بهترین گوشی های پوکو در 2024

پوکو (Poco) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی (Xiaomi) در سال 2024 گوشی‌های مختلفی رو معرفی کرده؛ از سری M که گوشی‌های اقتصادی این شرکت هستن تا سری X که میان‌رده و گیمینگ محسوب میشن و در نهایت هم پرچمدارها که سری F رو تشکیل میدن. اما بعضی از گوشی‌هایی که امسال معرفی شدن، از نظر دوربین، باتری، قدرت سخت‌افزاری یا کیفیت عکاسی و فیلمبرداری نسبت به بقیه بهتر هستن. جالب اینجاست، لزوماً اون گوشی‌ای که گرون‌تره، کیفیت بهتری نداره! همراه ما باشید تا بهترین گوشی های پوکو در 2024 رو بهتون معرفی کنیم.

 

بهترین گوشی گیمینگ پوکو در 2024: Poco X6 Pro

گوشی پوکو X6 Pro

گوشی پوکو X6 Pro مهم‌ترین، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گوشی گیمینگ شرکت Poco در سال 2024 محسوب میشه. این گوشی با اینکه قیمتی حدود 18.5 میلیون تومان داره اما در زمینه گیمینگ عملکردی به مراتب بهتر از گوشی‌های پرچمدار و گرون‌قیمت بازار ارائه میده. در واقع شما با صرف هزینه یه گوشی میان‌رده دارید یه گوشی گیمینگ فوق‌العاده می‌خرید.  این گوشی به پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک مدل Dimensity 8300 Ultra مجهز شده که برای اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد فوق‌العاده‌ای داره. در کنار این پردازنده، رم 12GB هم قرار داده شده و پردازنده گرافیکی Mali-G615 رو هم می‌تونید ببینید.

نکته مهم دیگه اینه که نمایشگر 6.67 اینچی با حاشیه‌های بسیار کم برای این گوشی در نظر گرفته شده. گیمرها عاشق گوشی‌هایی هستن که حاشیه‌های آزاردهنده کمتری داشته باشه. بخاطر استفاده از پلاستیک در فریم و بدنه Poco X6 Pro وزنش هم خیلی کم شده و حدود 23 گرم از گوشی پرچمدار 2024 پوکو یعنی F6 Pro سبک‌وزن‌تره که برای بازی کردن یه مزیت عالی محسوب میشه.

وجود باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای X6 Pro‌ یه مزیت محسوب نمیشه اما اینکه می‌تونید تا 5 ساعت و 17 دقیقه بی‌وقفه با گوشی بازی کنید و شارژش تموم نشه یه مزیته. نکته جالب اینجاست که ماندگاری باتری این گوشی حتی از Poco F6 Pro هم بیشتره و در حالت استفاده استاندارد می‌تونه تا 21 ساعت کار ماندگاری داشته باشه.

 

بهترین گوشی پوکو از نظر دوربین در 2024: Poco F6 Pro

گوشی پوکو F6 Pro

گوشی پوکو F6 Pro پرچمدار شرکت پوکو در سال 2024 محسوب میشه و نسخه 12GB با حافظه داخلی 512GB این گوشی قیمتی حدود 34 میلیون داره. با اینکه دوربین اصلی Poco X6 Pro کیفیت 64 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار میده اما در این رقابت، گوشی Poco F6 Pro بخاطر استفاده از لنز OmniVision OVX8000 کیفیت بهتری داره. این لنز از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بهتر کردن عکس‌ها استفاده می‌کنه و به لطف پردازنده قدرتمند کوالکام Snapdragon 8 Gen 2، پردازش عکس‌ها با کیفیت بهتری انجام میشه و عکس نهایی جذابیت بیشتری داره.

دوربین اصلی پوکو F6 Pro لنز 50 مگاپیکسلی داره و می‌تونه عکس‌هایی با رزولوشن 8192 در 6144 بگیره. این لنز اندازه کوچیکتری داره و پیکسل سایز 1 میکرون رو برای ثبت عکس‌ها ارائه میده. اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین که در سایر گوشی‌های Poco وجود نداره اینه که می‌تونید باهاش فیلم‌های 8K ضبط کنید. این کفیت تا نرخ 24 فریم بر ثانیه در اختیار شماست و بخاطر پشتیبانی از قابلیت ضدلرزش، می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت و بدون لرزش ضبط کنید. البته اگه کیفیت فیلمبرداری رو روی 4K قرار بدید می‌تونید به نرخ 60 فریم بر ثانیه هم برسید که روی کیفیت نهایی فیلم‌ها تاثیر مستقیم داره.

