بهترین برنامه های گوگل پلی در سال 2023

گوگل به تازگی لیستی از بهترین برنامه ها و بازی های گوگل پلی رو در وبسایت خودش منتشر کرده که شامل بخش های مختلف به انتخاب کاربران در زمینه های خودرو، ساعت های هوشمند، هوش مصنوعی و سرگرمی میشه. این عناوین بر اساس رای کاربران پلی استور در امریکای شمالی اعلام شده و قطعا برای کاربران سایر مناطق ممکنه یه کم فرق داشته باشه. اگه خیلی اهل اپلیکیشن های اندرویدی هستین، توی این مقاله همراه موبونیوز باشید تا بهترین برنامه های گوگل پلی در سال 2023 رو بهتون معرفی کنیم، شاید برنامه مورد علاقتون توی این لیست باشه.

 

بهترین برنامه آموزشی و یادگیری؛ Imprint: Learn Visually

برنامه موبایلی Imprint: Learn Visually یه برنامه آموزشی با محیط نسبتا ساده هست که ضروری ترین و مهمترین کتاب ها و موضوعات روز دنیا در زمینه های روانشناسی، تاریخ، سلامت و فناوری روز از طریق تصاویر و اسلاید های کوتاه و قابل هضم برای مخاطب نشون میده.

بهترین برنامه آموزشی و یادگیری؛ Imprint: Learn Visually

این برنامه مثل یه ویکیپدیای جذاب و خوش رنگ و لعاب امسال با بیش از ۱۰۰ هزار نصب و کسب نمره ۴ ستاره؛ به عنوان یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ در بخش آموزشی و یادگیری انتخاب شده که بخش های رایگان و هم امکان خرید درون برنامه و اشتراکی رو به صورت همزمان داره. لازمه بگم این اپلیکیشن هیچ رده بندی سنی خاصی نداره و همه میتونن ازش استفاده کنن که البته باید در زمان استفاده اینترنت گوشیتون روشن باشه.

لینک دانلود Imprint: Learn Visually در Google Play

 

بهترین برنامه مولتی مدیا؛ Spotify

سرویس پخش آنلاین موسیقی Spotify چند سالیه که بین کاربرای خارجی و حتی ایرانی محبوبیت زیادی پیدا کرده که به نظرم واقعا آرشیو محشری از موسیقی کشورهای مختلف رو در کنار هم داره و فقط کافیه اسم خواننده رو سرچ کنید و تمام، یه لیست کامل از آلبوم هاش رو بهتون نشون میده. این برنامه تا الان بیشتر از ۱ میلیارد نصب توی گوگل پلی داره و نمره درخشان ۴/۴ رو با بیش از ۳۰ میلیون رای برای خودش ثبت کرده که به نظرم رکورد زیادیه!

بهترین برنامه مولتی مدیا؛ Spotify

اسپاتیفای به عنوان یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ توی بخش مولتی مدیا تمامی رقیب ها رو کنار زده و با داشتن آرشیوی بیش از 100 میلیون آهنگ با فاصله صدر نشینه! این برنامه برای رده سنی ۱۲ سال به بالا توصیه شده. برای اجرای این برنامه باید اینترنت گوشیتون وصل باشه و نیاز به ابزار دور زدن تحریم هم دارید. اینم بگم که برنامه نسخه رایگانش پر از تبلیغه و برای یک تجربه خیلی خوب باید نسخه پرمیوم رو تهیه کنید. البته برنامه مود شده اش هم با کمی سرچ توی نت فارسی پیدا میشه و میتونید با کمی تلاش از آرشیو عظیم این برنامه استفاده کنید!

