بهترین کیبورد برای تایپیست ها؛ راهنمای خرید + معرفی بهترین مدل ها

اگر دانشجو هستید و میخواید مقالات و پایان نامه های خودتون رو به صورت بنویسید، یا در حوزه تولید محتوا کار میکنید یا به تازگی قصد ورود به این حوزه رو دارید، یکی از اصلی ترین ابزار کار شما کیبورد است، گجت و وسیله ای که تقریبا کاربردی شبیه به جعبه ابزار برای تعمیرکارها و چوب بستنی برای دکترها! دارد. یک کیبورد خوب علاوه بر اینکه به سرعت تایپ شما کمک میکنه و میتونید کلمات بیشتری رو در زمان کوتاه تری تایپ کنید، روی سلامتی انگشت ها و مچ دست شما هم تاثیرگذار است و اگه قصد کار در این حوزه به صورت جدی رو دارید، برای آسیب نرسیدن به مچ دست و انگشت بهتره که در ابتدا تا حد ممکن برای این وسیله کاربردی و مهم هزینه کنید و یک کیبورد مناسب برای خودتون تهیه کنید. در این مقاله نکات مهم در زمان خرید کیبورد رو جمع آوری کردیم تا بتونید انتخاب راحت و نسبتا بدون دردسری داشته باشید. اگه شما هم دنبال بهترین کیبورد برای تایپیست ها هستید، حتما تا انتهای این مقاله همراه موبونیوز باشید.

 

موقع خرید کیبورد مخصوص تایپ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دنیای کیبورد ها تنوع بسیار بالایی داره و شامل محصولات مختلف در سایزها، سوییچ های کیبورد، استایل کلید ها، نوع اتصال و برندهای مختلف میشه و از کیبورد اداری و ساده تا کیبورد گیمینگ با کلی نورپردازی RGB و خوشگل رو شامل میشه. اگه دنبال یه کیبورد مناسب برای تایپ میگردید، ممکنه فکر کنید که کیبورد های گیمینگ با سوییچ های مکانیکال گزینه مناسبی باشه یا اگه بودجه کمی دارید کیبوردهای اداری معمولی کار رو براتون در میاره اما با توجه به تنوع بالای محصولات در این دسته بندی ممکنه انتخاب یه کیبورد مناسب و کاربردی مقداری گیج کننده باشه.
برای اینکه بتونیم یه کیبورد مناسب و با ارزش خرید خوب برای تایپ و تولید محتوا انتخاب کنیم، باید به یه سری نکات توجه کنیم و از بین موارد مختلف اولویت های خریدمون رو با توجه به نیاز و بودجه ای که داریم مشخص کنیم. مثلا اگه توی فضای کار اشتراکی کار میکنید یا توی خونه به صورت ریموت مشغول هستید و میز خیلی بزرگی ندارید، نمیتونید سراغ خرید کیبورد های با سایز کامل و بزرگ برید و یا اگر خیلی جابجا میشید و جای ثابتی برای کار ندارید، خرید یه کیبورد بی‌سیم با سایز کوچیک گزینه مناسب تری هستش. در ادامه نکاتی که در هنگام خرید یه کیبورد مخصوص تایپ و تولید محتوا باید رعایت بشه رو با هم بررسی میکنیم.

 

اندازه و سایز کیبورد؛ کیبورد جمع و جور یا کیبورد کامل و با نام پد؟!

کیبوردها در چندین سایز مختلف که با درصد از 100 تا 60 درصد مشخص میشه ساخته میشن که هر کدام برای مکان ها و افراد مختلف کاربرد دارند. البته برای کوچک شدن کیبورد ها بخش های مختلف و کلیدهای مختلف کیبورد مثل نام پد یا کیبوردهای Function یا F ها ممکنه حذف بشه. کیبوردهای فول سایز یا معمولی که نام پد و اکثر دکمه های کاربردی دیگه رو دارند گزینه مناسب تری برای تایپ هستند و فضای بین دکمه ها هم خیلی فشرده نیست و برای فشار و پیدا کردن دکمه ها خیلی دچار مشکل نمیشید.
کیبورد های 85 و 75 درصد یا TKL (بدون نام پد و بدون 10 کلید) هم میتونن گزینه های مناسبی برای افرادی که فضای کمتری روی میز کار در اختیار دارند باشند و برای تولید محتوا و تایپ خیلی محدود نمی‌شید. کیبوردهای 60 و 65 فقط برای افرادی که خیلی محدودیت فضا دارند و همیشه جابجا میشن و در کنار تبلت و لپ تاپ میخوان همیشه کیبورد حرفه ای شون رو به همراه داشته باشند گزینه مناسبی هست و خریدش به همه کاربران پیشنهاد نمیشه.
اندازه و سایز کیبورد؛ کیبورد جمع و جور یا کیبورد کامل و با نام پد؟!یک سری کیبوردهای با طراحی متفاوت از استانداردها هم با نام کیبوردهای ارگونومیک در بازار پیدا میشه که نحوه چینش دکمه ها و استایل بدنه کیبورد به صورتی ساخته شده که کاملا فرم دست در هنگام تایپ رو بگیره و با برآمده کردن محل دکمه ها و تقسیم کیبورد به دو بخش مختلف باعث میشن مچ دست و انگشتان شما فرمی راحت در هنگام تایپ داشته باشند و فشار کمتری به مچ دست و انگشت ها وارد بشه. اگر از لحاظ بودجه و فضا محدودیت خیلی زیادی ندارید، خرید این دست از کیبوردها میتونه انتخاب بسیار خوب و مناسب برای سلامتی شما در طولانی مدت باشه.