قابلیت‌های مختلف عکاسی در دوربین اصلی این گوشی وجود داره و حتی عکس‌هایی که در شب می‌گیرید هم تا حدود زیادی قابل قبول و زیبا از آب در میان. عکس‌های پرتره میزان بوکه شدن استانداردی دارن و عکس‌هاتونو مصنوعی در نمیاره. در ضمن، شرکت پوکو از لنز Sony IMX355 برای دوربین اولترا واید Poco F6 Pro استفاده کرده تا عکس‌های فوق عریض کیفیت بالاتری داشته باشن.

 

بهترین گوشی اقتصادی پوکو در 2024: پوکو M6 Pro

گوشی پوکو M6 Pro

یه گوشی اقتصادی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه؟ ارزون باشه و کار آدمو راه بندازه دیگه، درسته؟ اما پوکو M6 Pro با اینکه قیمتش  بین 10 تا 12.5 میلیون تومانه و در دسته گوشی‌های ارزون قیمت بازار قرار می‌گیره، امکاناتی داره که واقعاً عجیبه. این گوشی دوربین 64 مگاپیکسلی داره که خب روی یه گوشی اقتصادی خیلی نمی‌تونید چنین دوریین‌هایی ببینید. اما از اون مهم‌تر اینه که دوربینش از قابلیت OIS پشتیبانی می‌کنه و این یعنی حتی حین قدم زدن هم می‌تونید عکاسی کنید و عکس‌‌هاتون تار نمیشن. این قابلیت در مورد لرزش فیلم‌ها هم وجود داره.

کمتر گوشی اقتصادی‌ای رو می‌تونید پیدا کنید که از قابلیت ضدلرزش حین فیلمبرداری پشتیبانی کنه ولی پوکو M6 Pro براتون انجامش میده. نکته جالب اینجاست که پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک مدل Helio G99 Ultra قلب تپنده این گوشیه و باعث شده برای اجرای بازی‌ها و برنامه سنگین هم مشکلی نداشته باشه. پس اگه گیمر هستید و دنبال گوشی گیمینگ ارزون قیمت می‌گردید، پوکو M6 Pro انتخاب خوبی برای شما هم می‌تونه باشه.

این گوشی اقتصادی پوکو با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تولید شده و با یه بار شارژ می‌تونه تا 23 ساعت (در حالت استاندارد) براتون کار کنه که حتی از خیلی گوشی‌های پرچمدار و میانرده هم ماندگاری بالاتری داره. اگه از شارژر 67 واتی این گوشی استفاده کنید می‌تونه در عرض 48 دقیقه 0 تا 100 درصد باتری رو شارژ کنه. پس با یه گوشی ارزون قیمت که اولترا فست شارژ هست طرف هستیم. این گوشی برای همه نوع سلیقه و سن و سالی مناسبه و همه حتی کسایی که خیلی از گوشی استفاده می‌کنن هم می‌تونن از داشتنش لذت ببرن.

بهترین گوشی پوکو از نظر باتری در 2024: Poco F6 Pro / Poco M6 Pro

گوشی پوکو M6 Pro

اگه بخوایم بهترین گوشی شرکت پوکو از نظر باتری در سال 2024 رو نام ببریم باید دو تا پارامتر رو در نظر داشته باشیم؛ ماندگاری باتری و سرعت شارژ. در زمینه ماندگاری باتری، شاید براتون عجیب باشه اگه بدونید، گوشی اقتصادی پوکو، عملکرد بهتری نسبت به گوشی پرچمدار این شرکت داره.

پوکو M6 Pro با باتری 5030 میلی‌آمپر ساعتی تولید شده و با یه بار شارژ کامل می‌تونه تا 23 ساعت و 10 دقیقه ماندگاری در حالت استاندارد داشته باشه. همین پارامتر برای Poco F6 Pro که پرچمدار این شرکت محسوب میشه، 19 ساعت و 8 دقیقه‌ست. اگه پوکو M6 Pro کامل شارژ باشه می‌تونید باهاش تا 7:53 ساعت وبگردی کنید، تا 11:41 ساعت فیلم ببینید و تا 5:13 ساعت بازی کنید. اگه گوشی رو روی حالت استندبای هم قرار بدید 136 ساعت روشن می‌مونه.

اما اگه سرعت شارژ گوشی براتون مهم‌تره باید بگیم که پوکو F6 Pro وضعیت بهتری داره. این گوشی با شارژر 120 واتی عرضه شده و طبیعتاً سریع‌تر از سایر گوشی‌ها می‌تونه شارژ بشه. وقتی از این شارژر استفاده می‌کنید در عرض 27 دقیقه می‌تونه 0 تا 100 درصد باتری رو شارژ کنه که یه رکورد عالی محسوب میشه. بنابراین اگه ماندگاری (طول عمر) باتری گوشی براتون مهمه، پوکو M6 Pro ولی اگه سرعت شارژ براتون اهمیت بیشتری داره، گوشی پوکو F6 Pro رو انتخاب کنید.