لینک دانلود Spotify در Google Play

 

بهترین برنامه از نظر توسعه دهندگان؛ ChatGPT

چند وقتیه که ChatGPT به عنوان یه هوش مصنوعی پیشرفته حسابی تو دنیا سر و صدا به پا کرده؛ این برنامه تمامی چیزهایی که از هوش مصنوعی انتظار میره، از توانایی حل مسائل ریاضی تا درک مطلب رو داره، حتی میتونین ازش بخواین براتون نقاشی بکشه که واقعا جالبه! توی جدیدترین بروزرسانی این اپلیکیشن امکان صحبت کردن با هوش مصنوعی هم فراهم شده و حتی لازم نیست چیزی تایپ کنین؛ فقط سوال خودتون رو به هر زبونی بپرسین و تو کمترین زمان جواب بگیرید!

بهترین برنامه از نظر توسعه دهندگان؛ ChatGPT

برنامه ChatGPT به عنوان یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ توی بخش توسعه دهندگان انتخاب شده و تا الان بالای ۱۰ میلیون نصب و امتیاز ۴/۳ با بیش از ۳۰۰ هزار رای رو داره که نشون میده واقعا شایسته این انتخاب هست. این برنامه در حالت عادی نیاز به خرید اشتراک نداره و کاربران ایرانی میتونن با یک ایمیل ثبت نام انجام بدن، اما برای دسترسی به نسخه پیشرفته یا GPT4 باید اشتراک ماهانه خریداری کنین که به نظرم زیاد واجب نیست و اگه کار خیلی تخصصی دارین خوب ارزشش رو داره!

لینک دانلود ChatGPT در Google Play

 

بهترین برنامه سرگرم کننده؛ Bumble For Friends: Meet IRL

برنامه کمتر شناخته شده Bumble For Friends یه برنامه دوست یابی و یک شبکه اجتماعی کوچیکه که میتونین با آدمای جدید آشنا بشین، چت کنین و تصاویر و ویدیو های دلخواهتون رو تو صفحه شخصی بارگذاری کنین. این انتخاب های عجیب گوگل تو سال اخیر بیشتر بر اساس نظرات کاربرای آمریکایی ثبت شده و این برنامه واقعا چیز خیلی خاصی نیست به نظرم!

بهترین برنامه سرگرم کننده؛ Bumble For Friends: Meet IRL

تا دلتون بخواد از این برنامه ها توی گوگل پلی زیاده و اینکه چرا بامبل به عنوان یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ توی بخش سرگرمیه واقعا زیاد مهم نیست! این برنامه با رده سنی ۱۲ سال به بالا و نمره ۳/۸ بیشتر از ۱۰۰ هزار نصب داره که حداقل برای کاربران ایرانی کاربردی نداره.

لینک دانلود Bumble For Friends: Meet IRL در Google Play

 

بهترین برنامه رشد فردی؛ Voidpet Garden: Mental Health

همه ما برای داشتن ذهن سالم باید به سلامت روح و روان خودمون اهمیت بدیم؛ اپلیکیشن Void Pet Garden یه برنامه سلامت روان هست که شما می تونین در فضای برنامه، باغ خصوصی خودتون رو داشته باشین و روی گیاهان و حیوانات مختلف مطالعه و تمرکز کنین.

بهترین برنامه رشد فردی؛ Voidpet Garden: Mental Health

این برنامه با نمره بالای ۴/۸ و دانلود بیش از ۱۰۰ هزار کاربر امسال در بین یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ بخش سلامت روان و رشد فردی معرفی شده. بر اساس توضیحات سازندگان این برنامه جذاب، Voidpet Garden یه تمرین ذهنه که به هوش و حواس فکری کمک زیادی میکنه، پس اگه اهل بازی و برنامه های فکری هستین این برنامه رو حتما امتحان کنین!

لینک دانلود Voidpet Garden: Mental Health در Google Play

 

بهترین برنامه فعالیت های روزانه؛ Artifact: Feed Your Curiosity

تا حالا شده بخواین اخبار و محتوا بر اساس سلیقه و علایق شما باشه؛ اگه اینطوره برنامه Artifact رو به شما پیشنهاد می کنیم. این برنامه یک خبرخوان مبتنی بر هوش مصنوعی هست که از رفتار و سلیقه کاربر یاد میگیره و تنها چیزهایی که مهم هستن رو نشون میده و دائم در حال بروز رسانی خودکار هست.

بهترین برنامه فعالیت های روزانه؛ Artifact: Feed Your Curiosity

شما از طریق آرتیفکت می تونین بدون دخالت تبلیغات مزاحم مطالب و سرفصل های مورد نظرتون رو بخونین و یا خلاصه همون متن رو با استفاده از هوش مصنوعی مطالعه کنین و پیوندهای خودتون رو با سایر کاربران به اشتراک بزارین. این برنامه با نمره ۴/۱ و ۱۰۰ هزار نصب، از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ در زمینه فعالیت های روزانه فردی از سوی کاربران معرفی شد که به نظرم ارزش امتحان کردن رو داره!

لینک دانلود Artifact: Feed Your Curiosity در Google Play

 

بهترین گنج پنهان (فعالیت های عملی و سلامت روان)؛ Aware: Mindfulness & Wellbeing

تراپی و درمان مشکلات روانی همیشه هزینه زیادی داره که ممکنه خیلیها نتونن از پس پرداختش بربیان؛ برنامه سلامت روان Aware شاید همون چیزی باشه که بهش نیاز دارین. این برنامه پس از شناسایی نیازهای شما با استفاده از تمرینات و جلسات و فعالیت های عملی محققان برجسته و اعصاب شناسان جهان، ابزارهای مختلفی رو در اختیارتون میذاره که مشابه اون فقط در جلسات تراپی و درمان گرها در دسترس هست. این برنامه روان شناسی با بیش از ۱۰ هزار نصب فعال نمره ۴/۲ رو به خودش اختصاص داده و به عنوان یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ در زمینه های فعالیت های علمی و سلامت روان هست.

بهترین گنج پنهان (فعالیت های عملی و سلامت روان)؛ Aware: Mindfulness & Wellbeing

لینک دانلود Aware: Mindfulness & Wellbeing در Google Play

 

بهترین برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی؛ Character AI: AI-Powered Chat

تا حالا شده بخواین با سلبریتی محبوب خودتون چت کنین؛ اگه حتی تو واقعیت هم نشه اینکار رو انجام بدین چرا با هوش مصنوعی امتحان نکنیم؟! برنامه Character AI یه چت بات مبتنی بر هوش مصنوعیه که تقریبا یه نسخه مجازی از هر کسی که فکرش رو بکنین داره، از بازیگر و فوتبالیست گرفته تا کاراکترهای گیم همه یه آواتار تو این برنامه دارند.

بهترین برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی؛ Character AI: AI-Powered Chat

کار با این برنامه خیلی راحته، فقط کافیه حساب کاربریتون رو بسازین و با شخصیت مورد علاقتون چت کنین. البته اینم بگم که جواب های هوش مصنوعی این برنامه همیشه دقیق نیست و بعضی وقتها دروغ هم میگه! این برنامه با نمره ۴/۵ و بیش از ۵ میلیون نصب در بین بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ قراره داره و بین نظرم تجربه جالبیه که بهتون پیشنهاد میکنم حتما نصبش کنین.

لینک دانلود Character AI: AI-Powered Chat در Google Play

 

بهترین برنامه خانوادگی؛ PAW Patrol Academy

برنامه کودکانه و بامزه PAW Patrol Academy شامل یه سری ماموریت ها و بازی های جالب و خنده دار هست و کلیپ های زیبایی از انیمیشن PAW Patrol رو هم داره. این اپلیکیشن ماجراجویی های تعاملی برای کودکان ۲ تا ۵ سال رو داره که میتونه ساعت های زیادی فرزندتون رو سرگرم کنه. پاترول آکادمی یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ مناسب جمع خانواده هست که نمره ۴/۴ و بیش از ۱میلیون نصب فعال داره.