 

نوع سوییچ کیبورد؛ مکانیکال یا معمولی؟!

سوییچ های استفاده شده در کیبوردهای مناسب برای تایپ انواع مختلفی دارند که چند مورد آنها شامل سوییچ های مکانیکی، نیمه مکانیکی، ممبرین یا غشایی و سوییچ های قیچی شکل یا Scissors میشه که هر کدام بازخورد، تاخیر و زمان عملکرد متفاوتی دارند. سوییچ های مکانیکی به دلیل زمان پاسخدهی بسیار کم، بازخورد سریع و مناسب و عدم نیاز به فشار زیاد برای عمل کردن جزو بهترین انتخاب ها برای کیبورد مناسب تایپ هستند، اما صدایی نسبتا زیادی تولید میکنند و خیلی به درد محیط‌های ساکت مثل کتابخانه، یا فضای کار اشتراکی نیستند. مشکل دیگه این سوییچ ها قیمت تمام شده بالای اونهاست و برای خرید کیبورد مکانیکال باید هزینه بیشتری رو پرداخت کنید. این سوییچ ها کاملا مجزا از همدیگه عمل میکنند و در صورت خراب شدن یک دکمه نیازی به تعویض کل کیبورد نیست و میتونید با هزینه ای نسبتا کم تا سالها از کیبورد مورد علاقه تون استفاده کنید. البته خود سوییچ های مکانیکال مدل های مختلفی مثل Linear، Tactile، Clicky دارند که در صدای تولید شده و نوع بازخورد فیزیکی متفاوت هستند.
سوییچ های معمولی یا ممبران استفاده شده در اکثر کیبوردهای اقتصادی تا متوسط صدای کمی تولید میکنند اما بازخورد فیزیکی خیلی جالبی ندارند و برای عمل کردند نیاز به فشار بیشتری دارند که در طولانی مدت ممکنه باعث التهاب انگشتان و مچ دست شما بشه. به همین دلیل بهتره که از کیبوردهایی با سوییچ مکانیکال و با تاخیر کم در عملکرد برای تایپ استفاده کنید. سوییچ های قیچی شکل هم که بیشتر در لپ تاپ ها استفاده میشه حسی شبیه به سوییچ های مکانیکال دارند و تا حدودی گزینه بهتری نسبت به سوییچ های معمولی برای تایپ کردند هستند. البته انتخاب نوع سوییچ تا حدودی سلیقه ای هست و بهتره قبل از خرید چندین مدل کیبورد رو تست کنید تا بتونید انتخابی مناسب و راحت برای انگشتان و دست هاتون داشته باشید.

 

ارتفاع کلیدها و کیبورد؛ بلند و رشید یا کوتاه و بامزه؟!

ارتفاع کلیدها در فشار و نیرویی که برای فعال شدن سوییچ قرار گرفته در کیبورد تاثیر به سزایی داره. البته این مورد در کیبورد های مکانیکال خیلی تاثیر گذار نیست چون همونطور که گفتیم این کلیدها با کمترین فشار فعال میشند. اما در کیبوردهای معمولی میتونه در راحتی شما تاثیر گذار باشه. اکثر کیبوردهای معمولی و رایج کلیدهایی با ارتفاع چند سانتی متری دارند ولی اگه در تمام عمر از لپ تاپ استفاده میکردید، کیبوردهای Low Profile با دکمه هایی کوتاه برای شما مناسب تر هستند.
ارتفاع کلیدها و کیبورد؛ بلند و رشید یا کوتاه و بامزه؟!در اکثر کیبورد امکان تغییر ارتفاع و شیب کیبورد به وسیله پایه های قرار گرفته وجود داره و میتونید به راحتی ارتفاع مورد نظر و مناسب برای خودتون رو تنظیم کنید. البته برخی کیبوردها، به خصوص کیبورد های مکانیکال به دلیل داشتن سوییچ های بزرگ تر و بخش های مختلف بدنه بزرگ و ارتفاع زیادی دارند و دست شما موقع تایپ ممکنه در زاویه نامناسبی قرار بگیره، پس حتما قبل از خرید اندازه و ارتفاع بدنه کیبورد و دکمه ها رو در نظر داشته باشید.

 

استراحتگاه دست؛ سوسول بازی یا اهمیت به سلامتی؟!

برای اینکه بتونید با سرعت بالایی تایپ و تولید محتوا کنید باید از روش تایپ ده انگشتی استفاده کنید که در این روش دستان شما در حالت و پوزیشن ثابتی قرار میگیرد و انگشتان شما روی کلیدهای کیبورد جابجا میشود. در این روش به مچ دستان فشار زیادی وارد میشه و بعد از چند مدت ممکنه دستهای شما درد بگیره یا دچار التهاب بشه. برای اینکه از این مشکل و معضل تا حدودی جلوگیری کنید بهتره از یک کیبورد که دارای استراحتگاه مچ دست هست استفاده کنید. البته اگر کیبوردی که انتخاب کردید این قابلیت رو نداشت میتونید با استفاده از استراحتگاه های مچ دست که در بازار توسط برندهای مختلف به فروش میرسه استفاده کنید و خیلی انتخاب های خودتون رو به دلیل نداشتن استراحتگاه مچ محدود نکنید.

استراحتگاه دست؛ سوسول بازی یا اهمیت به سلامتی؟!

 

قابلیت های جانبی؛ بک لایت یا RGB؟!

داشتن RGB در کیبوردهای گیمینگ یک امکان و قابلیت بسیار مهم و کاربردیه و میتونه تا حد زیادی روی تعداد کیل و امتیاز شما تاثیر بزاره! اما در زمان خرید یک کیبورد مخصوصا تایپ داشتن RGB نه تنها کاربردی داره بلکه میتونه باعث به هم ریختن تمرکز شما بشه. از سمت دیگه اگه خفاش شب هستید و در شب و محیط تاریک تمرکز بیشتری دارید، داشتن بک لایت خیلی میتونه کاربردی و کمک کننده باشه تا بتونید به راحتی دکمه های کیبورد رو پیدا کنید و با بازدهی خوبی مشغول تولید محتوا بشید.

قابلیت های جانبی؛ بک لایت یا RGB؟!داشتن کلیدهای مولتی مدیا مختلف برای کنترل عملکرد لپ تاپ یا PC برای یک کیبورد مخصوص تایپ خیلی مهم و تاثیر گذار نیست اما داشتن امکان تنظیم عملکرد بعضی کلیدها و همچنین تنظیم ماکرو میتونه در زمان تولید محتوا باعث صرفه جویی در زمان شما بشه و اگه بودجه زیادی دارید میتونه نکته مهمی در زمان خرید کیبورد باشه. مثلا میتونید برای کپی و پیست کردن کلید مجزا تعریف کنید و به راحتی متن های کاملا یونیک و تولید شده توسط خودتون! رو در فایل های مختلف جابجا کنید.

 

نوع اتصال؛ با سیم یا بی سیم؟!

اگه توی خونه یا محل کار میخواید از کیبورد استفاده کنید به دلیل وجود نداشتن تاخیر در عملکرد و یا تمام شدن شارژ باتری بهتره از کیبوردهای باسیم استفاده کنید. البته کیبورد های بی‌سیم از تکنولوژی های جدید بلوتوث و وای فای استفاده میکنن که نسبتا تاخیر کمی دارند و میتونن مدت طولانی به شما شارژدهی کنند. البته اگه کمی وسواس فکری دارید و میخواید میز کارتون تمیز و زیبا باشه یا اینکه خیلی جابجا میشید و میز کار ثابتی ندارید، خرید یه کیبورد با امکان اتصال بلوتوث که بتونه علاوه بر لپ تاپ یا PC به گوشی و تبلت هم وصل بشه انتخاب خیلی خوبیه و به خوبی میتونید در هر زمان و مکانی تولید محتوا و کسب درآمد کنید.

نوع اتصال؛ با سیم یا بی سیم؟!

 

بهترین کیبورد های مخصوص تایپ و تولید محتوا

حالا که با نکات مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک کیبورد مخصوص تایپ آشنا شدیم، میتونیم با توجه به اولویت هایی که داریم کیبورد مناسب برای تولید محتوا رو محدود به چندین انتخاب کنیم. البته با توجه به تنوع بسیار بالای دسته بندی کیبورد ها و وجود محصولاتی که با کاربری گیمینگ و حتی اداری ساخته شدند ولی عملکرد بسیار مناسب و راحتی در زمان تایپ و تولید محتوا دارند، شاید کمی انتخابی درست و کاربردی سخت بشه. به همین خاطر با توجه به نکاتی که در بالا اشاره کردیم بهترین کیبوردهای مخصوص تایپ و تولید محتوا رو با توجه به قیمت برای شما جمع آوری کردیم تا بتونید بین گزینه های وجود مقایسه و بررسی کنید و خیلی راحت و سریع شروع به کار و تولید محتوا کنید. پس اگه میخواید بدونید بهترین کیبوردهای مخصوص تایپ چیه و کدوم محصولات در بازار ایران ارزش خرید بیشتری دارند، حتما در ادامه همراه موبونیوز باشید.

 

کیبورد بیسیم Logitech Craft

لاجیتک کرفت یکی از پیشرفته‌ترین و خفن ترین کیبوردهای موجود در بازاره که علاوه بر نویسنده های محتوا، برای طراحان و ادیتورها هم جذابیت و کاربردهای زیادی داره. البته به نسبت قیمت 9.5 میلیون تومانی که داره شاید برای همه افراد گزینه مناسبی باشه، اما اگه دنبال یکی از بهترین کیبوردهای موجود در بازار با کیفیت ساخت خوب و عمر بالا هستید، این کیبورد میتونه یه گزینه عالی باشه. لاجیتک از بهترین متریال ممکن برای این کیبورد استفاده کرده، بدنه آلومینیومی طراحی زیبا و مینیمالی داره و جلوه مناسبی به میز کارتون میده. ناب یا دکمه چرخشی بالا کیبورد فقط برای تنظیم صدا استفاده نمیشه و میتونید با برنامه مخصوص لاجیتک عملکرد این دکمه رو برای کاربری های مختلف مثل تغییر تایم لاین در ادوبی پریمیر یا تنظیم روشنایی در ادوبی فتوشاپ شخصی سازی کنید و سرعت عملتون رو بالاتر ببرید.

کیبورد بیسیم Logitech Craft

دکمه های طراحی خیلی ظریفی داره و از دکمه هایی با اندازه کوتاه استفاده میکنه و در زمان تایپ نه تنها نیاز به فشار خیلی زیادی برای عمل کردن کلیدها ندارید، بلکه به دلیل جنس مناسب دکمه ها میتونید دستتون رو به راحتی روی کلیدها به حرکت دربیارید. این کیبورد از طریق دانگل USB، کابل تایپ سی و بلوتوث به سه دستگاه به صورت همزمان متصل میشه و میتونه به سرعت بین این دستگاه ها سوییچ کنه. از ویندوز و مک هم پشتیبانی میکنه و دکمه های اختصاصی هر دو سیستم عامل نیز روی کیبورد حک شده. از سیستم بک لایت هوشمند برای این کیبورد استفاده شده که با توجه به نور محیط و همچنین در صورت قرار گرفتن دست شما روی کیبورد فعال و غیر فعال میشه تا باتری کمتری مصرف بشه.

 

کیبورد مکانیکال بی‌سیم Keychron K8 Pro

کیبوردهای مکانیکال اکثرا برای بازی بهینه شدن و شاید خیلی برای تایپ کردن و تولید محتوا در طولانی مدت مناسب نباشند. صدای تولید شده توسط این کیبوردها هم یه مقداری بلنده و شاید در محل کارتون باعث اذیت و آزار باقی همکاران شما بشه. برند کی کران یکی از برندهای معروف در زمینه ساخت کیبوردهای مکانیکال شخصی سازی شده است که با استفاده از سوییچ های با کیفیت Gateron و Cherry MX، استفاده از لایه های صداگیر و همچنین دکمه های با کیفیت ساخت بالا و کم صدا به نسبت کیبورد های مکانیکال دیگه تولید میکنه. البته کیبوردهای این برند قیمت بالایی هم دارند و برای خرید کیبورد Keychron K8 Pro باید حدود 8.6 میلیون تومان هزینه کنید. ولی حس تایپ کردن با این کیبورد و صدای تولید شده توسط کلیدهای کیبورد بسیار حس خوبی به شما میده.

