بهترین مودم برای استریم؛ راهنمای خرید و معرفی مدل ها

اگر اهل بازی و استریم هستید، داشتن یک اینترنت خوب و پرسرعت کافی نیست؛ بلکه تهیه یک مودم که بتونه بیشترین سرعت ممکنه از سمت اپراتور شما رو دریافت کنه اهمیت بسیار بسیار بیشتری داره. اگه از یک مودم معمولی برای استریم استفاده کنید، به دلیل حجم بالایی از اطلاعات که در حال دریافت و آپلود شدن هست ممکنه با کاهش کیفیت و سرعت مواجه بشید و استریم شما به مشکل بر بخوره. به همین دلیل تهیه یک مودم با سرعت آپلود و دانلود بالا، تاخیر کم و آنتن دهی مناسب اهمیت بسیار بالایی برای استریم کردن و یا بازی داره. به همین دلیل در این مقاله بهترین مودم برای استریم و نکاتی که باید در زمان خرید یک مودم مناسب برای استریم بهش توجه داشته باشیم رو بررسی میکنیم و در نهایت چندین مودم که در کنار عملکرد مناسب، قیمت خوب و ارزش خرید بالایی دارند رو به شما معرفی میکنیم تا در صورت نیاز، بتونید محصولات مناسب و کاربردی تهیه و خریداری کنید. پس اگه شما هم دنبال خرید یک مودم برای استریم هستید، با مقاله معرفی بهترین مودم برای استریم همراه موبونیوز باشید.

 

نکات مهم در زمان خرید مودم برای استریم

طبیعتا مواردی که در هنگام خرید یک مودم برای استریم اهمیت داره با نکاتی که باید در زمان خرید یک مودم ساده برای محل کار یا منزل تهیه میکنید تفاوت های بسیاری داره و به دلیل حجم بالای دیتای منتقل شده و سرعت و کیفیت بسیار بالایی که مورد نیازه، باید علاوه بر نکاتی که در زمان خرید یک مودم معمولی بهش توجه میکنید، به برخی موارد که در ادامه بهشون اشاره میکنیم توجه بیشتری داشته باشید تا بتونید بهترین انتخاب رو با توجه به بودجه و نیازی که دارید، انجام بدید. مواردی که باید در هنگام خرید مودم برای استریم در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر میشه.

 

نسخه و ورژن Wi-Fi

سرعت اینترنت شما تا حد زیادی به اپراتور و سرویس دهنده اینترنت بستگی دارد اما تهیه یک مودم با فناوری های به روز میتونه تا حد زیادی از اختلال و افت سرعت جلوگیری کند. در حال حاضر در بیشتر مودم ها از Wi-Fi 5 (استاندارد 802.11ac) استفاده میشه، ولی برای اینکه عملکرد بهتری در استریم و یا بازی داشته باشید بهتره سراغ مودم با ورژن Wi-Fi 6 یا Wi-Fi 6e برید.

 

پوشش Wi-Fi

هر مودم محدوده خاصی برای ارسال سیگنال وای فای دارد و فقط میتواند در محدوده ذکر شده سیگنال وای فای رو با توان مناسبی پخش کند و هرچه از مودم فاصله بگیرید و از مودم دور بشید، این سیگنال ضعیف تر میشه و ممکنه در کیفیت استریم و اینترنت تاثیرگذار باشه. به همین خاطر اگه اتاق یا محلی که قصد استریم در اونجا رو دارید فاصله زیادی با مودم داره، حتما باید سراغ مودمی با پوشش وای فای زیاد و بزرگی برید.

 

سرعت انتقال مودم

هر مودم و روتر یک سرعت حداکثری و بیشینه برای انتقال اطلاعات داره. به دلیل حجم بالای اطلاعات منتقل شده و همچنین سرعت بسیار بالای مورد نیاز برای استریم کردن، بهتر سراغ مودم هایی با حداقل سرعت انتقال 2.5 گیگابیت بر ثانیه برید.

 

پهنای باند

هر چقدر پهنای باند شما بیشتر باشد سرعت انتقال داده ها و اطلاعات به وسیله مودم بیشتر و سریع تر است. به همین دلیل در زمان خرید مودم مناسب برای استریم حتما این مورد رو در نظر داشته باشید. حداقل پهنای باند مورد نیاز برای یک مودم مناسب برای استریم حدود 1000 مگابیت و پهنای باند قابل قبول و مناسب در حدود 1 گیگابیت هست.

 

تعداد پورت Lan

با اینکه تکنولوژی وای فای پیشرفت بسیار زیادی به نسبت اوایل و نسخه های اولیه کرده اما هنوز برای استفاده هایی که نیاز به تاخیر و دیلی بسیار کمی دارند، مثل بازی و استریم اتصال باسیم بسیار گزینه بهتر و سریعتریه. به همین دلیل بهتر سراغ مودم هایی برید که حداقل 4 یا 5 پورت Lan یا شبکه در اختیار شما قرار میدن.

 

قابلیت های نرم افزاری

به دلیل مشکلات موجود در شبکه نت داخلی، امکانات مختلف و دسترسی های نرم افزاری برای تغییرات مختلف در ساختار مودم، یک قابلیت بسیار مهمه که به شما اجازه میده تا حدودی عملکرد بهینه تری از اینترنت خودتون دریافت کنید. ظاهر آسان و با رابط کاربری تمیز و در دسترس در مودم های گرون قیمت و مناسب بازی و استریم بیشتر دیده میشه و شما میتونید قابلیت ها و تنظیمات مودم رو راحت تر تغییر بدید.

 

پشتیبانی از فناوری +AC1600 برای استریم 4K

اگه اینترنت، تلویزیون و یا مانیتور خیلی خوب و گرون قیمتی دارید و میخواید محتوای 4K رو استریم کنید، در کنار داشتن یه اینترنت فوق پرسرعت نیاز به یک مودم با پشتیبانی از فناوری +AC1600 دارید تا یک استریم بدون مشکل و با تاخیر کم رو داشته باشید.

 

فناوری QoS

اگر تمامی دستگاه های شما مثل گوشی، کنسول بازی، لپ تاپ، کامپیوتر شخصی و … همگی به یک مودم متصل شده باشند، مودم به صورت خودکار پهنای باند رو بین دستگاه های مختلف تقسیم میکنه، اما اگر مودم از فناوری QoS پشتیبانی کنه شما میتونید به اتصال کامپیوتر شخصی اولویت بالاتری بدید تا پهنای باند بیشتری در اختیار این دستگاه قرار بگیره و افت و مشکل خاصی در زمان استریم پیش نیاد.

 

پشتیبانی از فناوری MIMO

فناوری MIMO (Multiple Input – Multiple Output) یک تکنولوژی تقریبا جدید است که در مودم های مناسب برای استریم اهمیت زیادی دارد. این قابلیت به مودم اجازه میده پهنای باید شما به صورت همزمان به یک یا چندین دستگاه به صورت همزمان، بدون افت کیفیت و سرعت خاصی ارسال شود تا شما بدون نگرانی از افت سرعت با دستگاه های مختلف به بازی یا استریم بپردازید.

 

مشخصات سخت افزاری

با اینکه اکثر مودم ها از پردازنده های خیلی ساده و با قدرت محدودی برای پردازش و ارسال اطلاعات مختلف استفاده میکنن، اما اگر بودجه نسبتا زیادتری داشته باشید، تهیه یک مودم با پردازنده مرکزی و رم بیشتر، اجازه پردازش اطلاعات و ارسال این اطلاعات رو با سرعت و دقت بیشتر میسر میکنه.

 

پشتیبانی از Dual Band

اتصال وای وای از طریق فرکانس های رادیویی در دو باند مختلف با فرکانس های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز به دستگاه های مختلف ارسال میشه. باند 2.4 گیگاهرتزی برای انتقال داده در محدوده وسیع تر عملکرد بهتری دارد و میتواند از موانع، مثل دیوار اتاق بهتر عبور کند، اما سرعت انتقال کمتری دارد. اکثر دستگاه ها و محصولاتی که ما در خونه و محل کار ازشون استفاده میکنیم، از این باند برای ارسال اطلاعات استفاده میکنند، به همین دلیل احتمال اختلال در امواج ارسالی وجود دارد.
در نقطه مقابل باند 5 گیگاهرتزی محدودی کمتر، اما با سرعت بسیار بیشتری پوشش میدهد و امکان اختلال کمتری با دستگاه های دیگه دارد. به همین دلیل برای استفاده برای استریم و یا بازی فرکانس 5 گیگاهرتز گزینه مناسب تری است و حتما مودمی که برای استریم تهیه میکنید باید از این باند پشتیبانی کنه.

 

قیمت

در نهایت قیمت میتواند تعیین کننده بسیاری از موارد باشد، اگه شما هزینه بسیار زیادی برای تجهیزات استریم خودتون انجام دادید، حتما باید سراغ تهیه مودم های مخصوص استریم و بازی با پشتیبانی کامل از امکانات مختلف، دو بانده و با کلی امکانات و رابط کاربری بهینه برید. اما اگه تازه قصد شروع به استریم کردن رو دارید، تهیه یک مودم نسبتا معمولی اما با سرعت قابل قبول و متناسب با اینترنت شما که از گارانتی خوبی برخوردار باشه میتونه انتخاب منطقی تری باشه.

 

بهترین مودم برای استریم

اگر در زمان خرید مودم برای استریم به نکات و موارد گفته شده در بالا دقت داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد میتونید با توجه به بودجه ای که در نظر دارید و بقیه تجهیزاتی که برای استریم تهیه کردید، بهترین انتخاب ممکن رو خریداری کنید. البته اگه وقت کافی برای تحقیق و انتخاب مدل مناسب و با ارزش خرید بالارو ندارید، حتما با موبونیوز همراه باشید تا بهترین مودم های خوش قیمت و مناسب برای استریم که در بازار ایران موجود هستند و میتونید به راحتی و با قیمت مناسب تهیه کنید رو بهتون معرفی کنیم. البته تعدادی مودم مخصوص استریم از برندهای ایسوس و یا تی پی لینک هستند که جاشون به دلیل ناموجود بودن در بازار و دسترسی سخت خالیه ولی در صورت موجود شدن در بازار به این لیست اضافه میشن.

 

مودم روتر Asus DSL-AC51 ADSL/VDSL

مودم Asus DSL-AC51 با قیمت حدودی 2.5 میلیون تومان هم به عنوان مودم ADSL و VDSL و هم به عنوان روتر وای فای عمل می‌کند. این مودم از استاندارد 802.11ac پشتیبانی می‌کند و سرعت انتقال داده ترکیبی دو بانده 2.4 و 5 گیگاهرتز، 733 مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد. این مودم دارای چهار پورت LAN و یک پورت WAN می‌باشد و از 3 آنتن با قدرت 5dBi بهره می‌برد. این مودم دارای قابلیت هایی مانند کنترل والدین، سرور و کلاینت VPN، قابلیت QoS و رابط کاربری ASUSWRT می‌باشد. این مودم با سرویس‌های ADSL2/2+ ،ADSL ،VDSL2، فیبر نوری و کابل سازگار است.

 

مودم روتر Asus DSL-AC51 ADSL/VDSL

 

 

مودم قابل حمل Naztech NZT-77DX 4G

مودم Naztech NZT-77DX 4G با قیمت حدودی 2.2 میلیون تومان یکی از مودم های با قیمت مناسب بازار است که از فناوری 4G LTE پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا با سیم‌کارت‌های مختلف اینترنت پرسرعت داشته باشید. این مودم دارای یک چیپست قدرتمند ZTE است که اتصال پایدار و سریع را تضمین می‌کند. این مودم نزتک همچنین دارای قابلیت اتصال شارژر همراه از طریق پورت میکرو USB به عنوان منبع تغذیه است که به شما امکان استفاده از آن در هر جایی را می‌دهد. از نظر امنیتی دارای رمزگذاری چندلایه و پروتکل‌های WPA/WPA2 است که داده‌های شما را در برابر هکرها محافظت می‌کند. فناوری MiMo 2×2، چهار آنتن خارجی برای پوشش بهتر و همچنین سرعت انتقال و دانلود مناسب جزو ویژگی های قابل توجه این مودم است. مودم NZT-77DX دارای یک رابط کاربری ساده و کارآمد است که به شما امکان مدیریت تنظیمات شبکه را به راحتی می‌دهد. این مودم با داشتن وزن سبک و ابعادی کوچک، یک گزینه مناسب برای حمل و نقل و استفاده در سفر است و با اینکه مانند برخی از مودم های گران قیمت امکانات خیلی پیشرفته ای در اختیار شما قرار نمی دهد، اما بهره‌مندی از گارانتی هایپرسل می‌تواند خیالتان را از بابت سلامت دستگاه راحت کند.

مودم قابل حمل Naztech NZT-77DX 4G

 

 

مودم روتر قابل حمل Naztech GTX1000 4G

مودم Naztech GTX1000 از فناوری 4G LTE پشتیبانی می‌کند و با داشتن قیمت حدودی 3.7 میلیون تومانی به شما اجازه می‌دهد تا با سیم‌کارت‌های مختلف تمامی اپراتورها اینترنت پرسرعت داشته باشید. این دستگاه هم به عنوان مودم و هم به عنوان روتر وای فای عمل می‌کند و از استاندارد 802.11ac برای ارائه سرعت انتقال داده ترکیبی دو بانده (2.4 و 5 گیگاهرتزی) با سرعت 1200 مگابیت در ثانیه استفاده می‌کند. مودم نزتک GTX1000 دارای یک چیپست قدرتمند Qualcomm است که اتصال پایدار و سریع را تضمین می‌کند. این مودم از فناوری MiMo 4*4، وای فای نسل 5، سرعت دانلود تا 600 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی میکند.

