بهترین کنسول برای گیم نت

با اینکه بازی کردن به دلیل دسترسی اکثر افراد به کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ و یا گوشی موبایل راحت شده، اما همه افراد دسترسی به آخرین نسل از کنسول های بازی برای تجربه بازی های با گرافیک بالا و به روز ندارند. در کنار این مورد تجربه بازی چند نفره، کل کل کردن و وقت گذروندن با دوستان، رفتن به گیم نت و تجربه بازی کردن دورهمی رو هنوز جذاب میکنه. اگه شما به دنبال راه اندازی یک گیم نت هستید، که کسب درآمدی داشته باشید و تا حدودی به این فضا هم علاقه دارید، هنوز این بازار گنجایش کسب درآمد مناسب و قابل قبولی رو داره. اگه برای شما سوال شده که گیم نت کامپیوتری بزنید یا کنسول و برای راه اندازی این گیم نت به چه امکاناتی نیاز دارید و با چه سرمایه اولیه ای باید شروع کنید و یا با چه هزینه هایی در ادامه کار روبه رو میشید، حتما تا انتهای مقاله بهترین کنسول برای گیم نت همراه موبونیوز باشید.

 

گیم نت با کنسول بهتره یا کامپیوتر شخصی

برای اینکه بدونید هزینه های کلی راه اندازی و گرفتن مجوزها، اجاره مغازه، خرید تجهیزات و روش های کسب درآمد از یک گیم نت چه مواردی هست تا با دیدی بازتر بتونید شروع به فعالیت در این حوزه بکنید، میتونید به مقاله راهنمای راه اندازی گیم نت مراجعه کنید که به صورت کامل تمامی این موارد توضیح داده شده. در این مقاله به صورت کامل به هزینه ها و بهترین کنسول ها و لوازم برای راه اندازی یه گیم نت با کنسول میپردازیم.

گیم نت با کامپیوتر شخصی

برای راه اندازی گیم نت علاوه بر انتخاب محل گیم نت و اندازه مغازه، ابتدا باید مشخص کنید که میخواید گیم نت شما چه خدماتی به کاربران ارائه بده. اگر بودجه و سرمایه اولیه زیادی داشته باشید، میتونید با راه اندازی یک گیم نت بزرگ چند منظوره با کلی PC و کنسول اکثر مخاطب های به بازی های رقابتی آنلاین و آفلاین رو به گیم نت خودتون بکشونید. البته فضای بازی این بخش ها باید تقریبا از هم جدا باشه و به همین خاطر برای راه اندازی چنین گیم نتی، علاوه بر تجهیزات باید یک فضای بزرگ رو هم اجاره کنید که هزینه اولیه و اجاره ماهیانه شما اضافه میشه.

گیم نت با کنسول

اگر سرمایه اولیه کمتری دارید و میخواید یک مغازه کوچک تر یا محلی راه اندازی کنید، راه اندازی یک گیم نت با چند تا PC برای بازی کردن خیلی توصیه نمیشه، چون روی هر کامپیوتر یک فرد میتونه بازی کنه ولی امکان بازی کردن تا 4 نفر هم با یک کنسول و روی یک میز وجود داره و میتونید درآمد بیشتری  هم بابت این موضوع داشته باشید. با بودجه تقریبا نزدیک و تا حدودی کمتر امکان خرید چند کنسول بازی و چند تلویزیون انتخاب مناسب تری میتونه باشه و امکان کسب درآمد بیشتر و راحت تری رو میتونید داشته باشید. در ادامه بهترین کنسول های موجود در بازار رو برای راه اندازی یک گیم نت کنسولی بررسی میکنیم تا با توجه به سرمایه اولیه و منطقه ای که در اون قصد فعالیت دارید، بتونید بهترین گزینه ممکن رو انتخاب کنید.

 

بهترین کنسول برای راه اندازی گیم نت

کنسول های بازی بر خلاف کامپیوترها که تنوع خیلی بالایی از قطعات مختلف که هر قطعه نیاز به قطعه های هماهنگ و متناسب داره تا بهترین خروجی رو به شما بده، تنوع زیادی نداره و فقط سه چهار مدل در بازار هست که فقط یک مدل تقریبا محبوبه و تقاضای زیادی هم براش هست. کنسول هایی که برای راه اندازی یک گیم نت مناسب هستند شامل این موارده:

  • کنسول PS4 سونی
  • کنسول PS5 سونی
  • کنسول Xbox Series S/X مایکروسافت

بهترین کنسول برای راه اندازی گیم نت

که از بین این کنسول ها، کنسول PS5 بهترین گزینه ممکن برای راه اندازی یک گیم نت هست و تقاضای بسیار زیادی هم برای این کنسول و بازی کردن بازی های جدید و با گرافیک بالای اون وجود داره. البته با توجه به قیمت این کنسول که برای نسخه دیجیتالی، که برای یک گیم نت هم مناسب و کافیه، حدود 29 میلیون تومانه که با توجه به فضای گیم نت داشتن حداقل 4 تا کنسول واجبه که حدود 120 میلیون تومان هزینه خرید کنسول میشه.