کیبورد مکانیکال بی‌سیم Keychron K8 Pro

بدنه از جنس آلومینویم و پلاستیک ساخته شده که باعث سنگین شدن کیبورد میشه و خیلی برای جابجایی مناسب نیست اما حس پریمیوم و با کیفیت بودن رو به شما القا میکنه. RGB به کار رفته و میتونید از حالت های مختلفش استفاده کنید. علاوه بر کلیدهای با کیفیت به کار رفته که میتونید بین سوییچ قرمز، آبی و قهوه ای که هر کدوم صدا و حس خاصی موقع تایپ کردن ایجاد میکنن، ظاهر و طراحی این کیبورد هم خیلی خاصه. دکمه های کیبورد hot-swappable هستند و میتونید در آینده هم به سلیقه دکمه ها رو تعویض کنید و یا در صورت خراب شدن بعد از 10 میلیون بار کلیک، با هزینه کمی دکمه خراب شده رو تعویض کنید. روکش دکمه ها یا کی کپ ها طراحی ارگونومیکی داره و در کنار سوییچ های مکانیکی تایپ طولانی مدت رو برای شما راحت تر میکنه. این کیبورد به صورت سیم دار و بی سیم از طریق بلوتوث قابل استفاده است و میتونه به ویندوز و مک به راحتی متصل بشه و دکمه های مخصوص هر سیستم عامل هم در پک محصول قرار گرفته. شارژ دستگاه از طریق باتری داخلی تامین میشه که به گفته شرکت سازنده تا 100 ساعت میتونه شارژدهی کنه.

 

کیبورد بیسیم Logitech MX Keys

لاجیتک در حوزه لوازم جانبی کامپیوتر، به خصوص دسته بندی کیبورد و موس محصولات بسیار عالی و با کیفیتی داره و به همین خاطر توی این لیست محصولات نسبتا زیادی رو از شرکت خواهیم دید. کیبورد بیسیم Logitech MX Keys یکی از بهترین کیبوردهای دنیا برای برنامه نویسان و همچنین تولید کنندگان محتواست که از لحاظ کاربرد و ظاهری تفاوت خیلی زیادی با کیبورد لاجیتک Craft نداره و فقط چرخدنده بالای کیبورد حذف شده و قیمت حدودی 7.5 میلیون تومان داره و جزو کیبوردهای گران قیمت و خفن بازار به حساب میاد.

کیبورد Logitech MX Keys

دکمه های کیبورد پاسخ دهی بسیار مناسب و سریعی دارند و به خاطر نرم بودن در طولانی مدت خیلی باعث خسته شدن دست و انگشتان شما نمیشن. صدای تولید شده هم خیلی زیاد نیست و میتونید در دفتر و محیط کار به راحتی از این کیبورد استفاده کنید. کیفیت ساخت بدنه و همچنین دکمه ها باعث میشه در زمان تایپ با این کیبورد حس خوبی داشته باشید و در طولانی مدت هم مشکل خاصی برای کیبورد پیش نیاد. قابلیت اتصال بی سیم از طریق دانگل USB و همچنین بلوتوث باعث میشه بتونید این کیبورد رو به سه دستگاه مختلف به صورت همزمان متصل کنید و به راحتی بین اونها سوییچ کنید. باتری داخلی این کیبورد شارژدهی بسیار خوبی داره و در صورت استفاده معمولی و روزمره تا 5 ماه هم میتونه به شما شارژ بده. قابلیت بک لایت هوشمند که با توجه به نور محیط و همچنین قرار داشتن دستان شما روی بدنه فعال میشن باعث میشه مصرف باتری بهینه و مناسب باشه.

 

کیبورد و ماوس بیسیم Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop

برند مایکروسافت تقریبا برای اکثر افراد و علاقه مندان به حوزه تک شناخته شده است و نیازی به معرفی نداره. محصولات گیمینگ، سرفیس ها و همچنین کیبورد و موس های این برند در کنار کیفیت ساخت بالایی که دارند، عملکرد و کارایی خوبی هم با توجه به قیمت در اختیار شما قرار میدند. کیبورد و ماوس بیسیم Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop با یه طراحی نسبتا نامتعارف ساخته شده و ممکنه برای خیلی از افراد گزینه ای غیر کاربردی به حساب بیاد اما اگه از درد مچ دست و انگشت یا به اصطلاح سندروم تونل مچ دستی (Carpal Tunnel Symdrome) رنج میبرید و در طول روز بیشتر ای 7 8 ساعت در شبانه روز تایپ میکنید، خرید یه کیبورد ارگونومیک میتونه باعث وارد شدن آسیب کمتر به مچ دست ها و انگشتان شما بشه. این کیبورد با اینکه نسبتا قدیمی شده اما هنوز یکی از گزینه های مناسب برای خرید یه کیبورد ارگونومیک به حساب میاد البته قیمت بالایی 6.5 میلیون تومانی این کیبورد باعث میشه همه افراد نتونن سراغ خرید این کیبورد کاربردی ولی خاص برند.

