی یکی از بهترین گوشی های اقتصادی امسال به حساب میاد و با داشتن قیمت حدودی 5 میلیون و 900 هزار تومانی برای نسخه با حافظه ذخیره سازی و رم 4/128 به نسبت گوشی قدیمی تر A14 4G ارزش خرید بسیار بیشتری داره.

سامسونگ A15 4G

مهمترین ویژگی های گوشی A15 مدل 4G عبارتند از:

  • نمایشگر 90 هرتزی OLED با روشنایی 800 نیت و وضوح 2.5K
  • کانفیگ های متنوع با حافظه 128 و 256 گیگابایت و رم 4، 6 و 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • باتری قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع با توان 25 وات
  • مجهز به حسگر اثر انگشت در کنار گوشی

به نسبت گوشی A14 4G سامسونگ، این گوشی در این بازه قیمتی نمایشگر سوپر امولد با کیفیت، رفرش ریت بالاتر و روشنایی بسیار بیشتر، طراحی به روز و جذاب تر، پردازنده بسیار قدرتمندتر و با مقدار رم و حافظه ذخیره سازی بیشتر، رابط کاربری به روز، شارژدهی و سرعت شارژ بالاتری داره و در مجموع گوشی اقتصادی بسیار بهتری به شمار میره.

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung A15 4G

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 8 میلیون تومان

برای خرید از برند سامسونگ تا 8 میلیون تومان گزینه جدیدی قابل پیشنهاد نیست و اکثرا گوشی های بازه های قبلی مثل گوشی A15 4G یا نمونه های قدیمی تر هستند که با ظرفیت های رم و حافظه بیشتر به فروش میرسند. به همین دلیل اگر دنبال گوشی قوی تری از گزینه اقتصادی بازه قبلی هستید، باید بودجه خودتون رو مقداری بیشتر کنید و سراغ گزینه پیشنهادی بازه بعدی برید.

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 10 میلیون تومان

با 10 میلیون تومان بودجه میتونید سراغ گوشی های میان رده اقتصادی برند سامسونگ برید که در کنار عملکرد مناسب و قابل قبول سخت افزاری، نمایشگر های زیبا و شارژدهی خوبی دارند و اگه از طراحی کمی قدیمی نمایشگر این گوشی ها بگذریم، در مجموع گزینه های با ارزش خرید بالایی برای خرید به شمار میرن و میتونن در حد و اندازه گوشی های میان رده هم تا حدودی ظاهر بشن.

 

سامسونگ A25

گوشی A25 سامسونگ بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی میان رده اقتصادی از برند سامسونگ در این بازه قیمتی هست که با داشتن قیمت حدودی 9 میلیون و 100 هزار تومان برای نسخه با رم و حافظه 6/128 پکیجی کامل از امکانات سخت افزاری، نمایشگر و دوربین مناسب در اختیار شما قرار میده و با توجه تغییرات ظاهری ایجاد شده در بدنه و همچنین استفاده از سخت افزار و نرم افزاری مناسب و با لگ و باگ نسبتا کم گزینه بسیار خوب و با ارزش خرید بالایی در این بازه قیمتی به شمار میره.

سامسونگ A25

بهترین ویژگی های گوشی A25 سامسونگ شامل موارد زیر میشه:

  • نمایشگر 6.5 اینچی و 120 هرتزی OLED
  • پردازنده اگزینوس 1280
  • تنوع حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت با رم های 6 و 8 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 1 ترابایت
  • دوربین اصلی و اولترا واید 50 و 8 مگاپیکسلی
  • قابلیت فیلمبرداری 4K
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان 25 وات
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعت
  • پشتیبانی نرم افزاری تا 4 سال (اندروید 18)

در این بازه قیمتی، هیچ مدل دیگه ای از گوشی سامسونگ که توان رقابلت با A25 رو داشته باشه و از طرفی، ارزش خریدش به اندازه A25 باشه، نداریم و این گوشی بهترین انتخابی هست که میتونین با این بودجه تهیه کنین.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A25

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 12 میلیون تومان

اگه بتونین بودجه تون برای خرید گوشی های سامسونگ رو به 12 میلیون تومن افزایش بدین، میتونین میانرده باکیفیتی مثل A34 رو تهیه کنین. فعلا به خاطر نوسان قیمت‌ها، توی این بازه گزینه دیگه ای غیر از A34 نداریم. اما ممکنه تا ماه دیگه قیمت‌ها جابه‌حا بشن و مدل‌های دیگه‌ای هم ارزش خرید داشته باشن. گوشی های سامسونگ در این بازه قیمتی، معمولا مجهز به نمایشگر 120 هرتزی هستن، پردازنده های میان رده دارن، در کانفیگ هایی با رم 8 گیگابایت و 128 گیگابایت حافظه یا بالاتر به فروش میرسن و از با دوربین هایی با رزولوشن خوب عرضه میشن.

 

سامسونگ A34

گوشی A34 سامسونگ یکی از بهترین میان رده های اقتصادی بازاره که که با داشتن قیمت حدودی 9.8 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/128 به نسبت نسل قبلی و حتی گوشی های دیگه سامسونگ در این بازه مثل M52 5G هم ارزش خرید بیشتری داره و با توجه به قیمت مناسبش و عملکرد کلی خوب اون که حتی میتونه در اکثر بخش ها پا به پای رقبای چینی خودش با قیمت تقریبا یکسان عمل کنه، و حتی در بعضی بخش ها مثل دوربین و مقدار شارژدهی عملکرد بهتری از خودش نشون بده، ارزش خرید خیلی بالایی داره و میتونه یه گزینه میان رده اقتصادی بسیار خوب باشه که از پس انجام اکثر کارهای روزمره به خوبی برمیاد و میتونه یه تجربه مناسب رو با قیمت قابل قبول به شما بده.

سامسونگ A34

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.
صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.
تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 15 میلیون تومان

تقریبا 3 میلیون تومن هزینه بیشتر، شما رو به مدل هایی مثل A35 و A54 میرسونه. البته A35 فعلا در حباب قیمتی هست و ممکنه تا چند ماه دیگه قیمتش کمتر از این بازه باشه و بره توی بازه قیمتی ارزون تر. گوشی های سامسونگ بین 12 تا 15 میلیون و در نسخه های پایه، اغلبشون مجهز به رم 6 یا 8 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت هستن، نمایشگرهایی با وضوح 2.5K دارن و با ویژگی هایی مثل پوشش مقاوم تر روی نمایشگر یا گواهی های حفاظتی بهتر برای مقاومت در برابر آب عرضه میشن. در اردیبهشت 1403 بهترین گوشی‌های سامسونگ تو رنج 15 میلیون این موارد هستن:

  • سامسونگ A54
  • سامسونگ A35

در ادامه هر کدوم از این گوشی‌ها رو با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

 

سامسونگ A54

گوشی سامسونگ A54 یکی از بهترین میان رده های سامسونگ و در کل گوشی های هوشمند بازار به حساب میاد که با یه طراحی خوب، زیبا، مدرن و استفاده از امکانات و سخت افزار مناسب تونسته یه گزینه جذاب در بازه قیمتی 12 تا 15 میلیون تومان باشه. با توجه به قیمت حدود 12.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 در مقایسه با گوشی نسل قبلی یعنی A53 ارزش خرید بسیار بیشتری داره. البته اگه خیلی دوربین و خوش دست و کوچیک بودن براتون اهمیتی نداره، با صرف حدود 2.5 میلیون تومان هزینه کمتر میتونید سراغ خرید گوشی A34 هم برید که واقعا تفاوت خیلی زیادی با این گوشی میان رده نداره.

بررسی مشخصات گوشی A34 سامسونگ

ظاهر گوشی تغییرات مثبتی کرده و با حذف جزیره دوربین شباهت نسبتا زیادی به گوشی های پرچمدار شیائومی پیدا کرده. استفاده از گلس برای قسمت پشتی باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و حس بهتر موقع استفاده شده ولی مقداری وزن گوشی بیشتر شده اما با کوچیک شدن ابعاد هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 مثل سال قبل اینجا هم استفاده شده.
صفحه نمایش 6.4 اینچی ابعاد مناسبی داره ولی یه مقداری حاشیه نسبتا زیاده اما پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب باعث میشه استفاده از گوشی راحت و لذت بخش باشه. روشنایی به خوبی توی محیط های خیلی روشن کار رو براتون در میاره. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و راحت کرده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توجه به مصرف پردازنده و صفحه نمایش شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی میتونه به راحتی یک روز شما رو همراهی کنه. از آداپتور داخل جعبه خبری نیست و باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که میتونه توی حدود یک ساعت و ربع باتری گوشی رو شارژ کنه.
از سه تا لنز برای گوشی a54 استفاده شده که سنسور اصلی همون سنسور گوشی S23 سامسونگه و باعث میشه کیفیت و جزئیات عکس ها بسیار مناسب باشه و حتی در شرایط نوری سخت عکس های مناسبی بگیره. لنزهای فرعی اما تفاوتی نسبت به نسل قبلی نداشتند و تقریبا عملکرد متوسط رو به خوب دارند. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هنوز عکس های با کیفیت و ترکیب رنگ مناسبی میگیره و میتونه شما رو راضی نگه داره.
تراشه اگزینوس 1380 با اینکه قدرت خوبی داره و میتونه با مصرف انرژی مناسب از پس اکثر کارهای روزمره و بازی یا برنامه سنگین بر بیاد اما به خاطر مشکلات نرم افزاری خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه خیلی با جزئیات و فریم بالا به شما نمیده. رابط کاربری اندروید 13 و One UI 5.1 تجربه نرم افزاری به روزی به شما میدن و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی عمر نرم افزاری اون رو بالا میبره. اسپیکر استریو بلندی بسیار خوب و کیفیت مناسبی داره و به راحتی توی یه محیط شلوغ میتونید صدای اون رو بشنوید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A54

 

سامسونگ A35

گوشی A35، یه میان رده خوش ساخت با سبک طراحی جدید سامسونگه که اواخر اسفند 1402 معرفی شد. قیمت این گوشی توی کانفیگ 128/8 حدود 14 میلیون و 500 هزار تومنه. البته فعلا درگیر حباب قیمتی هست و به احتمال قوی، قیمتش افت میکنه. پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله و طراحی جدیدتر و مقاوم تر نسبت به نسل قبلی در کنار دوربین خوب و سخت افزار قوی، ارزش خرید بالایی به A35 میده و میتونین به عنوان یک گزینه خوب توی این بازه قیمتی روش حساب باز کنین.

سامسونگ A35

بهترین ویژگی های گوشی A35 شامل موارد زیر میشه:

  • نمایشگر قدرتمند با حداکثر روشنایی 1000 نیت (در حالت دستی)
  • نمایشگر 120 هرتزی Super AMOLED با اندازه 6.6 اینچ و وضوح 2.5K
  • توانایی فیلمبرداری با وضوح 4K
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از گواهی محافظتی IP67
  • باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی
  • مجهز به پردازنده اگزینوس 1380
  • بدنه مقاوم با پوشش شیشه ای از جنس گوریلا گلس ویکتوس پلاس

سخت افزار A35 شباهت زیادی به A54 داره؛ اما به عنوان یک نسخه ارزون تر، با طراحی جدیدتر و البته پشتیبانی نرم افزاری بالاتر از A54، میتونه گزینه خیلی خوبی برای کسایی باشه که دنبال رسیدن به ویژگی های A54 اما با پرداخت هزینه کمتر هستن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A35

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 20 میلیون تومان

در این بازه قیمتی، چند تا ویژگی به گوشی ها اضافه میشه که مهمترینشون، رم 12 گیگابایتی و مدل های قوی تر پردازنده های اگزینوس هست. البته، قابلیت هایی مثل افزایش وضوح دوربین و امکان ثبت تصاویر با کیفیت تر رو هم در مدل های این بازه قیمتی داریم. در بازه قیمتی 15 تا 20 میلیون تومن، دو تا گوشی A35 و A55 رو داریم که البته، A35 به خاطر داشتن سخت افزاری که ارزش پرداخت این هزینه رو نداره، گزینه مناسبی در مقایسه با A55 نیست به همین دلیل، توی این بخش فقط A55 رو معرفی می کنیم.

 

سامسونگ A55

مدل A55 یکی از بهترین گوشی های میان رده سامسونگ در بازه قیمتی 15 تا 20 میلیون تومن هست. این گوشی که اواخر اسفند 1402 وارد بازار شد، در کانفیگ 128/8 با قیمت حدود 18 میلیون و 600 هزار تومن به فروش میرسه. گوشی A55 دوربین های نسل قبلی رو داره اما به خاطر افزایش رم تا 12 گیگابایت، طراحی بهتر و مقاوم تر و پردازنده جدیدتر، ارزش خرید بیشتری نسبت به A54 داره.

سامسونگ A55

ویژگی‌های زیر مهم‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری A55 هستن:

  • مجهز به پردازنده میان رده جدید اگزینوس 1480
  • نمایشگر 120 هرتزی OLED با وضوح 1080 در 2340 پیکسل
  • نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی با روشنایی 1000 نیت (در حالت دستی)
  • تنوع حافظه 128 و 256 گیگابایت با دو رم 8 و 12 گیگابایت
  • دوربین اصلی و اولترا واید 50 و 12 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • طراحی مشابه پرچمداران سری S24
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری (اندروید 18)

در این بازه قیمت، هیچ گزینه ای که توانایی رقابت با A55 رو داشته باشه و با بودجه مورد نیاز برای خرید این گوشی، بتونه این امکانات رو در اختیارتون بذاره وجود نداره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A55

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 25 میلیون تومان

در بازه قیمتی 20 تا 25 میلیون، گزینه هایی دارین که به پردازنده های میان رده اما قوی مجهز هستند که دستتون رو برای اجرای برنامه ها و بازی های نسبتا سنگین حسابی باز میذارن. از طرفی، گوشی های این بازه قیمت، از دوربین هایی با قابلیت فیلمبرداری 8K و نمایشگرهای 120 هرتزی با وضوح بالا و روشنایی نزدیک به 1500 نیت استفاده می کنن. در این بازه قیمت، انتخاب‌هایی مثل A73 و S23 FE دارین؛ اما A73 به دلیل قدیمی تر بودن در حال حاضر ارزش خرید نداره. به همین دلیل، در این بخش فقط، درباره ویژگی های S23 FE صحبت می کنیم.

 

سامسونگ S23 FE

گوشی سامسونگ S23 FE همزمان با عرضه جهانی و با سرعت بسیار بالایی وارد بازار ایران شده که در حال حاظر قیمت حدودی 21.7 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 8/128 گیگ داره. گوشی S23 FE وارث گوشی S21 FE یکی از پیشنهادهای خیلی خوب برای خرید یه گوشی شبه پرچمدار از سامسونگه که میتونه عملکردی نزدیک به گوشی S23 البته با تفاوت های در بخش پردازنده و دوربین به شما بده. اگر دنبال خرید یه گوشی شبه پرچمدار از سامسونگ تا حدود 22 میلیون تومان هستید، بهتره به جای خرید نسل قبلی سراغ خرید گوشی S23 FE برید و از بهبودهای ایجاد شده در بخش هایی مثل پردازنده، نمایشگر و همچنین باتری بهره ببرید.

سامسونگ S23 FE

از لحاظ طراحی گوشی تغییرات زیادی کرده. شبیه به گوشی های سری S23 شده و جزیره دوربین مجزا حذف شده. قسمت پشتی به جای پلاستیک از شیشه ساخته شده و با اینکه از لحاظ ابعاد نمایشگر تغییر نکرده اما به خاطر متریال جدید و همچنین بیشتر شدن قطر دیگه خیلی گوشی سبک و خوش دستی نیست و با بیشتر شدن حاشیه نمایشگر تا حدودی به گوشی A54 سامسونگ شباهت پیدا کرده. پنل 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X تغییر خیلی زیادی نکرده و همون کیفیت و دقت تصاویر گوشی های سامسونگی رو به شما میده. البته زیاد شدن روشنایی نمایشگر و همچنین هوشمند شدن رفرش ریت جزو تغییرات مناسب و خوب این بخش به حساب میاد.
شارژدهی باتری و سرعت شارژ خیلی تغییر پیدا نکرده و همون باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از آداپتور 25 واتی برای این گوشی هم استفاده شده. شارژدهی خیلی اذیت کننده نیست اما اگه استفاده سنگینی از گوشی داشته باشید باید آخرای روز گوشی رو مجددا شارژ کنید که شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت و نیم زمان میبره. با دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برای آمریکا و تراشه اگزینوس 2200 برای باقی بازارها عرضه میشه که در ایران هم نسخه اگزینوس موجوده. با اینکه این تراشه در گوشی S22 مشکل داغ شدن و افت عملکرد خیلی زیادی داشت اما روی این گوشی با استفاده از سیستم خنک کننده مناسب تونسته عملکرد خوبی از خودش نشون بده و در استفاده طولانی مدت خیلی افت عملکرد زیادی رو شاهد نیستیم.
از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده شده که تقریبا همون سنسور استفاده شده برای گوشی S23 هست. اما بقیه لنزهای پشتی ثابت باقی موندن و از همون لنزهای 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری و 12 مگاپیکسلی اولترا واید استفاده شده. عکس های لنز اصلی کیفیت خوب و رنگ های زنده و مناسبی دارند و میتونید عکس های خوبی با این دوربین ثبت کنید. لنز تله فوتو در زوم های کم کیفیت خوبی به شما میده اما در زوم بالاتر مقداری جزئیات افت پیدا میکنه. عکس های پرتره خوبی هم میتونید با این لنز ثبت کنید. لنز اولترا واید هم با مقداری افت کیفیت به نسبت دوربین اصلی میتونه عکس های مناسبی رو ثبت کنه. لنز 10 مگاپیکسلی سلفی عکس های با جزئیات و دقت رنگ و دینامیک رنج مناسبی رو ثبت میکنه. کیفیت فیلمبرداری گوشی در حد پرچمدار سال قبل سامسونگ یعنی S22 و با استفاده از لرزشگیر مناسب میتونه ویدیوهای خوبی رو به ثبت برسونه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung S23 FE

 

بهترین گوشی سامسونگ تا 40 میلیون تومان

محصولات پرچم‌دار سامسونگ برای رقابت با آیفون‌های اپل طراحی و عرضه می‌شن و توی این رقابت هم تونستن نظر مساعد خیلی از خریداران رو جلب کنند. اما هر چی که دست و بال سامسونگ توی رده پرچم‌دار و میان‌رده بازه، توی رده گوشی‌های شبه پرچم‌دار ۲۵ تا۴۰ میلیونی خالیه.
با این حساب اگر قصد دارید توی این حدود برای گوشی خرج کنید، می‌تونید یکی از گوشی‌های بالارده بازه قبلی مثل S23 FE رو بخرید و در کنارش اکوسیستم سامسونگی خودتون رو با خرید محصولاتی مثل گلکسی واچ، هندزفری‌ بلوتوثی و شارژر وایرلس تقویت کنید. یا به سراغ بازه بعدی برید که پرچم‌دارهای رسمی سامسونگن و به بروزترین نرم‌افزارها و سریع‌ترین سخت‌افزارهای دنیا مجهز شدن.

 

بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ (40 میلیون تومان به بالا)

مدل های پلاس و اولترا سری پرچم‌دار S23 و S24 در این بازه قیمتی قرار می گیرن. این مدل ها، مجهز به بهترین و بروزترین سخت افزارها در بین گوشی های سامسونگ سال‌های اخیر هستن. نمایشگرهای 120 هرتزی Dynamic AMOLED 2X، پردازنده های پرچمدار کوالکام، پشتیبانی از آداپتورهایی با توان بالا، ارتقا حافظه داخلی به 512 گیگابایت و 1 ترابایت و عرضه مدل هایی با رم های 8 و 12 گیگابایت از جمله مهمترین ویژگی های تمام مدل های گوشی توی این رده قیمت هست. از بین این مدل ها، در حال حاضر گوشی S24 Ultra ارزش خرید بیشتری تو این بازه داره، چون با یه اختلاف قیمت نسبتا کم در مقایسه با مدل های دیگه، امکانات خیلی بیشتری رو در اختیارتون قرار میده.

 

Samsung S24 Ultra

گوشی S24 Ultra بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازاره که با کلی قابلیت هوش مصنوعی نه چندان کاربردی اما جذاب و بدنه ای تیتانیومی و باز طراحی شده و نسبتا تخت و با یک نمایشگر تخت به بازار عرضه شده. اما با توجه به قیمت دلار و قیمت بالای 71.7 میلیون تومانی این گوشی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 این گوشی شاید برای همه افراد گزینه مناسبی برای خرید نباشه. به نسبت ماه پیش حدود 6 7 میلیون تومانی هم گرونتر شده. البته اگه بهبودهای ایجاد شده در طراحی و قابلیت های مختلف هوش مصنوعی و آپدیت بلند مدت 7 ساله برای شما اهمیتی نداره، خرید گوشی پرچمدار قدیمی سامسونگ یعنی s23 ultra که حدود 20 میلیون تومان ارزونتره میتونه گزینه مناسب تری باشه.

Samsung S24 Ultra

بهترین و چشمگیرترین مشخصات گوشی S24 Ultra شامل موارد زیر میشه:

  • دارای قابلیت های متعدد هوش مصنوعی Galaxy AI
  • حداکثر روشنایی 2600 نیتی نمایشگر
  • نسخه اورکلاک شده پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3
  • دارای تنوع حافظه 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایت با رم 12 گیگابایت در تمامی نسخه ها
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 120 برابر
  • قابلیت فیلمبرداری 8K
  • پشتیبانی از فناوری های شارژ سریع (با توان 45 وات)، شارژ بی سیم (با توان 15 وات) و شارژ معکوس (با توان 4.5 وات)
  • امکان عکاسی و ضبط ویدئو بدون لرزش
  • خروجی صدای استریو و با بیس نسبتا قدرتمند
  • پشتیبانی 7 ساله نرم افزاری و امنیتی (تا اندروید 21)

اگه محدودیت بودجه برای خرید یه گوشی خفن سامسونگ در بازه قیمتی بیش از 40 میلیون تومان ندارید؛ اس 24 اولترا یکی از بهترین گزینه هایی هست که میتونین تهیه کنین و حالا حالاها نیازی به خرید گوشی جدید نداشته باشید.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S24 Ultra

 

بهترین گوشی های خاص سامسونگ

سامسونگ علاوه بر گوشی های معمولی در سه کلاس اقتصادی، میان رده و پرچمدار، یک سری مدل ها رو با طراحی خاص و منحصر به فرد تولید میکنه که از سخت افزار قدرتمند اما متفاوتی استفاده می کنن. گوشی های سری Z Flip (مدل تاشو از بالا به پایین یا برعکس) و Z Fold (مدل تاشو از چپ به راست یا برعکس) جزو این دسته هستن. این گوشی ها، سخت افزارهای پرچمدارها رو در کنار امکاناتی به کاربران ارائه میدن و علی رغم ظاهر جالب و قیمت نسبتا گرونشون، طرفدارای زیادی دارن. دو گوشی سامسونگ Z Flip 5 و سامسونگ Z Fold 5 دو مدل جذاب از این سری گوشی ها هستن که در ادامه، مهمترین ویژگی هاشون رو معرفی می کنیم.

 

سامسونگ Z Flip 5

جدیدتری گوشی تاشوی سامسونگ از سری Flip، اواخر مرداد 1402 وارد بازار جهانی شد. قیمت سامسونگ Z Flip 5 توی کانفیگ 256/8 حدود 56 میلیون و 600 هزار تومنه. با پرداخت این مبلغ، این گوشی با پردازنده پرچمدار و دوربین هایی با توانایی فیلمبرداری 4K دستتون میاد. اگه دنبال گوشی های تاشوی هوشمند با سخت افزار قوی هستین، سامسونگ Z Flip 5 ارزش خرید نسبتا خوبی داره اما حواستون باشه که باید واقعا طراحی این گوشی رو دوست داشته باشین و بتونین باهاش کنار بیاین.

سامسونگ Z Flip 5

مهمترین مشخصات این گوشی شامل موارد زیر میشه:

  • پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
  • نمایشگر با وضوح 2.5K و روشنایی 1750 نیت
  • نمایشگر تاشو 120 هرتزی Dynamic AMOLED 2X با ابعاد 6.7 اینچ
  • نمایشگر Super AMOLED با ابعاد 3.4 اینچ و نرخ نوسازی 60 هرتزی
  • تنوع کانفیگ با حافظه 256 و 512 گیگابایت به همراه رم 8 گیگابایتی
  • مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
  • قابلیت فیلمبرداری +HDR10
  • باتری 3700 میلی آمپر ساعت
  • پشتیبانی از فناوری های شارژ سریع (با توان 25 وات)، شارژ بی سیم (با توان 15 وات) و شارژ معکوس بی سیم (با توان 4.5 وات)
  • پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس در پشت بدنه
  • رنگ بندی بسیار متنوع و شاد

سخت افزار گوشی زد فلیپ 5 واقعا قدرتمنده اما به خاطر نوع طرحی خاص این گوشی ،ممکنه مورد پسند همه نباشه. اگه شما هم جزو این دسته هستین و دنبال گوشی هاس سامسونگ توی بازه قیمت بین 55 تا 65 میلیون میگردین، میتونن سراغ گزینه هایی مثل S23 پلاس و S23 اولترا برید که از نظر سخت افزاری، رقبای بسیار قدرتمندی برای سامسونگ Z Flip 5 محسوب میشن و به جرت میگم که ارزش خرید بیشتری نسبت به این گوشی دارن.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 5

 

سامسونگ Z Fold 5

گوشی زد فولد 5 با داشتن قیمت حدودی 67.9 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 12/256 به نسبت باقی گوشی های پرچمدار مقداری گرونتره و خیلی قدرت سخت افزاری و امکانات بیشتری هم نداره اما با توجه به اینکه این گوشی برای افرادی ساخته شده که دنبال یه تجربه جدید و خاص توی دنیای گوشی های هوشمند میگردن و از تغییرات اندک گوشی های پرچمدار جدید خسته شدن و خیلی قیمت هم براشون اهمیت نداره، خرید نسل جدید با توجه به پیشرفت هایی که توی حوزه لولا، صفحه نمایش و سخت افزار ایجاد شده گزینه مناسب تری باشه و بتونن یکی از بهترین گوشی های تاشو بازار رو با خرید این گوشی داشته باشند. البته هنوز خرید این گوشی به نسبت باقی پرچمدارها مثل سامسونگ S23 Ultra خیلی منطقی نیست و باید دنبال یه تجربه خیلی خاص باشید که سمت خرید این نوع گوشی ها برید.