بهترین برنامه خانوادگی؛ PAW Patrol Academy

لینک دانلود PAW Patrol Academy در Google Play

 

بهترین برنامه برای ساعت های هوشمند؛ WhatsApp Messenger

تقریبا همه ما با واتساپ آشنایی داریم؛ این برنامه با اینکه به نسبت برنامه ای مثل تلگرام هنوز یه مقداری مشکلات و کمبود داره، ولی به نسبت میتونه تجربه مناسبی به عنوان یک پیام رسان ارائه بده. به نظرم واقعا توضیح زیادی برای این برنامه لازم نیست پس میریم سراغ اصل مطلب؛ واتساپ اخیرا به عنوان یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ ویژه ساعت های هوشمند معرفی شده که نشون میده این برنامه واقعا همه فن حریفه و هنوزم حرف برای گفتن داره. واتساپ با بیش از ۵ میلیون نصب و نمره ۴/۳ جای هیچ بحثی رو در این مورد نمیذاره!

بهترین برنامه برای ساعت های هوشمند؛ WhatsApp Messenger

لینک دانلود WhatsApp Messenger در Google Play

 

بهترین برنامه برای تبلت ها؛ Concepts: Sketch, Note, Draw

برنامه موبایلی Concepts یک محیط حرفه ای برای تفکر، برنامه ریزی و طراحیه که شما می تونید بدون نیاز به هدر دادن برگ های کاغذ طرح مورد نظرتون رو هزار بار از اول تا آخر بررسی و مجددا از نو طراحی کنین. این اپلیکیشن بیشتر برای کشیدن داستان های تصویری یا طراحی محصول به کار میره که با استفاده از ویژگی لایه ای اون میتونین هر قسمت رو به طور جداگانه طراحی کنین و در نهایت همه بخش ها رو به طرح اصلی اضافه کنین.

بهترین برنامه برای تبلت ها؛ Concepts: Sketch, Note, Draw

این برنامه یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ توی بخش طراحی و کارهای گرافیکیه که با بیش از ۱ میلیون نصب در گوگل پلی نمره ۴/۴ رو از کاربران دریافت کرده؛ پس اگه به طراحی های گرافیکی و کارتونی علاقه دارین به هیچ وجه برنامه Concepts رو از دست ندین!

لینک دانلود Concepts: Sketch, Note, Draw در Google Play

 

بهترین برنامه برای کروم بوک ها؛ FlipaClip: Create 2D Animation

طراحی و انیمیشن سازی تا چند سال قبل نیاز به ابزارهای خاصی داشت که فقط استودیو های مطرح اونها رو در اختیار داشتن، اما الان میشه با گوشی موبایل و یا یه لپ تاپ سبک هم کارهای گرافیکی انجام داد. برنامه FlipaClip امکانات باورنکردنی و ابزارهای ویژه ای رو در اختیارتون قرار میده تا قدرت تخیل خودتون رو روی صفحه نمایشگر بیارین و ویدیو ها و گیف های متحرک خودتون رو بسازین. این برنامه با بیش از ۵۰ میلیون نصب و نمره کاربری ۴/۴ در بین بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ قرار داره که دارندگان کروم بوک میتونن از امکانات این برنامه استفاده کنن.

بهترین برنامه برای کروم بوک ها؛ FlipaClip: Create 2D Animation

لینک دانلود FlipaClip: Create 2D Animation در Google Play

 