کیبورد و ماوس بیسیم Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop

در وسط کیبورد یه برآمدگی و بریدگی دیده میشه که با یک زاویه معمولی باعث میشه دستان شما به صورت اریب روی کیبورد قرار بگیره و کاملا مستقیم دکمه ها کیبورد رو فشار ندید تا از وارد اومدن فشار و استرس به تاندون ها و انگشت دست شما جلوگیری کنه. البته این ساختار ممکنه اوایل کار کمی کار کردن با کیبورد رو سخت کنه ولی بعد از چند ساعت به راحتی به این استایل عادت میکنید. بدنه از پلاستیک و به صورت دو تکه ساخته شده که قسمت بالایی طراحی براقی داره و راحت کثیف میشه. دکمه ها خیلی برآمده و بلند نیستند و نیاز به فشار آوردن زیادی بر روی دکمه ها ندارید. بخش پایینی کیبورد یه استراحتگاه مچ دست کار شده تا دستان شما به راحتی روی کیبور قرار بگیره و به مچ دستتون فشار زیادی وارد نشه. برای داشتن ارگونومی بیشتر قسمت نام پد یا شماره های کیبورد به صورت مجزا طراحی شده و میتونید هر جایی که دوست داشتید قرار بدید و دسترسی راحتی به این دکمه ها داشته باشید. موس هم در داخل این محصول قرار داره و این محصول هم به صورت ارگونومیک ساخته شده تا زاویه مناسب تری موقع کار با این موس داشته باشید. البته کار با این موس هم ممکنه در اوایل کمی سخت باشه ولی در دراز مدت باعث کاهش شدید درد و التهاب در دستان شما میشه. این کیبورد از طریق دانگل بلوتوث USB به دستگاه های مختلف وصل میشه و وظیفه تامین انرژی هم به عهده باتری قلمی و نیم قلمی هست.

 

کیبورد بیسیم Apple Magic Keyboard MK2A3

محصولات اپل با اینکه تجربه کاربری بسیار خوب و خاصی دارند اما با خرید مک بوک یا iMac شما وارد یه اکوسیستم میشید که مجبور هستید برای استفاده و تجربه بهتر دستگاهی که خریداری کردید، سراغ محصولات جانبی این برند برید و تا حدودی هزینه بالایی روی پرداخت کنید. کیبورد بیسیم Apple Magic Keyboard MK2A3 با قیمت حدودی 6 میلیون تومان تجربه ای همانند کیبورد خود مک بوک به شما میده و اگه عادت به کیبوردهای لپ تاپی با سوییچ های قیچی شکل و با دکمه های کوچیک دارید، این کیبورد میتونه گزینه جمع جور، با کیفیت باشه و حس مناسبی هم هنگام تایپ کردن به شما میده.

کیبورد بیسیم Apple Magic Keyboard MK2A3

این کیبورد طراحی خیلی کوچیک و جمع و جوری داره و به همین خاطر میتونید به راحتی این کیبورد رو به همراه مک بوک خودتون جابجا کنید و بدنه آلومینیومی کیفیت ساخت خوبی داره. یک شیب ملایم برای این کیبورد در نظر گرفته شده تا در هنگام تایپ دست شما در حالت مناسبی قرار بگیره ولی امکان تغییر ارتفاع بیشتری رو ندارید. این کیبورد به راحتی به دستگاه های اپل متصل میشه و شارژدهی بسیار خوب یک ماه در حالت استفاده معمولی دارد. از طریق یک کابل تایپ سی به لایتنینگ (برای خود کیبورد) هم میتونه شارژ بشه.

 

کیبورد بیسیم Logitech MX Keys Mini

اگه دنبال یه گزینه نسبتا ارزان تر از مجیک کیبورد اپل هستید که هم کیفیت ساخت بالایی داشته باشه، به راحتی به ویندوز و مک متصل بشه و شارژدهی بسیار خوبی هم داشته باشه، کیبورد بیسیم Logitech MX Keys Mini با قیمت حدودی 6 میلیون تومان از برند لاجیتک یه گزینه مناسب برای شماست. این کیبورد بدنه آلومینیومی خوش ساخت و سبکی داره و با داشتن وزن حدودا 500 گرمی میتونید به راحتی همراه مک بوک یا لپ تاپتون با خودتون جابجاش کنید. از طریق دانگل USB و بلوتوث به سه دستگاه به صورت همزمان متصل میشه و میتونید خیلی راحت بین این دستگاه ها سوییچ کنید و به راحتی جابجا بشید. برای اینکه این کیبورد اندازه کوچیک تری داشته باشه، بخش نام پد یا شماره ها حذف شده و به جز حذف شدن این بخش و اندازه کوچیک تر به نسبت کیبورد Logitech MX Keys تفاوت خاصی نداره. کلیدهای استفاده شده حس خوب و نرمی موقع کار به شما میدن و دکمه های استفاده شده هم ارتفاع کمی دارند.

کیبورد بیسیم Logitech MX Keys Mini

 

کیبورد بیسیم Logitech K380

اگر دنبال یه کیبورد جمع و جور، نسبتا اقتصادی، با کیفیت ساخت بالا و تا حدودی مشابه کیبورد قبلی هستید و میخواید به صورت همزمان به چند دستگاه متصل باشید و کارهای خودتون رو انجام بدید، کیبورد بیسیم Logitech K380 با قیمت حدودی 2 میلیون تومان گزینه بسیار عالی به حساب میاد. بدنه از پلاستیک ساخته شده و یکی از دلایل قیمت پایین تر این محصول به نسبت گزینه های گرون تر لاجیتک به حساب میاد. ارتفاع کیبور خیلی زیاد نیست و امکان تغییر ارتفاع این محصول رو هم ندارید. دکمه های استفاده شده کیفیت ساخت قابل قبولی دارند و نیاز به فشار زیادی برای تایپ کردن نیست. البته طراحی گرد دکمه ها شاید در ابتدا کمی کار کردن با محصول رو سخت کنه ولی در طولانی مدت میتونید بهش عادت کنید.

کیبورد بیسیم Logitech K380

این کیبورد از طریق بلوتوث میتونه به سه دستگاه مختلف متصل بشه و به راحتی با فشردن یک کلید میتونید بین این دستگاه ها چه گوشی باشه و چه تبلت یا لپ تاپ سوییچ کنید. البته از دانگل USB و کابل خبری نیست و فقط از طریق بلوتوث میتونه به دستگاه های دیگه متصل بشه. تامین انرژی از طریق دو عدد باتری نیم قلمی انجام میشه و به راحتی در استفاده معمولی رو به سنگین میتونید چندین ماه به شما شارژدهی کنه.

 

کیبورد سیم دار ارگونومیک Rapoo NK8800

کیبوردهای ارگونومیک تنوع کمی در بازار دارند و اکثرا محصولات گران قیمتی هستند و اگه بودجه محدودی داشته باشید، ممکنه به خاطر این هزینه از خیر سلامتی خودتون بگذرید. البته خیلی جای نگرانی نیست، برند رپو که در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر، به خصوص موس و کیبوردهای با کیفیت و قیمت مناسب سابقه طولانی داره، اکثرا محصولات مشابه برند لاجیتک رو با قیمتی اقتصادی در و با کیفیتی قابل قبول در اختیار مخاطبانش قرار میده. کیبورد سیم دار ارگونومیک Rapoo NK8800 با قیمت حدودی 1.7 میلیون تومان از لحاظ ظاهری و عملکرد شبیه به کیبورد لاجیتک K860 داره و با داشتن بدنه ارگونومیک میتونه در طولانی مدت باعث وارد شدن درد کمتر به مچ دستان و انگشتان شما بشه. البته این طراحی ارگونومیک و برآمده کیبورد شاید در ابتدا کمی اذیت کننده و عجیب باشه، اما در طولانی مدت میتونید بهش عادت کنید.

کیبورد سیم دار ارگونومیک Rapoo NK8800

این کیبورد به صورت باسیم به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل میشه و دیگه نگرانی بابت شارژدهی و باتری ندارید، البته به همین دلیل و بزرگ بودن کیبورد برای جابجایی مناسب نیست و اگه خیلی جابجا میشید، بهتره سراغ کیبورد ارگونومیک مایکروسافت برید. کیبورد اندازه کاملی داره و تمامی دکمه های مورد نیاز رو در اختیار شما قرار میده. بدنه و دکمه ها از پلاستیک ساخته شدن و به نسبت کیفیت خوبی دارند. ارتفاع دکمه ها نسبتا زیاده ولی برای تایپ کردن نیاز به فشار خیلی زیادی نیست. در قسمت پایینی کیبورد یک استراحتگاه مچ دست که از جنس چرم مصنوعی ساخته شده قرار گرفته تا دستان شما موقع تایپ استایل و حالت راحت تری داشته باشه.

 

کیبورد مکانیکال باسیم Redragon K552

اگر در کنار تولید محتوا و نویسندگی قصد دارید کمی هم در اوقات فراقت بازی کنید، خرید یه کیبورد مکانیکال جمع و جور و اقتصادی هم حس و تجربه مناسبی به دلیل سرعت و دقت عملکرد دکمه ها به شما میده و موقع بازی کردن هم میتونید از حس مناسب دکمه های مکانیکال لذت ببرید. کیبورد مکانیکال باسیم Redragon K552 یکی از محبوبترین و اقتصادی ترین کیبوردهای مکانیکال بازاره که با توجه به قیمت حدودی 1.9 میلیون تومانی کیبورد ارزش خرید بسیار بالایی داره. این کیبورد به صورت TKL یا بدون نام پد ساخته شده و به غیر از این مورد تمامی دکمه های مورد نیاز رو در اختیار شما قرار میده. بدنه کیبورد از پلاستیک مقاوم ساخته شده و ارتفاع نسبتا زیادی داره و شاید در ابتدا این ارتفاق زیاد کمی به مچ دست و انگشتانتون فشار وارد کنه.

کیبورد مکانیکال باسیم Redragon K552

از سوییچ های آبی و یا قرمز برای این کیبورد استفاده شده و به نسبت موقع تایپ صدای بلندی تولید میکنن اما به دلیل بازخورد فیزیکی مناسب و روون، موقع تایپ و تولید محتوا حس جالبی و خوبی به شما دست میده. به صورت با سیم به کامپیوتر یا لپ تاپ شما متصل میشه. سیستم RGB به کار رفته جلوه زیبایی به کیبورد میده و میتونید در حالت های مختلفی این RGB رو شخصی سازی کنید. قابلیت Hot Swap سوییچ ها هم در این کیبورد در نظر گرفته شده و در صورت خراب شدن میتونید این سوییچ ها رو تعویض کنید یا در آینده با توجه به سلیقه خودتون شخصی سازیش کنید.

 

کیبورد باسیم Rapoo NK2000

کیبوردهای اقتصادی ولی با کیفیت مناسب در بازار به وفور پیدا میشن ولی اگه دنبال یه کیبورد برای تولید محتوا با دکمه های با کیفیت مناسب و نه چندان سفت همچنین یه استراحتگاه مچ دست هستید تا در طولانی مدت فشاری به دست شما وارد نشه، میتونید سراغ برند رپو و کیبورد باسیم Rapoo NK2000 برید که در حدود 470 هزار تومان قیمت داره و از یه طراحی و کیفیت ساخت خوب و مناسب بهره میبره. کیبورد اندازه و سایز کاملی داره و تمامی دکمه ها و کلیدهای مورد نیاز رو در اختیار شما قرار میده. استراحتگاه استفاده شده از پلاستیک سخت ساخته شده و از پد چرمی خاصی براش استفاده نشده اما میتونه تا حدودی از خستگی مچ دست شما جلوگیری کنه. دکمه های مولتی مدیا برای کنترل صدا و پخش موسیقی هم در این قسمت قرار داره که دسترسی مناسب و راحتی هم به شما میده.

کیبورد باسیم Rapoo NK2000

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که در هنگام خرید یه کیبورد مناسب برای تایپیست ها حائز اهمیت هست رو بررسی کنیم تا اگه قصد خرید یه کیبورد برای این کاربری رو دارید، بتونید راحت تر اولویت ها و نکات مهم در زمان خرید رو مشخص کنید. چندتا محصول با کیفیت و خوش ساخت که در بازار موجود هستند رو هم سعی کردیم در این مقاله بهتون معرفی کنیم تا شاید محصول مورد نظر و کاربردی شما توی این محصولات پیدا بشه و دیگه نیازی به سرچ و تحقیق خاصی نداشته باشید. اگه شما هم از یه کیبورد خیلی خوب و مناسب برای تایپ و تولید محتوا استفاده میکنید که جاش توی این مقاله خالیه، حتما توی کامنت ها با ما به اشتراک بزارید. ممنون که تا آخر این مقاله همراه موبونیوز بودید!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 24
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

تا این مورد آخر رو ندیدم، فکر کردم کلا قیمت رو در نظر نگرفتن که خدارو شکر یکم در نظر گرفته بودین…

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
Mobin.sn

❤️❤️❤️

۲۸ دی ۱۴۰۲
shahab-021

همین دو رنگ ها خیلی خوبه

۲۶ دی ۱۴۰۲
Emran.B1388

دمت گرم

۲۳ دی ۱۴۰۲