 

مودم و روتر قابل حمل Naztech GTX1000 4G

 

 

مودم روتر D-Link DSL-224 ADSL2 Plus/VDSL2

مودم روتر D-Link DSL-224 هم به عنوان مودم ADSL و VDSL و هم به عنوان روتر وای فای با قیمت حدودی 1.5 میلیون تومان عمل می‌کند. این مودم از استاندارد 802.11b/g/n پشتیبانی می‌کند و سرعت انتقال داده ترکیبی 300 مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد. این دستگاه دارای چهار پورت LAN و یک پورت WAN/LAN می‌باشد و از 2 آنتن با قدرت 5dBi استفاده میکند. مودم DSL-224 دارای قابلیت هایی مانند کنترل والدین، کیفیت خدمات (QoS) و یک رابط کاربری ساده با امکانات مختلف هست. این مودم از باند 2.4 گیگاهرتزی پشتیبانی میکند و میتواند محدوده نسبتا زیادی را پوشش دهد.

مودم روتر D-Link DSL-224 ADSL2 Plus/VDSL2

 

 

مودم روتر D-Link DSL-2740U N300 ADSL2 Plus

مودم دی لینک DSL-2740U یک مودم مناسب و نسبتا اقتصادی است که با قیمت حدودی 2 میلیون تومان امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار میدهد. این مودم میتواند اطلاعات را تا سرعت 300 مگابیت بر ثانیه انتقال دهد. از استاندارد 802.11b/g/n و قابلیت QoS پشتیبانی میکند و دارای دو آنتن 5dbi و 4 پورت لن برای اتصال دستگاه های مختلف است. این مودم از یک باند 2.4 گیگاهرتزی پشتیبانی میکند و با توجه به امکانات و قیمت مودم مناسبی به شمار میرود.

مودم روتر D-Link DSL-2740U N300 ADSL2 Plus

 

 

مودم روتر TP-Link Archer VR2100 ADSL/VDSL

مودم تی پی لینک Archer VR2100 با قیمت حدودی 5.6 میلیون تومان یک دستگاه ترکیبی با قابلیت های یک مودم ADSL و یک روتر است. این مودم از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی پشتیبانی میکند که سرعت انتقال 300 و 1733 مگابیت بر ثانیه به ترتیب برای هر باند دارد. این مودم سه پورت LAN و یک پورت USB برای به اشتراک گذاری فایل های مختلف در داخل شبکه استفاده میکند. از قابلیت QOS هم پشتیبانی میکند و اگر به دنبال یک مودم با کیفیت برای اتصال به اینترنت میگردید، این مودم با توجه به قیمت عملکرد مناسبی دارد.

 

 

مودم روتر TP-Link Archer VR2100 ADSL/VDSL

 

 

مودم روتر TP-Link Archer VR300 ADSL/VDSL

مودم روتر تی پی لینک Archer VR300 امکان استفاده ترکیبی به عنوان یک مودم و یک روتر را برای اتصال ADSL و VDSL با سرعت بالاتر در اختیار شما قرار میدهد و با داشتن قیمت حدودی 2 میلیون تومان عملکرد و امکانات قابل قبولی در اختیار دارد. این مودم از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی، قابلیت QoS و سرعت انتقال داده 300 مگابیت بر ثانیه بر خوردار است. برای این مودم سه پورت Lan و یک پورت WAN به کار گرفته شده که امکان اتصال دستگاه های مختلف را به شما میدهد. با در اختیار داشتن 4 آنتن 5dbi پوشش دهی مناسب را در اختیار شما قرار میدهد.

مودم روتر TP-Link Archer VR300 ADSL/VDSL

 

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در زمان خرید و تهیه یک مودم برای استریم را جمع آوری کنیم تا اگر به دنبال خرید یک همچنین محصولی هستید، بتوانید با توجه به نیاز و امکاناتی که در اختیار دارید، محصول مناسبی را انتخاب کنید. البته اگر به دنبال خرید یک مودم مناسب برای استریم که با قیمت مناسب و امکانات قابل قبول در بازار ایران به راحتی در دسترس باشه هستید، در این مقاله چندین مودم و روتر در بازه های قیمتی مختلف به شما معرفی کردیم تا بتونید با توجه به نیاز و بودجه ای که در نظر دارید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. ممنون که تا این آخر با ما همراه بودید!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
تعداد نظرات : 12
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

راهنمای خوبی بود. دمت گرم 👍

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ahmaddosti

قیمتا دارن دیگه از دسترس خارج میشن

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
Alioxv

عالی بود

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
alirezanikkhah

مقاله خوبی بود 👍

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

قیمتارو ببین
فضایی

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

عالی بود

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقاله عالی ای بود

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

تشکر

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

❤️❤️

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

پرچم ایسوس بالا ست

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوب دستتون درد نکنه

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

میتونه برای بعصیا مفید باشه

۲۳ اسفند ۱۴۰۲