بهترین برنامه های طراحی و نقاشی برای اندروید

نقاشی از آن دست کارهایی است که مطمئنیم قبل از اینکه تاریخ نگاشته شود مردم سراسر جهان آن را انجام می‌دادند. اکنون گوشی‌های موبایل، تبلت یا کامپیوترها جایگزین دیوارهای غارها شده‌اند و خیلی از افراد روی این دستگاه‌ها به نقاشی دیجیتال می‌پردازند. پس اگر کاغذ و بوم برای شما جذابیتی ندارند در این مقاله‌ی موبونیوز با ما باشید تا بهترین برنامه های طراحی و نقاشی برای اندروید را به شما معرفی کنیم.

 

معرفی 10 تا از بهترین برنامه های طراحی و نقاشی برای اندروید

طراحی و نقاشی در گوشی یکی از سرگرمی‌های دنیای امروز است و طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که همیشه برای نقاشی کشیدن به کامپیوتر و لپ تاپ دسترسی نداریم، خیلی از ما ترجیح می‌دهیم با یک قلم لمسی روی گوشی موبایل نقاشی کنیم. خوشبختانه برای این کار اپلیکیشن‌های اندرویدی زیادی وجود دارد که در ادامه به معرفی ده برنامه برتر می‌پردازیم.

 

1. برنامه Adobe Illustrator Draw

امکان ندارد با دنیای اپ‌های ادوبی و توانایی‌های این غول نرم‌افزاری آشنا نباشید. این کمپانی اپلیکیشنی برای موبایل‌های اندرویدی تدارک دیده که تنوع بی‌نظیری از فیچرهای طراحی شامل لایه و قلم‌های متفاوت دارد و به شما اجازه می‌دهد تا 64 برابر بر روی سوژه‌ی موردنظرتان زوم کنید تا افراد ریزبین هم راضی شوند. اگر دارای اکانت ادوبی هم باشید می‌توانید کار را در دیگر اپ‌های ادوبی بر روی کامپیوترتان هم اجرا کنید.

 

2. برنامه ArtFlow

برنامه‌ای برای آنان که شخصی‌سازی ابزار برایشان اهمیت بیشتری دارد. بیش از 70 براش و smudge (ابزاری ویرایشگر که می‌توان رنگ‌های مرکب را در یک ناحیه ایجاد کرد) در این اپلیکیشن هست تا به بیشتر درخشیدن اثر شما کمک کنند.

برنامه ArtFlow

مانند اپ قبلی در اینجا هم می‌توانید از لایه‌ها و ترکیب آن‌ها بهره‌مند شوید. می‌توانید فایل‌هاتون رو به JPEG ، PNG و حتی PSD خروجی بگیرید. اپلیکیشنی که حتی کودکان نیز با استفاده از آن لذت خواهند برد.

دانلود برنامه ArtFlow از گوگل‌پلی

 

3. برنامه DotPict

این شما و این هم یکی از خاص‌ترین اپ‌های طراحی برای اندروید مختص طراحی پیکسلی. این برنامه یک گرید در اختیار شما قرار می‌دهد تا هم بتوانید زوم کنید هم به‌راحتی جابجا شوید و نقاشی پیکسلی بکشید. بعد هم با زوم‌اوت می‌توانید کل کار را تماشا کنید. این برنامه امکان ذخیره‌سازی خودکار دارد و اپ سنگینی نیست که با داشتن‌ فیچرهای متعدد شما را خسته کند. آن دسته از خوانندگان موبونیوز که طرفدار طرح‌های پیکسلی هستند این اپلیکیشن را از دست ندهند.

دانلود برنامه DotPic از گوگل‌پلی

 

4. برنامه Ibis Paint X

یکی دیگر از سرگرم‌کننده‌ترین برنامه‌های نقاشی در اندروید Ibis Paint هست که 140 قلمو مختلف در اختیار هنرمند خودش قرار می‌دهد که قطعاً تجربه‌ای دل‌چسب خواهد بود.

برنامه Ibis Paint X

یکی از گزینه‌های جالب امکان ضبط ویدئو حین نقاشی است که بعد از پایان کار، نشستن به تماشای آن می‌تواند شگفت‌انگیز باشد که چگونه اثر خودتان را به پایان رساندید. این اپ از لایه‌بندی هم پشتیبانی می‌کند و تا آنجا که دستگاه شما توانایی داشته باشد می‌تواند به تعداد لایه‌ها اضافه کند. شاید خاص‌ترین فیچری که این برنامه ارائه می‌کند سبک نقاشی مانگا است که حالتی حرفه‌ای‌تر به آن می‌دهد.

دانلود برنامه Ibis Paint X از گوگل‌پلی

 

5. برنامه Infinite Painter

یکی از توانمندترین برنامه‌ها که شبیه‌سازی مداد آن هر برنامه‌ی دیگر این لیست را شکست می‌دهد اپلیکیشن Infinite Painter است. دنیایی از ابزار طراحی، صدها مدل براش، قابلیت شخصی‌سازی براش‌ها و تطابق رنگی در لحظه از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه هستند. اپلیکیشنی که می‌تواند اثری در حد یک نقاش حرفه‌ای خلق کند. البته این را هم اضافه کنیم که برنامه دارای باگ‌های جزئی است که تاکنون توسعه‌دهنده‌ها تمایلی به اصلاح آن‌ها نداشته‌اند!

دانلود برنامه Infinite Painter در گوگل‌پلی

 

6. برنامه Pixel Studio

یک ادیتور پیکسلی فوق‌العاده که هم مناسب هنرمندهاست و هم مناسب توسعه‌دهندگان بازی. این برنامه ضمن پشتیبانی از تعداد زیادی لایه و ابزارهای مختلف به شما کمک می‌کند تا به اثر هنری خودتان جان ببخشید. امکان اضافه کردن موسیقی به انیمیشن و گرفتن خروجی MP4 وجود دارد. اپلیکیشن پیکسل استودیو با استفاده از همگام‌سازی گوگل درایو این امکان را فراهم کرده تا در پلتفرم‌های مختلف کار خود را از سر بگیرید.

دانلود برنامه Pixel Studio از گوگل‌پلی

 

7. برنامه MediBang Paint

شهرت این اپلیکیشن به خاطر قابلیت اجرا شدن آن بر روی پلتفرم‌های مختلف است. این برنامه از نسخه‌های موبایلی، مک و ویندوزی پشتیبانی کرده و از ویژگی ذخیره‌ی ابری هم برخوردار است تا بر روی یک پلتفرم کار خود را آغاز کنید و در گجت دیگری آن را به پایان برسانید.

برنامه MediBang Paint

MediBang Paint با اینکه رایگان است ابزارهای متنوع و جالبی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد.

دانلود برنامه MediBang Paint از گوگل‌پلی

 

8. برنامه PaperColor

PaperColor از آن دست برنامه‌هایی است که می‌تواند زندگی واقعی را شبیه‌سازی کند. این اپ مثل سایر برنامه‌ها دارای براش و ابزار خاص طراحی است اما وجه تمایزش آنجاست که می‌توانید یک عکس ایمپورت کنید و حالت شفاف
(Transparent) را فعال کنید تا با براش و رنگ‌های موردعلاقه‌تان بر روی عکس نقاشی کنید.

دانلود برنامه PaperColor از گوگل‌پلی

 

9. برنامه RoughAnimator

یکی از برجسته‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی در اندروید که بجای خلق یک تصویر ثابت به شما این اجازه را می‌دهد تا یک انیمیشن کاملاً متحرک پدید آورید! با این اپ می‌توانید فریم به فریم نقاشی کرده و سپس صفحات را به یکدیگر متصل کنید تا به یک کارتون تبدیل شوند. شما می‌توانید نرخ تصویر و رزولوشن را هم برای پروژه انیمیشنی‌تان مشخص کرده و آن را به‌صورت GIF ،QuickTime یا رشته عکس اکسپورت کنید.

دانلود برنامه RoughAnimator از گوگل‌پلی

 

10. برنامه Sketchbook by Autodesk

به انتهای لیست بهترین برنامه های طراحی و نقاشی برای اندروید رسیدیم و نوشته را با یکی از قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین برنامه‌ها به پایان می‌رسانیم.

برنامه Sketchbook by Autodesk

اسکچ بوک فیچرهای زیادی از جمله 10 براش در اختیار دارد که هر یک امکان شخصی‌سازی به خصوصی دارند. این اپ فقط از 3 لایه ساپورت می‌کند که در 6 حالت می‌توان آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کرد. زوم 2500 درصدی هم نیازی به توضیح بیشتر ندارد و کارتان را در به تصویر کشیدن جزئیات راحت تر می‌کند.

دانلود برنامه Sketchbook از گوگل‌پلی

 

نتیجه گیری

برنامه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، کار نقاشی کشیدن در گوشی را تبدیل به یک سرگرمی لذت بخش می‌کنند. با این اپلیکیشن‌ها می‌توانید نقاشی‌های بامزه بکشید و حتی طراحی‌های حرفه‌ای و جزئی انجام دهید. بعضی از این برنامه‌ها قابلیت ساخت انیمیشن کوتاه هم دارند، تا با طراحی فریم به فریم ویدیو، یک کلیپ اینستاگرامی جذاب بسازید! نظر شما در مورد بهترین برنامه های طراحی و نقاشی برای اندروید چیست؟ آیا برنامه دیگری می‌شناسید که بخواهید به این لسیت اضافه شود؟ در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

نویسنده : تحریریه موبونیوز
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 16
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

MR. Dani11228

عالی

۱۳ فروردین ۱۴۰۳
Bahr

امکان استفاده از این برنامه ها برای s24 ultra چقدر میتونه کاربردی باشه؟
بخاطر صفحه کوچکترش محدودیتاش زیاد میشه؟ یا قابل چشم پوشیه؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

هر کدوم از اپلیکیشن ها ویژگی های خاص خودشونو دارن
قلمی که استفاده میشه هم تاثیر داره یا زیاد فرقی نداره؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

عالی

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Mohammad m537

برا آیپد هم معرفی کنین..

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقاله تازه و نو و جالبی بود

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

فقط paint ویندوز😂

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    Mhch8877

    دقیقا

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Mirsajjad1386

جالبه و کاربردی

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

بی قلم بیاته

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

تقریبا با همش کار کردم
هر کدوم حس متفاوتی داره

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

انیمیشن سازی با گوشی هم بذارید

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

جالب بود

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

نرم افزار های جالب و کاربردی‌ای هستن همشون هرچند ک هرکدوم توی هر بخش ضعف ها نقات قوت خودشونو دارن

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

👍

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
Emran.B1388

جالب بود. واقعا مرسی👌🏻

۲۳ اسفند ۱۴۰۲