 

بهترین گوشی میان‌رده پوکو در 2024: Poco X6

گوشی پوکو X6

بهترین گوشی میان‌رده پوکو در سال 2024 که هم قیمت خوبی داره، هم قدرت پردازشی بالایی ارائه میده و هم دوربینش باکیفیته، گوشی  Poco X6 با قیمت حدود 17 میلیون تومانه. این گوشی ظاهر جذابی داره و یه نسخه سفید رنگ با رگه‌های مرمر روی بدنه هم تولید کرده که خیلی چشم‌نوازه. فارغ از شکل ظاهری، باید اشاره کنیم که برای اولین بار در گوشی‌های سری X پوکو از یه چیپست کوالکام استفاده شده. چیپست هشت هسته‌ای کوالکام Snapdragon 7s که یه پردازنده میانرده‌ست به عنوان مغز متفکر Poco X6 در نظر گرفته شده.

روی قاب گوشی یه دوربین 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی قرار داده شده و همون ترکیب همیشگی لنز 8MP اولترا واید و 2MP ماکرو رو هم می‌تونید در کنار دوربین اصلی ببینید. کیفیت عکس و فیلم‌های پوکو X6 در حد یه گوشی میانرده و حتی بالاتره و می‌تونید باهاش فیلم‌های 4K هم ضبط کنید. در کنار این دوربین با کیفیت باید به باتری 5100mAh گوشی هم اشاره کنیم که در عرض 44 دقیقه می‌تونه از 0 تا 100 درصدش شارژ بشه.

بنابراین، بین گوشی‌های شرکت پوکو که سال 2024 معرفی شدن، باید اذعان کنیم که Poco X6 قیمت خوبی داره، همشبیه گوشی‌های پرچمدار ساخته شده (مخصوصاً رنگ سفیدش)، پردازنده کوالکام داره، عکس‌هایی که با دوربین 64 مگاپیکسلیش می‌گیرید کیفیتشون خیلی خوبه و باتریش بیشتر از یه روز ماندگاری داره که برای یه گوشی میان‌رده دیگه چی می‌خواید؟

 

بهترین گوشی پوکو در 2024: Poco F6

شاید تعجب کردید که ما پوکو F6 رو به عنوان بهترین گوشی سال 2024 شرکت Poco انتخاب کردیم. این گوشی همه‌چیز رو به اندازه کافی داره و تعادلی بین همه بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برقرار کرده. این گوشی شاید به اندازه Poco X6 Pro برای گیمینگ مناسب نباشه اما پردازنده قدرتمندتری داره، وزنش کمتره و برای اجرای بازی‌های سنگین هیچ مشکلی نداره. از نظر دوربین، به پای Poco F6 Pro نمی‌رسه اما هنوزم از قابلیت‌های ضدلرزش پشتیبانی می‌کنه و می‌تونید باهاش فیلم‌های 4K خیلی خوبی بگیرید.

گوشی پوکو F6

این گوشی تنها گوشی شرکت پوکو محسوب میشه که با استاندارد ضدآب IP64 تولید شده. همچنین یکی از معدود گوشی‌های سال 2024 پوکو هست که با بلوتوث نسخه 5.4 تولید شده. حتی روی F6 Pro نسخه قدیمی‌تر بلوتوث قرار داره. نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی می‌تونه تا 2400 نیت روشنایی تولید کنه و محافظ گوریلا گلس Victus روی اون کشیده شده. این گوشی هم باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داره و اگه با شارژر 90 واتی شارژش کنید در عرض 37 دقیقه به طور کامل شارژ میشه. بنابراین از نظر سرعت شارژ هم امتیاز بالایی می‌گیره.

قیمت پوکو F6 با رم 12GB و خافظه 512GB حدود 27.5 میلیون تومانه که چیزی بین Poco F6 Pro و Poco X6 Pro هست. بنابراین همونطور که گفتیم، این گوشی از همه‌چیز در حد متوسط داره و اگه دنبال یه گوشی برای عملکردهای متنوع هستید که هم بشه باهاش بازی کرد، هم عکس با کیفیت گرفت، هم ساعت‌ها مکالمه داشت و هم باتریش سریع شارژ بشه، Poco F6 بهترین انتخابه.

جمع‌بندی

برند پوکو (Poco) از اون برندهای محبوب و پرطرفدار در ایران تبدیل شده. تولید گوشی‌های ارزون قیمت و در عین حال با کیفیت بالا که هم عکس‌های خوبی می‌گیرن، هم میشه به عنوان گوشی گیمینگ ازشون استفاده کرد و هم طول عمر باتریشون خیلی بالاست، چند دلیل عمده محبوبیت گوشی‌ پوکو محسوب میشن. در این مقاله بهترین گوشی های پوکو در 2024 رو بهتون معرفی کردیم و قیمتشون رو گفتیم. شما هم می‌تونید تجربه کاربری‌تون از هرکدوم از گوشی‌ها رو در همین زیر برامون بنویسید و بگید کدوم گوشی بهتره؟

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید