بهترین حافظه SSD اکسترنال؛ راهنمای خرید + معرفی بهترین مدل ها

ذخیره و نگهداری اطلاعات مختلف به لطف پیشرفت های ایجاد شده در حوزه تکنولوژی و محتوا از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده. این پیشرفت روی حجم اطلاعات ذخیره سازی شده هم تاثیر گذار بوده و علاوه بر کمبود فضای ذخیره سازی باید دقایق و حتی در بعضی مواقع ساعت ها برای انتقال اطلاعات منتظر باشیم! که این در عصر پرسرعت حاضر خیلی جالب و کاربردی نیست. برای همین به خاطر اینکه بتونیم این مشکل رو حل کنیم باید سراغ حافظه SSD یا به اصطلاح رایج هارد SSD بریم که در کنار فضای ذخیره سازی مناسب و نسبتا کافی، سرعت انتقال چندین برابری در مقایسه با هاردهای HDD معمولی میتون ارائه بده. اگه همیشه در حال جابجایی هستید و نیاز به دسترسی سریع و راحت به اطلاعات خودتون دارید، خرید یه حافظه SSD اکسترنال چاره کار و راه حل مشکل شماست. برای اینکه بدونید چه نکاتی در هنگام خرید یه حافظه SSD اکسترنال مهمه و بهترین حافظه های SSD اکسترنال بازار چه مدل هایی هستند، تا پایان این مقاله همراه موبونیوز باشید.

 

تفاوت هارد HDD اکسترنال با حافظه SSD اکسترنال

اگه گیمر باشید، احتمالا با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی رو کنسول بازی یا PC تون مواجه شدید. برای حل این معضل و مشکل راحت ترین و کم هزینه ترین راه استفاده از حافظه SSD اکسترناله. البته میتونید از هاردهای HDD اکسترنال هم استفاده کنید که به نسبت قیمت پایین تری دارند اما سرعت انتقال پایین تری رو در اختیار شما میزارند؛ ولی با توجه به سرعت نسبتا پایین تر هاردهای HDD، اگه از لحاظ بودجه مشکلی ندارید بهتره سراغ خرید حافظه SSD اکسترنال برید. اگه دنبال خرید هارد اکسترنال HDD هستید، می تونید به مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال مراجعه کنید.
احتمالا اگه در حوزه تولید محتوا فعالیت میکنید، برای جابجایی ویدیوها و یا عکس های ثبت شده به روی لپ تاپ یا PC نیاز به خرید یک هارد اکسترنال دارید ولی اگه پروژه های متعددی رو همزمان انجام میدید، طبیعتا زمان برای شما اهمیت زیادی داره و نمیخواید زمان زیادی رو فقط منتظر انتقال اطلاعات بمونید، در نتیجه به جای خرید یک هارد اکسترنال HDD بهتره سراغ خرید حافظه SSD اکسترنال برید و با یه هزینه ابتدایی بیشتر هم در زمان صرفه جویی کنید و اعصاب راحتی هم داشته باشید!
در بازار ایران به حافظه های ذخیره سازی SSD به اشتباه از کلمه رایج هارد SSD استفاده میکنن. هارد HDD مخفف Hard Disk Drive هست به ساختار دیسکی و متحرک این حافظه ذخیره سازی اشاره داره که به صورت رایج بهش هارد گفته میشه. حافظه SSD مخفف Solid State Drive هست و به ساختار ثابت و سخت این حافظه ذخیره سازی اشاره داره ولی به غلط به این نوع حافظه نیز هارد گفته میشه و ما در این مقاله از عنوان حافظه برای اشاره به این محصولات استفاده میکنیم.

 

مزیت های خرید حافظه SSD اکسترنال

حافظه SSD اکسترنال چندین ویژگی و مزیت نسبت به هاردهای HDD اکسترنال معمولی دارند، که شامل موارد زیر میشه:

  • سرعت انتقال بالا؛ اطلاعات و داده ها تا 10 برابر سریعتر از هارد HDD اکسترنال جابجا میشن.
  • تاخیر (Delay) کم در دسترسی به اطلاعات؛ حدود 100 برابر سریعتر از هارد HDD اکسترنال
  • کوچک و سبک بودن؛ به دلیل استفاده از تراشه های کوچک امکان حمل و نقل راحت تری دارند.
  • تولید سر و صدای کم در زمان خواندن و نوشتن اطلاعات به دلیل نداشتن قطعات متحرک
  • مصرف انرژی کمتر به نسبت هاردهای HDD اکسترنال
  • عمر طولانی تر نسبت به هاردهای HDD اکسترنال معمولی
  • مقاومت بیشتر بدنه در مقابل ضربه و شوک؛ به دلیل عدم استفاده از قطعات متحرک به نسبت هارد های HDD اکسترنال

تمامی این موراد نشون میده، اگر دنبال خرید یه فضای ذخیره سازی برای جابجایی سریع و راحت اطلاعات بین دستگاه های مختلف میگردید و سرعت اولویت بسیار بالایی برای شما داره، حتما باید سراغ خرید حافظه SSD اکسترنال برید. البته اگه قصد خرید حافظه SSD اکسترنال به جای هاردهای اکسترنال HDD معمولی رو دارید و میخواید هزینه نسبتا بیشتری بکنید، باید مطمئن باشید که این خرید میتونه مزیت ها و نکات مثبتی برای شما داشته باشه و اگه هیچ کدوم از این موارد بالا برای شما اهمیتی نداره یا نمیتونه تاثیری روی کار و نوع استفاده شما از محصولات و گجت های دیگه بزاره، بهتره با یه هزینه کمتر سراغ خرید هارد HDD اکسترنال برید و پولی که به سختی درآوردید رو جای دیگه ای خرج کنید یا اصلا ذخیره اش کنید!

 

معایب خرید حافظه SSD اکسترنال

با اینکه حافظه SSD اکسترنال مزیت های خیلی زیادی به نسبت هاردهای اکسترنال معمولی داره اما همه چی گل و بلبل نیست و یه سری نقاط ضعف و معایب هم توی این دسته از محصولات دیده میشه که برای بعضی از افراد ممکنه خیلی مهم و اذیت کننده نباشه ولی برای برخی دیگر نه. معایب حافظه SSD اکسترنال شامل موارد زیر میشه:

  • در دسترس نبودن و گران بودن بیش از حد ظرفیت های ذخیره سازی بالای 3 و 4 ترابایت
  • عدم امکان بازیابی اطلاعات در صورت خرابی بخشی از هارد
  • محدودتر بودن تعداد دفعات خواند و نوشتن اطلاعات
  • گران تر بودن ظرفیت ذخیره سازی مشابه به نسبت هارد HDD اکسترنال

با توجه به این موارد اگه قصد نگهداری و آرشیو اطلاعات های زیادی رو دارید و یا اینکه اطلاعاتی که قصد نگهداری اونها رو دارید خیلی برای شما ارزشمند و مهم هستند؛ بهتره سراغ خرید حافظه SSD اکسترنال نرید و با صرف هزینه نسبتا کمتر یک هارد معمولی اکسترنال تهیه کنید.

 

بهترین حافظه SSD اکسترنال

حالا که با معایب و مزایای خرید حافظه SSD اکسترنال آشنا شدید و تصمیم به خرید این دسته از محصولات گرفتید، ما بهترین و با ارزش خرید ترین هاردهای SSD اکسترنال موجود در بازار رو انتخاب کردیم تا شما با توجه به هزینه بالایی که میخواید بکنید، یک محصول بسیار با کیفیت و مناسب خریداری کنید. پس اگه دنبال خرید یک حافظه SSD اکسترنال خوب و مناسب میگردید، تا انتها همراه موبونیوز باشید.

 

حافظه SSD اکسترنال Sandisk Portable E30

هاردهای اکسترنال همونطور که در ابتدا گفتیم به دو دسته تقسیم میشن، حافظه های SSD و هاردهای HDD که حافظه های SSD سرعت انتقال بالا، ابعاد خیلی کوچیک و سبک و همچنین مقاومت بالا در مقابل ضربه دارند اما به نسبت قیمت بسیار بیشتری در مقایسه با هاردهای اکسترنال HDD دارند. برند سن دیسک یکی از تولیدکنندگان بسیار شناخته شده در حوزه لوازم ذخیره سازی هست که اکثرا کارت های حافظه SD یا میکرو SD این برند رو میشناسند. در حوزه حافظه  های اکسترنال SSD هم پیشتازه و محصولات متنوع و بسیار کاربردی رو میشه از این برند تهیه کرد. اس اس دی اکسترنال Sandisk Portable E30 یه محصول بسیار کوچیک و جمع و جوره که ابعادی به اندازه یه کف دست داره و فضای ذخیره سازی با ظرفیت های 1 و 2 ترابایتی رو در اختیار شما میزاره و سرعت بالایی هم در انتقال اطلاعات داره.

هارد SSD اکسترنال Sandisk Portable E30

البته نسبت به نسخه های معمولی قیمت حدودا دو تا سه برابری داره. البته در حافظه های بالاتر اختلاف قیمت بسیار بیشتر و چشم گیرتر میشه و هنوز مثل هاردهای HDD خیلی به صرفه نیست. بدنه از پلاستیک ساخته شده و با اینکه ساختاری ضدضربه نداره اما تا حدودی در مقابل افتادن از ارتفاع مقاومه. بدنه طراحی مشبک مانندی داره و یه گیره پلاستیکی هم در کنار محصول برای حمل راحت تر قرار گرفته. یه پورت تایپ سی داره که سرعت خواندن اطلاعات در حدود 520 مگابایت بر ثانیه داره و میتونید با سرعت زیادی اطلاعات مهم خودتون رو جابجا کنید و در سفرهای طولانی همراه خودتون داشته باشید، بدون اینکه فضای زیادی ازتون اشغال بشه و یا اذیتتون کنه.

 

حافظه SSD اکسترنال Samsung T7 Shield

با اینکه SSD های اکسترنال مقاومت مناسبی در مقابل ضربه و شوک دارند اما کاملا مقاوم نیستند و اگه سندروم دست بی قرار دارید و یا تا حدودی حواس پرتید، خرید یه هارد ضدضربه و مقاوم میتونه براتون انتخاب مناسبی باشه. اس اس دی اکسترنال Samsung T7 Shield یکی از محصولات برند سامسونگه که حافظه های ذخیره سازی این برند، از لحاظ سرعت و طول عمر جزو بهترین SSD های بازار به حساب میان و میتونه یه محصول سریع، با حافظه ذخیره سازی زیاد و همچنین ایمن رو در اختیار شما بزاره. بدنه از فلز ساخته شده که یه روکش پلاستیکی مقاوم و ضد ضربه با وزن کم (در حدود 100 گرم) و ابعاد بسیار کوچیکی داره که به راحتی توی مچ دست جا میگیره و میتونید همه جا همراه خودتون حملش کنید.

هارد SSD اکسترنال Samsung T7 Shield

به گفته سامسونگ این بدنه مقام تا ارتفاع سه متری میتونه از هارد محافظت کنه. گواهی IP65 هم برای جلوگیری از نفوذ مایعات و گرد و غبار به بدنه روی حافظه اس اس دی اکسترنال سامسونگ تی 7 شیلد استفاده شده. از طریق پورت تایپ سی قرار گرفته به دستگاه های مختلف مثل PC، لپ تاپ و کنسول بازی متصل میشه و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در حدود 1 گیگابایت بر ثانیه (در شرایط ایده آل) داره و برای نوشتن اطلاعات با سرعت بالا، مثل ضبط ویدیو یا فیلم با کیفیت و یا بازی های نسل جدید مناسبه. این حافظه رو در ظرفیت های 1 و 2 ترابایتی و رنگ های مشکی، نقره ای و آبی میتونید تهیه کنید. یه کابل تایپ سی به تایپ سی و یه کابل تایپ سی به USB هم در پک محصول برای استفاده راحت تر قرار گرفته.

 

حافظه SSD اکسترنال Adata Elite SE880

یکی از برندهای بزرگ و شناخته شده در حوزه لوازم جانبی ذخیره سازی از رم و فلش گرفته تا هاردها HDD اکسترنال معمولی و ضد ضربه، برند Adata است که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسبی رو در سبد محصولاتش در اختیار داره. محصولات این برند در داخل ایران هم با گارانتی رسمی و اصلی آونگ عرضه میشه که نماینده برند Adata در داخل ایرانه و اکثر محصولاتش رو با گارانتی 3 ساله عرضه میکنه تا شما خیالتون از بابت طول عمر محصولات خریداری شده کاملا راحت باشه.
حافظه SSD اکسترنال Adata Elite SE880 یکی از حافظه های پیشنهادی ما هست که در حال حاضر با دو ظرفیت ذخیره سازی 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی در بازار موجوده و بین 3.7 میلیون تومان و 4.7 میلیون تومان قیمت داره. این هارد از یک بدنه خوش ساخت با طراحی ساده ای استفاده میکنه که تقریبا اندازه یک کف دسته و وزنی در حدود 31 گرم داره و خیلی راحت میتونید با خودتون حملش کنید. پورت Type-C 3.2 Gen 2 استفاده شده امکان اتصال راحت و بدون نیاز به هیچ کابل اضافه ای رو در اختیار شما میزاره و به خوبی با کنسول های بازی Playstation و Xbox هم سازگاری داره. سرعت انتقال و خواندن اطلاعات تا 2000 مگابایت بر ثانیه هم به شما اجازه میده با سرعت خیلی بالایی اطلاعات خودتون رو جابجا کنید و بهشون دسترسی داشته باشید.

هارد SSD اکسترنال Adata Elite SE880

 

حافظه SSD اکسترنال Adata SD600Q

اگر به دنبال خرید یک حافظه SSD اکسترنال با ظرفیت پایین و نسبتا ارزان قیمت تر هستید، حافظه SSD اکسترنال Adata SD600Q یک گزینه مقاوم، با کیفیت ساخت بالا و سرعت انتقال داده مناسبی هست. این هارد در ظرفیت های 240، 480، 960 گیگابایتی در دسترسه که قیمتی بین 1.5 تا 3.5 میلیون تومان برای حافظه های ذخیره سازی مختلف داره. بدنه از پلاستیک مقاوم و سیلیکون ضد شوک ساخته شده که هم طراحی خاص و جالبی داره و هم در مقابل ضربه و شوک مقاومه، به صورتی که به گفته خود شرکت Adata این هارد حتی تا ارتفاع 1.22 متری هم در مقابل افتادن مقاومه. سرعت انتقال و خواندن اطلاعات تا 430 و 440 مگابایت بر ثانیه به شما اجازه میده با سرعت بسیار بالاتری به نسبت هاردهای اکسترنال معمولی اطلاعات رو جابجا کنید.

 

هارد SSD اکسترنال Adata SD600Q

 

حافظه SSD اکسترنال Adata SE900G

اگه دنبال یه حافظه SSD اکسترنال با بدنه مقاوم، طراحی نسبتا گیمینگ و سرعت انتقال اطلاعات بالا برای کنسول خودتون هستید، حافظه SSD اکسترنال Adata SE900G یه گزینه کاربردی و بسیار مناسب در بازار ایران به حساب میاد. این هارد در ظرفیت های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی در دسترسه که قیمت حدودی 4 و 5.5 میلیون تومانی داره و به نسبت قیمت ارزش خرید بالایی داره. بدنه از پلاستیک مقاوم و با بدنه ای حدودا ضد ضربه ساخته شده و با داشتن 160 گرم وزن هارد نسبتا سبک و قابل حملی به شمار میاد. در قسمت جلویی حافظه نورپردازی RGB به کار گرفته شده که جلوه زیبایی به این هارد میده. پورت Type-C 3.2 Gen 2 امکان اتصال راحت به دستگاه های مختلف با سرعت بالای 2000 مگابایتی در ثانیه رو به شما میده تا این هارد تبدیل به یه همراه مقاوم و پرسرعت برای شما بشه.

هارد SSD اکسترنال Adata SE900G

 

حافظه SSD اکسترنال Western Digital Elemets SE

برند وسترن دیجیتال یک نام شناخته شده در حوزه محصولات ذخیره سازی به حساب میاد که اکثر برندهای بزرگ برای فضای ذخیره سازی محصولاتشون سراغ این برند میرند. حافظه SSD اکسترنال Western Digital Elemets SE یک محصول با طراحی مینیمال و ساده، اندازه کوچیک که به راحتی توی یک دست جا میشه و بدنه مقاوم در برابر شوک و ضربه میتونه یک گزینه مناسب برای خرید حافظه SSD اکسترنال باشه. این هارد در دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی در بازار با قیمت حدودی 4 و 7.5 میلیون تومان برای حافظه های ذخیره سازی مختلف در دسترسه. سرعت انتقال داده تا 400 مگابایت بر ثانیه داره و میتونید اطلاعات خودتون رو با سرعت مناسبی جابجا کنید. اگر دنبال یک هارد سریع و با فضای ذخیره سازی نسبتا زیادی هستید، این حافظه SSD اکسترنال میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه.

هارد SSD اکسترنال Western Digital Elemets SE

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم معایب و مزایای خرید یک حافظه SSD اکسترنال رو مشخص کنیم تا اگر قصد خرید یک فضای ذخیره سازی جانبی رو دارید، بتونید انتخاب درست تر و مناسب تری با توجه به نیاز و بودجه خودتون داشته باشید و سعی کردیم بهترین حافظه های SSD اکسترنال بازار رو هم به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید دارید، با سرعت و دردسر کمتری محصول مورد نظرتون رو تهیه کنید. اگه شما هم از محصولی استفاده میکنید که عملکرد مناسب و ارزش خرید بالایی داره، حتما توی کامنت ها با ما به اشتراک بزارید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 19
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

قشنگن ولی لولا مشکل محافظت دارن در حدی که باید یه محافظ هم براشون بخریم حتی اگر قطور و محکم باشه، دوما گرونن؛ واقعا گرونن…

۱۸ بهمن ۱۴۰۲
Vahid1358

عالی 👌👌👌

۰۴ بهمن ۱۴۰۲
Mobin.sn

Sandisk Portable E30

۲۵ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

خوبه حالا اخیرا حافظه ی گوشیا زیاد تر شده(۱۲۸ ۲۵۶ ۵۱۲)گوشی بابام ۱۶ گیگ داره😂😂

۲۳ دی ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

راهنمایی خوبیه

۲۳ دی ۱۴۰۲
masood 121

سلام

۲۲ دی ۱۴۰۲
Nurse

قیمت فلاپی چنده؟

۲۲ دی ۱۴۰۲
mms2099

Adata مدل ار جی بی دار هم خیلی خوبه

۲۲ دی ۱۴۰۲
Mrap2k

خیلی بکار میاد اس اس دی اکسترنال واقعا دنبالش بودم

۲۲ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

مقاله ی خیلی خوبی بود، حیف که خیلی قیمتشون گرون شده🤕

۲۲ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

خسته نباشید بابت مقاله

۲۱ دی ۱۴۰۲
™Pentagon

.

۲۱ دی ۱۴۰۲
Miksa85M

مطلب مفید و کمک کننده ای بود
ممنون

۲۱ دی ۱۴۰۲
godrati

خیلی خوبن

۲۱ دی ۱۴۰۲
asa mo

مفید

۲۱ دی ۱۴۰۲
Habibz

واقعا تو هر خونه ای یکی لازمه

۲۱ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

یروزی لازمم میشه

۲۱ دی ۱۴۰۲
امیر بهمن پور

عالی بود مرسی

۲۱ دی ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه مرسی

۲۱ دی ۱۴۰۲