بهترین برنامه برای تلویزیون های گوگل؛ Max: Stream HBO, TV, & Movies

دیگه لازم نیست برای دیدن فیلم و یا سریال محبوبتون حتما دانلودش کنین؛ سرویس های بخش آنلاین امکانات جذابی دارند که اگه یه بار ازشون استفاده کنین محاله دیگه سراغ آرشیو فیلم های قدیمیتون برید! سرویس پخش آنلاین جذاب Max که برای شرکت WB یا برادران وارنر هست، برای هر سلیقه ای و با هر سنی فیلم و سریال داره، از فیلم های هری پاتر تا دنیای ابرقهرمانی DC و سریال های شبکه HBO همه یه جا در اختیارتون قرار داره! این برنامه با نمره باورنکردنی ۴/۷ و نصب بیش از ۱۰ میلیون نسخه به عنوان یکی از بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ ویژه تلویزیون های هوشمند و دارای اندروید TV معرفی شده که به نظرم اگه تلویزیون هوشمند و توان پرداخت هزینه اشتراکش رو دارید حتما یه تستش بکنید.

بهترین برنامه برای تلویزیون های گوگل؛ Max: Stream HBO, TV, & Movies

لینک دانلود Max: Stream HBO, TV, & Movies در Google Play

 

بهترین برنامه برای استفاده در خودرو؛ Amazon Prime Video

تا حالا شده دوست داشته باشین در حین رانندگی و سفر، فیلم و یا سریال مورد علاقتون رو تماشا کنین؛ اگه اینطوره باید بگم که لازم نیست حتی یه فلش همراهتون باشه، چون میتونین با Amazon Prime Video توی ماشین هم فیلم و سریال ببینید.

بهترین برنامه برای استفاده در خودرو؛ Amazon Prime Video

تقریبا آرشیو کاملی از سریال های اورجینال آمازون مثل ارباب حلقه ها، The Boys و جک رایان همگی در سرویس آمازون پرایم در دسترس هستن و این تازه اول ماجراست. این برنامه با بیش از ۵۰۰ میلیون نصب فعال و نمره کاربری ۴/۲ توی لیست بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ مناسب ماشین قرار داره. البته برای استفاده از این برنامه نیاز به خرید اشتراک آمازون پرایم دارید که میتونید از سایت های واسطه (متاسفانه!) برای خریدش استفاده کنید.

لینک دانلود Amazon Prime Video در Google Play

 

جمع بندی

امسال گوگل پلی برنامه های زیادی رو توی هر بخش انتخاب کرده که شاید بعضی از اونها برای کاربران ایرانی زیاد شناخته شده و جذاب نیستن؛ البته باید بگم اسامی بهترین برنامه های گوگل پلی ۲۰۲۳ بر اساس رای کاربران منطقه آمریکای شمالی انتخاب شده و ممکنه توی سایر نواحی و مناطق دنیا فرق داشته باشه. تقریبا کاربرای ایرانی بیشتر سمت برنامه های موبایلی اندروید میرن و زیاد اهل گجت و ماشین های هوشمند نیستن، ولی خب به نظرم این لیست میتونست برای بخش یادگیری و سرگرمی برنامه های کاربردی تر و بهتری رو انتخاب کنه. کدوم برنامه اندرویدی امسال بیشتر از همه شما رو درگیر خودش کرد؟! (البته به غیر از ابزارهای دور زدن تحریم و فیلتر!)

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 5 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 10
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

تقریبا همشون آشغال بودند!!!

۲۷ دی ۱۴۰۲
Arash_naimi

چه فایده رو موبایل من اجرا نمیشه

۰۳ دی ۱۴۰۲
Vahid1358

مثل همیشه عالی و بی نظیر ، مرسی

۲۹ آذر ۱۴۰۲
pooria_021

🔥🔥👌

۲۷ آذر ۱۴۰۲
alirezanikkhah

عالی 👍👍👍👍👍

۲۷ آذر ۱۴۰۲
Limb0onTop

خسته نباشید

۲۵ آذر ۱۴۰۲
SinaRe8596

جالبه سید

۲۵ آذر ۱۴۰۲
Nurse

عجب

۲۵ آذر ۱۴۰۲
Mahayd24

بسه دیگ عع

۲۵ آذر ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۲۵ آذر ۱۴۰۲