سامسونگ Z Fold 5

طراحی نسبت به نسل قبلی خیلی تفاوتی نکرده البته لولا تقویت شده و مقاومت بیشتری داره و حالا موقع بسته شدن، گوشی کاملا به حالت تخت درمیاد. البته هنوز رد وسط صفحه ممکنه توی استفاده اذیتتون کنه. گواهی IPX8 فقط در مقابل نفوذ مایعات مقاومه و بهتره اونو توی محیط پر از شن و گرد غبار نبرید و روی صفحه نمایش و قاب پشتی گوریلا گلس ویکتوس قرار گرفته. هر دو صفحه نمایش گوشی از پنل دینامیک امولد 2x با رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنن که دقت و کنتراست رنگ خیلی بالایی دارن. صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچه که از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده میکنه و همین باعث میشه حاشیه خیلی کم و تجربه خیلی خوبی با این صفحه نمایش داشته باشید. صفحه نمایش بیرونی هم 6.2 اینچه و رزولوشن 904 در 2316 پیکسلی داره و خیلی به نسبت نسل قبلی تغییری توی این بخش ایجاد نشده و هنوز یه عملکرد خوبی رو به شما میده.
باتری 4400 میلی آمپر ساعتی عملکرد تقریبا مناسبی داره و توی استفاده معمولی و سبک تقریبا 1 روز کامل بهتون شارژ میده اما با استفاده سنگین و مولتی تسک کردن زیاد حدود 5 6 ساعت می تونید از گوشی استفاده کنید که هنوز مناسب نیست و یکی از باگ های این گوشی به حساب میاد. زد فولد 5 از شارژر 25 واتی فست شارژ هم پشتیبانی میکنه (که باید جداگانه تهیه کنید) و توی نیم ساعت 50 درصد باتری شارژ میشه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم روش قرار گرفته تا دستتون برای شارژ دستگاه بازتر باشه.
کیفیت دوربین های سه گانه 50 اصلی، 10 تله فوتو و 12 اولترا واید به نسبت قبل خیلی تغییری زیادی نکرده و میتونه یه کیفیت مناسب و خوب رو بهتون بده. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی بیرونی کیفیتش خوبه اما دینامیک رنج و وایت بالانسش مشکل داره اما سلفی 4 مگاپیکسلی داخلی خیلی تعریفی نداره و بیشتر به درد حضور توی جلسات آنلاین میخوره. البته میتونید با کمک نمایشگر بیرونی با دوربین های اصلی سلفی بگیرید که کیفیت بسیار خوبی دارند. کیفیت فیلمبرداری بسیار خوبی هم داره.
خفن ترین و آخرین پردازنده اسنپدراگون یعنی 8 نسل 2 که برای گوشی های سامسونگ بهینه شده روی گوشی Z Fold 5 قرار داره، توی استفاده معمولی و مولتی تسک سنگین که هیچ مشکلی نداره، همه بازی ها و برنامه ها رو هم به راحتی و بدون مشکل اجرا میکنه و میتونید به راحتی با گوشی مولتی تسک بکنید و چندین کار رو همزمان جلو ببرید. بخش مهم و کاربردی این گوشی امکانات نرم افزاری اونه که امکان مولتی تسک سنگین رو بهتون میده و می تونید توی هر بخش صفحه یه برنامه رو اجرا کنید و چندین کار رو همزمان انجام بدید. تسک بار هم به پایین صفحه اضافه شده که امکان قرار دادن برنامه های مورد علاقه رو بهتون میده. اندروید 13 در کنار One UI 5.1 امکانات شخصی سازی و قابلیت های مولتی تسک بسیار خوب و جامعی رو به شما میده. کیفیت و بلندی صدای اسپیکر استریو هم بسیار خوب و مناسبه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5

 

جمع بندی

تقریبا در مورد تمام گوشی های سامسونگ موجود در بازار در راهنمای خرید گوشی سامسونگ موبونیوز یه بررسی کوتاه داشتیم و در مورد ارزش خریدشون صحبت کردیم و بهترین گوشی سامسونگ هر بازه قیمتی رو معرفی کردیم. به دلیل نوسان قیمتی ممکنه قیمت اعلام شده در راهنمای خرید گوشی سامسونگ موبونیوز با قیمت و موجودی روز بازار کمی تفاوت داشته باشه که برای اطلاع از قیمت روز و لحظه ای هر گوشی میتونید به لینک صفحه قیمت گوشی در انتهای بررسی کوتاه هر گوشی اومده، مراجعه کنید. اگه هم خیلی اصرار خاصی به خرید گوشی از برند سامسونگ ندارید میتونید با مراجعه به مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی موبونیوز، بببنید تو هر بازه قیمتی کدوم مدل ها ارزش خرید بالاتری دارند.

به نظر شما کدوم گوشی های سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارند و جای کدوم گوشی تو این لیست خالیه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 2 روز پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 52
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

نیکان احمدی

عالی

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
Hzjchbd

مهدی شجاری لطفا بررسی a25 هم بزارید.

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
سید محمد جواد صادقی

بنظرم من اگه کسی میخواد گوشی بگیره تو رنج ۲۰تا ۲۳ صبر کنی تا s24Feبیاد

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

a55 یه کم نسخه های رم بالاترش ارزون تر بشه خیلی خوبه احتمالا میشه الان چون تازه اومده اینجوریه به نظرم.

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

لطفاً بررسی های هواوی Pura 70 ultra بذارید

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

این وضوح 2.5K چی میگه اون وسط /:

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali6678

چه عالی

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
sam1402

نوت ۱۲ ۴G بهتره یا نوت ۱۲s؟

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    Nurse

    با اختلاف خیلی کم ۱۲s بهتره ولی هیچکدوم ارزش خرید ندارن
    سامسونگ A15 خیلی بهتره ، اگر هم فقط دنبال شیایومی هستید, پوکو M6 pro 4G و ردمی نوت 5G ۱۳ گزینه های بدی نیستن.

    ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirahmatpour

شیائومی بهتره

۰۶ تیر ۱۴۰۱