البته میتونید سراغ نسل قبلی کنسول بازی سونی یعنی PS4 برید که نو و آکبندش دیگه تقریبا در بازار پیدا نمیشه و برای خرید نسخه Slim دسته دوم که برای یک گیم نت کافی هم هست، باید حدود 13 14 میلیون تومان هزینه کنید. نسخه کپی خور این کنسول محبوب ولی قدیمی سونی هم در بازار پیدا میشه که نسبت به نسخه معمولی حدود 3 4 میلیون تومان گرونتره، ولی در طولانی مدت به دلیل اینکه نیازی به هزینه بابت نصب بازی اکانتی روی کنسول ندارید، میتونه گزینه اقتصادی و مناسبی باشه. میتونید ترکیبی از این دو کنسول رو هم میتونید برای گیم نت تهیه کنید تا هم هزینه اولیه کمتری بابت تجهیز گیم نت پرداخت کنید و هم مشتری های گیم نت شما با پرداخت هزینه کمتری به بازی کردن مشغول بشن. شما با دادن حق انتخاب مشتری هایی که تازه به گیم نت شما مراجعه میکنن و هنوز گیم نت شما براشون پاتوق نشده به گیم نت خودتون جذب کنید. خصوصا اگه برای مشتریان شما، قیمت ساعتی بازی کردن فاکتور مهمیه.

خرید کنسول های Xbox مایکروسافت با توجه به تفاوت خیلی کم قیمتی و امکاناتی که دارند برای گیم نت خیلی توصیه نمیشه و در ایران هم خیلی طرفداری برای بازی کردن ندارن. کنسول Xbox Series S با توجه به قیمت مناسب حدود 18 میلیون تومانی و اینکه میتونه بازی های جدید رو با کیفیتی بهتر از PS4 و نزدیک به کنسول های نسل جدید اجرا کنه، میتونه جایگزین مناسبی برای کنسول PS4 باشه تا مشتریانی که دنبال بازی کردن با قیمت اقتصادی هستن، گزینه مناسب تری داشته باشن. هزینه نصب بازی و خرید دسته این کنسول به مراتب از کنسول های سونی کمتر و گزینه اقتصادی تری به حساب میاد.

 

علاوه بر کنسول راه اندازی گیم نت چه هزینه هایی داره؟

خرید کنسول بازی بخشی از هزینه های راه اندازی یک گیم نته و در کنار این مورد یک سری هزینه های دیگه در زمان راه اندازی وجود داره که بهتره قبل از وارد شدن و شروع به کار در نظر داشته باشید. البته بخش اعظم هزینه های شما هزینه خرید کنسول بازی و اجاره مغازه است، اما هزینه های ریز و درشت دیگه هم وجود داره که بهتره در زمان شروع به کار ازشون مطلع باشید، تا در هنگام آغاز به کار گیم نت سوپرایز نشید. در ادامه این هزینه های راه اندازی رو به صورت مجزا بررسی میکنیم.

 

هزینه خرید تلویزیون مناسب بازی

خرید تلویزیون برای اتصال به کنسول بازی یکی دیگه از هزینه های نسبتا بزرگ برای راه اندازی یک گیم نته. اگر قصد تهیه کنسول PS5 رو داشته باشید، با توجه به کیفیت بالاتر گرافیک بازی های این کنسول و پشتیبانی از رزولوشن 4K، بهتره سراغ تلویزیون هایی با این کیفیت تصویر برید. تلویزیون های ایرانی 4K موجود در بازار ایران برای سایز 43 اینچ حدود 13 تا 15 میلیون تومان و برای سایز 55 اینچ حدود 16 تا 20 میلیون تومان قیمت دارن. تلویزیون 43 اینچی با کیفیت 4K برای یک گیم نت معمولی مناسبه و نیاز به اندازه خیلی بزرگتر نیست. قابلیت هوشمند بودن تلویزیون اصلا مهم نیست و بهتره سراغ نسخه های معمولی برید که مقداری قیمت کمتری هم دارند. با توجه به تعداد کنسولی که دارید، هزینه قابل توجه دیگه خرید تلویزیون برای گیم نت هست که مثلا برای 4 عدد کنسول PS5 هزینه کلی شما رو به حدود 180 میلیون تومان میرسونه.

هزینه خرید تلویزیون مناسب بازی

هزینه مبلمان و دکور

راه اندازی یک گیم نت کنسول محور باعث میشه، دیگه نیازی به خرید صندلی مناسب بازی، میز، موس و کیبورد و هدست مناسب بازی نداشته باشید و به نسبت هزینه های شما کاهش پیدا کنه. اما باید برای هر کنسول یک مبل راحتی حداقل دو نفره ولی ترجیحا 3 الی 4 نفره تهیه کنید. نیازی به تهیه میز تلویزیون هم نیست و میتونید کار رو با چند پایه تلویزیون دیواری دربیارید. اگر مبل آماده تهیه کنید، هزینه شما مقداری بالا میره ولی میتونید سراغ تولیدی های مبلمان برید و با هزینه ای معقول تر مبلمان مورد نیازتون رو تهیه کنید. میتونید مبل های مخصوص گیم نت رو با کمی سرچ کردن در اینترنت پیدا کنید که چیزی بین 2 تا 3 میلیون تومان برای هر میز دو نفره قیمت دارن. با توجه به 4 کنسول بازی در نظر گرفته شده، هزینه کلی راه اندازی تا به اینجا 192 میلیون تومان برای 4 میز با کنسول ها و تلویزیون میشه.

هزینه مبلمان و دکور

داشتن یک دکور جذاب میتونه در جذب مشتری جدید و ماندگاری مشتری های قدیمی تر شما تاثیر زیادی داشته باشه. برای یک گیم نت تهیه چند نوار رنگی RGB با کمی تابلو شاسی با طرح بازی و چند کوسن طرح بازی میتونه در اوایل کار، به محیط گیم نت شما رنگ و رویی بده و نیازی به انجام هزینه های خیلی زیادی نیست. اگر از لوازم دکوری زیبا و جذابی استفاده کنید، حتی میتونید این لوازم رو به مشتری های خودتون هم بفروشید و از این محل هم کسب درآمدی داشته باشید. برای این بخش در نظر گرفتن چیزی بین 5 تا 10 میلیون تومان برای اوایل کار کافی هست و هزینه کلی شما به حدود 200 میلیون تومان میرسه.

 

هزینه خرید بازی

با توجه به اینکه اکثر افراد برای انجام بازی های چند نفره و کل کل به گیم نت میان، نصب چند بازی معروف و جدید از سری های فیفا مثل FC25، Tekken 8، کراش ماشینی (Crash tag team racing) و یا مورتال کامبت برای اوایل کار کافی هست. هزینه نصب بازی اکانتی برای کنسول PS5 برای حدود 5 بازی چیزی در حدود 2.5 تا 3 میلیون تومان میشه. یک بار نصب بازی ها کافیه و نهایتا با اومدن نسخه های جدید باید این بازی ها رو به روز کنید و مجدد هزینه نصب بازی بپردازید. البته هزینه نصب بازی برای کنسول PS4 و یا ایکس باکس سری S کمتر هست و چیزی بین 1 میلیون برای ایکس باکس و حدود 1.5 میلیون تومان برای کنسول PS4 میرسه. برای 4 کنسول بازی PS5 هزینه کلی راه اندازی تا به اینجای کار به حدود 212 میلیون تومان میرسه.

 

هزینه خرید دسته اضافه

به همراه هر کنسول بازی یک دسته بازی قرار گرفته و برای بازی چند نفره حداقل برای هر کنسول باید یک دسته اضافه تهیه کنید. هزینه خرید دسته بازی کنسول PS5 چیزی حدود 3.7 میلیون تومان هست. البته میتونید سراغ دسته های دسته دوم، ریفر و یا طرح برید تا مقداری هزینه شما کاهش پیدا کنه، اما توصیه میشه در ابتدای کار برای هر کنسولی که دارید، حداقل یک دسته اصلی تهیه کنید. برای 4 کنسول بازی PS5 هزینه کلی تا به اینجا به حدود 230 میلیون تومان میرسه.

 

هزینه تعمیر و نگهداری

کنسول های بازی، تلویزیون و به خصوص دسته های بازی قطعاتی هستند که در استفاده طولانی مدت و روزانه، دچار استهلاک میشن و ممکنه بعد از مدتی نیاز به سرویس و تعمیر بشن. اگر کنسول بازی نو تهیه کنید و سراغ کنسول های دسته دوم نرید، ممکنه تا یک سال اول کار هزینه چندانی نداشته باشید، اما به مرور زمان ممکنه کنسول های بازی دچار خرابی بشن و مجبور بشید به صورت ناگهانی هزینه بالایی رو به صورت یکجا پرداخت کنید. پس حتما بودجه ای رو برای این بخش نگه دارید.

هزینه تعمیر و نگهداری

دسته های بازی با اینکه کیفیت ساخت بالایی دارند، اما بر اثر بازی طولانی مدت دچار خرابی میشن. این خرابی به خصوص در دسته های کنسول PS5 بیشتر دیده میشه. به خصوص در آنالوگ های این دسته ها که به راحتی دچار دریفت یا چرخش به سمت های مختلف میشن. تعمیر دسته بازی خیلی هزینه بالایی نداره و بسته به قطعه میتونه از 300 هزار تومان تا نهایتا 1 میلیون تومان هزینه داشته باشه. البته توصیه میشه همیشه چند دسته اضافه داشته باشید تا در صورت خرابی، برای مشتری تعویض کنید تا بتونن به بازی شون ادامه بدن.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین کنسول بازی برای گیم نت رو به شما معرفی کنیم تا در زمان راه اندازی یک گیم نت، بهترین گزینه ممکن رو خریداری کنید تا مشتری بیشتری داشته باشید و درآمد بیشتری کسب کنید. هزینه های راه اندازی و نگهداری کلی یک گیم نت رو هم بررسی کردیم تا دید بهتری قبل از راه اندازی یک گیم نت کنسولی داشته باشید.

نویسنده : صابر گلشاهی
تاریخ انتشار 13 ساعت پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید